wachten in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: wachten in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:46

Een schamel is zo'n aanhanger die ze ook als verkoopwagen gebruiken, een viskar bijvoorbeeld :D
Van dat achterstevoren rijden heb ik ook gehoord dat het prettig is.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 22:53

Sammyoo schreef:
Een schamel is zo'n aanhanger die ze ook als verkoopwagen gebruiken, een viskar bijvoorbeeld :D

Oh, haha, nou, dan weet ik dat ook weer... :j

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 16:56

Volgens mij heeft Ifor Williams een trailer waarbij je de bovenkant van de zijkanten ook naar beneden kunt klappen. Het grote voordeel daarvan is dat een paard zich minder opgesloten voelt en rondom om zich heen kan kijken. (Het enige nadeel van de trailer vind ik dat hij maar 2.26m hoog is en dat vind ik voor een heel groot paard echt te laag. Heb je een normaal maat paard dan zou dat een optie kunnen zijn.)

Anders zit er weinig op dan te oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Gewoon beginnen met de trailer thuis aangekoppeld te laten staan en altijd voeren op de trailer. Geef je paard dingen die hij echt lekker vindt, zoals bijv. wortels, appels, krachtvooer enz. Probeer het steeds iets langer op te voeren. Als het echt helemaal niet lukt dan kun je er ook eerst een paard buiten naast zetten en het deurtje open laten, zodat hij dat paard kan zien. (wel erbij blijven)

Als je wedstrijden rijdt dan is het inderdaad heel lastig als je paard niet stil blijft staan op de trailer, wat @ikke zegt dat je gelijk moet lossen bij aankomst en gaan rijden als je geladen hebt, kan natuurlijk lang niet altijd. Ik zou dus thuis beginnen met oefenen, omdat je zelf dan ook meer ontspannen bent en je paard zal dat zeker aanvoelen. Veel succes!