wel of niet kopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Johnnydepony

Re: wel of niet kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:31

De pony ziet er zo op het oog goed uit. En voor die prijs kan ze er nog mooi een paar jaartjes plezier van hebben. Probeer de pony goed uit. Vraag ook of ze hem een keer alleen mee naar buiten mag nemen (mams op de fiets).
Misschien wel even handig om na te denken over wat te doen als de pony binnen afzienbare tijd niet meer te rijden is. Kun je hem anhouden als grasmaaier ? De kans op zoiets wordt natuurlijk wel iets groter op deze leeftijd.

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:39

Ik heb een manege paard gekocht van 28 jaar en daar nog tot der 30ste opgereden ok ja op haar 30ste is ze door ouder dom overleden ( een 30 jarige vos van 1,70) dus mocht ook wel zeker na zon verleden

Ik denk dat deze pony van die leeftijd een lieve en ervaren keus is en ja ze zal ook afscheid moeten nemen maar maakt het uit of dat over 5 jaar of 10 jaar is !??

Ik zou ze in beide gevallen net zoveel missen en er net zo hard om huilen

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 19:46

We zijn vanmiddag wezen rijden. Het is even wennen natuurlijk na zo'n kleine shetlander. Maar onze keuze is er wel op gevallen. Ze gaat deze week nog zowiezo een keertje rijden en dan nemen we haar mee naast de fiets.
Wat afscheid nemen weten ze er wel wat van. Ik heb een tijdje pony's opgevangen en opgeknapt en daar moesten ze ook weer afscheid van nemen. Ze viel tijdens het proefritje er ook af maar stapte er dapper weer op, de pony stond ook netjes op haar te wachten en pastte zich ook aan aan mijn dochter. Bijzonder lief dier wat bij ons zeker nog een goeie oude dag gaat krijgen. In principe zijn wij lekkere recreatieve ruiters die heerlijk stappen in het bos super vinden en dat zal ze zeker nog wel een paar jaar kunnen doen.
Heb hier wat fotos zodat jullie ook een indruk krijgen..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kijk en dit past dus niet helemaal daarom ook de keuze voor een andere ;-)
Afbeelding

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:53

Leuk toch!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 19:57

Leuke combinatie hoor, daar kan je dochter nog veel plezier van hebben.

Toch fijn dat zo'n manege pony nog een fijne oude dag krijgt :j

Saayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:00

Ik zeg doen!
Ze kan veel aan zo'n pony hebben en ze past er ook goed op, misschien nog iets klein maarja ze zal komende jaren ook nog groeien.
En zo geef je een manege pony ook nog een lekker pensioen waar ze van kan genieten!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:03

Leuke pony hoor!
Manegepony's zijn vaak 'harde' pony's en echte werkers.
Het is ook super dat zo'n pony een fijne oude dag krijgt.

Mijn pony is nu ook 23 en leermeester voor 2 jonge kinderen.
Ze kunnen alles met die pony, en dat is juist zo leuk.
De pony loopt nog als een tierelier. :j

PK_00

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:10

een leuk dier! Mooie hoogte ook. Ookkal zal je dochter nog groeien, hier zal ze altijd op kunnen blijven rijden.
Ikzelf heb een paard van 38 en heb er tot vorig jaar nog heel veel rijplezier van gehad.
Voor de leeftijd hoef je het niet te laten, want je zou er nog heel lang plezier van kunnen hebben!
Dat die af en toe een beetje zuur is zal wel bij trekken, vaak worden manege pony's enorm lief als ze één baasje krijgen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:25

Als je de pony op deze manier een fijne oude dag kan bezorgen, waarom niet. als de klik er is en je dochter kan er heerlijk een paar keer per week fijn op rijden, zou ik het gewoon doen. Zo op de foto is het een leuke pony. Als de pony de hele dag lekker buiten kan lopen, denk ik niet dat hij zo vervelend gaat worden omdat hij minder beweging krijgt. Waarschijnlijk wordt hij best blij van de hele dag in de wei en meer rust om hem heen. En natuurlijk kan hij binnen een jaar komen te overlijden vanwege weet-ik-veel-wat, maar dat kan bij een jongere pony ook. Die garantie dat hij nog 5 jaar meegaat heb je nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:28

Leuk! Qua hoogte kan het ook best hoor!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 20:55

Leuk!
Goed plaatje! :j

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:07

lekker doen hoor!

En 500 euro vind ik een nette prijs, zeker aangezien het incl het zadel is :j

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:09

Nou ja het zadel en hoofdstel is mwoah en al behoorlijk oud en het zadel past niet echt super. En eigenlijk ook wat te groot voor haar bipsie. Maar we gaan rustig aan zoeken naar een goed passend zadel waar ze ook steviger in zit. Ze heeft in ieder geval eerst wat.

En natuurlijk is de hoop er dat ze het lang genoeg volhoud dat mijn nu driejarige dochter ooit ook nog op haar zal rijden maar dat zien we tegen die tijd wel.....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:14

Leuke combi, hoor, daar kan je dochter nog leuk een paar jaar goed op rijden en de volgende waarschijnlijk ook wel.
Maar als ik zo kijk naar hoe het zadel ligt zou ik maar eens gaan onderhandelen over de prijs zonder zadel en er zelf een beter passend exemplaar bijzoeken. Zoals het nu ligt, ligt het te ver naar voren en ook wat achterover, maar als je het verder naar achteren legt, komt de achterkant waarschijnlijk op de zwevende rib terecht en dat wil je liever niet.

Edit: ik zie dat je zelf ook al geconstateerd hebt dat het zadel niet ideaal is ;)

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:18

Ik vind het ook een hele leuke pony.Je dochter staat er erg leuk op. Ik zou er geen moeite mee hebben, doen zou ik zeggen. De prijs is net wat een gek er voor geeft. Als jij er 500 euro voor over hebt, is het aan jou. Je kan altijd nog 350 bieden, als ze dat niet willen, is de kans groot dat ze er mee blijven zitten.
Mijn pony is 33 jaar geworden, leeftijd zegt mij niet zoveel. Ik ben er 5 verloren die nog niet eens 1 jaar zijn geworden. Je kan een heel jong dier kopen die koliek krijgt of zijn been breek. Je koopt er eentje van 20 en die wordt 35.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:21

Leuke combi! Gaan met de voors mee, doen! Nog even over dat ze lang manegepony is geweest, ik heb vele manegepony's/ paarden naar pensioners zien gaan waaronder mijn eigen ;) heb nooit iemand erover gehoord dat ze energie over hadden. En als ze bij jou veel buiten staat gaat dan geen problemen opleveren lijkt mij!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:26

Ik zou het ook doen hoor, een lekkere leer pony voor je dochter, hou haar wel aan het werk want rust roest en de prijs vind ik ook wel meevallen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:28

Groot gelijk dat je voor het karakter gaat en niet voor de leeftijd, volgens mij had je je keuze al gemaakt toen Amber haar hoofd tegen je aanhield met het aaien. Je hebt verstand van paarden en zult geen domme dingen doen met een 22-jarige, ik zou proberen nog 100 euro van de prijs af te krijgen want je komt ze ook tegemoet doordat Amber tot 1 juni lessen loopt. Wat zadel betreft is zo'n bareback misschien wel wat, je dochter is een lichtgewicht dus zal de pony nergens in de weg zitten op zo'n pad.
Heel veel plezier met Amber, het lijkt me een erg leuke pony die vooral een goed tehuis verdient, maar dat gun ik eigenlijk elke manegepony.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-11 21:30

Het zadel ligt absoluut niet lekker nee, heb hier gelukkig nog een aantal zadels liggen dus we passen die ook. En anders gaan we rustig aan verder kijken tot we iets hebben wat wel past. Het komt vast goed. En anders zit ik te denken aan een boomlooszadeltje.
In ieder geval bedankt voor alle leuke reakties. Zal ze morgen aan mijn dochter merel laten lezen, hoop dat ze dan ietsje afgekickt is haha.
En mijn dochter is zeker weten een lichtgewicht.

@bigone Je hebt gelijk, toen ze haar hoofd tegen mijn hand aanduwde en gelijk zo vriendelijk deed, deed me dat gelijk wat. Mijn dochter is net als mij heel rustig en soms wat onzeker dus die heeft eigenlijk geen sportpony nodig maar gewoon een lief dier.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:33

Ik vind dit echt een uitstekende keuze.
Zo krijgt je dochter mooi wat ervaring op een betrouwbaar ding.
Dat zijn echt de ideale leer pony's.
En ach wie weet gaat hij nog 10 jaar mee!!

Rust roest zeggen ze! ;)

nova_zodiax

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:37

okee, heb niet alles helemaal letterlijk gelezen dus hoop niet dat ik in herhaling val.
Ik vind het niet eens een slechte keuze, wel zou ik de pony laten keuren, zo voorkom je veel problemen, ook ben ik het eens met stalardenehout, hij loopt nu waarschijnlijk meer dan hij bij jullie gaat doen, hij kan daar iets feller van worden. Wel moet je denken ik in je hooft mee nemen, wat als je dochter er straks niet meer op kan rijden wat doe je dan met die pony?
Op deze leeftijd kunnen ze sneller iets krijgen, als heb je nooit garantie, er zijn er genoeg die niets hebben. Luister naar je gevoel.
ander voordeel vind ik dat hij veel gewend is, nadeel is toch een beetje de leeftijd.
Dat zure op stal gaat er misschien wel af als hij een beetje rust heeft.
Misschien kan je kijken of je de pony op proef kan ofzo.
Vind de prijs wel goed voor zadel, pony ect.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:41

Ik sluit me aan bij Bigone.'
De maat is goed en kinderen kunnen heel veel leren van een oude (manege)pony.
Heel veel succes en plezier.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 21:45

Leuke combi hoor! :j Respect ook dat je je gevoel volgt en dat diertje nog fijne jaren bezorgd!
Hoop dat je nog ietsje van de prijs af kan krijgen.

Veel plezier met de pony!

Arinossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:02

Hey!

Het zag er ook heel lief uit vanmiddag..

Ik zou nog wel wat van de prijs proberen af te halen, meneer de eigenaar wil graag het onderste uit de kan halen terwijl het niet altijd reëel is...Je kunt het altijd proberen, toch?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 22:09

Hartstikke leuk stel! En dat zure gaat er wel van af als ze 1 baasje krijgt. Erg fijn voor de pony dat ze een mooie oude dag met veel liefde bij jullie mag krijgen, den dat je dochter dat dubbel en dwars terug krijgt in plezier :)