Zadel verkocht MAAR NU

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:29

Ik zou gewoon even haar reactie afwachten, misschien valt het allemaal wel mee :)

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:31

tita schreef:
Als zij hem komt brengen dan kun je toch gelijk je zadel controleren of ie kapot is, ik zie het probleem niet.
Wil je het zadel echt niet hebben (misschien staat ie al een jaar te koop) dan kun je zeggen dat je hem wel terug wilt kopen maar voor minder

zou normaal gesproken ook geen probleem zijn :o MAAR

Ik ben dus al eens op die wijze belazerd en die mensen waren zo agressief dat ik het NOOIT meer mee wens te maken..

babydolll

Re: Zadel verkocht MAAR NU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:33

Afspraak is een afspraak, gewoon aan houden hoor! ik heb mijn zadel wel meegegeven, duidelijke fotos gemaakt en als het niet paste mocht ze het terug komen brengen en als alles in orde was kreeg ze haar geld terug, alleen dit was een zadel met de waarde van 850 ipv. 300.
Als ze moeilijk doet doe je de deur dicht en desnoods bel je de politie, slaat nergens op natuurlijk!

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:36

wwillemijn schreef:
om bovenstaande redenen ga ik altijd zelf bij mensen langs met mijn zadel als mensen willen passen. Dan zie ik zelf wat er met mijn spullen gebeurt.

Maar in jouw geval zou ik ook geen geld terug geven. Afspraak is afspraak, klaar.

En dat heb ik ook gedaan NA die 1e aanvaring met zadel verkoop |(

ECHTER is het punt dat ik geen auto meer heb :de rede van ophalen thuis( hier rijden etc) OF verzenden = verkocht.
Duidelijk zal ik dan vertellen aan koper via mail OF in dit geval telefonische, dat als je hem ongepast meeneemt ik hem niet retour neem,
Dus dat ze mogen passen en rijden hier aan huis,, :j

Mevrouw ging akkoord met deze afspraak,
Laatst bijgewerkt door MiWaPi op 09-03-11 13:40, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:36

wwillemijn schreef:
om bovenstaande redenen ga ik altijd zelf bij mensen langs met mijn zadel als mensen willen passen. Dan zie ik zelf wat er met mijn spullen gebeurt.

Maar in jouw geval zou ik ook geen geld terug geven. Afspraak is afspraak, klaar.

Maar wat doe je dan met jouw tijd en reiskosten? Laat je daar extra voor betalen?

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:37

Sence schreef:
realmagic: met een kapotte boom? wat hebben die mensen allemaal gedaan met dat zadel, begin je je dan toch echt af te vragen.

Ik heb ooit van iemand een zadel overgenomen, van wintec. Gepast, moest een bredere boom in, dus ik naar de winkel om een bredere boom erin te laten zetten, bleek de boom van dat zadel dus ook kapot te zijn, maar dan niet het deel wat je kan vervangen. Ik had dat zadel in de auto gehad, een halve minuut op mijn paard en toen weer in de auto om naar de paardenwinkel te gaan. Niks met dat zadel gebeurt toen ik het had. Maar uiteindelijk een hoop gezeik gehad, ik kon niet bewijzen dat ik em kapot had gekocht, maar zij kon niet bewijzen dat ik em kapot had gemaakt. Dus dat heeft nog wat gedoe gekost.

Maar ik heb wel zoiets als je afspreekt, betalen is kopen en dan niet retour, dan moet ze nu niet komen piepen.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:39

Ik ben benieuwd wat je terug krijgt! (als mail... zadel niet! Dat moet ze houden!! en jij je geld!)

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:42

ik heb niet het hele topic doorgelezen, ik zit op me werk.

Maar eigenlijk (volgens mij) moet jij alles SCHRIFTELIJK hebben. Volgens mij heb je dit niet, en is dit dus het gevaar ervan. Als zij hier verder op in gaat, en het komt erop neer dat jij dus geen poot hebt om op te staan! Ben jij verplicht het zadel terug te nemen.

Heb het zelf vaak genoeg meegemaakt, bij mij gaat niks meer mij erf af zonder papier.

Er is geen bewijs dat jij dit zo hebt afgesproken met haar, dus zij kan vanalles wel zeggen. En tja als dan niks op papie hebt zijn alle gevolgen voor jou.

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:45

Met alle respect: als iemand zo voor je neus loopt te twijfelen dan verkoop je dat zadel toch niet, zonder op papier te hebben staan dat ze het zadel niet terug mag brengen?. Of haal er een buurvrouw bij die erbij staat, weet ik veel, maar dit doe je toch niet zonder zoiets op schrift te hebben staan. Sorry, ik vind het een beetje naïef handelen.

LotteEnRypke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:46

Ze heeft als koper informatieplicht (dus de precieze maten weten e.d.). Ik geef ook altijd garantie tot de deur, maar ik verstuur liever.

Na verkoop van een zadel aan huis kreeg ik ook een mailtje dat een onderdeel vervangen moest worden en dat dit duurder uitviel dan zij verwachtte (ritsje van een boomloos zadel) en ik had mij niet in die kosten verdiept. Of we de gemaakte kosten konden delen. Hier ben ik toen niet mee akkoord gegaan; dit gebrek stond aangegeven in mijn advertentie, hierover hebben we het bij mij thuis gehad en daar was de prijs ook naar (800 nieuw, 1 jaar oud en nu 300,-). Helaas dus..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:47

Je bent een particuliere verkoper. Die hebben over het algemeen geen niet-goed-geld-terug garrantie. Logisch ook, je bent geen winkel.

Ik vind het al een prima stap dat je haar een duidelijke mail hebt gestuurd met jullie afspraken. Laat je niet intimideren door dingen als 'morgen sta ik voor je deur', je kunt er altijd nog voor kiezen om de deur niet open te doen.

Dat je de afspraken niet op papier hebt maakt niet uit. Het zou makkelijker zijn geweest omdat je haar er dan op had kunnen wijzen, maar opzich is het logisch dat jij als particuliere verkoper geen spullen terug neemt.

Overigens snap ik ook heel goed dat de TS het zadel niet terug wil nemen, ben je blij dat je dingen eindelijk verkocht hebt, komen ze terug. Nee hoor, dat zou er bij mij ook niet ingaan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:52

Zunzuncito schreef:
Met alle respect: als iemand zo voor je neus loopt te twijfelen dan verkoop je dat zadel toch niet, zonder op papier te hebben staan dat ze het zadel niet terug mag brengen?. Of haal er een buurvrouw bij die erbij staat, weet ik veel, maar dit doe je toch niet zonder zoiets op schrift te hebben staan. Sorry, ik vind het een beetje naïef handelen.

Ik niet hoor, ik ben ook zo goed van vertrouwen dat wanneer ik dat 2x duidelijk gezegd heb en ze is het ermee eens ik er vanuit ga dat het gewoon klaar is.
Mevrouw vond dat ook geen punt, gaf zelfs aan dat ze hem dan zelf wel zou verkopen dus vind ik helemaal niet raar dat ze daar dan op vertrouwd.

Maarja, blijkt dat gewoon echt helemaal niemand te vertrouwen is, zelfs de meest onschuldige blauwe oogjes nog niet.
Leuk die maatschappij van tegenwoordig :n

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:53

anneliesdj schreef:
wwillemijn schreef:

Maar wat doe je dan met jouw tijd en reiskosten? Laat je daar extra voor betalen?

Ligt eraan of ik ver moet rijden. Maar meestal vraag ik alleen als het zadel niet verkocht wordt mijn reiskosten terug. Als het zadel verkocht is dan niet. En meestal levert het hele leuke, gezellige en leerzame middagen/avonden op :)

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 13:55

Zunzuncito schreef:

|( |( dacht dat mondelinge afspraak ook rechtsgeldig was..
Laatst bijgewerkt door MiWaPi op 09-03-11 14:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Re: Zadel verkocht MAAR NU

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:56

Mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig, maar moeilijk te bewijzen.

Laat je niet van je stuk af brengen meid.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:56

Ik zou het zadel terugnemen, maar niet al het geld teruggeven!
Weet niet hoeveel het bedrag was? Maar bij bv een bedrag van 500 euro zou ik makkelijk 100 euro zelf houden!
Tenslotte hadden jullie een afspraak.

Al een reactie gekregen van de koper?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:58

Nou ik zou mooi zeggen van toedeloe. Duidelijke afspraken, je zoekt het maar uit.
Echt niet terug nemen, is wel weer heel makkelijk zo.

Of je neemt "m terug en houd zelf 80,- bij je.

Il00n__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 13:59

Inderdaad verkocht is verkocht!
Je hebt duidelijk je standpunt aangegeven!
Hoop dat je er verder geen 'gedonder' mee krijgt.
Maar ze heeft wel een plaat voor de kop om dan zo'n mailtje te sturen.
En wat betreft klantvriendelijkheid, dat komt helemaal niet van pas :o?

Zunzuncito

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:00

@Anneliesdj. Heel nobel dat je mensen op hun blauwe ogen vertrouwd, doe ik ook graag, maar totale vreemden worden door mij alleen met respect behandeld. Vertrouwen is iets wat je alleen maar kan winnen, en dat is niet in een situatie met vreemden waarin je heel duidelijk aan het korste einde kan trekken. Je kan een hoop gezeur voor zijn en dit is alleen maar verloren energie spenderen aan iemand die het niet waard is.
Ik hoop dat op jouw standpunt blijven staan genoeg is TS.
Laatst bijgewerkt door Zunzuncito op 09-03-11 14:01, in het totaal 2 keer bewerkt

MiWaPi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-11 14:00

Gleyla schreef:
Ik zou het zadel terugnemen, maar niet al het geld teruggeven!
Weet niet hoeveel het bedrag was? Maar bij bv een bedrag van 500 euro zou ik makkelijk 100 euro zelf houden!
Tenslotte hadden jullie een afspraak.

Al een reactie gekregen van de koper?

Heb nog geen reactie gehad..
Laatst bijgewerkt door MiWaPi op 09-03-11 14:44, in het totaal 3 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:01

Ik ben wel erg nieuwsgierig wat voor e-mail je terug krijgt. Of ze heel moeilijk gaat doen, of er simpel mee akkoord gaat.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:01

mocht je besluiten om het zadel terug te nemen, rijd dan met haar samen naar de dichtsbijzijnde zadelmaker/ruitershop om het zadel te laten controleren op evt gebreken... Bepaal daarna de prijs die je terug wilt geven...

Persoonlijk zou ik het niet terugnemen...

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:02

ik zou voorstellen, omdat het toch de goedwil is langs jou kant! om 200 terug te geven. Anders moet ze het zadel maar zelf zien te verkopen!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:02

Afspraak is duidelijk; pech voor haar. Ik zou het zadel niet terugnemen. Het is haar eigen schuld.

Mondelinge afspraak is ook rechtsgeldig, dus ze heeft geen poot om op te staan.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 14:03

Ik snap dat je het vervelend vind voor die mevrouw, maar dit is toch ook vervelend voor jou? En jij ben eerlijk en duidelijk geweest, zij probeert gewoon de situatie naar haar voordeel te draaien. Als ik je tekst zo lees ben je ontzettend duidelijk geweest en is er geen enkele manier waarop ze dat niet begrepen kan hebben.