€ 3500 - tweejarige new forest (momenteel nog hengst)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:51

watje123 schreef:
Helemaal met marloes eens.

Naar mijn mening is de prijs dan ook veels te hoog, denk eraan dat hij ook pas 2 is een nog op zijn minst een jaar niks kan doen, waar wel heel veel kosten aan verbonden zijn, daarna moet hij ook nog ingereden worden ( als je dit niet zelf doet komt er ook nog en flink bedrag bovenop) en dan is het ook maar de vraag hoe het zich onder het zadel gedraagt, kan net zo goed heel anders worden dan dat jij het je voorsteld, en dan zit je met de gebakken peren want voor die prijs wordt je hem dan echt niet meer kwijt.

En laat hem aub keuren!

Ik wilde ook een veulen kopen van 2 jaar, had hem ook zien opgroeien vanaf dag 1, was er elke dag wel te vinden op stal, ontwormen en naar de hoefsmid, entingen etc regelde ik ook allemaal en de eigenaar betaalde, toch heb ik hem laten keuren voordat ik definitief overging tot de koop, gewoon weg om later geen problemen mee te krijgen, en wat bleek hij zat onder de verkalkingen!
Hij was waarschijnlijk op de wei eens uitgegleden of misschien tijdens het spelen met soortgenootjes was er eentje achter op zijn kruis gesprongen in ieder geval werd hij afgekeurd en zou niet als sportpaard kunnen dienen.
Zo zie je maar ook als je hem ziet opgroeien,je bent er geen 24 uur per dag bij en weet dus niet of er toch toevallig iets is gebeurd en hem nu iets mankeert.

Bedankt voor het advies, iedereen trouwens ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:54

En nu ben ik benieuwd of je al een besluit hebt genomen TS?
Zoals je al hebt begrepen is dit een veels te hoog bedrag voor een 2 jarige (ruin)
Of de fokker/handelaar moet dik zakken met de prijs, of ik zou op zoek gaan naar een ander leuk dier.
Wat zijn trouwens je plannen met hem? Wil je hem echt in de sport, of voor de recreatie??

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 13:58

aerdenhout1 schreef:
Zoals je al hebt begrepen is dit een veels te hoog bedrag voor een 2 jarige (ruin)
Of de fokker/handelaar moet dik zakken met de prijs, of ik zou op zoek gaan naar een ander leuk dier.
Wat zijn trouwens je plannen met hem? Wil je hem echt in de sport, of voor de recreatie??

Nee, nog geen definitief besluit. :?
Ik wil eerder de springsport ingaan,
maar geen wedstrijden. :o

Collie2008

Re: € 3500 - tweejarige new forest (momenteel nog hengst)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:14

Joh er zijn zoveel leuke paarden te koop, de markt is momenteel slecht dus als koper heb je rijkelijk de keuze. Laat je niet leiden door teveel emotie, verkopers maken daar gebruik van.

Zou je niet veel liever een al leuk onder het zadel lopend paardje willen van een jaar of 4?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:16

Ik heb geen verstand van wat de pony waard is, maar castratie kostte mij 200 euro.. en na de complicaties totaal 650 euro.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:33

xMurano schreef:
Als ik de bedragen zie die hier worden vermeld, denk ik toch dat ik eens met de eigenaar moet gaan praten, maar iedereen zegt dat met hem niet te onderhandelen valt. :n

Ik zou er niet meer dan 2250 voor geven gezien hij 2 jaar is. Voor dat bedrag van 3500 op het moment kan je ook een ingereden ruin kopen. Ik snap dat het emotionele waarde heeft omdat je er een band mee hebt, maar er lopen zat leuke paarden rond! Ik kan alleen maar zeggen neem geen overhaastte beslissingen, want 3500 voor een gecastreerde 2 jarige is echt veel geld.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 14:38

idd waarom een 2 jarige kopen voor veel te veel geld als je de springsport in wilt?
duurt dan nog minstens twee jaar voordat je er wat mee kunt en het is maar afwachten hoe de potentie is...

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:00

__Marloes schreef:
In een van de berichten van ts staat dat ze niet weet of de pony niet een keer mee naar de keuring is geweest, omdat er zoveel van die stal mee naar de keuring gaan... Daarom gaat het naar mijn idee om een stal die wel de beste pony's blijft selecteren.

Een heel goed paard of een hele goede pony word niet verkocht voor 3500 euro, die liggen weer een prijsklasse hoger (10.000-15.000 of nog meer) en worden dus niet naar een meisje verkocht maar aan een ouder persoon die er iemand anders op laat (en dan iemand met naam, bv dana van lierop oid). En waarom zou je een hele goede hengst willen laten ruinen? Met een goede bedoel ik dus eentje die eventueel kans maakt om ggk te worden.

Geloof me, echt goede paarden bieden ze niet even zomaar aan. De beste houden ze zelf, of zijn als veulen al verkocht aan grote stallen...

Wel, laat ons dan zeggen dat deze pony tussen de matige en de goede zit? Zoals voordien gezegd, dit is een fokkerij die naar veulenkeruingen gaan, ik heb zelf ervaringen met zo'n fokkerijen. De meeste veulens gaan idd op jonge leeftijd in 'pakketten' naar grote stallen die zelf gaan selecteren welke goede en minder goede zijn. Een fokkerij wenst namelijk dat ALLE mannelijke weg zijn.

Zelfs al zijn het hele goeie paarden, vaak gaan deze ook naar een grotere stal omdat ze daar pas ten volle tot hun recht kunnen komen en de meeste fokkerijen geen tijd hebben om dit Heel intensief op te volgen, zo gaan die grote stallen dan naar de hengstenkeuring en hebben e toch hun naambekendheid hoor (door het bijvoegsel in de naam).

Alja: de kans is klein dat je nog een goed en fysiek volledig gezond paard vind als die 5 jaar is EN goed kan springen voor een kleine prijs :-)
En de potentie kun je heus wel zien bij een 2 jaarse :P Talent hebben ze of hebben ze niet.

EN BELIEVE ME, het maakt hen echt niet uit naar waar het paard gaat, zolang ze hun geld maar hebben :-)

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:04

xMurano schreef:
aerdenhout1 schreef:

Euh je wil de springsport in gaan maar geen wedstrijden? Die snap ik niet..
Waarom koop je in godsnaam een 2 jarige van zoveel geld voor recreatief gebruik???

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:06

PercyLeen schreef:
xMurano schreef:

Euh je wil de springsport in gaan maar geen wedstrijden? Die snap ik niet..
Waarom koop je in godsnaam een 2 jarige van zoveel geld voor recreatief gebruik???

Dat vraag ik me langs de ene kant ook af, maar ik meot zeggen dat ik het ook zo heb gedaan. Emotioneel lagen ze mij nauw bij het hart, ik was zeker van goede benen, goede papiere, volledig gezond, en goed... Het zijn wel merries, dus daarom was de stap niet zo heel groot, je kunt nog steeds iets 'recupereren'.

elfje72

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:13

Ik heb nog wel een mooie 2 jarige merrie te koop voor de helft.
NRPS, uit een NRPS keurmerrie en een (goedekeurde) Welsh NWR vader die Z-dressuur loopt.
Wordt een grote D-pony.

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:14

@ PercyLeen: Ik wil veel bereiken met mijn paard op termijn, maar ik zie mij gewoon nog niet op wedstrijd gaan. dus ik wil wel doorgaan in de sport, maar niet op wedstrijd..
Al kan dit vreemd klinken. ;)

Debola_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:15

xMurano: Nee ;-)

xGitano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-11 15:16

elfje72 schreef:
Ik heb nog wel een mooie 2 jarige merrie te koop voor de helft.
NRPS, uit een NRPS keurmerrie en een (goedekeurde) Welsh NWR vader die Z-dressuur loopt.
Wordt een grote D-pony.

Ik ga eerst rustig bekijken hoe het nu met Gitano zit,
daarna zullen we wel zien voor evt. een andere pony. ;)
toch bedankt

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 15:17