KellyDV schreef:Even goed lezen, dat was een ander been!! Dat was achter, dit is Links voor.
Foto's willen ze niet maken, nouja, als ik een bak geld neerleg natuurlijk wel, of als ik er speciaal voor terug kom, omdat ze denken dat het niet in het been zit maar byv in de hals, schouder, rug, enz enz.
Wij hebben dit paard voor €3.500,- gekocht.
Soms is het moeilijk om te zien op welk been ze nu echt kreupel zijn, ze gaan compenseren waardoor er weer overbelasting kan ontstaan...
Misschien een andere kliniek op gaan zoeken, eentje die beter advies kan geven omdat ze beter kunnen beoordelen en diagnosticeren. Er zijn DA die een oog hebben voor beweging van een paard en exact zien waar het euvel zit...
3500 euro is altijd een rib uit iemands lijf, maar voor een sportpaard een schijntje en dan heb je vaak al te maken met een paard met een gebrek. Afgekeurde sportpaarden worden vaak als leuk recreatiepaard verkocht en dan voor die prijs en als het dan fout gaat, wordt er vaak gerefereerd naar de slogan, "maar hij is recreatiepaard, dressuur kan hij niet meer, want hij is eigenlijk afgekeurd voor de sport".. kortom meestal zit de nieuwe eigenaar met de gebakken peren, maar in jouw geval denk ik dat je nog wel wat kan.
Een goede da zoeken in een goede kliniek en laat hem een onderzoekskeuring doen met de wetenschap die je nu hebt om te zien of aantoonbaar eerdere blessures aanwezig waren..