Instructeur mee bij de aankoop van een paard of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shan

Re: Instructeur mee bij de aankoop van een paard of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-11 20:01

goed plan Ilze, laat nog even weten hoe het afloopt, ben benieuwd naar je eventuele nieuwe aanwinst!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 11:35

Ik heb m'n instructeur meegenomen.
Hij is/ was ook op zoek naar een jong paard en dus gingen we samen kijken naar jonge paarden.
Ik zit nu 10 jaar in de paarden, het is m'n derde eigen paard maar toch. Hij zit drie keer zo lang in de paarden en heeft een eigen manege.
Wees ook zeker dat je niet beduvelt word! Ik was hier zeker van, want had hij dat gedaan was hij een héél goede klant kwijt!

Ik heb iets gevonden, maar hij is een lange smalle man en 'ziet' dus vaak te groot.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 14:59

Het was haar helemaal, maar helaas, vanochtend is ze afgekeurd.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 15:00

Op dit bericht mag een slotje....

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:01

jammer; maar zo zie je maar weer; heel goed dat je haar gekeurd hebt. hoe zit het nu met je aanbetaling?
en veel succes met het zoeken naar een nieuw geschikt paard welke bij je past qua niveau

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:01

Als het een instructeur is die zicht en kennis heeft op de biomechanica en bouw van een paard ja... Dan zou het zinvol zijn.
Maar het valt mij op dat veel instructeurs de belangrijke spieren van een paard niet eens kennen.
Edit: Jammer dat ze is afgekeurd...
Ga je nog op zoek naar een ander paardje?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 15:07

ilze schreef:
Het was haar helemaal, maar helaas, vanochtend is ze afgekeurd.

Jammer Ilze.
Verder zoeken maar weer, komt wel goed.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 16:44

Jeetje wat een tegenvaller. Zeker als ze het helemaal was.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 18:50

Ja echt balen. Het gekke is dat de eigenaar met het paard gelijk naar zijn eigen dierenarts is gegaan en daar een tweetje heeft gekregen terwijl bij onze dierenarts een 3/4 was.... :S

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:19

Dat is balen Ilze. Wel goed van je dat je hebt laten keuren. Nu verder gaan zoeken naar een ander leuk paardje.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:20

Dat kan inderdaad aardig verschillen per DA. Zijn beide erkend keuringsartsen?

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 19:36

ilze schreef:
Ja echt balen. Het gekke is dat de eigenaar met het paard gelijk naar zijn eigen dierenarts is gegaan en daar een tweetje heeft gekregen terwijl bij onze dierenarts een 3/4 was.... :S

tuurlijk; je zegt het zelf al; zie dikgedrukte
dus dat is echt niet zo gek
welkom in de paardenhandelwereld :j
goed dat je hebt laten keuren door een onafhankelijke da; scheelt je in dit geval een hoop ellende en problemen
heb je je aanbetaling teruggekregen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:27

Misschien nu niet leuk voor je, maar goed dat je onze adviezen hebt opgevolgd!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 10:01

Ik snap niet hoe dierenartsen zo ... 'corrupt' kunnen zijn.
Eens het bekend is zijn ze ZO de helft van hun clienteel kwijt... of toch een groot deel.

M'n eerste merrie was zo goedgekeurd terwijl ze gespoten was voor hoefkatrol. Toen het uitkwam is prompt heel de stal van DA veranderd. 20 paarden, ik denk wel dat hij dat in z'n portemonnee gevoeld heeft.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 11:21

Ja, ik weet wel welke dierenarts ik nu vertrouw. Volgende paard laat ik mooi weer op dezelfde plek keuren. Ik ben zo blij dat ik bij deze goede dierenarts de keuring heb laten doen. Het blijkt maar weer dat je nooit bij de dierenarts van de eigenaar zelf moet laten keuren. Iedereen heel bedankt voor alle tips en het meedenken. Nu weer opzoek naar een ander leuk paard dat wel gezond is...

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 11:31

komt vast wel goed ;)
misschien is het aan de ene kant wel goed dat dit gebeurd is zodat je ff met je neus weer op de feiten gedrukt word; de paardenhandel is een keiharde wereld waar veel gesjoemeld en gedaan word. maar je komt vanzelf wel een leuk paard tegen. tip; ga niet op zoek bij handelsstallen e.d. ; ga gewoon eens lekker rondkijken hier op bokt of mp of sporthorses v een ervaren wat oude paard die bij een particulier of de fokker vandaan komt.
niet dat het geen risico is maar mijn ervaring is wel dat je dan minder risico hebt op dergelijke praktijken.
en altijd keuren bij eigen da; wil de verkoper dat niet dan direct weglopen en op zoek gaan naar iets anders

schipper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-11 11:00

T komt wel goed Ilze, gelukkig ben jij/zijn jullie behoed voor erger. Want wat zou je verdrietig zijn als je op een 2tje had vertrouwd en het 3/4tje zorgt over een half jaar voor problemen.
Hoe is t met je aanbetaling....zou er een raar gevoel bij hebben als je die niet terugkrijgt!!
Succes met je verdere zoektocht!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 13:34

Meneer rekent nu ineens een loon voor de uren die hij ermee bezig is geweest en wil zodoende de aanbetaling niet terug betalen. Dit vind ik erg cru, ik ben er immers ook heel veel tijd aan kwijt geweest. Dus dat gaat mooi niet door, maar goed dit wordt verder via juridische wegen opgelost en ik heb ook alle vertrouwen dat ik het terug krijg, duurt wellicht ietsje langer. Maar gelukkig was het niet zoveel. Ik laat me mooi niet op mijn kop zitten. Hij probeert zo veel mogelijk een slaatje te slaan uit de niet doorgegane verkoop. Wat bestaan er toch een oneerlijke mensen op de wereld.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 13:54

@ilze; ik had al verwacht dat dit zou gebeuren; daarom warschuwde ik je al en de andere dat je nooit een aanbetaling moet doen.
uit dit blijkt gewoon wel weer dat de realiteit is vd harde paardenhandel. hopelijk is dit een leerproces v je en maak je nooit meer dezelfde fout!
ik denk dat je naar je aanbetaling kan fluiten; via juridische wegen krijg je dit niet opgelost omdat er niks over de aanbetaling op papier staat. en je bent dan een hoop tijd en geld verder en misschien dan wel emer dan uiteindelijk de aanbetaling was.

huur een betrouwbare bemiddelaar in die je kan helpen met het vinden van een goed, gezond en geschikt paard en ga dus nooit meer op eigen houtje op zoek naar een paard.
dergelijke handelaars weten het direct als ze te maken hebben met onervaren mensen en dan krijg je dus dit soort incidenten

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:00

ilze schreef:
Meneer rekent nu ineens een loon voor de uren die hij ermee bezig is geweest en wil zodoende de aanbetaling niet terug betalen. Dit vind ik erg cru, ik ben er immers ook heel veel tijd aan kwijt geweest. Dus dat gaat mooi niet door, maar goed dit wordt verder via juridische wegen opgelost en ik heb ook alle vertrouwen dat ik het terug krijg, duurt wellicht ietsje langer. Maar gelukkig was het niet zoveel. Ik laat me mooi niet op mijn kop zitten. Hij probeert zo veel mogelijk een slaatje te slaan uit de niet doorgegane verkoop. Wat bestaan er toch een oneerlijke mensen op de wereld.

Voor de volgende keer nooit meer een aanbetaling doen!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 14:26

ilze schreef:

Welkom in de paardenhandel! /3
Ondanks dat je aan alle kanten gewaarschuwd bent om alles op papier te zetten gaat het toch nog verkeerd. Helaas een harde leerschool en ik hoop dat je nu echt op gaat letten en de adviezen nog eens doorleest zodat je bij je volgende potentiele aankoop beter voorbereid bent..... Geloof nooit iemand op zn mooie blauwe ogen en gladde praatjes. Leg dus ook eventuele afspraken hoe om te gaan met eventuele afkeur van het paard. Wie betaalt welke kosten bijvoorbeeld.

@Optiwolk: dat had je DA niet kunnen zien bij een klinische keuring, wel bij een röntgenologische, dus helemaal zijn schuld is het niet. Je had een bloedje kunnen laten trekken en dan had je het misschien ook wel gezien mits je daarop had getest.
Dierenartsen zijn overigens ook maar mensen.
Paardeneigenaren zijn ook rare mensen, bij ons op stal is een paard doodgegaan door een Ivomec 'mokspuit'. De DA is uitermate nalatig geweest en wist dat het eigenlijk niet gegeven mocht worden. De halve stal is nog steeds klant ondanks dat ze het hele verhaal kennen. Die DA had wél beter moeten weten en toch zijn ze er nog klant, ik dus NIET meer......

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:10

alles staat op papier en er zijn ook afspraken gemaakt over wie wanneer de keuringskosten betaald.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:13

is dit door beide partijen ondertekend en door een advocaat opgemaakt of zodanig?

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 17:16

Welkom in de wereld die ook paard heet. :(:)
Vervelend hoor, gelukkig dat je het paard door een eigen DA hebt laten keuren, anders had je misschien nog veel meer problemen gehad.

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-11 17:20

Daar heb je geen advocaat bij nodig hoor...