Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
doei schreef:Ik mag van mijn moeder absoluut niet rijden als er niemand op stal is![]()
Die regel legde ze me op toen ik 12 jaar was en nu met 23 jaar houd ik me daar nog steeds aan.
. Ga bepaalde dingen dan niet echt opzoeken ik ken mijn paard hij kan af en toe raar doen.
Heb wel altijd mijn telefoon bij me. Mocht er wat gebeuren, dat ik iemand kan bellen, mocht ik dan nog kunnen bellen
Maar die vertrouw ik zo, daar hoeft niemand bij te zijn.
Thuis is er vaak wel iemand aan het scharrelen ergens op het erf. Ik rij ook veel alleen buiten, en dan zeg ik eigenlijk nooit welk rondje
Ik zeg wel tegen mijn pa als ik naar het natuurgebied ga. Verder idd mobiel mee, ID op zak dat ze weten wie ik ben, en aan hoofdstel & zadel hangt een hangertje met telefoonnummers.
) Toen lag ik ernaast en kreeg ik nog een trap na. Paard was helemaal over de rooien en ik kon me dus met geen mogelijkheid meer bewegen en had zoveel pijn! Had gelukkig mijn mobiel op zak. Kon mijn ouders niet bereiken en heb toen maar de stal eigenaar gebelt of hij alsjeblieft naar de manege wilde komen. Uiteindelijk ben ik met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Rug en ribben zwaar gekneusd. Sinds dien ga ik nóóít meer alleen naar stal. Een ongelukje zit in een klein hoekje,.
), eerst doen dan denken... 
Om die reden gebruik ik onze andere buitenbak niet als mijn trainer er niet bij is: hij zit achter een bosje dus nog minder kans dat iemand mij ziet, én hij is moeilijk af te sluiten.
En als ik het niet vertrouw, dan hou ik het gewoon op longeren. Misschien flauw maar ik heb al genoeg vliegles gekregen 
).