Wat te doen als...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Missmoonie86

Re: Wat te doen als...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 11:21

Bedankt voor alle positieve reactie's. Het is inderdaad niet leuk meer om op stal te komen.
Gewoon om het feit wat er gebeurt is met betalingen. Zoals ik aangeef betaal ik elke maand netjes optijd!
Nu kom ik vaak opstal met een enorme knoop in mn maag, dat is voor mij niet leuk maar voor mijn paardjes ook niet. Heb het er ook met mijn verzorgster overgehad en zij is ook rond aant kijken voor een andere stalling. Nu wil ik graag weten wat jullie van deze stalling vinden?
Misschien heeft iemand nog ervaring met deze stal?
http://link.marktplaats.nl/422280022
Op de foto krijg ik een goede indruk en gevoel van de stalling. De stal ziet er mooi verzorgd uit genoeg daglicht in de stallen. Mooie buitenbak met verlichting en de advertentie spreekt me ook erg aan.
En deze stal is goedkoper en alles wordt voor je gedaan..

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 15:21

Wat vervelend allemaal!!
Ik zou zeggen, ga eens langs bij die stal
en met de stal eigenaar rond de tafel zitten om over dingen te praten!! :)
Veel succes!!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 03:55

Ik ken de stal niet, maar het ziet er inderdaad goed uit en wat ze je bieden ook.
Inderdaad daar even kijken als ik jou was!
Moet wel zeggen dat ik het stiekem een beetje vreemd/grappig vind dat ze 10 minuten bij een ziekenhuis en crematorium vandaan zitten :P

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 06:09

Ik zou even met je staleigenaar rond de tafel gaan zitten en kijken of het mogelijk is om contant te betalen en dan een getekend betalingsbewijs te ontvangen (heb ik ook een tijd gedaan op een vorige stal).
Zo kan je aantonen dat je betaald hebt.

Lijkt me onnodig om weg te gaan om een stal waar je paarden het goed hebben en jij het naar je zin hebt door zoiets onbenulligs. Zeker als je 100% zeker weet dat je niet achterloopt en netjes op tijd betaald.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 16:45

nine1987 schreef:
Hey Ramona..

Bij mij op stal is nog plek.. 180.- volpension..
Wel in Born :)
Ontopic: idd altijd ff af laten tekenen door staleigenaar..

Groetjes

Heyhey,
Ik ga morgen eerst even kijken bij een stalling bij mij in de buurt 170,-euro vol pension.
Aangezien ik heel erg verslaafd ben aan de brunssummerheide en teverenheide.
Mocht die stalling niets zijn dan mail ik je dat ik eens bij jou op stal kom kijken :o

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 17:46

PP -> TAO

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 18:17

Missmoonie86 schreef:
nine1987 schreef:
Hey Ramona..

Bij mij op stal is nog plek.. 180.- volpension..
Wel in Born :)
Ontopic: idd altijd ff af laten tekenen door staleigenaar..

Groetjes

Heyhey,
Ik ga morgen eerst even kijken bij een stalling bij mij in de buurt 170,-euro vol pension.
Aangezien ik heel erg verslaafd ben aan de brunssummerheide en teverenheide.
Mocht die stalling niets zijn dan mail ik je dat ik eens bij jou op stal kom kijken :o

:P hou ik je aan

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:33

Wij hebben het meegemaakt dat we de pony's niet meekregen, van het erf werden afgejaagd, omdat er schulden zouden zijn. Bullshit, maar de politie doet niets omdat hij het heeft over schulden. We hadden niks op papier (stom natuurlijk...).

Zorg dat je een contract hebt en de papieren van je paard thuis hebt liggen. Je weet nooit hoe iemand opeens om kan draaien en je naait waar je bij staat! Wij (eigenaresse en ik, bijrijder) kregen de pony's pas na 3,5 maand weer terug, ernstig ondervoed en onder de luizen...

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:39

staleigenaren kunnen echt dom doen..
Op één van mijn vorige stallen deden de eigenaars ook heel erg moeilijk..
Toen wij gingen vertellen dat we ineens met 3 mensen weg zouden gaan begon hij heel erg moeilijk te doen en mochten onze paarden ook niet meenemen of hij dreigde dat hij ze los zou laten op de baan..
Wij natuurlijk de politie gebeld en uiteindelijk is mijn stiefvader bij hem gaan aanbellen en heeft hem serieus op zijn plek gezet! Mannetje was ineens heel wat kleiner!
Wij hebben een papier moeten ondertekenen als we daar weggingen met heel wat gezeik in..
Het is dat toen mijn mutatiedocument nog niet binnen was van mijn paard anders had ik dat blad van mijn leven niet getekend. Maar zonder mutatiedocument stond hij natuurlijk nog niet op mijn naam in België en kon ik ook niets zeggen..

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 12:54

Jethafa schreef:
Wij hebben het meegemaakt dat we de pony's niet meekregen, van het erf werden afgejaagd, omdat er schulden zouden zijn. Bullshit, maar de politie doet niets omdat hij het heeft over schulden. We hadden niks op papier (stom natuurlijk...).

Zorg dat je een contract hebt en de papieren van je paard thuis hebt liggen. Je weet nooit hoe iemand opeens om kan draaien en je naait waar je bij staat! Wij (eigenaresse en ik, bijrijder) kregen de pony's pas na 3,5 maand weer terug, ernstig ondervoed en onder de luizen...

Bohh dat meen je niet :\ Ik zit er gewoon echt aan te denken om de paarden op een andere plaats in te laden.. Onder het mot van een lange buitenrit te maken.. Ik ben gister naar een nieuwe stalling gaan kijken en die spreekt mij echt aan.. Paarden zagen er goed verzorgd uit, kwaliteit voer.. En dagelijks weidegang ook als het regent.. Dat vindt ik toch wel fijn.. Enige probleem wat ik nu heb is dat ik nog geen vervoer heb om mijn zadelkast te verplaatsen :( Maar ja daar moet ook wel een oplossing voor zijn

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:07

waarom neem je niet alle tips ter harte en laat je tekenen als je betaald hebt? Dan hoef je je geen zorgen te maken en compromissen qua stalling te doen.

Ik zou naar hem toe stappen uitleggen dat je het vreselijk vind dat je in zijn ogen achter loopt met betalen en je daarom het automatisch over wil maken zodat het niet meer fout kan gaan, dan kan je altijd dmv bankafschriften aantonen dat je betaald hebt en hij kan het trukje niet meer uithalen.
Hij kan er moeilijk wat tegenin brengen want je biedt de oplossing voor betalingsachterstanden.

msnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 13:24

dit ruikt naar oplichting, nu ben jij, in mijn ogen, het slachtoffer van de praktijken van deze man en zijn nieuwe vriendin. De ene keer heb je niet betaald en de andere keer moet je 100 euro van zijn vriendin bijbetalen. En jij betaald ook om niet als de boosdoener te boek gesteld te worden. Misschien zegt de man na enkele maanden dat je weer een betalingsachterstand hebt, en jij trekt je dit aan en je betaald ook nog. Ze hebben een makkelijk slachtoffer gevonden. Wegwezen dus en kijk wat de mogelijkheden zijn om deze man aan strafrechtelijk aan te pakken.
Ik zou mijn boeltje pakken en vertrekken middels een buitenrit. Daarna de man een aangetekende brief sturen waarin je vermeld dat je per direct de stalling op zegt.
Veel succes!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 17:12

die honderd euro had je natuurlijk nooit moeten betalen. heb je al een keer eerder 400 euro extra betaald of begrijp ik dat nu verkeerd?
als dat zo is, dan inderdaad je paarden verhuizen en per direct opzeggen. en trap er dan aub niet in dat je nog een maand extra moet betalen omdat je opzegt oid, want die extra maand heeft hij dus allang van je gehad.

pieteritus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:27

En die 100 euro heb je zó gegeven zonder dat ze iets afgetekend heeft?
Sorry, dat vind ik niet bijster slim van je. Je hebt toch geleerd van de vorige 400 euro dat je dingen af moet laten tekenen?
Dit riekt naar oplichting en zou ik het erf af moeten krúipen, dan nog zou ik direct weggaan.
Over dat buitenritje: ik ben een keer voor het karretje gespannen dat ik een paar paarden op zou gaan halen op een stal, eigenaresse bleek idd ook een betalingsachterstand te hebben en mocht van de stalbaas het erf niet af met die paarden.
Ze zei mij dat ik ergens op haar moest gaan staan wachten met trailer en al, dat ze zgn. een buitenritje ging maken en dat ik ze dan vanaf een afgesproken plek op moest halen.
Omdat ik geen gezeik wilde met deze stalhouder, heb ik dit even tegen hem gemeld en mocht ze alsnog het erf niet af onder het zadel. Misschien banketstaaf van mij, maar als dingen mijn zaken niet zijn, dan ga ik me er niet in mengen.
Voor jou heb ik één advies: biezen pakken en wegwezen daar!

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:43

ik ga met Ingevdh mee
er wordt de tip gegeven om elke betaling te laten aftekenen. (desnoods in je agenda)
je gaat met je vriend om de tafel zitten tesamen met de vriendin van de eigenaar en vervolgens geef je hen weer 100euro zonder te laten aftekenen!
Zo maak je van jezelf een wel heel makkelijk slachtoffer. Die mensen zullen je niet graag zien vertrekken, en geef ze eens ongelijk? Ze komen zagen dat je achterstaat met betaling en je stopt hen zonder morren geld toe.

succes met de hele situatie nog, is heel erg vervelend.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:59

Hey missmoonie86, ik zie net pas dat je in Heerlen woont! Waar ik rijd is nog plek: Stal Equilibre (ze hebben ook een website dus google maar!). De stalling ligt in Klimmen, vlak bij Ten Esschen dus vlak bij de snelwegen, daar zou je zo moeten zijn.
De stal heeft een binnenbak, buitenbak, paddock, hengstenwei en wei achter het gebouw.
De stal is sinds ruim een jaar overgenomen door een nieuwe eigenaresse en ze is nog bezig met het allemaal beter te maken maar het is al een stuk beter en er wordt iedere dag gewerkt om het nog beter te maken.
Er is nog plek :D
Verder is het een groot voordeel dat de eigenaresse altijd aanwezig is dus als er iets is kun je dat meteen vertellen/vragen.
's morgens is er eigenlijk nooit iemand aan het rijden (behalve ik) en ga ik ook eerst een kopje thee drinken met de eigenaresse voordat ik ga rijden. Het is echt heel erg leuk daar met veel positieve energie en je kunt er heerlijk buitenrijden!
Echt, ga gewoon kijken! En als je er gaat kijken, kun je zeggen dat ik je getipt heb: Vera.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 15:15

Even weer een update:

Gister deed mijn bijrijdster ( leaser andere paard van mij ) mee aan de springles. Daarna had ik zelf nog even mijn paardje gepakt om te gaan rijden. Komen 2 mensen naar me toe of ik de bak wilde opruimen ( poep scheppen) want dat zou ik volgens de eigenaar nooit doen. Ik had zoiets van: HUHHH mijn paard is nog geen 2min in de bak en ik moet alles al gaan opruimen. M.a.w. ik moet dus hun rotzooi opruimen :S
Maar goed verder niet zo bij stil gestaan en na het rijden alles netjes opgeruimd komt er een vrouw naar me toe waar ik overigens goed contact mee heb. Dat de eigenaar van de stal tegen haar en nog paar andere mensen heeft gezegd dat ik nooit mijn rotzooi zou opruimen. Toen viel me toch echt mn mond open!
Bleef ff praten met die vrouw en ik vroeg aan haar wat zij voor haar stal betaalde ( 20jarige hengst heeft ze). Ze vertelde me dat ze voor 1box 400,-euro per maand betaalde excl weide/paddock. Ik schrok hier best wel van, want het is een hoop geld en ik betaal het zelfde maar dan incl weide/paddock. Ik heb haar niets verteld over mijn problemen met de eigenaar om roddels e.d. te voorkomen. Ik vroeg aan haar of ze ook op zoek was naar een andere stalling en ze wil graag dat haar paardje ook lekker buiten op de weide komt! En meer contact heeft met andere paarden. De reden dat haar paard niet op de weide/paddock komt is om de stal eigenaar geen uren op het paard wil letten etc. Ene kant begrijp ik dat wel, maar aan de andere kant denk ik ze betaald je 400,-euro per maand dan mag je er best wel wat voor over hebben.
Maar goed, ik ben nog steeds opzoek naar een leuke stalling, alhoewel ik me wel heb laten inschrijven bij stal Vaessen maar daar is nu nog geen plaats vrij :(
Belangrijk vindt ik toch dat mijn paarden dagelijks buiten komen ook als het regent ( als het regent 1u min)
Pff dit was het weer voor nu.. Ik houdt jullie op de hoogte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 17:38

Ik heb het hele verhaal gelezen en begrijp niet waarom je die avond toch die 100 euro hebt betaald. Dit is niet immers niet het bedrag dat je zou moeten betalen en is spontaan 'uit de lucht komen vallen'. Vooral ook omdat je die vriend er die avond ook bij was.

.

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 13:03

Coby schreef:
Ik heb het hele verhaal gelezen en begrijp niet waarom je die avond toch die 100 euro hebt betaald. Dit is niet immers niet het bedrag dat je zou moeten betalen en is spontaan 'uit de lucht komen vallen'. Vooral ook omdat je die vriend er die avond ook bij was.

.

Ik ben een type die geen problemen wil hebben. Eigenlijk dom dat ik alsnog die 100euro betaald hebt ( komt altijd achteraf).
Maar ben blij als ik van die stal ben!!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:46

Heb het hele topic gelezen.
Meid, je laat je gewoon voor je neus bedonderen! Ik kan begrijpen dat je snel van het gezeur af wil zijn, maar om dan maar in alles mee te gaan (nog een x 400 vooruit betalen, daarna nóg eens 100 euro extra betalen) zou mij toch echt te gortig zijn.
Ik ben van mezelf best een 'pietje precies', van de principes. Snap idd dat het achteraf praten is, maar al bij de eerste keer dat de staleigenaar naar je toe kwam om te klagen dat je achter liep, had je al meteen met hem om de tafel moeten zitten en hém maar laten bewijzen dat je inderdaad achter zou lopen. Jij bent niet de enige die hoort bij te houden wanneer en hoeveel je betaald hebt; hij int het geld, hij hoort het óók goed bij te houden!

En het is zo jammer, want door contant betalen zonder bewijsje heb je vaak geen poot om op te staan en kunnen ze je heel gemakkelijk wijs maken dat je wel achterloopt, of dat ze (nog) geen geld ontvangen hebben. Zo jammer dat je dan eindelijk om de tafel hebt gezeten, maar je dan alsnog laat wijsmaken dat je nog eens 100 euro extra achter loopt.
Als jij altijd netjes op tijd eind van de maand betaald voor de volgende maand, dan kán je niet achterlopen. En al helemaal niet een gedeelte van een bedrag.

Hoop dat je hier wel echt van geleerd hebt; in het vervolg gewoon afspreken dat je per bank betaald, hoef je ook niet moeilijk te doen met bonnetjes en handtekeningen, voor beide partijen is het dan heel makkelijk uit te zoeken en te bewijzen.
Maar in jou geval zou ik niet eens op deze stal wíllen blijven, helemaal niet nu er in nog meer opzichten gewoon gebruik/misbruik van jou goedheid wordt gemaakt. Inpakken en wegwezen maar!

Ter voorbeeld; ik heb paar jaar geleden ook eens in zo'n situatie gezeten, maar dan met mijn huurbaas. Ik huur een kamer in een studentenhuis, afspraak is dat je altijd per bank de huurprijs aan het eind van de maand voor de volgende maand over maak. En voor de handigheid vermeld ik er ook iedere keer bij voor welke maand de huurprijs bestemd is.
Alleen had ik dus blijkbaar een keer (bleek achteraf) zeg maar ipv. 30 november, op bijv. 2 december betaald voor december. Het stond er toen dus wel netjes bij: huur maand december 2007 oid.

Daarna heb ik 29 december betaald voor januari. Kreeg ik half januari een telefoontje van m'n huisbaas dat ik een keer niet betaald had, en dat ik dat zsm moest doen. Thuis samen met ouders alle bankafschriften er bij gepakt, en toen kwamen we er dus achter hoe het zat. Ik had altijd prima op tijd betaald, netjes voor de volgende maand. Alleen heb ik in de maand december dus 2x geld over gemaakt. Huisbaas gebeld en uitgelegd, hij wilde er niet aan, ik had écht een keer niet betaald en liep dus een maand achter. Hij zou een incassobureau inschakelen. Wij waren erg boos en hebben 't hem nog uitgelegd, maar niets mocht baten.
We hebben toen een aangetekende brief verstuurd met als bewijs allerlei kopieen van bankafschriften, de vordering van het incassobureau wat inmiddels op de mat was gevallen hebben wij uiteraard genegeerd, want het was zo klaar als een klontje dat ik zeker niet achterliep.

Wat bleek achteraf; na heel veel gezeur heeft huisbaas uiteindelijk toegegeven, hij kon niet onder de bankafschriften uit. Blijkt achteraf dat zij dus gewoon globaal hun administratie hebben bekeken, en in de maand november is er dus inderdaad niets overgemaakt. Maar dan hebben ze wel over het hoofd gezien dat er in december dus 2x is overgemaakt, 1x nog voor december en 1x voor januari. >;) :roll: Ja dat wisten wij meteen al!
Dit akkefietje was volgens mij trouwens niet voor niets; ik had in de maanden daarvoor steeds contact opgenomen met de huisbaas wegens zeer ernstig achterstallig onderhoud van de keuken (waar tevens de douche zit); vloertegels lieten helemaal los, vloer was helemaal verrot, douche lekte, toen hebben ze na lang gezeur en veel uitstel de tegels verwijderd, vloer niet gemaakt maar over die al verrotte vloer gewoon een zeil gelegd. Gevolg; na een week kwam het zeil compleet met alle rotte prut gewoon omhoog zetten. Weer naar huisbaas, hij zei iedere keer dat er iemand langs zou komen dan en dan, maar dat duurde en duurde maar en werd steeds uitgesteld. Na een half jaar was er nog niets gebeurd.
Uiteindelijk contact met de gemeente opgenomen, en afgesproken dat ik hem een brief zou schrijven met daarin een redelijke termijn waarbinnen hij dan eindelijk actie moest ondernemen; liet hij die termijn verstrijken zonder wat te doen dan zouden we hem in gebreke stellen en zou de gemeentelijke inspectie komen en de werkzaamheden laten uitvoeren, waarna de kosten hiervan voor hem zouden zijn. Tevens zou hij dan uitzicht hebben op een passende boete van de gemeentelijke inspectie.

Ja, en toen was alles ineens binnen een week geregeld. Die week daarna begon het hele akkefietje met de 'missende maand' huur. Heb toch echt sterk het idee dat hij, puur omdat ik hem 'dwars lag', hij mij eens even goed onder de loep heeft genomen en dacht om mij zo een hak te kunnen zetten. Jammer voor hem stond ik gewoon heel sterk en had hij geen schijn van kans. Het is namelijk wel eens vaker voorgekomen dat ik de eerste van de maand betaal voor die maand, ipv. eind van de maand voor de volgende maand. Daar is daarvoor nóóit een probleem over gemaakt.

Gewoon voet bij stuk houden dus, helemaal als jij weet dat je sterk staat. Maar helaas gaat het hier wel om levende dieren, en sta je toch als pensionklant minder sterk dan een huurder van woning of kamer, en heb je dus ook geen bewijzen. Moraal van het verhaal: zorg vanaf nu toch álsjeblieft dat je altijd alles netjes op papier hebt! Per bank overmaken dus, daar kan geen twijfel over bestaan, en als je dan persé wél contant wil betalen (daar zou ik niet voor kiezen, sta je wel minder sterk) dan dus echt heel netjes iedere keer een bonnetje met handtekening van béiden, met omschrijving wat en hoeveel en wanneer er is overgemaakt en waarvoor.

Succes, en houd ons op de hoogte!

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:10

JoyCiej007 schreef:
Heb het hele topic gelezen.
Meid, je laat je gewoon voor je neus bedonderen! Ik kan begrijpen dat je snel van het gezeur af wil zijn, maar om dan maar in alles mee te gaan (nog een x 400 vooruit betalen, daarna nóg eens 100 euro extra betalen) zou mij toch echt te gortig zijn.
Ik ben van mezelf best een 'pietje precies', van de principes. Snap idd dat het achteraf praten is, maar al bij de eerste keer dat de staleigenaar naar je toe kwam om te klagen dat je achter liep, had je al meteen met hem om de tafel moeten zitten en hém maar laten bewijzen dat je inderdaad achter zou lopen. Jij bent niet de enige die hoort bij te houden wanneer en hoeveel je betaald hebt; hij int het geld, hij hoort het óók goed bij te houden!

En het is zo jammer, want door contant betalen zonder bewijsje heb je vaak geen poot om op te staan en kunnen ze je heel gemakkelijk wijs maken dat je wel achterloopt, of dat ze (nog) geen geld ontvangen hebben. Zo jammer dat je dan eindelijk om de tafel hebt gezeten, maar je dan alsnog laat wijsmaken dat je nog eens 100 euro extra achter loopt.
Als jij altijd netjes op tijd eind van de maand betaald voor de volgende maand, dan kán je niet achterlopen. En al helemaal niet een gedeelte van een bedrag.

Hoop dat je hier wel echt van geleerd hebt; in het vervolg gewoon afspreken dat je per bank betaald, hoef je ook niet moeilijk te doen met bonnetjes en handtekeningen, voor beide partijen is het dan heel makkelijk uit te zoeken en te bewijzen.
Maar in jou geval zou ik niet eens op deze stal wíllen blijven, helemaal niet nu er in nog meer opzichten gewoon gebruik/misbruik van jou goedheid wordt gemaakt. Inpakken en wegwezen maar!

Ter voorbeeld; ik heb paar jaar geleden ook eens in zo'n situatie gezeten, maar dan met mijn huurbaas. Ik huur een kamer in een studentenhuis, afspraak is dat je altijd per bank de huurprijs aan het eind van de maand voor de volgende maand over maak. En voor de handigheid vermeld ik er ook iedere keer bij voor welke maand de huurprijs bestemd is.
Alleen had ik dus blijkbaar een keer (bleek achteraf) zeg maar ipv. 30 november, op bijv. 2 december betaald voor december. Het stond er toen dus wel netjes bij: huur maand december 2007 oid.

Daarna heb ik 29 december betaald voor januari. Kreeg ik half januari een telefoontje van m'n huisbaas dat ik een keer niet betaald had, en dat ik dat zsm moest doen. Thuis samen met ouders alle bankafschriften er bij gepakt, en toen kwamen we er dus achter hoe het zat. Ik had altijd prima op tijd betaald, netjes voor de volgende maand. Alleen heb ik in de maand december dus 2x geld over gemaakt. Huisbaas gebeld en uitgelegd, hij wilde er niet aan, ik had écht een keer niet betaald en liep dus een maand achter. Hij zou een incassobureau inschakelen. Wij waren erg boos en hebben 't hem nog uitgelegd, maar niets mocht baten.
We hebben toen een aangetekende brief verstuurd met als bewijs allerlei kopieen van bankafschriften, de vordering van het incassobureau wat inmiddels op de mat was gevallen hebben wij uiteraard genegeerd, want het was zo klaar als een klontje dat ik zeker niet achterliep.

Wat bleek achteraf; na heel veel gezeur heeft huisbaas uiteindelijk toegegeven, hij kon niet onder de bankafschriften uit. Blijkt achteraf dat zij dus gewoon globaal hun administratie hebben bekeken, en in de maand november is er dus inderdaad niets overgemaakt. Maar dan hebben ze wel over het hoofd gezien dat er in december dus 2x is overgemaakt, 1x nog voor december en 1x voor januari. >;) :roll: Ja dat wisten wij meteen al!
Dit akkefietje was volgens mij trouwens niet voor niets; ik had in de maanden daarvoor steeds contact opgenomen met de huisbaas wegens zeer ernstig achterstallig onderhoud van de keuken (waar tevens de douche zit); vloertegels lieten helemaal los, vloer was helemaal verrot, douche lekte, toen hebben ze na lang gezeur en veel uitstel de tegels verwijderd, vloer niet gemaakt maar over die al verrotte vloer gewoon een zeil gelegd. Gevolg; na een week kwam het zeil compleet met alle rotte prut gewoon omhoog zetten. Weer naar huisbaas, hij zei iedere keer dat er iemand langs zou komen dan en dan, maar dat duurde en duurde maar en werd steeds uitgesteld. Na een half jaar was er nog niets gebeurd.
Uiteindelijk contact met de gemeente opgenomen, en afgesproken dat ik hem een brief zou schrijven met daarin een redelijke termijn waarbinnen hij dan eindelijk actie moest ondernemen; liet hij die termijn verstrijken zonder wat te doen dan zouden we hem in gebreke stellen en zou de gemeentelijke inspectie komen en de werkzaamheden laten uitvoeren, waarna de kosten hiervan voor hem zouden zijn. Tevens zou hij dan uitzicht hebben op een passende boete van de gemeentelijke inspectie.

Ja, en toen was alles ineens binnen een week geregeld. Die week daarna begon het hele akkefietje met de 'missende maand' huur. Heb toch echt sterk het idee dat hij, puur omdat ik hem 'dwars lag', hij mij eens even goed onder de loep heeft genomen en dacht om mij zo een hak te kunnen zetten. Jammer voor hem stond ik gewoon heel sterk en had hij geen schijn van kans. Het is namelijk wel eens vaker voorgekomen dat ik de eerste van de maand betaal voor die maand, ipv. eind van de maand voor de volgende maand. Daar is daarvoor nóóit een probleem over gemaakt.

Gewoon voet bij stuk houden dus, helemaal als jij weet dat je sterk staat. Maar helaas gaat het hier wel om levende dieren, en sta je toch als pensionklant minder sterk dan een huurder van woning of kamer, en heb je dus ook geen bewijzen. Moraal van het verhaal: zorg vanaf nu toch álsjeblieft dat je altijd alles netjes op papier hebt! Per bank overmaken dus, daar kan geen twijfel over bestaan, en als je dan persé wél contant wil betalen (daar zou ik niet voor kiezen, sta je wel minder sterk) dan dus echt heel netjes iedere keer een bonnetje met handtekening van béiden, met omschrijving wat en hoeveel en wanneer er is overgemaakt en waarvoor.

Succes, en houd ons op de hoogte!

Pff jij hebt ook al heel wat mee gemaakt zeg!

Voortaan betaal ik ook via de bank en maak ik een kopie van de bankafschrift dat ik betaald heb en die stop ik voortaan in een map ( alle paarden gegevens). Ik heb hier echt wel van geleerd. Sinds ik op die stal kwam staan is het contact met de stalbaas ( huidige stal NOG) altijd goed geweest. En konden wij het erg goed met hem vinden. Vanaf dag 1 dat ik daar sta en netjes betaalde nooit een briefje/bonnetje gekregen dat ik betaald hebt.
Van de week vroeg ik aan een andere vrouw of zij wel een bonnetje kreeg en zij krijgt elke keer netjes een bonnetje dat ze betaald had.

Nu ben ik best wel bang dat als ik a.s. zaterdag vertrek hij mij niet laat gaan, omdat hij misschien wel bewijs zou hebben dat ik '' niet betaald '' zou hebben. Vorig jaar liep een pensionklant van hem echt achter met betalingen en heeft hij een ketting om de box gedaan zodat ze haar paard niet kon meenemen. Nu ben ik bang dat hij dat ook bij mijn paarden gaat doen. Aangezien ze vandaag/morgen mijn zadelkast wordt opgehaald. Ik ben bang dat dat teveel argwaan trekt! Zodat ik a.s. zaterdag niet weg kan met de paarden.

Omdat ik geen gezeik meer met hem wil hebben ( huidige stalbaas en zijn vriendin negeren mij nu ). Wil ik de paarden op een andere locatie op de trailer laden, onder het mom van een buitenritje maken. Het liefst sluit ik dit hoofdstuk op een normale manier, maar ik voel me nu zo bezeikt dat hij dat laatste beetje respect wel kan vergeten.

Ik houdt jullie zeker op de hoogte! Ik hoop dat hij niet zo moelijk doet dat mijn zadelkast verhuist wordt!
Ik heb gister tergen 1 meid gezegd dat ik zaterdag een nieuwe krijg. Dus hopelijk gelooft hij dat ook

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:15

Normaal gesproken zou ik nooit voor zo'n 'stiekeme' oplossing kiezen, maar aan de andere kant, als ik je verhalen zo lees, heb je echt realistische angst dat hij evt. je paarden echt achter slot en grendel zet, en mocht dat gebeuren dan heb je écht een groot probleem, kan je er een zaak van maken maar nogmaals, beiden kunnen eigenlijk niets bewijzen dus dat gaat heel erg lastig worden om dat allemaal te laten uitzoeken, en in de tussentijd ben jij je paarden kwijt en mag je maar hopen dat er nog een beetje normaal voor gezorgd wordt.
Ik zou dat risico ook niet willen lopen, en uiteindelijk, hoe spijtig ook, voor mijn paarden kiezen, dan maar op een iets mindere nette manier je biezen pakken.
Het is gewoon zo jammer dat het zo gelopen is.

Helemaal nu ik lees dat een ander stalgenootje dus wel gewoon vanaf het begin netjes bonnetjes ontvangt na betaling, heb ik gewoon sterk het idee dat ze jou echt als makkelijk slachtoffer zien, die te goed is van vertrouwen en waarvan zij weten dat die zich wel makkelijk laat 'naa*en'.

Je haalt je wel heel wat op de hals door het zo af te sluiten, maar de andere optie is ook niet bepaald fijn, en uiteindelijk doe je toch, heel begrijpelijk! het beste voor je paarden.

Alleen vraag ik mij wel af; je zet nu eigenlijk alles openbaar op het internet, incl. het 'ontsnappingsplan'. Weet je wel zeker dat er niemand van stal is die 'stiekum' mee kan lezen, en als nog alarm kan slaan?? En wat als de staleigenaar zelf of zijn vriendin dit te lezen krijgt? Imo heb je dan een nóg groter probleem......

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 14:23

JoyCiej007 schreef:
Normaal gesproken zou ik nooit voor zo'n 'stiekeme' oplossing kiezen, maar aan de andere kant, als ik je verhalen zo lees, heb je echt realistische angst dat hij evt. je paarden echt achter slot en grendel zet, en mocht dat gebeuren dan heb je écht een groot probleem, kan je er een zaak van maken maar nogmaals, beiden kunnen eigenlijk niets bewijzen dus dat gaat heel erg lastig worden om dat allemaal te laten uitzoeken, en in de tussentijd ben jij je paarden kwijt en mag je maar hopen dat er nog een beetje normaal voor gezorgd wordt.
Ik zou dat risico ook niet willen lopen, en uiteindelijk, hoe spijtig ook, voor mijn paarden kiezen, dan maar op een iets mindere nette manier je biezen pakken.
Het is gewoon zo jammer dat het zo gelopen is.

Helemaal nu ik lees dat een ander stalgenootje dus wel gewoon vanaf het begin netjes bonnetjes ontvangt na betaling, heb ik gewoon sterk het idee dat ze jou echt als makkelijk slachtoffer zien, die te goed is van vertrouwen en waarvan zij weten dat die zich wel makkelijk laat 'naa*en'.

Je haalt je wel heel wat op de hals door het zo af te sluiten, maar de andere optie is ook niet bepaald fijn, en uiteindelijk doe je toch, heel begrijpelijk! het beste voor je paarden.

Alleen vraag ik mij wel af; je zet nu eigenlijk alles openbaar op het internet, incl. het 'ontsnappingsplan'. Weet je wel zeker dat er niemand van stal is die 'stiekum' mee kan lezen, en als nog alarm kan slaan?? En wat als de staleigenaar zelf of zijn vriendin dit te lezen krijgt? Imo heb je dan een nóg groter probleem......

Ik sta op een duitse stal en dit forum is echt bij niemand bekend daar. Dat is dan wel het voordeel!
Ik vindt dit zelf ook niet fijn laat staan netjes! Maar ik wil niet dat er straks een echte zaak van wordt gemaakt en dat ik mijn paarden daar moet achterlaten! Laat staan hoe ze dan verzorgd worden. Ik heb een paard van 22jaar die het in de winter al moeilijk heeft om op gewicht te blijven.
Moet er niet aan denken om hem daar dan achter te laten!

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:32

Vaessen daar heb ik een tijdje verzorgpony's gehad. Dat is een hele leuke en gezellige stal, ik heb daar een hele zomer rondgehuppeld en er was nooit herrie en ook altijd wel iemand die in was om lekker samen buiten te gaan rijden ofzo. En de paardjes gingen 's ochtends buiten en en 's avonds pas weer naar binnen, dus die konden lekker heel de dag op de wei spelen. Ik hoop dat je daar een plekje krijgt.

En wat er nu bij jou op stal gebeurt dat riekt gewoon naar bedrog. Ik denk dat je wordt bedonderd waar je bij staat. Ik betaal mijn stalling ook contant, maar bij ons is de staleigenaar een super lieve en eerlijke man. Bij jou is dat duidelijk niet het geval. Ik snap dat je er niet wilt blijven, zeker nu je merkt dat je achter je rug om wordt zwartgemaakt. Daar betaal je hem niet voor! Zelfs al zou hij echt denken dat je hem niet hebt betaald hoeft hij geen akelige dingen over je te gaan zeggen tegen anderen. Ik zou ook niet willen blijven en maar vast beginnen met spullen pakken ;)

En als hij een ketting op je deur hangt neem je 'n betonschaar mee. Hij heeft het recht niet om je paarden daar vast te houden. Jij kan misschien niet bewijzen dat je wel betaald hebt, hij kan ook niet bewijzen dat je dat niet hebt gedaan dus heeft hij geen poot om op te staan.

Heel veel succes!!!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:39

Ik was er heel gauw weg gegaan.. Maakte me niet uit waar naartoe al is het voor tijdelijk
maar ik zou een slot op mn paarden hun stal niet willen riskeren...