Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Optiwolk schreef:ikke schreef:Peesbeschermers zijn ook nutteloos en het belangrijkste nut van een cap is tegen laaghangende takken......
![]()
Zeg dat maar tegen de stalgenoot die met z'n hoofd tegen de deur viel en z'n hoofd gewoon kwijt was zonder cap
Maar hey, een piste is dan ook gevaarlijk om in te rijden, ik ga zo meteen even met m'n vierjaarse buiten op de betonbaan, zonder cap want wij hebben hier geen laaghangende takken
ikke schreef:Peesbeschermers zijn ook nutteloos en het belangrijkste nut van een cap is tegen laaghangende takken......
PriscaZ schreef:ikke schreef:Peesbeschermers zijn ook nutteloos en het belangrijkste nut van een cap is tegen laaghangende takken......
Oftopic, maar wil toch even reageren. Het belangrijkste nut van je cap is het beschermen van je schedel en de zich daarin bevindende hersenen. Dus inderdaad ook tegen laaghangende takken, maar niet als belangrijkste nut. Je hebt een cap toch echt voornamelijk op, zodat je het na kan vertellen als je eraf valt en op je hoofd landt.
webster543 schreef:EN... omdat de verzekering zich terugtrekt bij een hoofdletsel. Indien kan bewezen worden dat de ruiter geen cap op had.
PriscaZ schreef:ikke schreef:Peesbeschermers zijn ook nutteloos en het belangrijkste nut van een cap is tegen laaghangende takken......
Oftopic, maar wil toch even reageren. Het belangrijkste nut van je cap is het beschermen van je schedel en de zich daarin bevindende hersenen. Dus inderdaad ook tegen laaghangende takken, maar niet als belangrijkste nut. Je hebt een cap toch echt voornamelijk op, zodat je het na kan vertellen als je eraf valt en op je hoofd landt.
secricible schreef:Kale vloer, ongeacht de afstand. Ik heb echter een paard dat ook gewoon in een kale trailer plast. Ik kan me voorstellen dat je geen lange afstand wilt rijden met een kale trailer als het paard dat niet plast.
Daarnaast op korte afstanden geen beschermers, bij lange afstanden(snelweg of buiten bebouwde kom, dus meer snelheid) dikke onderlappen met bandages en springschoenen. Ben met transportbeschermers bang dat ze afzakken.
Mijn paard is mega-braaf, maar een ongeluk kan altijd ontstaan. Zelf als je goed kan anticiperen.. Je kan niet alles voorzien wat anderen doen.
ikke schreef:Carmen schreef:Ja maar dan hebben we geen andere bescherming meer nodig want we hebben geleerd verantwoordelijk te zijn. Dus laat de cap en de peesbeschermers ook maar zitten!
Ongelukken heten niet voor niets ongelukken, sommige dingen kunnen gebeuren en dan kan de chauffeur, auto, trailer of het paard er niks aan doen.
Peesbeschermers zijn ook nutteloos en het belangrijkste nut van een cap is tegen laaghangende takken......
ikke schreef:Optiwolk schreef:
![]()
Zeg dat maar tegen de stalgenoot die met z'n hoofd tegen de deur viel en z'n hoofd gewoon kwijt was zonder cap
Maar hey, een piste is dan ook gevaarlijk om in te rijden, ik ga zo meteen even met m'n vierjaarse buiten op de betonbaan, zonder cap want wij hebben hier geen laaghangende takken
Moeilijk he, lezen wat er staat, in plaats van wat je wil zien.........

lianne125 schreef:cissy schreef:wat jij wil Lianne125, noem mij maar kortzichtig, prima als jij dat vindt.
Als paarden een goede traileropvoeding hebben gehad stormen ze de trailer niet uit en halen ze niks open want ze hebben dan onder andere geleerd hun benen te plaatsen en niet stom te doen.
Maar goed, als jouw paard er wel af en toe af stormt dan is het jouw goed recht om beschermers om te doen toch? Een ieder moet doen wat hij/zij het beste vind.
ik denk dat wij met mensen samenwerken die meer ervaring in trailerladen hebben als jij
Optiwolk schreef:Ik kan er niet aan doen, maar vind dit een beetje een aanval naar iedereen toe, die zijn paard beschermers aandoet omdat het paard zich kan verstappen.
Paard zou geen opvoeding gehad hebben, omdat hij zich verstapt? Ik snap de link daar niet hoor.
Kijk, ik ben misschien niet de persoon hier met de meeste ervaring, maar ik weet wel (als ik zo eens rondkijk op wedstrijd en manege) dat mijn paarden goed opgevoed zijn.
En toch hebben zij beschermers aan!
Hoe goed opgevoed ook, ze kunnen zich altijd eens misstappen. Paard heeft dit 1 keer gedaan, en wat was ik blij dat hij beschermers omhad!
Overigens komt hij anders netjes héél traag, voetje voor voetje, alleen van de trailer af.
Zorro89 schreef:Zo hoorden we laatst na afloop van een wedstrijd op een rustige weg wat gestommel achterin de trailer en lag meneer plat op z'n buik met z'n nek op de stang voor. Acherbenen onder de tussenflap door onder het andere paard. Het heeft wat moeite gekost om hem los te krijgen, maar goddank wat was ik blij met mijn transportbeschermers, hij had geen schrammetje!!
Zorro89 schreef:[Mensen die zeggen dat ze het te warm vinden voor de pezen om beenbeschermers om te doen snap ik niet, je paard staat toch geen uren op de trailer? Daar krijgen ze heus geen peesblessure van hoor! Ik vind dat iedereen zelf moet weten wat ze doen maar dit 'ongeluk' heeft mij doen inzien dat hij nooit meer zonder bescherming de trailer op gaat.
Carmen schreef:We gaan wel een beetje offtopic maar jeetje wat ben jij kortzichtig!!
ikke schreef:Om tot slot nog even terug te komen op de eerste quote: heeft iemand weleens een thermometer onder al die bescherming gestoken, met name op zo'n lekkere warme dag als vandaag?
Weet iedereen hier eigenlijk wel bij welke temperaturen er onomkeerbare schade aan pezen ontstaat?
An1985 schreef:ikke schreef:Om tot slot nog even terug te komen op de eerste quote: heeft iemand weleens een thermometer onder al die bescherming gestoken, met name op zo'n lekkere warme dag als vandaag?
Weet iedereen hier eigenlijk wel bij welke temperaturen er onomkeerbare schade aan pezen ontstaat?
nee maar ben ik wel benieuwd naar!
An1985 schreef:ik neem aan dat jij dus zonder bescherming rijdt.. spring je ook zonder??
cissy schreef:Zorro89 schreef:Zo hoorden we laatst na afloop van een wedstrijd op een rustige weg wat gestommel achterin de trailer en lag meneer plat op z'n buik met z'n nek op de stang voor. Acherbenen onder de tussenflap door onder het andere paard. Het heeft wat moeite gekost om hem los te krijgen, maar goddank wat was ik blij met mijn transportbeschermers, hij had geen schrammetje!!
Zou het kunnen zijn dat de beschermers waren afgezakt waardoor het paard op zijn eigen beschermers heeft gestaan en daarom op zn kant is gegaan? (Zomaar een vraag, geen aanval voor het geval dat er weer mensen denken dat dat zo is....)
Ik heb ze altijd om en mijn paard heeft ruim 6 jaar trailerervaring met mij en ze staat perfect stil! Toch doe ik ze altijd om, ze hoeft maar perongeluk verkeert te stappen en dan heb je later spijt dat je ze niet om gedaan hebt. Ik heb altijd van die lage transportbeschermers om met 3 klittebanden en die zijn nog nooit afgezakt. Wat is het nu voor moeite om even van die transportbeschermers om te doen? En dat je paard dat vervelend vind is onzin, je kunt ze toch een keertje omdoen in de paddock of wei? Zie je gelijk of ze wel blijven zitten... Bescherming en veiligheid gaat voor mij boven gemakszucht!