Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
_Esther_87_ schreef:Vraagje, is het echt zo dat voor je paard 90 of 120 weinig verschil maakt? Ik snap namelijk wel dat het snelheidsverschil niet veel uitmaakt, maar de rijwind en daardoor het geluid in de trailer misschien wel?
Stomme vergelijking hoor, maar in mijn auto met alleen arko, kan ik dus echt geen 120 rijden met de ramen open, dan waai ik eruit en wordt ik knettergek van het lawaai. Maar met 100 is dat beide geen probleem...Krijg je niet een vergelijkbare situatie met een trailer, ookal is die alleen aan de achterkant open?
ikke schreef:colette_007 schreef:Ligt beetje aan de situatie, ik heb ook een BE rijbewijs, en met 1 paard of lege trailer rij ik ook tegen de 100 aan soms, (als het rustig is op de weg). Met 2 paarden houd ik me mooi aan 90 omdat je remweg etc dan veel veranderd.
Ik rij wel door ja, maar in bebouwde kom etc rij ik gewoon rustig.
Inhalen met trailer doe ik amper, of er moet zo'n 70/80km tuffer op de snelweg zitten.
Denk je nu echt dat die 700kg het 'm doet?
Wat zou het uitmaken in remgedrag of je combi 4200kg weegt of 3500kg? Neem van mij aan, dat maakt geen verschil. Dat verschil zit tussen je oren. Zeker wanneer je dat afzet tegen het feit dat de combi ontworpen is voor een treingewicht van 6600kg!
meer dan 20% extra gewicht maakt je remweg er niet korter op.
)
tjoppie schreef:Knollboll schreef:Daarom!
Maar dan voel ik me nu zeer vereerd om even te melden dat wij hier wel 2 hele bijzondere vrachtwagens hebben staan dan! Die beide over de 100 kunnen.
hoe oud zijn die? en gebruik je die ook voor beroepsvervoer?