CathCath schreef:Maar vinden velen dit normale bedragen? De geneeskunde is in Belgie stukken goedkoper dan in Nederland. TS, ik zou die rekening van die Nederlandse DA niet betalen, maar ik verwacht dat jij geen rechtsbijstandsverzekering hebt, anders had je er wel op ingegaan op je topic. Dan had je het hele gebeuren meteen moeten voorleggen aan je rechtsbijstandsverzekering. Die hadden die hele zaak afgehandeld. Voor jou zit er emotie in, voor hen is het slechts hun werk.
Even OFF TOPIC:
Heb je wel een AVP (de oude WA) verzekering? Zo n verzekering kost als je verzekerd bent nog geen 50 euro per jaar, wel "handig" als je paard materiele, maar vooral immateriele schade aanricht en dan doel ik op blijvend letsel of de dood als gevolg bij mensen. Voor 2 miljoen weet je alles.
Ik kom hier nog maar een dag, maar velen weten niet eens wat een Wettelijke Aansprakelijkheidsverzekering is. Die heb je niet alleen nodig voor een paard, maar b.v. ook als je een gat brand in de bank van je beste vriendin (niet moedwillig dus, haha). Het is maar een voorbeeldje.
En die DA/kliniek die heeft toch bepaalde codes hoeveel je per behandeling/medicatie etc. moet betalen? Maar bij die praktijk in Nederland kan je dit wel zien als in gebrekestelling/onkunde, als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt, kaart het dan alsnog aan bij de OMBUDSMAN.
Maar meis, we handelen vaak allemaal anders als we dingen eerder hadden geweten en ik denk dat jij van deze rekeningen niet lekker slaapt. Ik wens je daarom heel veel sterkte.
Hoop dat het allemaal met een sisser voor je afloopt.
Thanks !
Helaas, is de nieuwe rekening na goed telefonisch overleg niet veel minder geworden... er is maar 150,- afgegaan.
Ik blijf alsnog met een kostenplaatje zitten van ruim 2300,- zitten, excl. reizen etc.
Ik heb wel een rechtsbijstand en een WA, maar weet niet of dat zin heeft, ik wil in de toekomst ook graag mijn paard bij de DA kunnen laten behandelen zonder enige problemen over rekeningen uit het verleden.
Er zit niets anders op dan het maar gewoon te betalen, ze hebben er wel wat uren inzitten natuurlijk, ik heb gewoon de pech dat het een "worst case scenario" is geworden...
Als het gewoon trekken van de kies goed was gegaan was ik goedkoper uitgeweest, maar nu is het en / en geworden met de operatie.
Het is niet anders.....
In ieder geval wil ik iedereen bedanken voor de meningen en adviezen en ik hoop nu weer een tijdje uitgedokterd te zijn !
Mijn paard is weer helemaal happy nu, dat is voor mij het allerbelangrijkste uiteindelijk