Paard o.v.b van betaling verkocht! TIPS gevraagd!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 20:42

santie schreef:
Papieren en/of paspoort zijn geen wettelijk eigendomsbewijs!!!

Het lijkt idd allemaal zo makkelijk, helaas is dit niet zo. Ts zal eerst moeten aantonen dat zij de eigenaresse is en dat is zo makkelijk nog niet. Als de huidige "eigenaar" niet meewerkt, word het gewoon een slepende zaak. Natuurlijk kan je het paard inladen en meenemen, maar als de man aangifte doet beginnen de problemen gelijk.
Maar... het hele verhaal van de koper rammeld, eerst is het paard dood, daarna erg ziek geweest en als ze gaan kijken bij het paard is deze opeens op buitenrit??? Weet de verzorgster waar het paard staat en hoe het met hem gaat? Het zou mij nl niets verbazen als het paard gewoon verkocht is.

Toch zou ik het paard ook ophalen hoor, maar wettelijk gezien mag het gewoon niet!!!

euhm op haar overeenkomst staat toch dat ze eigenaar is tot heel het bedrag gestort is en dit is niet gebeurd dus is zij toch nog de eigenaar.
Dus wat voor problemen geeft het dan alos je het dier gewoon in laadt en ermee vertrekt? Vraag het me gewoon af hoor

Carr_friesje

Re: Paard o.v.b van betaling verkocht! TIPS gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:11

sorry dat k even binnen kom vallen.
maar dat komt omdat er geen termijn in staat waarin het bedrag betaald meot zijn (of heb ik daar overheen gelezen)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:51

@carr_friesje; daar heb je idd overheen gelezen. nog enige onderbouwing van je stelling verder?

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 21:55

Ik had het wel geweten had mn trailer gepakt en mn paard opgehaald...

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:22

Oke nieuw probleem!
De vriendin van mij (waarvan het paard daadwerkelijk is)
Heeft vandaag in bijzijn van mijzelf de (oude) verzorgster aan de telefoon gehad.
zei had te horen gekregen van een (oude stallings 'vriendin van' haar dat)
Doordat de koper een achterstalige betaling had bij de stalbaas, heeft hij het paard aan hem gegeven.
De koper heeft tegen de stalbaas gezegt zelf in bezit te zijn van de papier van het paard.
(deze kunnen natuurlijk niet overhandigd zijn want mijn vriendin heeft alles thuis liggen!!)

Ze heeft contact proberen op te nemen met deze man, maar helaas nog geen gehoor gekregen.
Morgen gaat ze naar het juridisch loket bellen en alsnog proberen om contact te leggen met de stalbaas.

Marije_Paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:25

Even zonder de rest gelezen te hebben:

Je hebt de papieren nog: Waar wacht je op? Ze is officieel nog van jou. Jij bent de rechtmatige eigenaar!
Ik lees dat de man gezegd heeft dat hij meerdere keren in de bak heeft gezeten, dat de verzorgster heeft gezegd dat ze slecht verzorgd wordt..
Haal haar daar meteen weg. Wanneer het je niet lukt om met een trailer langs te rijden en haar op te halen, doordat de mensen/die man daar moeilijk doen/doet, kun je de politie inschakelen.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:28

Marije_Paard schreef:
Even zonder de rest gelezen te hebben:

Je hebt de papieren nog: Waar wacht je op? Ze is officieel nog van jou. Jij bent de rechtmatige eigenaar!
Ik lees dat de man gezegd heeft dat hij meerdere keren in de bak heeft gezeten, dat de verzorgster heeft gezegd dat ze slecht verzorgd wordt..
Haal haar daar meteen weg. Wanneer het je niet lukt om met een trailer langs te rijden en haar op te halen, doordat de mensen/die man daar moeilijk doen/doet, kun je de politie inschakelen.

En het bovenstaande probleem?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:32

Dat is niet haar probleem maar het probleem van die man, hij verschuift het probleem. Als zij het paard weghaalt en de staleigenaar komt bij haar moet zij hem weer netjes naar hem terugverwijzen. Hij geeft een paard weg die hij niet eens afbetaald heeft! Gewoon ophalen, niet zo bang zijn :D

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 22:35

OKé hmm haha ik zal het haar zeggen!
Helaas heeft ze oude verzorgster vandaag telefonisch vermeld dat zei het paard niet kan overnemen ivm
prive omstandigheden, maar dat zal wel goed komen.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:38

Ze moet ballen tonen en dat paard gewoon ophalen, daarna ziet ze wel verder toch? Je laat toch niet zo met je sollen?

Mijn ex paard verkochten we en die mensen mochten 2weken proefrijden met handgeld, na die 2 weken hoorde ik niets meer en uiteindelijk bleek die man schulden te hebben bij de stalling. Heb meteen m'n paard weggehaald, die man was zn handgeld kwijt (kom maar halen!) En paard naar huis gebracht en later aan eerlijke mensen verkocht. Wat wil zo'n man doen?

een kort geding kost zo 1500,00! Dat doen veel mensen niet zeker als ze weten dat ze eigenlijk fout zijn

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:42

TS@ een paard dat niet van jou is kan je niet verkopen. Dus het probleem dat je steld is geen probleem, want als dat zo is heeft hij het paard als t ware gestolen. Erheen met trailer, contract. Zodra paard ingeladen is samen naar een bank en geld laten overschrijven op rekening (wat hij al betaald heeft).

Laat maar een aangetekende brief sturen dat je het paard 2 dagen na verzenden van de brief op ... tijdstip ophaald. medewerking gewenst. Anders paard inladen en thuis geld terugstoren.

Ze hebben geen poot om op te staan door jou contract ;) ze hebben niet aan het contract voldaan en dus ben jij nog de eigenaar.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 23:03

Rap contact leggen met die stalhouder. Vraag is nog maar of die het paard wil houden.

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 16:57

Even een update, vanavond wordt de trailer gepakt!
Paard opgehaald, en consequenties zijn voor later.

We worden niet veel wijzer van het juridisch loket, de een zegt het paard wel ophalen de ander wil dat we een heel advocatenkantoor erachter zetten.
We zijn bij de politie geweest, deze zeggen wel het is een civiele zaak, ook wisten ze ons te vertellen dat wanneer de stalhouder de politie zou inschakelen deze niet veel kunnen doen.

Waar we wel niet uitkwamen was of dat wij een misstap begaan doordat de koper het paard heeft gegeven aan de staleigenaar om deze daar op te halen.
(een proces aan je broek is namelijk niet zo mooi)
Dus als iemand hier nog een antwoord op heeft?

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:04

Ik heb dit dus ook bij de hand gehad.
Paard op afbetaling verkocht.
Contractje. enz.
Na een aantal betalingen kwam er geen geld meer.
Na een aantal aanmaningen en toezeggingen om te betalen, kwam er geen geld over de brug.
Nadat we het paard gevonden hadden hebben we het paard gewoon opgehaald.

De koper voldoet niet aan zijn verplichtingen, dus de verkoper mag het terug halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:16

Heel veel succes vanavond. Hoor graag hoe het is afgelopen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:21

precies veel succes vanavond en inladen dat paardebeest

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:24

iemand die een paard gratis heeft gekregen heeft een hele slechte positie, aanzienlijk slechter dan de eigenaar die nota bene een contract heeft waarop stata dat hij dat is :)
Succes, ik ben blij dat er actie ondernomen wordt!

vledder2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:26

succes vanavond!

pojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:27

jeetje wat een verhaal. Ik hoop dat je inmiddels het paard op de trailer naar huis hebt staan.

Freedom007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:30

Jemig zeg wat een verhaal!

Ben benieuwd hoe het verder afloopt.....

M_aaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:37

Succes vanavond! Ben benieuwd naar de afloop.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:39

maradhja schreef:
Even een update, vanavond wordt de trailer gepakt!
Paard opgehaald, en consequenties zijn voor later.

We worden niet veel wijzer van het juridisch loket, de een zegt het paard wel ophalen de ander wil dat we een heel advocatenkantoor erachter zetten.
We zijn bij de politie geweest, deze zeggen wel het is een civiele zaak, ook wisten ze ons te vertellen dat wanneer de stalhouder de politie zou inschakelen deze niet veel kunnen doen.

Waar we wel niet uitkwamen was of dat wij een misstap begaan doordat de koper het paard heeft gegeven aan de staleigenaar om deze daar op te halen.
(een proces aan je broek is namelijk niet zo mooi)
Dus als iemand hier nog een antwoord op heeft?

_/-\o_ _/-\o_

precies wat je moet doen, ik hoop dat het goed komt!

Eas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:42

Wat een vervelende situatie!
Succes met ophalen!

Tuttebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 18:43

Als je nou eens contact met de staleigenaar opneemt? En kijken of jullie samen iets kunnen beginnen tegen deze man?

maradhja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 18:46

we rijden over een kwartiertje aan!
Het vervoer was wat misgelopen, de auto van diegene die mee zou rijden heeft het helaas begeven!
Nog net een andere bestuurder kunnen vinden! Gelukkig.

Dus we rijden zo aan! De oude verzorgster staat al klaar :D
Ik update jullie zodra we weer thuis zijn!
(de vriendin van mij zit helemaal gespannen echt een #$# situatie zeg!)

EEN KEER NOOIT WEER!