Maand opzegtermijn (?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce_eddy

Re: Maand opzegtermijn (?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-11 21:11

Ik zou zo wie zo niet voor nog 4 weken gaan betalen....
hooguit nog 2 weekjes.... dan heb je in principe ook de 4 weken

maar als ik het zo lees, heeft de stal eigenaar de stal waar jou paard in stond, alweer vol,,, dan moet hij niet zeuren in mijn ogen...

Geen_idee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:43

Kunnen jullie elkaar niet tegemoetkomen?
Je hebt in principe een ''halve'' maand opgezegd. Dus dat je nog een halve maand betaald?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:49

Geen_idee schreef:
Kunnen jullie elkaar niet tegemoetkomen?
Je hebt in principe een ''halve'' maand opgezegd. Dus dat je nog een halve maand betaald?

Waar staat dat dat moet, als de stalhouder dat had gewild dan deze dat aan moeten geven toen ts op ging zeggen en niet nadat ze al weg is.
Verder staat hierover niks op papier en om maar er van uit te gaan dat een maand opzeg termijn normaal is vind ik een beetje ver gaan.
Dan hoefde er geen contracten meer opgemaakt te worden.
En zeker nu de stal bezet is, zou er al helemaal geen haar meer op mijn hoofd zijn die daarover nadacht.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 08:51

Ik heb dat ook gehad. Ik moest 100 euro betalen voor mijn stalbehoud omdat mijn paard naar het land ging voor 2 maanden. In die tussentijd heb ik besloten dat mijn paard bij terugkomst naar een andere stal ging. Toen moest ik ook weer 100 euro betalen vanwege een opzegtermijn waar ik helemaal niks van af wist en ik heb ook nog nooit een contract gezien.

Ik heb het maar betaald om de goede orde te houden maar echt eerlijk vond ik het niet, maargoed.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:33

Maris89 schreef:
Ik heb dat ook gehad. Ik moest 100 euro betalen voor mijn stalbehoud omdat mijn paard naar het land ging voor 2 maanden. In die tussentijd heb ik besloten dat mijn paard bij terugkomst naar een andere stal ging. Toen moest ik ook weer 100 euro betalen vanwege een opzegtermijn waar ik helemaal niks van af wist en ik heb ook nog nooit een contract gezien.

Ik heb het maar betaald om de goede orde te houden maar echt eerlijk vond ik het niet, maargoed.

Ook dit had ik niet betaald.
Zo kan iedereen wel naar je toe komen en zeggen dat die nog geld van je krijgt omdat die ter plekke een opzegtermijn verzint.
Het lijkt allemaal zo normaal die opzegtermijn, maar zo normaal vind ik dat niet.
Het is misschien wel zo netjes.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:36

Maris89 schreef:

jeetje! Dat had ik dus never nooit niet betaald. Zijn ze nou gek geworden.

Het verbaast me hoe makkelijk mensen zijn om te betalen. Van mij hadden ze het niet gekregen, laat ze maar lekker een zaak maken dan als ze het graag willen hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:37

wanneer een stal geen contract heeft mag jij gaan wanneer jij wilt en mag de staleigenaar zeggen wanneer jij moet gaan.
met een contract heb je een verplichte (meestal) 1 maand opzeg termijn.

DUS zoek goed rond of je een stalovereenkomst hebt liggen, zo niet heb je alle recht om niks te betalen, zo wel dan heeft de stal gelijk.

Surprise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 10:44

Wow, echt precies hetzelfde had het baasje van mn verzorgpaardje.
Dat liep echter uit de hand en toen is ze bedreigd etc.
Ze heeft later de politie gebeld en de mensen van die stal worden nu in de gaten gehouden.
Nare situatie, maar als er geen overeenkomst is, zou ik niet betalen!
Succes ermee.

Maris89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 11:14

Ik heb jullie even een PB gestuurd. Ga niet het hele verhaal op Bokt zetten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 12:03

FloortjeM schreef:
dan had je dus een heel andere situatie ;-)
Om alle 'ik vind' en 'volgens mij' nog maar eens te ondervangen:
De wet bepaalt (artikel 7:228) dat - tenzij iets anders is overeengekomen, de opzegging dient te geschieden tegen een voor de huurbetaling overeengekomen dag op een termijn van tenminste een maand. In dat geval zou je mei dus nog moeten betalen. Als echter sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de verbintenis (die strekt tot het veilig huisvesten van het paard), dan is denkbaar dat die tekortkoming de vermindering van de huurprijs rechtvaardigt; in dit geval lijkt dat aan de orde, zeker als de problemen duidelijk (schriftelijk) zijn aangekaart. Ik denk dat je er idd goed aan doet, TS, om de problemen onderling proberen te verhelpen, de wereld is klein en je komt elkaar altijd nog wel weer eens tegen.
Succes

Misschien goed om het advies van Floortje nog een serieus door te nemen (=volgens mij namelijk advocaat)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 12:07

Ik heb haar post gelezen. Ik ga het niet hoog opspelen, ik heb daar helemaal geen zin in. Ik ga gewoon betalen en loop met opgeheven hoofd daar weer de keuken uit. Ik wil hier bovenstaan, het gaat ze toch alleen maar om het geld daar en gelukkig is mijn paard daar niet meer de dupe van.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-11 22:31

Als er niets van te voren over afgesproken is, dan is het duidelijk. Geen extra maand betalen dus.

Ik heb van te voren gevraagd hoe of wat met opzegtermijn, en die was er niet.
Dus ik heb vandaag gezegd dat ik morgen weg ga ;)
geen kosten niets.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-11 17:01

Jongens jullie kunnen blijven roepen met zijn allen. Er is inmiddels al meerdere malen gezegd dat ik JURIDISCH gezien gewoon moet betalen, contract of geen contract!!! Ik heb dan ook betaald. EINDE TOPIC!!!!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:22

En waar staat dit juridisch vastgelegd dan?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 18:42

Klijntjuh schreef:
En waar staat dit juridisch vastgelegd dan?

FloortjeM schreef:
Om alle 'ik vind' en 'volgens mij' nog maar eens te ondervangen:
De wet bepaalt (artikel 7:228) dat - tenzij iets anders is overeengekomen, de opzegging dient te geschieden tegen een voor de huurbetaling overeengekomen dag op een termijn van tenminste een maand. In dat geval zou je mei dus nog moeten betalen. Als echter sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de verbintenis (die strekt tot het veilig huisvesten van het paard), dan is denkbaar dat die tekortkoming de vermindering van de huurprijs rechtvaardigt; in dit geval lijkt dat aan de orde, zeker als de problemen duidelijk (schriftelijk) zijn aangekaart. Ik denk dat je er idd goed aan doet, TS, om de problemen onderling proberen te verhelpen, de wereld is klein en je komt elkaar altijd nog wel weer eens tegen.
Succes

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 19:02

Bedankt voor het antwoord ;) Vroeg ik me dus af.. maar het staat dus in de wet zelfs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 14:27

Als echter sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de verbintenis (die strekt tot het veilig huisvesten van het paard), dan is denkbaar dat die tekortkoming de vermindering van de huurprijs rechtvaardigt; in dit geval lijkt dat aan de orde, zeker als de problemen duidelijk (schriftelijk) zijn aangekaart.

Maar dit staat ook in de wet.... :P

Maar goed, TS heeft al aangegeven dat het afgehandeld is.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:58

Kentaro schreef:
Als echter sprake is van een tekortkoming in de nakoming van de verbintenis (die strekt tot het veilig huisvesten van het paard), dan is denkbaar dat die tekortkoming de vermindering van de huurprijs rechtvaardigt; in dit geval lijkt dat aan de orde, zeker als de problemen duidelijk (schriftelijk) zijn aangekaart.

Staat zelfs in de regel eronder

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-11 11:00

Kentaro schreef:

En dan nog zal ik dat alsnog moeten gaan bewijzen. Zijn woord tegen het mijne.