tita schreef:Ook had een van mijn katten niesziekte toen ik haar uit het asiel haalde...het asiel 90km verderop werkte niet mee totale kosten waren dus ong 500 euro ik heb geloof ik 35 terug gehad...wat doe je in zo'n geval..in laten slapen tja als je zo'n instelling heb dan moet je niet aan dieren beginnen maar dat is mijn mening
idd, mijn kat had eind vorig jaar nog blaasgruis en was in een dag of 4/5 ook weer 400,- armer...(en volgens de D.A waren we er gelukkig nog vroeg bij)
Nieuwe kat is goedkoper
en natuurlijk ook pas de rekening achteraf, dus wéét je niet wat de kosten zijn. Met paarden gaat dat net zo alleen lopen de bedragen vaak nog meer op.... is iig mijn ervaring.
. Mensen die via mij een ratje in huis nemen tekenen een contract dat ze het dier de huisvesting, aandacht en medische zorg geven die het nodig heeft.
. Als je ziet wat ik al binnen heb gekregen (ook andere diertjes) na verwaarlozing of het weigeren van het naar een dierenarts gaan met een dier...
. Soms heel erg triest...
wat een onzin mijn pony had koliek en stond dus 2.5 week in Utrecht niet geopenreerd wel bijna ingeslapen (2x) en nu ruim 3 jaar later leeft hij nog steeds met zijn 28 jaar... de kosten vond ik laag maar altijd nog meer dan 2000 euro waar men hier voor zou willen sparen.
? Het is ook jouw keuze... Ik denk dat een operatie niet doen omdat je paard ongelukkig wordt van""tijdelijke" boxrust misschien als "te kort door de bocht" gezien wordt. Als de kans op herstel 90% zou zijn dan trekt je paard dat wel denk ik
. Mijn paard staat ook 24/7 buiten en die zou ik er ook geen plezier mee doen om een langdurig traject aan te moeten gaan met boxrust en opbouwen. Twee weken zou hij dan maar voor mij over moeten hebben