Eigen pony

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:31

Sharonaa_ schreef:
Ik zou het allemaal niet zo simpel inschatten, ik zou je budget wat ruimer nemen.

Wat ik kwijt ben op jaar een maandbasis aan mijn pony:
Stal: 135,- p.m. dus 1520 pj.
Hoefsmid bekappen(Wintermaanden) 3x25 is : 75,- pj
Hoefsmid beslaan (Zomermaanden) 3x100 is: 300,- pj
Dierenarts enting 1x pj: 35,-
wormkuren: 50/70,- pj.
Startkaart: 47,- pj
contributie: 85,- pj
startgeld: 300,- pj?
toebehoren: 100/200 pj
Les: 30 p.w. en dus ongeveer 1500,- pj.
startcoupons: 3x20 = 60,- pj
en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. maar als ik de prijzen zo zie. had het nog nooit echt uitgerekend, maar het is behoorlijk wat.

bij elkaar opgeteld kom ik per jaar uit op: 4192,- (wow) :O per maand dus 350,-

Maar wij hoeven de stal niet zoveel ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 09:32

Sharonaa_ schreef:
Ik zou het allemaal niet zo simpel inschatten, ik zou je budget wat ruimer nemen.

Wat ik kwijt ben op jaar een maandbasis aan mijn pony:
Stal: 135,- p.m. dus 1520 pj.
Hoefsmid bekappen(Wintermaanden) 3x25 is : 75,- pj
Hoefsmid beslaan (Zomermaanden) 3x100 is: 300,- pj
Dierenarts enting 1x pj: 35,-
wormkuren: 50/70,- pj.
Startkaart: 47,- pj
contributie: 85,- pj
startgeld: 300,- pj?
toebehoren: 100/200 pj
Les: 30 p.w. en dus ongeveer 1500,- pj.
startcoupons: 3x20 = 60,- pj
en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn. maar als ik de prijzen zo zie. had het nog nooit echt uitgerekend, maar het is behoorlijk wat.

bij elkaar opgeteld kom ik per jaar uit op: 4192,- (wow) :O per maand dus 350,-

Bedankt!!
Naja wij hoeven geen startkaart.......En beslaan ook niet...
En ok geen les ..
Maar bedankt :D

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:34

Citaat:
Ontworming kon je trouwens toch ook zelf kopen???? van equine......... (zoiets)

Ik weet niet of je ze zelf nog kan kopen, want ze wilden het afschaffen dat je ze in winkels nog kon kopen, dus dan zou je de dieren arts moeten laten komen om een spuit te kopen dus ook weer extra kosten.Maar ik weet het niet zeker, want ik heb er nog 4 :P en krijg (Koop) een pakket van stal.

Over mijn vorige berichtje, dat is ongeveer alles dat ik heb, dus wedstrijden e.d. dan kom je idd een stuk hoger uit. sport is duur :P

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 09:37

Sharonaa_ schreef:
Citaat:
Ontworming kon je trouwens toch ook zelf kopen???? van equine......... (zoiets)

Ik weet niet of je ze zelf nog kan kopen, want ze wilden het afschaffen dat je ze in winkels nog kon kopen, dus dan zou je de dieren arts moeten laten komen om een spuit te kopen dus ook weer extra kosten.Maar ik weet het niet zeker, want ik heb er nog 4 :P en krijg (Koop) een pakket van stal.

Over mijn vorige berichtje, dat is ongeveer alles dat ik heb, dus wedstrijden e.d. dan kom je idd een stuk hoger uit. sport is duur :P

Ja sport is zeker duur , maar wij gaan meer in de recreatie...

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:37

Ja, maar wij gaan geen sport doen...
En de baas van stal heeft dat ook nog! ;)

tita

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:42

:roll:

letwel een pony kopen van 550 euro (gaat vast niet gekeurd worden) niet vreemd opkijken als ie wat mankeerd

Maar waarom willen jullie zo graag een pony op lage kosten?
En hoe kom jij erbij dat je zusje nog maar 5cm groeit....ook al zou ze dwerggroei hebben dan moet je nog rekening houden met de gevolgen.

Geen ijzers, geen les, weinig verzorging ergens krijg ik medelij...vooral zo goedkoop mogelijk paard houden

Was de stalling niet 20 euro per week?

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:43

Wat een gedoe over die stalling zeg..... Als dat kan kan dat toch. Ik heb ook de helft van mijn paarden thuis staan en de andere helft bij een kennis. En daar betaal ik niks behalve mijn brok (€6,- 25kg.) Dit komt rechtstreeks en niet bij de welkoop of wat dan ook. Dus moet je nooit er van uit gaan dat je maar €6,- betaald. Zelf hebben we land daar komt het hooi vandaan ook stro hebben we zelf. Zomers werken we met zijn allen kei hard om winter klaar te zijn. Inderdaad wormkeuren kosten geld maar ook deze haal ik uit duitsland €6,-. En dan geen prut want daar hou ik niet van. De hoefsmit €25,- (per paard)met korting omdat het er zoveel zijn. En inderdaad de spullen kosten geld. En ik ben het er wel mee eens dat het potje voor de dierenarts hoger moet zijn, er kunnen altijd onverwacht dingen om de hoek komen. Één van mijn paarden heeft een keer in het draad gezeten, een hele winkelhaak in het been op zondag. Dus wat doe je dan? Direct bellen misschien kan het nog gehecht worden!! Maar het is zondag dus je betaald dubbele kosten. Hij kwam langs en het kon niet meer gehecht worden dus even een zalfje er op even twee spuiten. Ik rij maandag naar de dieren arts om de rekening te betalen €120,-. Even in één dag. Dus dat potje moet inderdaad hoger.

Maar wat ik met het hele verhaal wil zeggen. Het is niet onmogelijk, je moet een beetje geluk hebben dat je er de ruimte voor hebt en / of kennissen. En contacten.
Wel geef ik de tip..... Denk er wel goed over na een paard koop je niet voor even maar voor zijn hele leven. Een paard geeft heel veel liefde dus moet hij het ook terug kunnen krijgen met alle zorgen die erbij horen.

Succes!

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 09:58

Wat ik kwijt ben per maand. (bedragen naar maand berekend om het makkelijk te maken)

Stal: 100
stro: 75
voer: 20
smid: 15
ontwormen geen zit bij de stal in.
enting en tandarts: 10
dekens laten wassen/ repareren. 4 (op jaarbasis zo'n 40 euro)
verzekering: 10
potje: minimaal 50. soms 100/ 200 (dit is voor ziektekosten en spullen)

Ik kom dus uit op een gemiddeld bedrag van 284 euro per maand. En dan sta ik nog redelijk prijsgunstig!
Meisje denk na aub wat als je paard een operatie moet ondergaan dit kan al gauw 2000 euro gaan kosten. Je moet echt je budget gaan uitbreiden ongeacht dat je stalling zo goedkoop is.

edit: lessen nog geen eens meegerekend wat al gauw kan oplopen naar 100 euro per maand voor 1 keer per week les!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:03

Ik heb mijn paarden bij huis staan, qua stalling kost me dit niets (even simpel gezegd, heb de kosten voor de bouw van de stallen natuurlijk wel gehad), maar alleen aan voer, stro, kuil/hooi zit ik al veel hoger dan 20 euro per maand...

bevertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 10:18

Hebben jullie dit met jullie ouders besproken? Zij zullen toch uiteindelijk moeten beslissen of het hele verhaal doorgaat of niet.. Willen ze jullie helpen met de kosten als dit nodig is?

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 13:29

We hebben dit al allemaal opgelost ;) Het topic mag evt. gesloten worden.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:47

Dan ben ik toch nog benieuwd wat jij van plan bent te doen als de dierenarts je een rekening van €500 geeft.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-11 13:49

De eigenaresse van mijn verzorgpaarden gaat waarschijnlijk een c of een d pony kopen voor ons die we kunnen verzorgen ;)

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:58

Wauw lekker, waarom tref ik nou nooit zo iemand hahaha.

tomstergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 20:18

Wamhorse schreef:
Wauw lekker, waarom tref ik nou nooit zo iemand hahaha.

Omdat ze het zelf ook wil ;)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 15:55

Dat is wel dezelfde informatie als die je hier op bokt kunt krijgen (forum EN de wiki) en hier is het gratis.

mariekepiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 16:59

Gerda20 schreef:
Wat een gedoe over die stalling zeg..... Als dat kan kan dat toch. Ik heb ook de helft van mijn paarden thuis staan en de andere helft bij een kennis. En daar betaal ik niks behalve mijn brok (€6,- 25kg.) Dit komt rechtstreeks en niet bij de welkoop of wat dan ook. Dus moet je nooit er van uit gaan dat je maar €6,- betaald. Zelf hebben we land daar komt het hooi vandaan ook stro hebben we zelf. Zomers werken we met zijn allen kei hard om winter klaar te zijn. Inderdaad wormkeuren kosten geld maar ook deze haal ik uit duitsland €6,-. En dan geen prut want daar hou ik niet van. De hoefsmit €25,- (per paard)met korting omdat het er zoveel zijn. En inderdaad de spullen kosten geld. En ik ben het er wel mee eens dat het potje voor de dierenarts hoger moet zijn, er kunnen altijd onverwacht dingen om de hoek komen. Één van mijn paarden heeft een keer in het draad gezeten, een hele winkelhaak in het been op zondag. Dus wat doe je dan? Direct bellen misschien kan het nog gehecht worden!! Maar het is zondag dus je betaald dubbele kosten. Hij kwam langs en het kon niet meer gehecht worden dus even een zalfje er op even twee spuiten. Ik rij maandag naar de dieren arts om de rekening te betalen €120,-. Even in één dag. Dus dat potje moet inderdaad hoger.

Maar wat ik met het hele verhaal wil zeggen. Het is niet onmogelijk, je moet een beetje geluk hebben dat je er de ruimte voor hebt en / of kennissen. En contacten.
Wel geef ik de tip..... Denk er wel goed over na een paard koop je niet voor even maar voor zijn hele leven. Een paard geeft heel veel liefde dus moet hij het ook terug kunnen krijgen met alle zorgen die erbij horen.

Succes!

Netjes geschreven!!

aquafan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:28

Wat zijn jullie allemaal duur uit zeg! Ik betaal 125 per maand alles inclusief.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 18:53

Stalling kan idd wel!
Ik ben ook een van de gelukkigen zegmaar maar dan ergens anders ;p

Ik zou idd rekening houden met dierenarts hoefsmid enz..
Je pony kan zolang niks hebben, tot er ineens iets echt mis is en dan heb je je geld hard nodig...
Misschien kun je ipv 1 euro het beter verdubbelen... Of driedubbelen...

dieke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:01

Ik heb bijna drie maanden geleden mijn eigen pony gekocht.

Ik heb iedere wintermaand 120 euro gerekend en in de zomer 100.

stalling is gratis, ik moet wel zelf bodembedekking, hooi, brokken, wortel ect. ect. kopen.

Ook ik ben erachter gekomen dat het meer kost dan ik dacht..
bijvoorbeeld een nieuw dekje, singel, voerschep, waterbak (omdat ze erop gaat staan), voertonnen
(omdat de muizen de zakken kapot vreten), een spons, vliegenspray enz enz.

onderschat het niet!

Succes :o

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:16

Mijn maandelijkse kosten zijn erg laag
Mijn paard staat 10 m van me huis vandaan
Ik heb geen stallingskosten, hooi/strokosten
per 3 maanden heb ik 2 zakken voer (biks 25 kg, muesli 20 kg) voor 22 euro
Verder overige kosten en de dierenarts kosten betalen mijn ouders
Hoefsmidkosten heb ik ook bijna niet! :D Mijn paard is al 1 jaar niet naar de hoefsmid geweest vanwege te korten hoeven, hiervoor heb ik ook hoefschoenen.
Ik heb alleen geen eigen bak die das kan ik huren voor 5 euro per keer.
Ik ben denk per maand 30/40 euro per maand kwijt.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:20

aquafan2 schreef:
Wat zijn jullie allemaal duur uit zeg! Ik betaal 125 per maand alles inclusief.

ik ook :j
heb wel een flinke reserve 'just in case'

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:25

Hallo!!! Ik wil ook supergraag een eigen pony!!! Maar aangezien ik maar 23 euries in de maand verdien kan dat helaas niet ;( Als je meer geld nodig hebt ( DA, bekappen stalling enz.) Dan kan je misschien aan mensen vragen of ze tips hebben voor geld verdienen ( gaat helaas niet echt makkelijk ;() Mijn tip: Neem een goed betaalde krantenwijk en vraag zakgeldverhoging ;) Maarre voor iedereen die een eigen pony wil.... ZORG VOOR GELD! Sorry ik dwaal nogal af maar als je echt geld nodig hebt moet je hard werken;) Al lijkt het nu alsof je genoeg geld hebt .... Straks wordt je pony doodziek en wat moet je dan met 100 euro als de kosten superhoog zijn???

Succes! Anne!

schotjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:27

Oh ja...;) ff voor iedereen.. Hoe komen jullie dan aan zoveel geld voor je pony???

YoshaMonica

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:30

schotjes schreef:
Oh ja...;) ff voor iedereen.. Hoe komen jullie dan aan zoveel geld voor je pony???

Baantje [;
Ik doe oppassen en een zaterdag baantje [: