Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Re: Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:51

:D kan me dr echt kwaad over maken en dan staan wij nog buiten de situatie....

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:54

nou TS petje af voor je koele reactie hoor

ik zou helemaal ontploft zijn hoor.

Hopelijk sturen ze die ene eigenaresse van stal zodra ze terug is.
tussentijd het verzorgertje er maar flink in peperen dat ze zelf ook wel flink kan nadenken alvorens zomaar een onbekend paard mee de baan op te nemen.
sjonge jonge, waar zijn die eigenlijk mee bezig?

K_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:54

8)7 die zou haar boeltje al bijeen mogen pakken als ik daar staleigenaar was

grace1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:55

Wat een vreselijk verhaal!
Ik zou woest zijn en eisen dat de pensionstalhouder haar de stalhuur opzegt.
Zo niet, dan zou ik zelf vertrekken.
Zou dat risico niet nog een keer willen lopen.
Succes

Zorro89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:57

Belachelijk, ik zou dr echt flink de wind van voren hebben gegeven.... wat denkt ze wel :S

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:05

Zit je openingspost met open mond vsn verbazing te lezen...
Echt te bizar dat mensen dat zomaar doen!

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:10

Aan de hand meenemen zou ik zelfs nog erger vinden dan onder het zadel. Als ze dan iets geks doen of een keer opzij springen ben je ze helemaal kwijt en nog meer kans op ongelukken.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:12

Ik zit me net voor te stellen dat iemand op mn fjordje stiekem rond krost.
Ik geloof dat ik zou flippen,maar ik denk dat mn fjord me al voor zou zijn hahahahaa
Is toch van de zotte dat mensen dat lef hebben.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:19

Zo! Dat is lef hebben! Je pakt toch niet zomaar iemands paard om mee naar buiten te gaan? |o Ik vind dat je nog erg netjes hebt gereageerd naar de verzorgster. Ik zou echt ontzettend kwaad zijn als iemand zomaar mijn paard mee zou nemen! Gelukkig gebeurt dat bij ons zomaar niet. Toen de bijrijdster van een paard bij ons op stal eens uit de wei meenam voor een wandeling, werd de stalhouder gelijk gebeld met de mededeling dat er iemand een paard uit de wei had gehaald. Ik sta aan een doodlopende straat met een hele hoge sociale controle blijkt wel!

Ik weet niet hoe de verstandhouding is tussen verzorgster en eigenaresse, maar het zou ook zomaar kunnen zijn dat de verzorgster haar mond niet open durfde te trekken tegen de eigenaresse. Niet dat het de meeste slimme keuze is van de verzorgster, maar het zou nog te begrijpen kunnen zijn.

96Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:23

Ik had er dus nog nooit over nagedacht dat iemand dat zou kunnen doen :+
Ik zou denk ik slot dr ophangen voor het geval dat er nog meer van zulke mensen rondlopen daar ;)

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:31

...... :roll: Is die nou helemaal van de POT gerukt zeg!

Hulde voor jouw reactie TS, ik was helemaal uit mn stekker gegaan denk ik.

Ik hoop dat je stalhouder er echt wat aan doet, want dit kan gewoon niet. Ik zou bijna in staat zijn om aangifte te doen.

Misschien een idee om de ouders van dat meiske maar eens te bellen of die het ook zo normaal vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:39

Ik zou als stalhouder de verzorgster toegang tot het terrein ontzeggen als de pensionhouders er zelf niet kunnen zijn. Maw, enkel onder toezicht. Eens eigenaresse terug is, asap buitenzetten met aangetekend schrijven erbij waarom.

Stel dat ze het paard van TS zouden kwijtraken onderweg, en dat paard richt schade aan of verzoorzaakt dodelijk ongeval. Dan was de TS aansprakelijk geweest!

Moest het paard iets veroorzaakt hebben terwijl de verzorgster het paard nog steeds vasthad, o met getuigen dat zij het paard begeleidde, dan had zijzelf aansprakelijk geweest omdat het dan duidelijk was dat zij de begeleiding deed. Dan maakt het niet uit wie de eigenaar is, de begeleider is verantwoordelijk voor veroorzaakte schade of ongevallen.

In België tenminste.

God TS, ik zou zo ontzettend razend zijn op zo'n moment. Perplex, maar tegelijk razend. Ook al is mijn paard op straat aan de hand altijd en overal de rust zelve, gewoon het idee alleen al dat iemand anders zonder mijn medeweten of toestemming ermee "even gaat wandelen"....
Onbeschrijfelijk.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:40

Nou TS, ik denk dat ik uit elkaar was geklapt van woede! Wat denkt dat kind wel niet? Om op jouw paard te stappen dat is 1, maar hem dan ongevraagd nog eens meenemen.. van de zotte!

botoga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 21:51

zodiacje schreef:
Zit je openingspost met open mond vsn verbazing te lezen...
Echt te bizar dat mensen dat zomaar doen!

Inderdaad! Wel meegemaakt dat er ongevraagd kinderen in de stal van mn pony stonden enzo, maar dit slaat alles.. Ik zou zijn ontploft! :(

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:03

Ik heb al meegemaakt dat er ongevraagd mensen in de wei stonden of in de wei met ponys liepen te slepen. Dat vond ik al bizar. Ik vond het al bizar dat mijn bijrijdster iemand liet rijden die ik niet kende en me dat pas na 3 keer vertelde...

Maar zomaar het paard van een ander meenemen wat je notabene niet eens kent... Dit slaat echt alles. Ik zou eisen dat ze weg moet, ongeacht wat voor verklaring ze ervoor heeft. Dat kan toch zomaar niet! Ik heb toestemming om bepaalde paarden en pony's op stal uit de wei te pakken, en het zou toch echt nooit in mijn hoofd opkomen om die zomaar mee de weg op te nemen. Wat als er iets gebeurd?
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 02-02-11 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:05

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Aprella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:18

Verschrikkelijk o_o
Je pakt toch niet zomaar iemands paard?
Ik mocht op de stal waar men pony vroeger stond, op iemand zen fjordje rijden,maar ik ging er nooit mee buiten rijden.

Iemand anders zen paard stelen (lenen zonder toe stemming) is verschrikkelijk, zeker als je het niet kent.

Een hangslot op de stal hangen is ook niet echt een goede oplossing, moest er ooit brand zijn, kunnen ze je paard niet snel uit de stal halen....

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:53

Mijn mond valt open van verbazing! Wie doet nu zoiets??
Die meid had uit angst nooit meer durven komen moest ze dit mij flikken :=
Ik zou dit zeker bespreken met de staleigenaar
Moet je een keer voor het plezier die van haar opzadelen.. (grapje)

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:57

wooow...ben ff in shock..
dit ken toch niet waar zijn?!
ik had ze beiden aan hun haren door de strondhoop gesleept.
ow man...wat knap dat jij je zo gehouden hebt...
phoe ey

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 23:11

Lol, ik ga heus geen hangslot hangen hoor idd ;)

Nou ja ik was ook wel woest, maar wil gewoon eerst die eigenaresse spreken. Ik heb de vader van de verzorgster wel gesproken en die zei meteen van, ' dat zou ze nooit doen, dat is vast een idee van de eigenaresse geweest'
Ik ken die hele eigenaresse niet, dus ik heb geen idee hoever dat waar kan zijn.

Maw, ik heb echt geen flauw idee wat er precies gebeurd is en wie zn idee het was. Echt niet. Natuurlijk had het verzorgstertje beter moeten weten maar ik denk dat het haar ergens ook wel dwars zat, anders meld ze het mij niet. Denk ik. :=

Weggaan van stal is overigens geen optie. Geen stallen hier in de buurt die hetzelfde bieden, en paard is verder wel super gelukkig.
Ik ga er van uit dat we hier uitkomen, en mocht die eigenaresse echt raar reageren moet ze wel weg. Er staan nu weer meer mensen op stal (incluus 2 hengsten) dus ze willen nu echt niet mensen opstal die zomaar met andere paarden aan de haal gaan. Ik ga er vanuit dat het goed komt.....

Maar zo, ik was echt een paar dagen van slag toen ik het hoorde

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:26

Ik zou op je staleigenaar afstappen en niet op je stalgenoot. De staleigenaar is verantwoordelijk voor jou paard.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:35

Ts dat jij zo koel blijft der bij! Ik zou echt razend zijn! Wat een lef om zo maar iemands paard uit de stal te nemen en dan nog om ermee op straat te gaan! Wie haalt nu zoiets in zen hoofd?!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:44

Ik zou ontploffen!! Jeetje, ik ontplof nu al bijna en het is niet eens mijn paard :')
Wat ongelooflijk.. asociaal gewoon. Ik begrijp dat echt niet? Wat als er nou iets gebeurd? Snappen die mensen dat nou echt niet? Dat jij zo rustig blijft vind ik echt knap. Ik zou ik staat zijn geweest om d'r een lel te verkopen.. :D

Ik ben benieuwd wat er uit het gesprek komt met de eigenaresse van het andere paard.

Zo hebben ze ooit mijn paard mee op buitenrit genomen zonder dat ik het wist. Ik kwam om 14:00 uit mijn bed omdat ik de avond er voor een feest had gehad. Had een smsje met: "Hoi, mag ik Mickeyt meenemen naar het bos?" Alleen die had ik rond 11:00 al ontvangen. Dus ik sms om 14:00 terug "Nee, liever niet (sorry voor de late reactie)". Krijg ik even later terug "Ow ja, we hebben dr al meegenomen" Nou ik wist niet hoe snel ik op stal moest komen.. Ik was echt laaiend!! Me bloed kookt nu nog als ik er aan denk.. :=

Fijn dat je nu wat vaker op stal kan zijn. :j

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:49

phoeff ben ik blij dat ik de enige pensioenklant ben. en dat ik weet dat ze niet met mijn paardje zo maar weg gaan.... staan hier allemaal fjorden.. en ik heb een hete kwpn-er zijn ze nog steeds niet aan gewend ;)
dus die nemen ze niet mee gelukkig...

maar echt erg. zou er ook echt niet aan moeten denken. kom je op stal is je knol weg en daarbij als er wel iets gebeurt was wat dan dan ken het zijn dat jij je paard voor goed kwijt bent.

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 23:52

Nouja ik zou mn boeltje pakken en paard naar ergens anders brengen. Jezus ik denk dat ik gewoon iets naar die persoon zn hoofd zou gooien!
Hier id buurt is een stal waarvan gezegt wordt dat ze pensionpaarden laten meelopen in de les als ze n paard terkort hebben. Ik moet er niet aan denken!