Hulp gezocht, paardenverkoop project

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sky_As

Re: Hulp gezocht, paardenverkoop project

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 13:55

dat heb ik dan weer met gastenboeken.
Daar kan iedereen zomaar wat neer zetten....dus ook allerlei bekenden die dan alleen maar complimenten neerzetten.
Paarden die verkocht zijn en hoog in de sport lopen zijn op internet nog terug te zoeken en te vinden met evt. huidige eigenaar.
De paarden vallen denk ik ook niet in zo'n prijsklasse dat jantje uit Emmen een paard komt kopen van 3500 euro en daar helemaal tevreden over is, 8 keer terugkomt om te proberen, elke keer weer in vol ornaat wordt ontvangen etc.
recencies vind ik meer iets voor grotere handelsstallen zoals janssen en van hout, en nog wat meer van dat soort stallen. Waar doorlopend paarden te koop staan en weg gaan.

Hier zullen alleen paarden te koop staan, die er al vanaf de geboorte zijn, en ook al wedstrijdervaring enzo hebben.
Misschien is een gastenboek wel een idee hoor, maar dat moet ik toch maar eens over na denken en met de eigenaar over hebben.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:20

chips heel stuk getypt weg :+

uhh nou even weer in het kort:

Eerst alle paarden los gooien zou ik niet doen, zorgen dat je de disciplines bij elkaar houd, dus spring bij de springpaarden en dressuur bij de dresuurpaarden. Niet iedereen wil de hele dag daar zitten en alle springpaarden eerst los zien terwijl ze eigenlijk voor de dressuurpaarden komen. bak slepen is de tijd niet en die paar minuten overleven de mensen wel dat ze even moeten wachten.

Een paard een nummer geven is not done! gewoon beestje bij de naam noemen en niet te commercieel denken. Op de site ook gewoon met de officiele naam werken, is wel zo proffesioneel en wel zo netjes.

een kaartje maken? hoe bedoel je dat?
Er zullen mensen zijn die niet op die dag komen maar misschien wel een paard bij jullie willen komen kijken en die willen niet dat het paard met een nummer word aangeduid.

Wat ik op de site per paard zou willen zien (zal het voor het idee even invullen)

Naam: Karel van de korenbloem
Afstamming: Gribaldi x Houston x Amsterdam
geslacht: ruin
Leeftijd: 8
Niveau + Discipline: Z2 dressuur
stokmaat: 1.72m
paard: klinisch en rontgologisch goedgekeurd op 28-07-2012
algemene informatie: paard is makkelijk in de omgang, op de trailer/ vrachtwagen te laden en bij de hoefsmid. paard is erg dominamt naar anderen en kan niet met andere paarden naar buiten

Een gastenboek op de site is fijn voor de mensen. Daar kunnen klanten hun ervaringen opzetten. dat ze netjes te woord zijn gestaan en netjes ontvangen zijn, paard is kundig getoond en sluit aan bij hun wensen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:27

Ben het helemaal met Pashon eens

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 14:38

Ik zou er als koper dus echt niet naartoe gaan. Redenen zijn al eerder vermeld: met veel andere mensen paarden kijken, tegen elkaar op bieden, nog een keer terug moeten komen om proef te rijden of op dezelfde dag, als paard al doior tig andere gereden is. Ik wil persoonlijk met de eigenaar/berijder kunnen praten, met het paard contact hebben buiten het rijden om. Kan me zo voorstellen dat paard tureluurs wordt als er 20 mensen voetje vragen om te kijken of ie braaf is...
Tenzij het allemaal vreselijk dure paarden zijn (waarbij de omgang misschien niet zo belangrijk is, of ie braaf is tegen kindjes, makkelijk te poetsen is, want paard moet alleen maar presteren onder het zadel, even grof gezegd) denk ik dat je een hele grote doelgroep mist. Plus veel mensen binnenhaalt die alleen maar paardjes komen kijken en mensen die gratis een ritje willen maken onder het mom van proefrijden. Paarden die anders zijn dan anders door de menigte, ik wil weten hoe ie normaal gesproken is in alle rust.

Kan de eigenaar die tijd en het geld wat hij er in steekt, niet gewoon in advertenties steken en een persoon die de paarden kent en de tijd heeft/maakt om kopers op te vangen, begeleid en paard voorrijdt?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-11 15:01

Verkoop dag gaat het niet worden, teveel tegens…maar op dit moment ben ik hard bezig met de site, waar zoveel mogelijk info over de paarden komt. Dus daar hoor ik uiteraard ook graag ideeen over….

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 15:05

zoiets moet je ook niet enkel op bokt onderzoeken. zoiets kan goed werken als je het maar goed en kundig aanpakt, ken een aantal stallen bij wie het heel positief heeft uitgepakt.

site moet je kort maar krachtig houden.
De nodige informatie over elk te verkopen paard plaatsen, nette filmpjes maken en ook die plaatsen indien dat niet mogelijk is een klein aantal duidelijke foto's. Mensen willen altijd een beeld hebben bij een paard en een advertentie waar geen foto's bij staan zullen snel weggeklikt worden.

op de site algemene informatie over de stal zelf is nooit verkeerd.
Dus hoe gaan jullie te werk, zijn jullie een handel stal of worden de paarden zelf gefokt en daarna verkocht.
zelf eens logisch nadenken en diverse sites bekijken daar kom je een heel eind mee.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 15:30

www.debeemdhoeve.nl

is alweer een stukje verder....er staat weer wat meer informatie op. Ik ben nog steeds druk bezig.....maar het begint naar mijn mening steeds meer ergens op te lijken.

Mochten jullie nog ideeen hebben? Dan hoor ik het uiteraard graag.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 16:03

www.debeemdhoeve.nl

inmiddels staat alles er een heel eind op....en omdat ik nu met de laatste dingetjes bezig ben, hoor ik graag jullie mening.
Dingen die nog aangepast moeten worden, of dingen die jullie nog missen.

Zelf zit ik eraan te denken om het kopje foto album te veranderen in nieuws.....en daar oa. wedstrijdresultaten, veulens geboren etc. neer te zetten.

Jullie zouden me zo helpen door nog wat tips te geven over hoe jullie de site vinden en wat jullie missen...

Alvast bedankt!