Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:50

In principe heb ik liever geen betaling. Laat dat voorop staan!

Ik heb straks de paardjes aan huis staan. Dus de enige kosten zullen hoefsmid en da kosten zijn. En pakjes hooi. Ik wil daar niet een verzorgster voorop laten draaien ;)

Ik zie liever dat ze een dagje lekker mee "helpen" Dus een uurtje of twee hooguit, lekker meehelpen, met klusjes die voor hun ook leuk zijn.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 15:55

klinkt wat mij betreft perfect voor elke verzorger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:00

Lijkt mij ook. Maar tegenwoordig hoor ik veel eisen.. Als er moet een binnenbak zijn, en er moet dit en er moet dat :=

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:02

nou ik heb zelf nooit een verzorgpaard gehad met
bak dus... ik moest ook door weer en wind. achja.
wat doe je ertegen :P

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:07

Ik denk dat ze zeker nog wel bestaan!

Voordat ik mijn eigen paard kreeg heb ik vanaf mijn 8ste pony's en paarden verzorgt, waar ik tenmiste 4x per week naartoe ging.
De laatste 2-3 jaar voor ik mijn eigen paard kreeg fietste ik 10km heen en 10km terug om voor 7 paarden te zorgen.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je verzorgsters zijn, maar misschien kun je een minimum leeftijd in je hoofd houden, 14 jaar bijvoorbeeld. Vaak ben je dan wat zelfstandiger en kun je situaties goed inschatten.
Verder zou ik ook contact opnemen met de ouders van je verzorgster, de ouders moeten erachter kunnen staan dat hun kind vaker in de week voor je pony zorgt en uiteraard moeten ze weten waar hun kids uithangen. We hebben wel eens meisjes gehad die gewoon maar gingen verzorgen zonder te overleggen met hun ouders, ouders zijn daar natuurlijk niet blij mee.

Dat je verzorgster mogen rijden is al heel wat, bij veel mensen mag dat tegenwoordig niet meer, maar let er wel op dat ze alles om het rijden met net zoveel plezier doen als het rijden zelf ( al kan ik me voorstellen dat uitmesten iets minder leuk is, maar je begrijpt vast wat ik bedoel ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:11

Ik wil ook geen bak :n :Y)

Ik ben er altijd een geweest van het buitenrijden. En mijnpony idem. Dus een bak komt er gewoon niet. Mochten ze toch binnen willen rijden, dan mogen ze gewoon in de weide.
Dan zoeken we gewoon een weide uit waarin dat kan.

Ik denk dat ik eruit ben met wat ik doe...

Ik denk dat ik verzorgster 2 aanhoud, en nummer 1 erbij terug neem.
Dat ik ze allebei aangeef dat ik wil dat ze twee keer in de week komen. Minimaal.

En dan kijk ik even wat pony twee gaat worden. Maar dan denk ik dat ik beide hun eigen verzorgpony aanwijs.
Maar dan zullen er ook dagen zijn, dat ik zelf ga rijden. En mijn vriend ook. Maar dat is nu ook. Dus dat is in principe geen verandering.
Dan word er gewoon overlegd, welke dagen voor hen makkelijk uitkomt, en welke dagen niet. Dat is van twee kanten een beetje aanpassen.

Ik denk dat dat dan toch de mooiste oplossing is?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:11

Oja, ik zie dat 't eerder in dit topic over leeftijd gaat. En wat zij ook zegt, de ene 14-jarige is de andere niet. Ik begon op m'n twaalfde bij die 7 paarden en dat ging allemaal prima.
Ligt er net aan...

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:12

Dat lijkt me inderdaad een mooie oplossing, daarna kun je altijd nog kijken als het toch niet goed gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:13

horsiegek schreef:
Ik denk dat ze zeker nog wel bestaan!

Voordat ik mijn eigen paard kreeg heb ik vanaf mijn 8ste pony's en paarden verzorgt, waar ik tenmiste 4x per week naartoe ging.
De laatste 2-3 jaar voor ik mijn eigen paard kreeg fietste ik 10km heen en 10km terug om voor 7 paarden te zorgen.

Ik weet natuurlijk niet hoe oud je verzorgsters zijn, maar misschien kun je een minimum leeftijd in je hoofd houden, 14 jaar bijvoorbeeld. Vaak ben je dan wat zelfstandiger en kun je situaties goed inschatten.
Verder zou ik ook contact opnemen met de ouders van je verzorgster, de ouders moeten erachter kunnen staan dat hun kind vaker in de week voor je pony zorgt en uiteraard moeten ze weten waar hun kids uithangen. We hebben wel eens meisjes gehad die gewoon maar gingen verzorgen zonder te overleggen met hun ouders, ouders zijn daar natuurlijk niet blij mee.

Dat je verzorgster mogen rijden is al heel wat, bij veel mensen mag dat tegenwoordig niet meer, maar let er wel op dat ze alles om het rijden met net zoveel plezier doen als het rijden zelf ( al kan ik me voorstellen dat uitmesten iets minder leuk is, maar je begrijpt vast wat ik bedoel ).

Beide dames zijn boven de 16. Ik wil niemand onder de 14 inderdaad. Maar het liefst heb ik iemand rond de 16, omdat je dan vaak wel kunt zien hoe zo iemand in de puberteit is. Ikzelf ben nooit een echte puber geweest, ik was vrij rustig. Ging nog iedere dag naar pony toe. Maar er zijn er die het dier dan van de een op de andere dag niet meer willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:15

horsiegek schreef:
Dat lijkt me inderdaad een mooie oplossing, daarna kun je altijd nog kijken als het toch niet goed gaat.

Ik heb dit al eerder gehad. Omdat meisje 1 niet zo veel meer kwam (Problemen thuis), toen kwam meisje 2 erbij. En zij kunnen beide ook met elkaar opschieten. dus voor hen is het niet zon probleem.

alleen toen heb ik mijn pony verhuist. En kon ik zelf weer iedere dag gaan. Toen heb ik voor meisje twee gekozen, omdat het voor meisje 1 ook te ver werd.

Ik had toen aan 1 meisje ook meer als zat. Maar nu ik twee pony's heb straks. En ook wat koetjes en kipjes. en hoogstwaarschijnlijk nemen we onze eerste hond (Wel erg veel in 1 keer :') ). Ben ik natuurlijk ook lekker met de andere beestjes bezig. Kunnen zij mooi met tweeen gaan rijden.
En heb ik meteen twee buitenrijmaatjes. (Nu is het steeds 1 op de fiets, 1 op de pony halverwege wisselen :') ). dus met meisje 1 smaandags rijden, met meisje 2 dinsdags.

Lijkt me voor mezelf ook wel erg leuk eigenlijk :j

Voque48

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:17

Ook ik ken het probleem, ik ben op zoek naar een verzorgster voor mijn paardje maar kan nou ook nog niet echt iemand vinden die me mij geschikt lijkt. Ik heb een verzorgster gehad maar die kwam na een paar maanden als steeds minder en nu helemaal niet meer.

Zelf heb ik (tot 1 jaar geleden) paarden van anderen verzorgt. Hierbij mocht ik alles doen met het paard wat ik wilde: wandelen, longeren, in de bak rijden, in het bos rijden ect. In ruil daarvoor meste ik 2 stallen+ de bak of wei uit en voerde ik op de dagen dat ik kwam. Ik ging meestal drie keer in de week en vond dit helemaal perfect. Als ik niet plotseling de mogelijkheid had gekregen om zelf een paard te kopen was ik daar zeker blijven verzorgen.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:21

Je bied een pony aan, waar 3x per week op gereden en mee geborsteld ect. mag worden.
Gratis! En de verzorgster hoeft alleen mee te helpen op stal. Dit klinkt toch perfect?
Ik zou toch even op marktplaats kijken voor iemand met meer tijd...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:23

Ze bestaan hoor die goede verzorgers. :j

Ik ben er een :D Verzorg nu al bijna 6 jaar dezelfde paarden, in het begin ging ik naar school en kwam ik 2-3 per week, toen heb ik een periode gehad waarin ik veel werkte (was klaar met school) en tegelijkertijd een avondstudie deed en door veel huiswerk dus niet vaker dan 1x per week kwam. Nu heb ik weer een andere situatie (begin weer met een studie, en ben op het moment werkloos) dus kom ik weer 2-3x per week.
Ik verzorg de 2 paarden die er staan, zorg voor eten en water als ik er ben, controleer gelijk even de gehele omheining. Ik pas ook op de paarden en huis als de eigenaren op vakantie zijn ( zo'n 3-6x per jaar)
Dan kom ik 2 x per dag en geef ik voer en water, en controleer de omheining, ruim de post op en zorg voor de tuin in de zomer.
Neem ook zelf contact op met de dierenarts als dat moet (is mijn exbaas dus vandaar dat ik zelf ook wel bel), geef aan wanneer ik denk dat de hoeven weer bekapt moeten worden.

Nu zit ik in een zeer bijzondere situatie dat alles voor mij geregeld word, singel stuk? ligt een nieuwe klaar de volgende keer, ik kan een weekje niet door drukte? geen probleem eigenaar doet het gewoon zelf (ze staan toch in de achtertuin)
Dus mijn situatie is wel uitzonderlijk, maar mn verantwoordelijkheden ken ik absoluut wel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:26

Ik had met mijn verzorgpony inderdaad ook nooit de intentie tot een eigen paard. Die had ik immers al. Ik voelde me daar heel verantwoordelijk in. Daarbij was ik ook de enige die iets met die pony deed.
Ik had nooit kunnen weten dat mijn verzorgpony een afscheidskadootje was. (Mensen moesten naar bejaardentehuis, ik mocht de pony hebben).
Ik moet ook heel eerder zeggen. Toen ik echt een papiertje van haar had. Heb ik me nooit echt meer eigenaar gevoeld als toen ik verzorgde.

Ik vond het geweldig om vooral rondom de pony bezig te zijn. Rijden heeft mij nooit zo geintereseerd. Was gewoon een leuke extra.

Daarom heb ik er nu ook nooit een probleem mee om op de fiets toe te kijken hoe de dames aan het rijden zijn. Kan ik mijn dame tenminste eens echt bewonderen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:28

Anoli schreef:
Ze bestaan hoor die goede verzorgers. :j

Ik ben er een :D Verzorg nu al bijna 6 jaar dezelfde paarden, in het begin ging ik naar school en kwam ik 2-3 per week, toen heb ik een periode gehad waarin ik veel werkte (was klaar met school) en tegelijkertijd een avondstudie deed en door veel huiswerk dus niet vaker dan 1x per week kwam. Nu heb ik weer een andere situatie (begin weer met een studie, en ben op het moment werkloos) dus kom ik weer 2-3x per week.
Ik verzorg de 2 paarden die er staan, zorg voor eten en water als ik er ben, controleer gelijk even de gehele omheining. Ik pas ook op de paarden en huis als de eigenaren op vakantie zijn ( zo'n 3-6x per jaar)
Dan kom ik 2 x per dag en geef ik voer en water, en controleer de omheining, ruim de post op en zorg voor de tuin in de zomer.
Neem ook zelf contact op met de dierenarts als dat moet (is mijn exbaas dus vandaar dat ik zelf ook wel bel), geef aan wanneer ik denk dat de hoeven weer bekapt moeten worden.

Nu zit ik in een zeer bijzondere situatie dat alles voor mij geregeld word, singel stuk? ligt een nieuwe klaar de volgende keer, ik kan een weekje niet door drukte? geen probleem eigenaar doet het gewoon zelf (ze staan toch in de achtertuin)
Dus mijn situatie is wel uitzonderlijk, maar mn verantwoordelijkheden ken ik absoluut wel :j

Ik heb het met mijn pony ongeveer zo gehad :j Alleen zorgde ik zelf voor de singel, en eigenaar stond erop het terug te betalen.
Had ik een leuk nieuw dekje, moest ik een bonnetje inleveren :=
Alleen konden zij de pony niet voor mij opvangen als ik op vakantie ging. Gevolg, als ik een weekje weg was, liep er een bruin moddermonster :')

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:32

Ik vind het de laatste tijd ook heel erg moeilijk om een verzorgster te vinden, wij wonen nu wel in het buitengebied, waar elke paarden gek een pony in de achtertuin heeft, maar toen we nog in de randstad woonde was het ook niet makkelijk. Stom is dat want ik had zoals meerdere hier in dit topic echt alles voor mijn verzorgpaardjes over, ik zat uren tuig te poetsen, stallen te mesten, te vegen en was dolgelukkig als ik kon rijden, of lekker buiten mocht wandelen, waarom zijn zulke verzorgsters nou zo schaars?! Ik hoef inderdaad ook geen geld te hebben van mijn verzorgsters, alles word gedaan, het is alleen dat ik graag iemand zou hebben die wat extra aandacht geeft aan een of twee van mijn paardjes. Ze mogen verder alles, mee op trainingsweekend, wedstrijden rijden noem het maar op en het mag, en nog kan ik niemand vinden :n

Ik denk dat voor jou AP_art inderdaad een goed idee is om ze alle twee te laten verzorgen en dan inderdaad minimaal 2 dagen in de week, dan kan je ook kijken of verzorgster nummer 1 het haalt met bezine en zit je niet zonder wanneer dat niet zo is.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:39

AP_Art schreef:
[Ik heb het met mijn pony ongeveer zo gehad :j Alleen zorgde ik zelf voor de singel, en eigenaar stond erop het terug te betalen.
Had ik een leuk nieuw dekje, moest ik een bonnetje inleveren :=
Alleen konden zij de pony niet voor mij opvangen als ik op vakantie ging. Gevolg, als ik een weekje weg was, liep er een bruin moddermonster :')

Haha ja bekende situatie, koop ik eens een leuk nieuw halster, kreeg ik er geld voor terug want dat wil de eigenaar persee...

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:41

Ik denk ook dat de verzorgers van nu zoveel eisen hebben omdat de jeugd van nu ook veel meer heeft in het leven. Zowat iedereen heeft een Ipod Ipad Iphone, BlackBerry, nieuwste camera's, laptops, televisies etc etc...

Toen ik 14 was had ik niet eens een mobiel, geen laptop, alleen een oude tv...
dus misschien hadden we minder eisen als jeugd vroeger, en waren we sneller tevreden...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:43

Misschien dat ze het ook gewoon veel drukker hebben Anoli, kan ook.

Goede bijrijdsters zijn zeldzaam.. Ik zou maar zuinig zijn op deze twee. :)

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:45

Ja maar van drukker hebben, wordt je niet veeleisender lijkt mij?

Ik was tevreden met de natuur om een ritje in te maken, nu las ik hier dat sommige een binnenbak eisen...

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:47

Kiinderen op de de basis school hebben nog wel tijd, maar het is gewoon zo dat zodra kinderen naar de middelbare school gaan ze wijnig tijd hebben, daarnaast nog huiswerk moeten maken en ook nog moeten werken.
Zelf kan ik ook gewoon niet 3x in de week heen, dat lukt gewoon niet!
tis gewoon de maatschapij van tegenwoordig.. :(:)

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 16:48

ik zou dolgraag willen, maar vind maar eens iemand die jou wil hebben! ik wil 2x en 's zomers zelfs 3x komen, ben netjes (en naar eigen zeggen verantwoord), wil helpen en geld betalen (tot max 90 per maand) er is een maar, ik heb nu ondertussen ongeveer 1 jaar niet meer intensief gereden alleen kan het zo weer oppakken en lessen betalen. kon hiervoor een nette B proef rijden (bijna L1) op een manegepony

ik ben ondertussen bij 3 mensen wezen kijken waarvan 1 me 'aannam' alleen vervolgens na 2 weken de pony verkocht omdat er een nieuw zadel gekocht moest worden voor een pony met moeilijke rug en dat ging rond de 1500 euro kosten.

dus er zitten altijd 2 kanten aan :P (het verschilt natuurlijk ook per provincie)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:00

Ik vind zelf: als je een eigen paard/pony wil moet je in staat zijn en of willen om er zelf voor te kunnen zorgen alle dagen van de week, want je bent de eigenaar en dus verantwoordelijk voor je dieren, want er is niet altijd iemand die voor je het dier verzorgd.

En als iemand niet kan komen helpen verzorgen dan is dat maar gewoon zo. Je moet niet te afhankelijk zijn van een ander om jouw dieren te kunnen verzorgen. Je had toch zelf het dier gekocht, dan zorg je er ook zelf voor.

Alle tijd hoor om iemand te zoeken die jou kan helpen zodat je vrij bent van je paard. Wat is eigenlijk het probleem en wat is eigenlijk jouw angst, dat de meiden jouw dier niet kan/wil verzorgen. Dan doe je het toch zelf? en het hoeft geen uuuuuuuren per dag te kosten, als ze op het land staan met vrienden, nou dan is een controle dagelijks voldoende of alles goed gaat. maar in de stalmaanden, ja dan moet je gaan uitmesten en beweging geven enzovoorts, maar dat hoort erbij en het is leuk, toch? want waarom wil je anders een eigen paard.

Eigenlijk wil een verzorgster tegenwoordig gratis rijden in ruil voor wat helpen uitmesten. En ze hebben tegenwoordig te druk met van alles en niks en zijn tegenwoordig erg verwend van die modepopjes, Logisch en ik vind het zo raar dat iemand moet betalen om andermans dier te mogen verzorgen.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:02

ben eigenlijk ook al een tijd opzoek na een goeie,
die een beetje dezelfde dingen wil wat ik wil,
maar probleem is dat de meeste alleen maar willen uitrijden,
voor een keer maakt me dat niet uit,
maar het liefst heb ik ze toch echt getraint.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 17:03

@ ragdollcat

ben het niet met je eens. het is nu eenmaal niet voor iedereen mogelijk
om elke dag naar je paard te gaan. Een verzorger voor wat extra dagen
is altijd fijn...