anneliesdj schreef:Tuurlijk is dat niet altijd te voorspellen maar als verkoper ken je het karakter en kun je ook inschatten hoe een pony zal zijn met een nieuwe ruiter.
Leuke quote uit een ander topic al ging dat over een handelaar en geen particuliuerre verkoper, vind ik 'm toch wel aardig van toepassing als ik deze reactie lees
Citaat:een goede handelaar moet:
* gedachten kunnen lezen: om zeker te weten dat de koper een 2e Anky of Edward is.
* psycholoog zijn: om in te kunnen spelen op de emtoites van de koper, zodat die met de ogen open en niet op roze wolk 7 een paard koopt.
* röntgen ogen hebben: zodat hij spat etc kan uitlsuiten
* DA zijn: om te garanderen dat het dier klinisch goed is
* jurylid zijn: om de rijkunstigheden te kunnen beoordelen
* helderziend zijn: om zo te kunnen garanderen dat de koper ongekende successen zal halen met het paard.
* filantroop: Zodat kopers voor een dubbeltje op de eerste rang kunnen zitten.
Ook brave pony's kunnen heel anders reageren op een andere stal met een andere/nieuwe eigenaar. Vind het erg makkelijk om te zeggen dat het direct om oplichting zou gaan. (al sluit ik dat niet uit)
TS) Ik raad aan om (direct) een aangetekende brief te sturen dat er direct ernstige problemen zijn en dat je de pony een periode (zelf invullen) wilt laten wennen en anders de pony terug wilt brengen.
Dan raad ik nog aan om eventuele pijn op te sporen doormiddel van een d.A onderzoek (incl tanden laten vijlen) en ook een goede ruiter erbij te halen (tevens les) die ook kan zien of het zadel goed ligt.
Recht hebben en recht krijgen zijn verschillende dingen, dus zorg dat je nu snel handelt zodat er bewijs is (b.v pijn of dat de pony totaal niet braaf is zelfs bij een kundige bewezen ruiter) en dat bewijs wordt steeds minder wanneer de tijd verstrijkt.
Het is erg dom geweest om niet vooraf te keuren. Nu gaat het je meer geld kosten om de pony goed te krijgen of de koop ongedaan te maken.