stalhulp... wat kan je vragen en bieden?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: stalhulp... wat kan je vragen en bieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:35

Ja als er niets anders is...
Ik zou hard zoeken, vind het echt duur :o
Welke omgeving woon je?

xSammyJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:37

Ik woon in Leeuwarden

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:37

Waarom zoeken jullie een stalhulp voor 7 dagen in de week?
S'morgens én s'middags komen kost echt behoorlijk wat tijd.
Jullie zijn met 3 klanten?
Dus + een stalhulp 4, dan valt er toch wel iets te verdelen?
En wanneer je s'middags'/s'ochtends gaat rijden, kun je zo ook direct binnenhalen/buitenzetten?

Je hebt in de eerste instantie uiteraard zelf voor deze stalling gekozen, en dus ook voor de extra tijd.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:52

Ik zoek ook iemand die mij kan helpen op stal maar ik zit eigenlijk met dezelfde vragen, wat betaal je zo iemand en wat bied je die gene?
Bij mij gaat het om 7 stallen mesten en evt helpen met de paarden buiten te zetten meer is het niet.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 16:56

Toen ik een jaar of 14 was zette ik ook altijd paarden binnen en buiten op een pensionstal. Ik kreeg daar niet zo gek veel geld voor, maar vond het heel leuk werk om te doen.
Als ik voor zoiets een bo kon krijgen en dus mijn eigen pony, dan had ik dit meteen gedaan.
Een krantenwijk verdient volgens mij niet meer voor een scholier hoor.

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:06

danneke80 schreef:
Toen ik een jaar of 14 was zette ik ook altijd paarden binnen en buiten op een pensionstal. Ik kreeg daar niet zo gek veel geld voor, maar vond het heel leuk werk om te doen.
Als ik voor zoiets een bo kon krijgen en dus mijn eigen pony, dan had ik dit meteen gedaan.
Een krantenwijk verdient volgens mij niet meer voor een scholier hoor.

Een 14 jarige zul je wel vinden, maar ze zoeken iemand vanaf 22 jaar oud, dan wordt het gelijk een stuk lastiger..

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 17:31

Ja, dan zal het inderdaad minder makkelijk gaan.
Misschien een student. Maar of die twee keer per dag op gezette tijden kan vraag ik me af.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 20:29

JadeYsla schreef:
Ik heb het ook een jaar gedaan, maar dan samen met een vriendin. Onze paarden stonden gratis en wij waren sochtend 1,5 uur bezig en smidddags een uurtje. Maar wij waren samen en konden dus afwisselen, maar waren vaak ook samen. Was ideaal! Misschien kun jij het ook met 2 of meerdere meiden redden, of met de pesionklanten.

:Y)
Jup dat was altijd erg gezellig!
Is zeker weten aan te raden :D

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 21:57

juval schreef:
Lusitana schreef:
Er zijn hele legers met mensen die dat best willen tegen gratis stalling en kleine vergoeding. Zet gewoon een advert.

hoeven die niet te werken dan?
we kunnen natuurlijk eens een poging doen op marktplaats oid.

Beetje late reactie, maar nee, niet iedereen werkt. Er zijn bv jongeren die nog thuis wonen en weinig te doen hebben door bepaalde studies, of een jaar tussendoor niet studeren, mensen die een partner hebben die zoveel verdient dat ze niet hoeven te werken, en het is ook nog eens zo dat er een aantal uitkeringen zijn waarbij je best mag wat mag werken.
En er zijn mensen die op aparte tijden werken en er omheen nog wat anders kunnen doen.
Daarnaast zijn er mensen met eigen bedrijven en freelancers en thuiswerkers die dus wel werken maar de tijden zelf in kunnen delen bv.

Echt je zult zien dat er heus wel mensen op af komen als je een advertentie zet.

Alle maneges die ik kende werkten met onbetaalde vrijwilligers tegen pensionstalling, en zelf heb ik het ook gedaan (ik was schrijfster en dus kon ik tijden zelf indelen) dus zo ongewoon is het niet in de paardenwereld.

lovemyhorse1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:37

Wij hebben 4 paarden bij ons op stal staan.
3 van ons eigen en 1 pensionpaard.
De eigenaren van het pensionpaard staan gratis bij ons maar dan moeten ze wel elke dag de stallen uit doen en de paarden binnen en buiten zetten.
Dit is bij ons erg goed geregeld en als ze echt een keertje niet kunnen dan doe ik het.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 12:15

ik zou als ik jullie was een advertentie zetten . Niet met de mededeling dat het dan 7 dagen per week moet maar dat jullie iemand zoeken die een aantal beurten kan overnemen. Denk dat je daar veel meer mee bereikt en misschien reageren er dan wel meer mensen die je het toevertrouwd dan hebben jullie zelf wat mee lucht en kan er meer gewisseld worden. Je zou dan ook er nog bij kunnen zetten dat er nog een box vrij is en dat de diensten met het stalgeld verrekend kunnen worden. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat iemand zich 7 dagen per week 2 a 3 x per dag (en dan voor langere tijd )beschikbaar kan stellen...
succes met je zoektocht

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 20:05

Een voor doordeweek tegen stalling en een in het weekeinde tegen geld is ook nog een mogelijkheid.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:03

Denk dat je het beste gewoon een advertentie kan zetten met wat je graag zou willen maar dat het bespreekbaar is. Ik bedoel al zou je iemand hebben voor 4 dagen in de week 2x per dag dan ben je volgens mij ook al een heel eind.
Dan kun je ook gelijk kijken wat hun er voor terug willen.
Persoonlijk zou ik voor een simpele stalling echt niet zomaar 7 dagen per week 2x maal daags er heen rijden.
Ik zelf probeer in de winter altijd wel 2x daags naar stal te gaan voor buiten en binnen zetten ik kan me eigen tijd meestal wel redelijk zelf invullen maar dat gaat toch echt niet altijd ik heb zelf ook drukke tijden en dan zit het er echt niet in. En ik vindt zelf de verplichting altijd moeilijk als het wat soepeler is en je dus een dag of 4 vast doet en je zonder problemen eens kan ruilen ofzo. Klinkt het al gewoon wat fijner dan als je echt elke ochtend en avond een vaste tijd er moet zijn, wordt toch wel lastig. En ik kan me voorstellen als je niet werkt of dat is doordat je met de VUT bent of afgekeurd of wat dan ook, dat die verplichting ook moeilijk is.
Maar niet geschoten is altijd mis.

orlando_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:20

idd ik denk als je een advertentie zet dat je ook heel ver komt want er zijn er zat die of wegens omstandigheden in een uitkering zitten (uit eigen ervaring) die een bepaalde dagindeling moeten doen vrijwillig om hen uitkering te behouden.

Die zoiets graag doen en als het dan iemand is die wel een paard of pony heeft maar krap rondkomt ivm stallingskosten dan helpen jullie elkaar goed uit.

Zo ben ik ook op zoek geweest bij mij in de buurt want zit ook door omstandigheden in een uitkering ( met grote geluk werk ik nu wel 3 halve dagen) maar kom ook maar krap rond ivm een eigen pony te hebben en dan komt mijn pony niets te kort want die gaat voor meeigen en heb nu waarschijnlijk ook iets gevonden waar ik mijn pony neer kan zetten tegen stalhulp geven en dat is voor mij een hele uitkomst en weet wel bijna zeker dat er meer zo zijn.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 01:27

Ik zou het combineren: iemand die één keer per dacht komt en jullie zelf die de andere dienst vervullen.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 14:44

juval schreef:
wat we zoeken is iemand die elke dag (liefst dus ook in het weekend) de paarden (9 nu) in de wei zet in de ochtend, en in de middag ze weer binnen wil halen. Die dus 2 keer per dag met de paarden wil lopen.

ik denk dat het nog niet mee gaat vallen zo iemand te vinden.

Misschien wel 2 verschillende personen! 1 die 's ochtends kan, en 1 die juist 'smiddags kan. Of een duobaan en dat ze het onderling regelen wie hoeveel dagen en wanneer. Staan ze beiden op stal kun je korting op het stalgeld aanbieden, hebben ze geen paard evt. gratis les en/of bijrijden van 1 van jullie eigen paarden, of gewoon een zakcentje (die stal kun je dannamelijk wel gewoon verhuren voor inkomsten)

Ik heb wel overwogen ook zoiets te doen, alleen heb ik maar heel weinig plaats (straks 6 stallen, maar al wel 2, straks misschien 3 eigen paarden) en vragen we maar heel weinig stalgeld als huur, dus dan blijft er helemaal weinig over... Maar met een stuk of 10 (of meer) stallen, moet wat hulp wel uit kunnen op die manier...

Als je een iets grotere stal hebt zijn er vaak wel mensen die het leuk vinden en de tijd hebben wat langer met de paarden bezig te zijn op meerdere dagen per week en dan een uurtje taken doen waar je ook nog wat voor terugkrijgt, is dan niet verkeerd...

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:43

Als het in Nijkerk was, had ik het gedaan :D

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 23:59

anneliesdj schreef:
Dat snap ik maar als je 't uitrekend op jaarbasis betaal je 600,- daar huur je normaal gesproken al een hele hectare voor en dan mag je dus zelf bepalen hoeveel paarden je er neerzet. Als jij dan ook nog verzorging voor anderen doet...

Ik ben juist blij om te lezen dat iemand het belangrijker vind dat haar paardje lekker buiten staat, dan hoeveel ze per jaar kwijt is :j
Heerlijk toch, je paardje elke ochtend zelf voeren en lekker wakker worden.

Ik ging altijd voor en tussen me werk door naar stal. Werkte in de kinderopvang dus superaansluitbare tijden!
Samen met een vriendin deden we het stalwerk en onze paarden stonden gratis zou t zo weer doen.

Maar samen met iemand is wel een stuk fijner en gezelliger! Je kunt afwisselen dus je houd wel je vrije moment en dagen.
Er is vast wel iemand te vinden, je zou gewoon goede afspraken met elkaar moeten maken.
Succes!

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 00:03

Waar woon je?? ik kom het graag doen, behalve de ochtend :o

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 21:21

zou inderdaad proberen of je hier geen rooster voor kunt maken, 7 dagen is voor de meesten echt teveel, ligt idd ook aan de leeftijd.

chikie1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:20

ik sta ron 5 uur op i.v.m. werk in de bouw en ben rond half 5 weer thuis.
ook ik ben om half 6 bij de paarden om ze te voeren en buiten te zetten.
smiddags rijden, mesten en voeren. intotaal 3 paarden.
ik vind dat dat ook een beetje bij het eigenpaard hebben hoort, maar dat is mijn mening.

is het niet een idee om af te spreken dat jullie om de dag de paarden volledig doen?
voeren en buiten/binnen zetten dan? weet niet met hoeveel jullie zijn maar als je met zijn 3 en bent is dat 2x in de week en de zondag kun je roeleren. en mischien dan voor het mesten iemand vragen? en tegen betaling? mischien om de dag? of di, do, vrij, za, en zondag zel? (of de zaterdag)

denk dat het idd voor iemand die te werk is veel tijd vergt om dit te realiseren.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 18:21

inmiddels heb ik toch besloten om te gaan verhuizen naar een stalling waar alles meer en beter geregeld is. meer luxe dus. kost wat meer, maar daar betaal ik toch wel graag voor. Het geeft mij meer rust, en meer tijd voor mijn eigen paard.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:31

troi schreef:
Gewoon advertentie zetten! Ik denk echt dat het heel makkelijk zal zijn iemand te vinden. Het is crisis dus zat mensen die thuis zitten en graag wat willen doen. Als je dan je paardje kan houden door de gratis stalling zou dat toch perfect zijn!

Nou nee hoor!! Gelukkig heb ik momenteel een jongen die samen met mij de stal doet, maar iemand die zijn paard gratis mag stallen en een kleine bijdrage daarnaast kan krijgen zijn niet te vinden.
En zelfs in mijn regio, waar de stalling echt peper duur is, zijn ze niet te vinden.
Werktijden van 9 tot 1, dus 3 uurtjes maar, geen hond komt op je advertentie's af.
Verbaast mij ook steeds weer.
Maar momenteel heb ik met mijn huidige hulp zeker niet te klagen!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:39

Ehm , van 9-10-11-12-13 uur dat is bij mij 4 uur hoor ? :P

Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 18:43

quote="Miekemuis_"
Wij hebben iemand die voor 50€ per week 12 stallen mest, smorgens voert en op de weide verderop in de straat de paarden buiten gaat zetten en daar ook voert
quote="EricPrast"
Zo! Wees daar maar zuinig op, want als die persoon dat iedere dag doet voor dat geld, dan grenst het aan slavernij.
Miekemuis_ schreef:
Om de 2 dagen, en hij doet het graag dus waarom zou dat slavernij zijn? ;)
Edit: Hij is trouwens ook niet verplicht om dat te doen hé, hij heeft de job toch zelf aangenomen zeker :)

Slavernij misschien omdat we in Nederland afspraken hebben gemaakt over een minimumloon en het afdragen van (belasting)premies. Of hoeft dat in België niet?