Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
C_arola schreef:Ik heb mijn paard nu wel verzekerd maar deels vind ik het weggegooid geld vandaar dat ik de poll niet heb ingevuld. Je hebt imo eerst een buffer nodig om de eventuele dierenartskosten te kunnen betalen, heb je dit niet dan is een verzekering die je goed hebt uitgezocht een uitkomst.
Zodra je de buffer hebt zou ik de verzekering stop zetten omdat de periode dat je paard geen dierenartskosten heeft je het geld imo aan het weggooien bent.
mirgino schreef:C_arola schreef:Ik heb mijn paard nu wel verzekerd maar deels vind ik het weggegooid geld vandaar dat ik de poll niet heb ingevuld. Je hebt imo eerst een buffer nodig om de eventuele dierenartskosten te kunnen betalen, heb je dit niet dan is een verzekering die je goed hebt uitgezocht een uitkomst.
Zodra je de buffer hebt zou ik de verzekering stop zetten omdat de periode dat je paard geen dierenartskosten heeft je het geld imo aan het weggooien bent.
als je een paard treft wat nooit iets mankeerd wel.
maar 1x foto`s maken en je bent tussen 400 en 600 euro kwijt, dan heb ik het er al uit.![]()
en een buffer klinkt leuk, maar hoeveel?
ik had vorig jaar een rek van bijna 2700 euro,waarvan ik 770 euro van de ctscan zelf heb betaald en de rest 80% terug gehad heb.
op het orthopedisch beslag 2x na ,dat word niet vergoed was ook zo`n 300 euro.
en het jaar ervoor zat ik ook op bijna 900 euro
en nu staat hij in de kliniek en word geopereerd aan chip in kootgewricht ,zal ook in totaal 1500 euro zijn met vooronderzoek
nou zo`n buffer heb ik niet hoor
Citaat:Ik heb dit dus puur uit interesse net eens berekend bij equine risk wat een 'duur paard' nou kost om te verzekeren. Je kon sowieso maar tot 15.000€ verzekeren. En wil je bij een bedrag van 15.000€ je paard uitgebreid verzekeren inclusief ziektekosten, dat is je premie bijna 1800 € per jaar. Voor een standaard verzekering kwam het bedrag neer op 1100 € per jaar. Bij een basis en beperkte verzekering kon je geen ziektekosten mee verzekeren. Ik denk eigenlijk dat als je een dergelijk aankoopbedrag op kan hoesten je ook een veearts rekening wel kan betalen en dat in die gevallen de paarden vooral beperkt worden verzekerd als ze al verzekerd worden. Echt wat een bedragen, ik schrok ervan.
mirgino schreef:C_arola schreef:Ik heb mijn paard nu wel verzekerd maar deels vind ik het weggegooid geld vandaar dat ik de poll niet heb ingevuld. Je hebt imo eerst een buffer nodig om de eventuele dierenartskosten te kunnen betalen, heb je dit niet dan is een verzekering die je goed hebt uitgezocht een uitkomst.
als je een paard treft wat nooit iets mankeerd wel.
maar 1x foto`s maken en je bent tussen 400 en 600 euro kwijt, dan heb ik het er al uit.![]()
en een buffer klinkt leuk, maar hoeveel?
ik had vorig jaar een rek van bijna 2700 euro,waarvan ik 770 euro van de ctscan zelf heb betaald en de rest 80% terug gehad heb.
op het orthopedisch beslag 2x na ,dat word niet vergoed was ook zo`n 300 euro.
en het jaar ervoor zat ik ook op bijna 900 euro
en nu staat hij in de kliniek en word geopereerd aan chip in kootgewricht ,zal ook in totaal 1500 euro zijn met vooronderzoek
nou zo`n buffer heb ik niet hoor :+
ikke schreef:Wat doe je dan wanneer je je auto in de kreukels rijdt? Zelfs wanneer die All-Risk is verzekerd moet er flink geld bij om een vergelijkbare auto terug te kopen.
Richtje schreef:ikke schreef:Wat doe je dan wanneer je je auto in de kreukels rijdt? Zelfs wanneer die All-Risk is verzekerd moet er flink geld bij om een vergelijkbare auto terug te kopen.
Ook dat is persoonlijk natuurlijk. Maar voor mij niet te vergelijken.
Als het paard ziek is, moet de zorg er komen. En ja ik heb de afgelopen jaren gemerkt dat je dan opeens veel meer buffer hebt dan je denkt. Als de auto stuk is, nou ja dan ga je fietsen of koop je een niet vergelijkbare auto.
Sterker nog... ik had 1,5 jaar geleden na 2 langdurig zieke paarden en een veulen dat flink ziek is geweest (alle drie niet verzekerd voor ziektenkosten) echt geen buffer meer. Toen de auto stuk ging, heb ik die dus laten maken en daarna ingeruild voor een goedkopere om de rekening van de reparatie te kunnen betalen![]()
Paard ging voor de auto.
mirgino schreef:kynshiri schreef:ik heb geen verzekering voor medische kosten voor mijn paarden omdat ik:
-geen dure paarden heb
-voor mezelf de beslissing heb genomen dat ik operaties met een geringe slaagkans niet ga laten doen (dan kies ik helaas voor een spuitje)
-ik geen blijvende pijnstillende medicatie ga geven, maar ook weer kies voor een spuitje wanneer medicatievrij rondlopen niet meer kan
wanneer het een paard betreft dat een grote investering is geweest en waarvan het echt belangrijk is dat je kapitaal niet plots verdwenen is (een jong veelbelovend paard bv dat je gaat trainen om dan weer te verkopen), dan zou ik het zeker wel doen
ik heb ook geen duur paard, maar de DA kosten kunnen erg hoog zijn.
en nu heb ik pech met mijn paard en erg blij dat de verz 80% vergoed.
en wat ze niet vergoeden betaal ik zelf![]()
hij staat vandaag op voor een operatie die achteraf door de verz bekeken word,willen hun deze niet uitkeren dan betaal ik deze zelf.
maar heb al ruim 2x de waarde van mijn paard uitgekeerd gehad.
ikke schreef:Soms heb je geen keuze en MOET je die auto hebben. Bijvoorbeeld voor je werk, al dan niet omdat je een eigen bedrijf hebt.
Jij hebt toevallig die marge om dat soort wissel-acties op je auto te doen (wat je dat feitelijk gekost heeft, gaan we het even niet over hebben) maar niet idereen heeft die keuze.

kynshiri schreef:maar zoals gezegd ben ik ook heel selectief in welke operaties wel zullen uitgevoerd worden aan mijn paarden.
en de kost van een onderzoek om dat vast te stellen, kan ik zelf ook wel prima betalen, dus voor die ene keer dat dat voorvalt, betaal ik het wel uit eigen zak...
LeOnIe_me schreef:ik heb mijn paard ook verzekerd en ben daar heel blij mee. heb hem gekocht op 9/9/09 en heb nu al een een paar duizend euro bij de dierenarts kunnen brengen (tuurlijk is het ook pech hebben) als ik niet verzekerd was weet ik niet hoe ik dit zonder hulp van mijn ouders op had kunnen lossen. Ik heb mijn paard echter niet voor de volledige aankoopwaarde laten verzekeren want dan betaal je je suf, maar gewoon genoeg dat als er iets is dat ik niet hoef na te denken en gewoon kan handelen zoals nodig.
mijn verzekering heeft nooit moeilijk gedaan en is heel snel met uitkeren (zo hoef je bijna nooit iets voor te schieten)
mirgino schreef:LeOnIe_me schreef:ik heb mijn paard ook verzekerd en ben daar heel blij mee. heb hem gekocht op 9/9/09 en heb nu al een een paar duizend euro bij de dierenarts kunnen brengen (tuurlijk is het ook pech hebben) als ik niet verzekerd was weet ik niet hoe ik dit zonder hulp van mijn ouders op had kunnen lossen. Ik heb mijn paard echter niet voor de volledige aankoopwaarde laten verzekeren want dan betaal je je suf, maar gewoon genoeg dat als er iets is dat ik niet hoef na te denken en gewoon kan handelen zoals nodig.
mijn verzekering heeft nooit moeilijk gedaan en is heel snel met uitkeren (zo hoef je bijna nooit iets voor te schieten)
de kliniek moet je gelijk betalen bij vertrek.
dat is wel jammer want daar zitten nu juist de hoge rekeningen
BertBaley schreef:Mijn moeder zegt altijd,
Die paar tientjes in de maand kan ik zo missen voor de verzekering maar niet ineens een bedrag van 2500,-![]()

Suus schreef:Oh en wat ikke hierboven aankaart is natuurlijk de reinste onzin, hogere rekening voor verzekerde paarden? Vaak weet een dierenarts helemaal niet of je verzekerd bent.

ikke schreef:Suus schreef:Oh en wat ikke hierboven aankaart is natuurlijk de reinste onzin, hogere rekening voor verzekerde paarden? Vaak weet een dierenarts helemaal niet of je verzekerd bent.
De dierenarts weet duidelijk meer dan jij..........
Daarnaast, als jij meerdere jaren op rij meer dan 1000 euri's per jaar aan dierenartskosten hebt, moet er toch een lampje gaan branden.