Jolliegirl schreef:Axlrose is handelaar, geen slachter.
Handel = geld.
Tevens heeft hij zijn account geblokkeerd.
Ik vind gewoon, je moet geen geld willen voor afscheid van je paard..
Dáár gaat het helemaal niet om....
En idd CC, dat filmpje, walgelijk... zo gaat het helaas ook!
En daarom ben ik zo blij dat ik bij Jan sta. En daar mijn vlees vandaan haal.
Maar we lopen richting het off-topic.
Het ging over de slachtprijs.
Dan is die AxlRose dus zelf een BEDONDERAAR. Walgelijk vind ik het als iemand een slachtpaard opkoopt en die aan een particulier verkoopt. Ik heb het namelijk zelf een keer meegemaakt, wel de volle pond betaalt en na lang gezeur kon ie terug. Mijn geld kreeg ik helaas niet terug, maar kon wel een ander duurder paard kopen. Het ene paard moest jaren geleden allang naar het slachthuis. Paard zat zelfs bij mij in de verzekering, nieuw toen ik hem kocht. Paardenhandelaar had ook nog een agentschap bij een van de grootste paardenverzekeringen van Nederland. Belangenverstrengeling heeft zoiets. Paard is ook gekeurd voor de verzekering. Tja, fouten maken .. Off topic.
Dat je geen geld moet of mag willen daar ben ik het niet mee eens. Of het 100 euro minder is en het is heel weinig, want het is slechts een druppel op een gloeiende plaat, maar zoals jij het nu schrijft zou ik me bijna moeten schamen als ik het geld wil.
Er belanden tegenwoordig een heleboel gezonde paarden in het slachthuis. Waarom? Omdat mensen het gewoonweg niet meer kunnen betalen, paard aan de straatstenen niet kwijtkunnen en de hoge stallingskosten niet meer op kunnen brengen. Dus blijkt het geld wel belangrijk te zijn en jullie werken toch ook niet voor niets?
Ik bedoel het niet rot, maar je moet zoiets vanuit meerdere invalshoeken kunnen bekijken.