Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
't is nogal een koppig persoon en hij wilde het zo... Caira schreef:Ik vind jou echt ongelovelijk! Hier valt mijn mond echt van open! Jij word er spuugzat van dat je opgebeld wordt? Ben je nou helemaal bedonderd die man moet gewoon zijn geld hebben. Hij heeft keurig dat paard verzorgd en daar moet voor betaald worden. Dit is een vorm van diefstal, je berooft die man van zijn broodwinning.

[/quote]unicorn_kiss schreef:Ik snap niet dat je een paard (2 zelfs) kan kopen of bezitten, maar geen 600 euro kan voorschieten. Dan koop of heb je toch geen paard? Wat doe jij bij hoge dierenartskosten? Ofwel verkopen ofwel die man vlug van zijn geld voorzien. Desnoods lenen of harder werken
wendy_x schreef:beste bokkers
het is een lang, misschien onsamenhangend verhaal maar hoop dat jullie even de tijd willen nemen om het te lezen.
Een vriend van mij heeft zo'n 1,5 jaar geleden mijn eerste paardje terug gekocht aangezien ze anders naar de slacht zou gaan.
Hij zou alles betalen het enige wat ik moest doen was alle zorg op me nemen, dit deed ik natuurlijk maar al te graag, en nog steeds.
Nu zit het zo dat hij de stalling niet meer kan betalen en nu zo'n 600 euro betaalachterstand heeft
wendy_x schreef:iedereen bedankt voor de tips !
weg gaat ze sowieso niet
ze mag haar 'oude' dag bij mij doorbrengen
praten met de beste man werkt niet, ik voel me ook niet prettig als ik daar op stal loopt, hij is nogal vijandig.
ik heb het nummer gegeven van die vriend en die heeft ie ook een keer gebeld, maar hij vind het mijn verantwoordelijkheid...
ik ga kijken of ik mijn spaarrekening kan raadplegen, heb liever dat die vriend het aan mij terug betaald dan dat ik moet wachten tot hij het aan de staleigenaar heeft betaald.
tja formeel de eigenaar ? hij heeft gezegd dat het mijn paard is, maar dat hij de kosten betaald. Ik heb het paspoort in mn bezit voor als er wat aan de hand is, ik mag het dier ook verkopen als ik dat wil.
het is ook niet dat ik denk van ooh ik neem haar sneaky mee en klaar... tuurlijk wil ik daar gewoon op een normale manier weg gaan maar ik wordt er zo spuugzat van dat ik elke x woedend wordt opgebeld, nu mn paard niet gevoerd gaat worden (had gister sms contact met de dochter van de staleigenaar en die mag haar ook niet voeren van haar vader...) en ik 600 euro moet gaan ophoesten ...

Xantaatje schreef:als je nu eens met de stal eigenaar gaat praten dat vanaf nu jullie de stal betalen, maar dat hij de achterstand bij die vriend moet gaan verhalen?
Ik neem aan dat hij een overeenkomst heeft met de staleigenaar? en op wie zijn naam staat het paardje?
Niet stiekem weg gaan hoor want dan sta je altijd zwak, probeer het eerst zo op te lossen en anders een advocaat raadplegen. Ik vraag me overigens wel af of een stal eigenaar zomaar je paard mag vasthouden tot de huur betaald is, ik weet wel dat je drie maanden huur schuld mag hebben voordat ze je op straat kunnen zetten
_Dune_ schreef:Xantaatje schreef:als je nu eens met de stal eigenaar gaat praten dat vanaf nu jullie de stal betalen, maar dat hij de achterstand bij die vriend moet gaan verhalen?
Ik neem aan dat hij een overeenkomst heeft met de staleigenaar? en op wie zijn naam staat het paardje?
Niet stiekem weg gaan hoor want dan sta je altijd zwak, probeer het eerst zo op te lossen en anders een advocaat raadplegen. Ik vraag me overigens wel af of een stal eigenaar zomaar je paard mag vasthouden tot de huur betaald is, ik weet wel dat je drie maanden huur schuld mag hebben voordat ze je op straat kunnen zetten
Misschien even het bericht boven je lezen, TS heeft het geld bij elkaar.
TS, fijn dat je het hebt kunnen regelen! Heb je de stahouder al op de hoogte kunnen brengen?