Twijfelen om verzorger te nemen..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:23

Mijn tip is eigenlijk om er juist geen leeftijd bij te zetten,
als je iemand van 18+ neemt krijg je al gauw dat iemand vaker niet kan. ivm naar vrienden gaan, verder weg uit gaan, steekt meer tijd in school enz.

Toch vind ik het knap van je dat je een verzorger/bijrijdtster (misschien) zoekt voor je paardje,
ik denk dat veel mensen dat niet aan durven.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:26

Overal zitten rotte appels tussen, maar je kan het altijd proberen toch?
Ik zelf zorg élke dag voor een paard, weer of geen weer.
zo kan het dus ook, ik denk dat het gewoon een kwestie is van de juiste persoon vinden! :)

RonavhN

Re: Twijfelen om verzorger te nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:35

Ik ben zelf berzorger/bijrijder van een super paard!
En ik denk dat je paardje het zelf ook heerlijk zal vinden om weer lekker aan de slag te gaan.
Ga eens kijken op een stal/manege naar mensen die geen eigen paard hebben, zo kan je zelf beoordelen wat je van zijn/haar rijstijl vind. Zoek je iemand die zacht is , of zoek je een consequent iemand die duidelijk zijn grenzen stelt.
Een advertentie plaatsen kan zeker, maar zorg wel dat je daar heel volledig inzet waar je precies naar op zoek bent en wat voor pony je hebt. Zodat de eventuele verzorg(st)er weet waar hij/zij aan toen is ;)

Als je dan eenmaal iemand hebt gevonden, zorg dan dat je duidelijk jouw eisen stelt die voor jouw (En je pony!) belangrijk zijn. En zorg dat je bij de eerst paar keer rijden zelf bij bent, en dus ook wat tips kan geven! ;)

Het is weer een heel verhaal geworden zie ik alweer, ik hoop dat je er iets aan hebt! succes :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:37

iklieftponys schreef:
Mijn tip is eigenlijk om er juist geen leeftijd bij te zetten,
als je iemand van 18+ neemt krijg je al gauw dat iemand vaker niet kan. ivm naar vrienden gaan, verder weg uit gaan, steekt meer tijd in school enz.

Toch vind ik het knap van je dat je een verzorger/bijrijdtster (misschien) zoekt voor je paardje,
ik denk dat veel mensen dat niet aan durven.

Ik heb een verzorgster, ruim 18+ en daar is verder niks mis mee. Het loopt nog niet helemaal soepel, maar dat is vooral een kwestie van op elkaar afgestemd raken; tijd dus. Gaat goedkomen, ben ik niks bang voor.

Ik heb altijd verzorgers bij mijn paarden gehad. Mijn uitgangspunt was (en is): mijn verzorgsters zouden mijn vrienden moeten kunnen zijn. Iemand dus die qua ideeen en opvattingen enigsinds strookt met mijn ideeen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:41

Je schrijft dat je haf een gebruiksaanwijzing heeft. Een paard is de spiegel van jouw ziel. Een bijrijdster die lekker in haar vel zit, zou wel eens een verrijking kunnen zijn voor jullie allebei. Die keuze moet je echter zelf maken. Die kunnen wij niet voor je nemen. Idd voors en tegens opschrijven en wie weet, kom je die ideale hulp tegen en valt alles van zelf op zijn plekje.

Sterkte, beterschap en veel geluk!
Anouk

jSophiaF

Re: Twijfelen om verzorger te nemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:46

TS,
Ik heb bijna het zelfde probleem, ik kan alleen rijden als het niet koud en geen vochtig weer is, anders verga ik van de pijn in me rug en kan ik gewoon bijna een week niet lopen van de pijn na het rijden.

Mede daarom heb ik een vaste bijrijdster gezocht en uit eindelijk ook gevonden. ( ook met oog op de toekomst dat me rug wel beter zal gaan, wat ik niet denk dat dat ooit gaat gebeuren, en dat me veulen terug komt naar stal van de opfok, die nu ander half is )

Op de dagen dat ik haar zelf doe, longeer ik haar of ik gooi haar los.

Tip : als je iemand gevonden heb, ga niet gelijk dezelfde dag ja of nee zeggen, maar denk er eventjes over na, en luister naar je gevoel, desnoods een proeftijd van een een maand of zo, zodat je kan zien hoe je paardje het ook gaat vinden.

Succes

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 16:44

Hmmm ik vind het echt moeilijk.. :o
en heb denk ik al een beslissing gemaakt in mijn hoofd
en dat is toch om geen verzorgster/bijrijder te nemen!

Ik heb gewoon te veel twijfels en dus kan ik het niet,
En ik wil toch zelf, in de zomer dan wel, rustig weer gaan rijden en longeren..

pff

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 16:53

Je kan toch ook gewoon opzoek gaan naar iemand, ookal laat je iemand komen en rijden wil dat niet zeggen dat je ze moet aannemen. Als je je na aantal mensen toch nog bedenkt van dit wordt echt niets. Dan stop je er mee maar wie weet zit daar nu net iemand tussen waar jij het goed mee kan vinden en die zelf ook begrip heeft voor jouw situatie en kun je iets regelen. Niet geschoten is altijd mis.
En je bent ook helemaal niemand een verklaring schuldig als je dan toch bedenkt dat het niets wordt.
Maar dan heb je het wel geprobeerd.

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 17:02

ik wil juist niet dat verschillende mensen op mijn pony gaan rijden,
daar heb ik een hekel aan..
Lijkt t net zo'n manegeknol :o
hij staat ook op een privestal, en die eigenaar wil niet dat er steeds vreemde mensen achterom zijn..

ik heb gewoon te veel twijfels en die gaan niet weg..

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:12

_MBK schreef:
ik wil juist niet dat verschillende mensen op mijn pony gaan rijden,
daar heb ik een hekel aan..
Lijkt t net zo'n manegeknol :o
hij staat ook op een privestal, en die eigenaar wil niet dat er steeds vreemde mensen achterom zijn..

ik heb gewoon te veel twijfels en die gaan niet weg..

Je hoeft ook niet iedereen te laten rijden je kunt eerst met ze afspreken om te zien hoe ze zijn als je ze echt niet op je pony eerst wil laten rijden is er altijd nog een optie om bij hun te gaan kijken als ze les hebben op een paard. Zodat je kan inschatten hoe ze rijden.
En anders als je dat ook niet wil is de keus heel makkelijk en doe je het niet en moet je er niet meer over nadenken. Als je wel een verzorger zoekt zul je er wat voor over moeten hebben wil je dat niet houdt het gewoonweg op.

Milouloux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 17:17

ja denk dat het gewoon ophoudt!!

Toch bedankt voor al jullie tips enzo :D

Hier mag een slotje op!!

gekkenhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:41

Als je een verzorger neemt blijf er dan de eerste paar keren zelf bij
Ik dacht dat ik de perfecte verzorger had gevonden heel lief meisje en toch consequent genoeg
Later bleek dat ze mijn merrie eng vond? En durfde haar hoeven niet uit te krabben.
Er kwam nog veel meer bij en op gegeven moment hoorde ik dat ze niet meer kwam
Was er dus snel klaar mee en neem er ook geen een meer