Ifor Williams 2 paards trailer? Graag jullie éérlijke mening

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosabel

Re: Ifor Williams 2 paards trailer? Graag jullie éérlijke mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 22:40

Hier geen roest aan de Westfalia (overigens geen XX trail maar een Jupiter), komt misschien omdat ie binnen staat...??Wat ik wel merk is dat mijn paardjes iets meer moeite hebben met het inschatten van de bovenklep van de Westfalia; ze reageren er heftiger op, omdat dit vlak boven hen zit als ze de klep oplopen. Dat probleem had de Ifor pertinent niet, maarja...dan spreek je over een oprolzeiltje van ruim 30 jaar terug. Ik geloof dat je bij de huidige Ifors de bovenklep weg kan draaien toch? Da's wel ideaal.

cissy

Re: Ifor Williams 2 paards trailer? Graag jullie éérlijke mening

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 23:23

Ifor trailers verder niks mis mee (behalve dan die rammelende kettingkjes) maar als je een moeilijk paard moet leren trailerladen is het toch wel verrekte onhandig dat die stang van het middenschot in het midden vd trailer zit, schot kan dus niet makkelijk opzij. Alleen het achterste stuk kan opzij en dat is toch voor veel paarden wel moeilijker met leren laden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:17

cissy schreef:
Ifor trailers verder niks mis mee (behalve dan die rammelende kettingkjes) maar als je een moeilijk paard moet leren trailerladen is het toch wel verrekte onhandig dat die stang van het middenschot in het midden vd trailer zit, schot kan dus niet makkelijk opzij. Alleen het achterste stuk kan opzij en dat is toch voor veel paarden wel moeilijker met leren laden.

Sorry, een uur geleden nog een paard op een nagelnieuwe Ifor gegooid, maar daar was geen kettinkje te bekennen.
Kettinkjesverhaal is dus niet meer aan de orde, blijkbaar en lompdegelijk zijn ze nog immer, maar wel mooier.
Wanneer die Westfalia XXL toch niet gaat lukken, zal de volgende serieuze overweging zeker een Ifor zijn.

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 17:24

[i]Enige nadeel is misschien dat er geen ingebouwde zadelkast is.[/i
Wij hebben toen gelijk een kliko er bij gekocht, een losse zadelkast....

Ook wij hebben heel veel plezier van onze trailer en vooral die voor uitlader is *\o/* *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 19:11

Ikke, niet iedereen heeft een nieuwe Ifor....

BMWMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:44

Wij hebben sinds een maand een nieuwe Ifor Williams type 506. Deze aanhangwagen rijdt super, maar wat me stoort is dat de wind begint te fluiten vanaf 70km/uur. Hebben nog andere mensen met zo'n trailer deze ervaring?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 21:29

BMWMB schreef:
Wij hebben sinds een maand een nieuwe Ifor Williams type 506. Deze aanhangwagen rijdt super, maar wat me stoort is dat de wind begint te fluiten vanaf 70km/uur. Hebben nog andere mensen met zo'n trailer deze ervaring?

Het is een heel oud topic en ik denk dat je meer reacties krijgt als je zelf een topic opent.

Waar fluit de trailer? Soms kan het al opgelost zijn door een dakluikje net een paar mm verder open of dicht te doen.

Liquorice_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-15 21:11

BMWMB schreef:

Een erg oud topic, maar ik heb nergens last van bij mijn trailer. Misschien sluit een van je luiken niet helemaal volledig?