Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
nine1987 schreef:Hey Ramona..
Bij mij op stal is nog plek.. 180.- volpension..
Wel in Born
Ontopic: idd altijd ff af laten tekenen door staleigenaar..
Groetjes
Missmoonie86 schreef:nine1987 schreef:Hey Ramona..
Bij mij op stal is nog plek.. 180.- volpension..
Wel in Born
Ontopic: idd altijd ff af laten tekenen door staleigenaar..
Groetjes
Heyhey,
Ik ga morgen eerst even kijken bij een stalling bij mij in de buurt 170,-euro vol pension.
Aangezien ik heel erg verslaafd ben aan de brunssummerheide en teverenheide.
Mocht die stalling niets zijn dan mail ik je dat ik eens bij jou op stal kom kijken
hou ik je aan Jethafa schreef:Wij hebben het meegemaakt dat we de pony's niet meekregen, van het erf werden afgejaagd, omdat er schulden zouden zijn. Bullshit, maar de politie doet niets omdat hij het heeft over schulden. We hadden niks op papier (stom natuurlijk...).
Zorg dat je een contract hebt en de papieren van je paard thuis hebt liggen. Je weet nooit hoe iemand opeens om kan draaien en je naait waar je bij staat! Wij (eigenaresse en ik, bijrijder) kregen de pony's pas na 3,5 maand weer terug, ernstig ondervoed en onder de luizen...
Ik zit er gewoon echt aan te denken om de paarden op een andere plaats in te laden.. Onder het mot van een lange buitenrit te maken.. Ik ben gister naar een nieuwe stalling gaan kijken en die spreekt mij echt aan.. Paarden zagen er goed verzorgd uit, kwaliteit voer.. En dagelijks weidegang ook als het regent.. Dat vindt ik toch wel fijn.. Enige probleem wat ik nu heb is dat ik nog geen vervoer heb om mijn zadelkast te verplaatsen
Maar ja daar moet ook wel een oplossing voor zijn
Coby schreef:Ik heb het hele verhaal gelezen en begrijp niet waarom je die avond toch die 100 euro hebt betaald. Dit is niet immers niet het bedrag dat je zou moeten betalen en is spontaan 'uit de lucht komen vallen'. Vooral ook omdat je die vriend er die avond ook bij was.
.
Ja dat wisten wij meteen al!JoyCiej007 schreef:Heb het hele topic gelezen.
Meid, je laat je gewoon voor je neus bedonderen! Ik kan begrijpen dat je snel van het gezeur af wil zijn, maar om dan maar in alles mee te gaan (nog een x 400 vooruit betalen, daarna nóg eens 100 euro extra betalen) zou mij toch echt te gortig zijn.
Ik ben van mezelf best een 'pietje precies', van de principes. Snap idd dat het achteraf praten is, maar al bij de eerste keer dat de staleigenaar naar je toe kwam om te klagen dat je achter liep, had je al meteen met hem om de tafel moeten zitten en hém maar laten bewijzen dat je inderdaad achter zou lopen. Jij bent niet de enige die hoort bij te houden wanneer en hoeveel je betaald hebt; hij int het geld, hij hoort het óók goed bij te houden!
En het is zo jammer, want door contant betalen zonder bewijsje heb je vaak geen poot om op te staan en kunnen ze je heel gemakkelijk wijs maken dat je wel achterloopt, of dat ze (nog) geen geld ontvangen hebben. Zo jammer dat je dan eindelijk om de tafel hebt gezeten, maar je dan alsnog laat wijsmaken dat je nog eens 100 euro extra achter loopt.
Als jij altijd netjes op tijd eind van de maand betaald voor de volgende maand, dan kán je niet achterlopen. En al helemaal niet een gedeelte van een bedrag.
Hoop dat je hier wel echt van geleerd hebt; in het vervolg gewoon afspreken dat je per bank betaald, hoef je ook niet moeilijk te doen met bonnetjes en handtekeningen, voor beide partijen is het dan heel makkelijk uit te zoeken en te bewijzen.
Maar in jou geval zou ik niet eens op deze stal wíllen blijven, helemaal niet nu er in nog meer opzichten gewoon gebruik/misbruik van jou goedheid wordt gemaakt. Inpakken en wegwezen maar!
Ter voorbeeld; ik heb paar jaar geleden ook eens in zo'n situatie gezeten, maar dan met mijn huurbaas. Ik huur een kamer in een studentenhuis, afspraak is dat je altijd per bank de huurprijs aan het eind van de maand voor de volgende maand over maak. En voor de handigheid vermeld ik er ook iedere keer bij voor welke maand de huurprijs bestemd is.
Alleen had ik dus blijkbaar een keer (bleek achteraf) zeg maar ipv. 30 november, op bijv. 2 december betaald voor december. Het stond er toen dus wel netjes bij: huur maand december 2007 oid.
Daarna heb ik 29 december betaald voor januari. Kreeg ik half januari een telefoontje van m'n huisbaas dat ik een keer niet betaald had, en dat ik dat zsm moest doen. Thuis samen met ouders alle bankafschriften er bij gepakt, en toen kwamen we er dus achter hoe het zat. Ik had altijd prima op tijd betaald, netjes voor de volgende maand. Alleen heb ik in de maand december dus 2x geld over gemaakt. Huisbaas gebeld en uitgelegd, hij wilde er niet aan, ik had écht een keer niet betaald en liep dus een maand achter. Hij zou een incassobureau inschakelen. Wij waren erg boos en hebben 't hem nog uitgelegd, maar niets mocht baten.
We hebben toen een aangetekende brief verstuurd met als bewijs allerlei kopieen van bankafschriften, de vordering van het incassobureau wat inmiddels op de mat was gevallen hebben wij uiteraard genegeerd, want het was zo klaar als een klontje dat ik zeker niet achterliep.
Wat bleek achteraf; na heel veel gezeur heeft huisbaas uiteindelijk toegegeven, hij kon niet onder de bankafschriften uit. Blijkt achteraf dat zij dus gewoon globaal hun administratie hebben bekeken, en in de maand november is er dus inderdaad niets overgemaakt. Maar dan hebben ze wel over het hoofd gezien dat er in december dus 2x is overgemaakt, 1x nog voor december en 1x voor januari.![]()
Ja dat wisten wij meteen al!
Dit akkefietje was volgens mij trouwens niet voor niets; ik had in de maanden daarvoor steeds contact opgenomen met de huisbaas wegens zeer ernstig achterstallig onderhoud van de keuken (waar tevens de douche zit); vloertegels lieten helemaal los, vloer was helemaal verrot, douche lekte, toen hebben ze na lang gezeur en veel uitstel de tegels verwijderd, vloer niet gemaakt maar over die al verrotte vloer gewoon een zeil gelegd. Gevolg; na een week kwam het zeil compleet met alle rotte prut gewoon omhoog zetten. Weer naar huisbaas, hij zei iedere keer dat er iemand langs zou komen dan en dan, maar dat duurde en duurde maar en werd steeds uitgesteld. Na een half jaar was er nog niets gebeurd.
Uiteindelijk contact met de gemeente opgenomen, en afgesproken dat ik hem een brief zou schrijven met daarin een redelijke termijn waarbinnen hij dan eindelijk actie moest ondernemen; liet hij die termijn verstrijken zonder wat te doen dan zouden we hem in gebreke stellen en zou de gemeentelijke inspectie komen en de werkzaamheden laten uitvoeren, waarna de kosten hiervan voor hem zouden zijn. Tevens zou hij dan uitzicht hebben op een passende boete van de gemeentelijke inspectie.
Ja, en toen was alles ineens binnen een week geregeld. Die week daarna begon het hele akkefietje met de 'missende maand' huur. Heb toch echt sterk het idee dat hij, puur omdat ik hem 'dwars lag', hij mij eens even goed onder de loep heeft genomen en dacht om mij zo een hak te kunnen zetten. Jammer voor hem stond ik gewoon heel sterk en had hij geen schijn van kans. Het is namelijk wel eens vaker voorgekomen dat ik de eerste van de maand betaal voor die maand, ipv. eind van de maand voor de volgende maand. Daar is daarvoor nóóit een probleem over gemaakt.
Gewoon voet bij stuk houden dus, helemaal als jij weet dat je sterk staat. Maar helaas gaat het hier wel om levende dieren, en sta je toch als pensionklant minder sterk dan een huurder van woning of kamer, en heb je dus ook geen bewijzen. Moraal van het verhaal: zorg vanaf nu toch álsjeblieft dat je altijd alles netjes op papier hebt! Per bank overmaken dus, daar kan geen twijfel over bestaan, en als je dan persé wél contant wil betalen (daar zou ik niet voor kiezen, sta je wel minder sterk) dan dus echt heel netjes iedere keer een bonnetje met handtekening van béiden, met omschrijving wat en hoeveel en wanneer er is overgemaakt en waarvoor.
Succes, en houd ons op de hoogte!
JoyCiej007 schreef:Normaal gesproken zou ik nooit voor zo'n 'stiekeme' oplossing kiezen, maar aan de andere kant, als ik je verhalen zo lees, heb je echt realistische angst dat hij evt. je paarden echt achter slot en grendel zet, en mocht dat gebeuren dan heb je écht een groot probleem, kan je er een zaak van maken maar nogmaals, beiden kunnen eigenlijk niets bewijzen dus dat gaat heel erg lastig worden om dat allemaal te laten uitzoeken, en in de tussentijd ben jij je paarden kwijt en mag je maar hopen dat er nog een beetje normaal voor gezorgd wordt.
Ik zou dat risico ook niet willen lopen, en uiteindelijk, hoe spijtig ook, voor mijn paarden kiezen, dan maar op een iets mindere nette manier je biezen pakken.
Het is gewoon zo jammer dat het zo gelopen is.
Helemaal nu ik lees dat een ander stalgenootje dus wel gewoon vanaf het begin netjes bonnetjes ontvangt na betaling, heb ik gewoon sterk het idee dat ze jou echt als makkelijk slachtoffer zien, die te goed is van vertrouwen en waarvan zij weten dat die zich wel makkelijk laat 'naa*en'.
Je haalt je wel heel wat op de hals door het zo af te sluiten, maar de andere optie is ook niet bepaald fijn, en uiteindelijk doe je toch, heel begrijpelijk! het beste voor je paarden.
Alleen vraag ik mij wel af; je zet nu eigenlijk alles openbaar op het internet, incl. het 'ontsnappingsplan'. Weet je wel zeker dat er niemand van stal is die 'stiekum' mee kan lezen, en als nog alarm kan slaan?? En wat als de staleigenaar zelf of zijn vriendin dit te lezen krijgt? Imo heb je dan een nóg groter probleem......