Hoe hoog boete bij rijden met trailer zonder E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 14:52

Misschien wat offtopic, maar wel leuk om te melden:

ik heb mijn E achter B gehaald als voorbereiding op mijn eigen paard (en trailer :D ).
Mij E-intructeur heeft me toen aangeboden om een aantal lessen met paard en trailer te rijden.
Dus in plaats van met de verzwaarde aanhanger. Dat doet hij meer bij mensen die met een paard en trailer als uitgangspunt hun E halen.
Als extraatje op het 'normale E lesprogramma'.

Ik heb dat best op prijs gesteld. Want laden deed ik al regelmatig, alleen rijden niet.
En persoonlijk vond ik het fijn om eens onder goede begeleiding met een paard te kunnen rijden.
\Want voor mij was dat dus toch wel een andere ervaring dan zo'n 'levenloze' verzwaarde aanhanger.

Overigens vond ik het met die lange aanhanger lastiger rijden dan met een korte trailer, maar dat terzijde :+

Carina88

Re: Hoe hoog boete bij rijden met trailer zonder E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 17:26

Wij zijn pas nog aangehouden, mijn vriend reed toen en heeft geen B/E, en voor mijn combinatie heb je die wel nodig. Hij reed uit puur uiterste nood, omdat ik zelf niet kon rijden omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had. En dan zal je zien dat je wordt aangehouden en dat was dus zo.
De agent was schappelijk en wij kregen geen boete omdat ik met mijn enkel zat (was net gebeurt)
maar mijn vriend mog niet verder rijden. Hij heeft wel even verteld wat het anders gekost had en dat was 400 euro dat is voor rijden zonder rijbewijs en onverzekerd.
Heb mijn vriend maar opgegeven voor B achter E kost 460 euro.
Dus die moet 4 maart voor.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 17:46

Die 400,- is geen vast bedrag.
De boete word gedaan via de officier van justitie. Deze bepaald hoe hoog je boete is.
Hier hangt vanaf of je al eens eerder een boete hiervoor hebt gekregen enz..

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:21

Calimero_ schreef:
Die 400,- is geen vast bedrag.
De boete word gedaan via de officier van justitie. Deze bepaald hoe hoog je boete is.
Hier hangt vanaf of je al eens eerder een boete hiervoor hebt gekregen enz..

Hay, oke dat zei de agent tegen ons dat we daar op konden rekenen,
Wij zijn nog nooit eerder aangehouden.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 20:50

Wij zijn ook aangehouden, en mijn vriend heeft ook nog nooit een boete gehad.
Onze agent zei rond de 300,- .. Dus denk niet dat je daar teveel op moet rekenen.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:55

veracarina schreef:
Wij zijn pas nog aangehouden, mijn vriend reed toen en heeft geen B/E, en voor mijn combinatie heb je die wel nodig. Hij reed uit puur uiterste nood, omdat ik zelf niet kon rijden omdat ik mijn enkelbanden gescheurd had. En dan zal je zien dat je wordt aangehouden en dat was dus zo.
De agent was schappelijk en wij kregen geen boete omdat ik met mijn enkel zat (was net gebeurt)
maar mijn vriend mog niet verder rijden. Hij heeft wel even verteld wat het anders gekost had en dat was 400 euro dat is voor rijden zonder rijbewijs en onverzekerd.

Meen je niet.
Ik ben ze nog nooit tegengekomen hier in de buurt.
Hij heeft ervaring met trekker rijden toch? Dan moet het E ook geen probleem zijn.
Gelukkig heeft de agent het door de vingers gezien, anders was het helemaal zuur.

Carina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 21:25

annastasia schreef:
veracarina schreef:

Meen je niet.
Ik ben ze nog nooit tegengekomen hier in de buurt.
Hij heeft ervaring met trekker rijden toch? Dan moet het E ook geen probleem zijn.
Gelukkig heeft de agent het door de vingers gezien, anders was het helemaal zuur.

Hay ja hij haalt het wel hij is boer dus rijd altijd met de trekker,
we zijn bij afslag leek aangehouden op de snelweg.

aslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:57

Overigens keert de WA-verzekering van het trekkende voertuig wel degelijk uit bij aansprakelijkheid wanneer je zonder geldig rijbewijs rijdt, echter de verzekeringmaatschappij zal het uitgekeerde bedrag komen verhalen op de verzekeringsnemer. En een verzekeringsmaatschappij heeft een zeer lange adem als het gaat om verhaalschade.....een particulier kan nog wel eens besluiten om de schade te laten voor wat het is omdat je in NL altijd maar een gedeelte van je proceskosten vergoed krijgt door de rechter, maar een verzekeringsmaatschappij laat zich daar niet door hinderen.

Dus al met al goed opletten wanneer je met een combinatie gaat rijden en of de gewichten wel kloppen.....want als ze de kans krijgen en het klopt niet heb je echt een probleem. (ook wanneer je denkt te goeder trouw te zijn)