Paard te leen aan paardensport opleiding Deurne

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:48

Wat is dit toch steeds voor gezeur over Deurne, het lijkt wel een hel voor de paarden te zijn daar!

Ik ben het er mee eens dat de instructeurs meer (bij)geschoold zouden mogen worden, en beter naar de combinatie moeten kijken maar de meeste zijn heel begaan met jou en je paard.
Paarden komen inderdaad niet in de wei, wel kunnen ze los in de paddock.

Over de dierenarts en hoefsmid, je kunt je paard laten beslaan door een leraar of leerling(goedkoper), en ja het gebeurd inderdaad soms dat de leerling het doet als je voor leraar gekozen hebt, ik heb hier zelf een officiele klacht over ingediend en sinds dien scheint het echt niet meer te gebeuren. En je kan het ook zo plannen dat je je paard thuis laat beslaan (dit red je wel met vakanties)

De dierenarts komt niet altijd even proffesioneel over bij iedereen dat weet ik. Naar mijn mening doet ze wel goed haar werk en als je het niet vertrouwt kun je je eigen dierenarts er thuis naar laten kijken.

Ja ik denk zeker dat dit een goede deal voor je is, het is inderdaad halfjaar school, halfjaar stage (of andersom).
Ik zou zeggen ga af op je eigen gevoel, spreek een paar keer af met dat meisje, laat haar je paard ene paar keer rijden. Desnoods kom je op school af en toe kijken naar lessen.

Ik zal niet zeggen dat je een fijn en goedgereden paard terug krijgt, maar zeker door de begeleiding (op school en stage) zal hij echt niet verpest worden.

Je kan me pb-en als je nog vragen hebt, ik zat tot een halfjaar terug op Deurne.

Tabitha_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:49

ashley1 schreef:
Even niewsgierig hoor, niet aanvallend maar wat is de achterliggende reden dat jouw paard er van de 24 uur er 1tje buiten komt om ff lekker los te lopen, te bewegen en zijn benen te strekken? En wat is de reden dat jouw paard niet op een weide mag, zelfs niet op een schrale?

Dat is in mijn eerder geplaatste berichten terug te lezen.

En een schale wei mag hij wel, maar dat vind ik meer een paddock dan wei.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:48

_Dune_ schreef:
Wat ik heb begrepen van Deurne, is dat er weinig tot geen mogelijkheid is tot weidegang voor het paard. Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen.

Deurne heeft inderdaad paardonvriendelijke huisvesting.
En er wordt lichamelijk ook vrij veel van een paard verwacht.
Zou er goed over na denken, lang niet elk paard red het daar en is er geschikt voor.
Volgens mij moeten de ruiters ook regelmatig van paard wisselen.

Als ik jou was zou ik eerst eens goed informeren naar de inhoud van de opleiding (bij Deurne zelf) en wat voor eisen er gesteld worden aan de paarden en wat voor werk er verricht wordt en of er gewisseld wordt. Ga kijken en stel kritische vragen over de huisvesting (geen weidegang wat ik heb gehoord, niet standaard in paddock voor bepaald aantal uur per dag), gesloten stallen...

Ik zou liever mijn paard uitlenen aan een ervaren particulier die een paard zoekt voor recreatief of wedstrijddressuur en dat je eerst kunt kijken bij wie en waar je paard terecht komt, qua ruiter, qua instructie, qua stalaccomodatie, dan naar een opleiding waarbij je niet alleen afhankelijk bent van de persoon aan wie je je paard uit leent, maar ook van de accomodaties waar diegene les heeft en stage loopt (vaak verhuizen) en de begeleiding op school en tijdens stage.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:13

joyce B schreef:
_Dune_ schreef:
Wat ik heb begrepen van Deurne, is dat er weinig tot geen mogelijkheid is tot weidegang voor het paard. Dat zou voor mij al een reden zijn om het niet te doen.

Als ik jou was zou ik eerst eens goed informeren naar de inhoud van de opleiding (bij Deurne zelf) en wat voor eisen er gesteld worden aan de paarden en wat voor werk er verricht wordt en of er gewisseld wordt. Ga kijken en stel kritische vragen over de huisvesting (geen weidegang wat ik heb gehoord, niet standaard in paddock voor bepaald aantal uur per dag), gesloten stallen...

Om even op het dikgedrukte te reageren,
Ik vind de stallen niet paardonvriendelijk, alle paarden staan in een hele dikke laag stro(of zaagsel bij uitzondering), ze krijgen goed voer en hooi, hebben een neusluikje naar de buurman en sommige stallen hebben een raam naar buiten.

Over het van paard wisselen, dat komt echt hooguit 3 keer per schooljaar voor. Op de examens wordt er soms geruild en om daar op voorbereid te zijn en je te beoordelen op een vreemd paard wisselen ze soms 1 of 2 keer van te voren van paarden.

Ze staan inderdaad niet standaard in de paddock, dit hangt geheel van de mentaliteit van de leerling af.

Ik stapte mijn paard altijd 2 keer per dag aan de hand, liet hem grazen, gooide hem los, en kwam in het weekend ook om het los te gooien.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:44

het zijn vrij dichte stallen. Misschien is het maar net wat je gewend bent. Ik ben van zo open mogelijk, en minimaal een weefluik aan de voorkant op het gangpad en/of een luik/venster dat open kan aan de achterkant.

tijden veranderen, inzichten ook (vegen terwijl paarden op stal staan is bijvoorbeeld zeer ongezond voor de luchtwegen). Als Deurne aan de maatstaven van de dierenbescherming zou moeten voldoen zouden ze flink moeten verbouwen en aanpassen.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:20

[quote="joyce B"][quote="_Dune_"]

Zou er goed over na denken, lang niet elk paard red het daar en is er geschikt voor.

[quote]

Ik wil hier ook even op reageren.. OMDAT IK NET ALS BONNIE DIE VOOROORDELEN SPUUGZAT BEN.

Ik ben nu 2 jaar klaar met de opleiding daar op niv4.

paard onvriendlijke huisvesting? De paarden komen dagelijks meerdere malen uit hun stal, kunnen los, worden gereden, gelongeerd als je dat wil of in de stapmolen. Het ligt er net aan hoe de ruiter met een paard om gaat.

De paarden lopen daar niet meer dan 3 kwartier per dag in de les, kijk eens naar de paarden op topsport niveau, die lopen dagelijks meer dan een uur? Dat vind je ook onvriendelijk? Ieder paard in een normale conditie kan dat gewoon aan. Het ligt meer aan de voorbereiding die ruiters treffen met hun paard voor de opleiding. Als je altijd maar 2 keer in de week rijd is het logisch dat ze het niet volhouden. Wanneer je thuis gemiddeld 5 keer in de week rijd houden ze het met gemak vol..

Wisselen is niet per definitie slecht. Je hebt er begeleiding bij en sommige paarden lopen veel beter onder een andere ruiter. Toppaarden worden ook door verschillende ruiters gereden, kijk naar tomboy of totilas.. Is dat slecht?

inge88

Re: Paard te leen aan paardensport opleiding Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:30

Ik sluit me helemaal aan bij de voorgaande reactie.
Ik heb 3 jaar in deurne gezeten met 3 leenpaarden en ze hebben er allemaal niks van geleden en zijn alleen maar beter geworden.
En over dat ze er niet veel uitkomen..Het is net hoe je er zelf mee omgaat. Je kunt ze loslaten in de paddock, in de stapmolen, aan de hand stappen of laten grazen, longeren en rijden. genoeg mogelijkheden lijkt me zo

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:01

Voor mij is een mogelijkheid tot losgooien niet voldoende. Ik vind dat een paard minimaal overdag in de wei of paddock (met ruwvoer) hoort.
Een stapmolen of een half uurtje losgooien vind ik daar geen goed alternatief voor. Daarom zou ik mijn paard nooit op Deurne willen hebben.

inge88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:21

Tinkers mogen zoizo niet in deurne komen ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:24

Nee klopt, maar als ik een KWPN'er had gehad dan was 'ie ook niet naar Deurne gegaan.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:31

Tja, ik weet dat er mensen zijn die een hekel hebben aan bovenstaande "vooroordelen" maar toch ik deel ik die mening ook. Daarom ook niet die opleiding gedaan omdat ik mijn paarden niet op Deurne wilde hebben. Ieder maakt die keus voor zich, en daar paard van TS toch al bijna heel dagen op stal staat denk ik niet dat Deurne een grote omslag zal zijn.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:38

Heb zelf ook de paardensportopleiding in deurne gedaan, en op de weidegang na is de huisvesting in deurne niet anders dan op elk ander bedrijf. Begrijp dat mensen daarop afkappen, maar al dat overige hysterische gedoe snap ik ook niet zo ...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:34

hoezo hysterisch?

Volgens mij valt dat nog wel mee.

Het is ieder voor zich wat hij voor zijn paard wil.
Maar voor de meeste paarden is een vaste thuis met eigen vriendjes waarmee hij/zij dagelijks een aantal uren buiten staat wel belangrijk. Er zijn veel paarden die moeten wennen op een nieuwe stal. Heb in onderzoeken gelezen dat het snel een paar maanden tot een half jaar duurt voordat een paard zich echt thuis voelt. Bij een paardensportopleiding zal zo´n paard afwisselend op de school staan, en op steeds andere stage-adressen. Het dier krijgt al die jaren geen vaste kudde om zich veilig bij te voelen en geen blijvende stal. In de weekenden moet het paard mee naar huis, of blijft op school, waar het verzorgt wordt door de weekenddienst (of is dat inmiddels anders?) Hoe lang laat die het paard uit de stal?
Hoe vaak kan het dier naar buiten op die stage-adressen?

Een paard meenemen naar zo'n opleiding en steeds maar meeverhuizen, is in mijn ogen niet in het belang van het paard. Het paard is er voor de opleiding, niet de opleiding voor het paard... Dat is de praktijk.
Hoeveel stro je ook in de stal doet, hoe goed het voer is, en hoe vaak je het dier ook uit de stal haalt, het dier kan geen "eigen leven" opbouwen. Dan kan een paard beter schoolpaard zijn op Deurne zelf, tussen andere schoolpaarden. Dus zonder mee verhuizen met een leerling. Dan is in elk geval de omgeving en de andere schoolpaarden een stabiele factor.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:34

paard naar buiten op stage adressen ligt aan het adres.. mijn paard heeft altijd buiten gestaan op stage adressen, en ja ook op de grotere internationale stallen. Soms ook dag en nacht.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:41

Mijn paard heeft ook altijd buiten gelopen op stage, zelfs bij Van Silfhout ed.
Het is maar net wat je wilt voor je paard. Daarbij zou ik het niet tof vinden zo beperkt te zijn qua DA en Hoefsmid.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:45

joyce B schreef:
hoezo hysterisch?

Volgens mij valt dat nog wel mee.

Het is ieder voor zich wat hij voor zijn paard wil.
Maar voor de meeste paarden is een vaste thuis met eigen vriendjes waarmee hij/zij dagelijks een aantal uren buiten staat wel belangrijk. Er zijn veel paarden die moeten wennen op een nieuwe stal. Heb in onderzoeken gelezen dat het snel een paar maanden tot een half jaar duurt voordat een paard zich echt thuis voelt. Bij een paardensportopleiding zal zo´n paard afwisselend op de school staan, en op steeds andere stage-adressen. Het dier krijgt al die jaren geen vaste kudde om zich veilig bij te voelen en geen blijvende stal. In de weekenden moet het paard mee naar huis, of blijft op school, waar het verzorgt wordt door de weekenddienst (of is dat inmiddels anders?) Hoe lang laat die het paard uit de stal?
Hoe vaak kan het dier naar buiten op die stage-adressen?

Een paard meenemen naar zo'n opleiding en steeds maar meeverhuizen, is in mijn ogen niet in het belang van het paard. Het paard is er voor de opleiding, niet de opleiding voor het paard... Dat is de praktijk.
Hoeveel stro je ook in de stal doet, hoe goed het voer is, en hoe vaak je het dier ook uit de stal haalt, het dier kan geen "eigen leven" opbouwen. Dan kan een paard beter schoolpaard zijn op Deurne zelf, tussen andere schoolpaarden. Dus zonder mee verhuizen met een leerling. Dan is in elk geval de omgeving en de andere schoolpaarden een stabiele factor.

Ik denk dat dat laatste ook zeer aan het karakter van het paard ligt. Ik heb tijdens mijn opleiding twee paarden gehad welke zich snel op hun gemak voelen en zich niet snel druk maken, waardoor de omgeving voor hun al snel een stabiele factor was, of dat nou op school of stage is. Ben het wel met je eens dat het paard er is voor de opleiding, maar dat betekent nog niet dat je er niet gek mee bent en (in mijn geval) van je paard houdt, er het beste mee wilt en haar voor de rest van haar leven bij je houdt. Het komt uit jou post een beetje over alsof het paard voor Deurne sport-studenten een ding is. Als dat het geval is, dan spreek ik voor meerdere dat je dat verkeert ziet. Echt, geloof me, 90% van de voltijd sportstudenten zijn echt gek met hun paard, er zuinig op en zorgen zo goed als mogelijk voor hun paard net zoals jij dat waarschijnlijk doet. Ze doen niet voor niks een paardensportopleiding ;)

Er zijn trouwens genoeg studenten welke hun paarden samen losgooien, dus contact met andere paarden heb je zelf in de hand. Het is niet zo dat je paard compleet ge-issoleerd is; die keuze maak je zelf.

En wat betreft weidegang, het komt over als ik weidegang niet belangrijk vind. Natuurlijk heb ik dat ook het liefste voor mijn paard. Op mijn stage's en thuis kon en kan ze altijd lekker naar buiten, maar op school gaat dat nou eenmaal niet. Jammer, maar niet tijdelijk.
Wat betreft je vraag over hoe lang het dier naar buiten kan op stageadressen: dat is wisselend. Op al mijn stage's kon ze hele dagen naar buiten, heb daar ook o.a. rekening mee gehouden met het uitkiezen van stages.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:10

Nichtje heeft de opleiding Deurne al een paar jaar geleden afgerond. En wat ik van haar weet is dat het niveau van de ruiter tijdens de opleiding vaak niet echt omhoog gaat. Mijn nicht groeide ook alleen in de klassen doordat ze thuis nog leste en alles. Maar er waren er bij die dus alleen op deurne reden en leste en alles, en die kwamen eigenlijk niet echt vooruit in de rijkunde. Als er op hoger niveau wordt gereden(zoals zij dat deed) heb je van maar enkele instructeurs wat te leren.
De stalling is echt een stal ja, een ruime stal die goed bedekt is enz. dus daar is niks op aan te merken. Alleen dus geen weidegang.

Dus ik zou als ik jou was naar het paard en het meisje kijken. Las al dat het paard goed op stal kan staan, dus waarom zou je daar een probleem in zien? Tsja, sommige paarden hebben het nou eenmaal niet beter. Maar er zijn er zooooo veel die dagen op stal staan(maar waar ondertussen ook helemaal niks mee word gedaan) dus daar moet je je eigen gevoel in volgen.
Over het rijden, ga eens kijken als ze zelf les heeft? gewoon op de manege op iemand anders zn paard ofzo? en kijk eens hoe ze daar mee om gaat. Staat dit je eigenlijk wel aan, laat dr meerdere! keren op jouw paard rijden, klikt het en kan ze hem netjes rijden enz? Zie ik er geen probleem in. Op de opleiding gaat ze echt niet slechter rijden(en bij wat geluk wel beter). Daarnaast zijn er natuurlijk nog stages, en als ze dan een leuk en goed stage bedrijf heeft kan ze daar dan weer wél veel van leren! Dus dan kan je paardje alleen maar beter worden!
Ohja, en over anderen op je paard, nou dat komt niet zo vaak voor hoor. Ergens aan het eind van de opleiding gingen ze iets vaker wisselen omdat je bepaalde examens moest doen op een ander paard. En ja mn nichtje had er wel een stel kneuzen op zitten(zo erg ook weer niet want het zijn toch degene die het eind hebben gehaald en dat zijn toch meestal wel de wat fanatiekere en daardoor wat betere ruiters) maar die enkele keer dat die erop zitten krijgt het paard werkelijk Niks van! Voorbeeld: paardje liep Z springen, op examen moest een kneusje een B parcours rondkomen(wat met véél geluk net lukte, weigeringen en balken enz terwijl die dat nooit deed). maar het volgende weekend sprong ze gewoon weer foutloos door het Z. Paardje heeft er dus helemaal geen schade bij gehad hoor!

Succes met je keuze!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:51

millennium schreef:
Het komt uit jou post een beetje over alsof het paard voor Deurne sport-studenten een ding is. Als dat het geval is, dan spreek ik voor meerdere dat je dat verkeert ziet. Echt, geloof me, 90% van de voltijd sportstudenten zijn echt gek met hun paard, er zuinig op en zorgen zo goed als mogelijk voor hun paard net zoals jij dat waarschijnlijk doet. Ze doen niet voor niks een paardensportopleiding ;)

Er zijn trouwens genoeg studenten welke hun paarden samen losgooien, dus contact met andere paarden heb je zelf in de hand. Het is niet zo dat je paard compleet geïsoleerd is; die keuze maak je zelf.

Ik heb mijn woorden zo zorgvuldig mogelijk gekozen, om niet het persoonlijke verwijt te maken dat de leerlingen zelf hun paard als "ding" zien. Dat is heel persoonlijk. Het zijn meer de omstandigheden waar ik op doel.

Er zijn altijd ruiters die hun paard als sportmiddel zien (verkopen als het dier iets mankeert, als de uitdaging er af is, als je niet verder komt, of gewoon behandelen alsof het een machine is), of voor de prestige, maar dat is niet opleiding-gebonden, die mensen kom je overal wel eens tegen. Zowel in de sport, als recreatie.

Maar het is maar net hoe de
TS tegen haar paard aan kijkt, hoe haar paard nu gehouden wordt en wat ze voor haar paard wil.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:34

joyce B schreef:
millennium schreef:
Het komt uit jou post een beetje over alsof het paard voor Deurne sport-studenten een ding is. Als dat het geval is, dan spreek ik voor meerdere dat je dat verkeert ziet. Echt, geloof me, 90% van de voltijd sportstudenten zijn echt gek met hun paard, er zuinig op en zorgen zo goed als mogelijk voor hun paard net zoals jij dat waarschijnlijk doet. Ze doen niet voor niks een paardensportopleiding ;)

Er zijn trouwens genoeg studenten welke hun paarden samen losgooien, dus contact met andere paarden heb je zelf in de hand. Het is niet zo dat je paard compleet geïsoleerd is; die keuze maak je zelf.

Ik heb mijn woorden zo zorgvuldig mogelijk gekozen, om niet het persoonlijke verwijt te maken dat de leerlingen zelf hun paard als "ding" zien. Dat is heel persoonlijk. Het zijn meer de omstandigheden waar ik op doel.

Er zijn altijd ruiters die hun paard als sportmiddel zien (verkopen als het dier iets mankeert, als de uitdaging er af is, als je niet verder komt, of gewoon behandelen alsof het een machine is), of voor de prestige, maar dat is niet opleiding-gebonden, die mensen kom je overal wel eens tegen. Zowel in de sport, als recreatie.

Maar het is maar net hoe de
TS tegen haar paard aan kijkt, hoe haar paard nu gehouden wordt en wat ze voor haar paard wil.

Daar heb je gelijk in.

Wat betreft de instructie op Deurne; naar mijn mening is de instructie over het algemeen echt niet slecht. In mijn laatste twee jaar heb ik springles van Mans Buurman gekregen en dressuurles van Muis Schreuder en Stefano van Zuijlen en dat zijn alle drie fijne instructeurs. Het zou inderdaad wel een optie zijn om een keertje te komen kijken op het nhb deurne een dagje lessen te komen kijken. :)

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 11:28

Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om mijn paard aan een Deurne leerling uit te lenen en daar te plaatsen. Ik vind het er net een fabriek. Paarden komen er - muv weekend en afhankelijk van de leerling - 2x per dag dagelijks uit. Maar 5-7x per week in de stapmolen en alleen rijden/longeren, het is wel een komen en gaan. Ene paard de molen in, andere paard de molen uit. En slecht - tot wat ik vorig jaar weet - een grote paddock en wat longeerpaddocks. Je kan wel lekker ook het bos achter Deurne in. Er zijn mensen die hun paard in het weekend mee naar huis nemen: top! _/-\o_ Maar dat is niet voor veel mensen weggelegd.

Ik vind persoonlijk het niveau van rijden niet omhoog gaan in de jaren. Paard wordt best veel belast. Persoonlijk denk ik dat je beter uit bent met iemand die je paard een jaar of 2 gewoon gestaag doorrijdt in de privésfeer.

Weidegang is belangrijk, maar sociaal verhouden van paarden en bewegingsdier als uitpunt genomen. Wel belangrijker. Ik vind niet alle stallen fijn. De nieuwe stallen binnen zijn donker naar mijn idee. Hebben geen weefrek, paarden staan letterlijk opgesloten achter tralies. Er is wel een snuffelhok voor contact met de buurman. Hoofd kan niet over de boxdeur. Ik zou er depressief van worden. Buitenstallen zien er beter uit. En ook de boxen voor de cursusten met hun paarden hebben al een meer en open karakter :j

Je begint 's ochtends vroeg met paarden mesten/voeren, daarna lessen en rijden en naverzorgen. Er blijft niet zo veel tijd over om verder met je paard bezig te zijn. Vind ik dan. 's Avonds ben je moe, wil je samen eten of nog stappen of niets meer doen. Behalve laatste voerbeurt - in toerbeurt - dat wel.

Het zo persoonlijk mijn keuze niet zijn mijn paard uit te lenen aan een student voor Deurne. Een is de kwaliteit van houden van de paardenwelzijn. Twee is de omgevingsfactoren waaraan je je paard bloot stelt - wisseling - onrust op stal - donkere stallen etc. Ook de verantwoordelijkheid van een student speelt mee. En het kwaliteit van het (rij)onderwijs. - Slechts een paddock en geen weidegang. Allemaal omstandigheden die niet ideaal zijn. Wel komen paarden er minimaal 2x uit. Hoe zit dat in het weekend - dat hangt van de studenten af. ;)

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 14:15

@ Willekes, er is echt voldoende tijd om je paard er meerdere malen per dag uit te halen! Ik zette zelf mijn paard in de molen tijdens het uit mesten, stapte hem dan nog een keer aan de hand voor de lunch(of reed hem dan) en smiddags of rijden of stappen aan de hand en wat grazen. En ik gooide hem een paar keer per week los s avonds na het eten in de binnenbak met een ander paard(dit mag dus niet).

In het weekend komen ze er volgens mijn mening te weinig uit ja en daarom kwam ik in het weekend om hem los te gooien en wat in het bos te rijden(mag ook niet :+ )

Het is maar net wat je er voor over hebt, moe zijn of willen stappen vind ik geen rede om je vriendje op stal te laten staan!

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:49

ikke schreef:
tinaaz schreef:
Hah, je hoort hier ook wel veel apen verhalen hoor!
Je zult echt niet verplicht worden je paard door een leerling hoefsmid te laten beslaan.
Bij mij kwam er ook niemand anders aan mijn paard dan mijn eigen hoefsmid, zadelmaker e.d.
Ook loopt er op deurne met grote regelmaat een veearts rond.
Verder zit iedereen te zeuren over de weidegang. Er zijn genoeg paarden die nooit buiten komen en door een slechte ruiter gereden worden.Je paard krijgt het best wel even pittig in Deurne, maar je kunt hem 6xper week rijden, verder in de opleiding zal er met de paarden worden geruild. Het paard kan elke dag in de stapmolen (behalve in het weekend vaak 1x), Je kunt met hem stappen en longeren. Na een aantal maanden school (met vakantie tussendoor, waarbij je het paard lekker mee naar huis neemt) kun je ook weer op stage en is de kans groot dat je hem dan wel naar buiten kunt doen. Als je thuis zelf met respect met je paard omgaat, dan kun je dat in Deurne ook doen.

Het is GVD een een OPLEIDING!!! Dat zou toch de eerste plaats moeten zijn om dergelijke basisbehoeften te leren en in de praktijk te brengen!!!

Dat er mensen zijn die dieren mishandelen, is zeker voor een opleiding geen vrijbrief om paarden niet datgene te bieden waarvan iedereen ondertussen toch wel weet dat ze dat nodig hebben! En dat ligt niet aan het gebrek aan ruimte of plaats, het is botte onkunde!

amen _/-\o_

ik zou mijn paard never nooit meegeven naar Deurne, ken genoeg mensen die erop gezeten hebben en hoe die rijden en bovendien heb ik eens een instructeur van daar (werkte daar toendertijd) aan het werk gezen met slof en sporen omdat paard niet wilde lopen...zag er niet erg gezellig uit moet ik zeggen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 18:06

Precies, als ze een ding zouden moeten leren aan de studenten, is hoe je een paard zo gezond en gelukkig mogelijk houdt zodat hij optimaal presteert.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 23:12

Citaat:
Het is GVD een een OPLEIDING!!! Dat zou toch de eerste plaats moeten zijn om dergelijke basisbehoeften te leren en in de praktijk te brengen!!!

Dat er mensen zijn die dieren mishandelen, is zeker voor een opleiding geen vrijbrief om paarden niet datgene te bieden waarvan iedereen ondertussen toch wel weet dat ze dat nodig hebben! En dat ligt niet aan het gebrek aan ruimte of plaats, het is botte onkunde!

Citaat:
amen _/-\o_

ik zou mijn paard never nooit meegeven naar Deurne, ken genoeg mensen die erop gezeten hebben en hoe die rijden en bovendien heb ik eens een instructeur van daar (werkte daar toendertijd) aan het werk gezen met slof en sporen omdat paard niet wilde lopen...zag er niet erg gezellig uit moet ik zeggen

Als jullie nou even verder lezen, hadden jullie kunnen zien dat er gewerkt wordt aan weidegang. En wat een dramatiek, de stalling op deurne is geen hel voor paarden hoor. Zijn genoeg (stage)bedrijven waar paarden het 100 x minder hebben. Ik zou zeggen: loop een week mee en ervaar de accomodatie. Blijf het altijd erg "bijzonder" vinden dat mensen zo snel hun oordeel klaar hebben liggen.

@ Danice; heb jij op deurne gewerkt? Ben wel benieuwd naar de naam van de desbetreffende instructeur eigenlijk. De nieuwe generatie instructeurs vindt ik persoonlijk vriendelijk rijden (denk aan Mans Buurman, Floor Droge etc. ) Misschien even googlen en naar recenties zoeken ipv maar wat in het wilde weg wat rond te roepen (zonder ervaring met het NHB te hebben)??? En god, slof en sporen? Daar rijden 1000'den paardensporters mee. Hoeft niet indirect slecht mee gereden te worden.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 09:51

beter een ruiter die op een goede manier met slof rijd, dan een ruiter die zonder slof maar wat aan prutst.. daar doe je veel meer kwaad mee