Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:56

krln schreef:
Waarom belt ze de handelaar niet eerst op om te kijken wat hij ervan zegt?
Misschien als je gewoon brutaal bent en 'dreigt' met een rechtzaak als hij het dier niet terug neemt dat het werkt en hij hem wel komt halen. Als je de handelaar niet eerst gebeld hebt geef je het ook geen kans om het 'netjes' op te lossen!
En ik vind idd ook dat ze wel haar verantwoordelijkheid moet nemen voor het paard! Het is een levend dier, en als die je toch niet aan staat kun je hem niet zomaar aan zn lot over laten..
Succes ermee, en hoop dat het goed komt.

Was ook mijn eerste gedachte.

Bellen na de handelaar en kijken wat hij te zeggen heeft, wie weet neemt hij het paard weer netjes terug. (wat ik betwijfel) Zo heeft je vriendin in iedergeval hem de kans gegeven om het op te lossen.

Ik weet dat je vriendin er verder geen geld in wil steken, maar blijf het zielig voor het paard vinden. Het dier heeft er niet voor gekozen. Ik zou er toch een da bijhalen zodat je vriendin,als er een rechtzaak mocht komen, iets sterke voor staat.
Bovendien kan het allemaal meevallen, en wie weet heeft je vriendin er toch nog een leuk paardje aan.

Balou_k

Re: Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 15:58

Ze wilt het zoiezo niet houden, ze vind het dier niet leuk en heeft geen klik, ze gaat bellen met de vraag of ze haar terug nemen voor minder geld dat ze betaalde

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 15:58

of je een keukenkastje koopt :roll:
die vriendin van jou is geen enkel dier waardig, wat een halve gare troel :(

waarom verbaast het me nu niks dat dit in Belgie gebeurd

hopelijk krijgt het paard een baasje met verstand of wordt het naar de slacht gebracht
jou vriendin wil er geen geld insteken, schandalig :( , de handelaar is ook geen optie voor het paard, net zo'n rampgeval :(

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:01

Balou_k schreef:
Ze wilt het zoiezo niet houden, ze vind het dier niet leuk en heeft geen klik, ze gaat bellen met de vraag of ze haar terug nemen voor minder geld dat ze betaalde

Tja, en dat had ze nou mooi kunnen voorkomen door er eerst te gaan kijken. :)*

Raar mens.. en arm paard..

Ilse1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:03

Echt een gevalletje Maxima hoor: BEETJE DOM!!
Helaas valt hier weinig te lachen en is het vooral voor het dier enorm sneu.
Je vriendin vind ik ook behoorlijk sneu bezig. Niet kijken, wel paard over laten komen en nu er wat mankeert wil ze er geen geld in steken? Heeft ze van voren wel door dat ze van achteren leeft? Doet alles het nog in de bovenkamer?

Heb er geen goed woord voor over, dit soort acties.

Hopelijk komt het voor het dier allemaal goed... Arm beest...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:04

Balou_k schreef:

Als je vriendin eerst naar het paard had gekeken, had ze (gebreken even buiten beschouwing), had ze gelijk gezien dat ze hem niet leuk vond en geen klik had. Dus alle ellende voor niets.

Je vriendin lijkt mij hetzelfde als mensen die een pup of kitten kopen, en als het dier groot is het weer wegdoen.
Sorry, voor dit soort mensen heb ik geen goed woord over.
Je kan je vriendin beter adviseren, om een DA te laten komen.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:04

Roosch schreef:
Balou_k schreef:

Tja, en dat had ze nou mooi kunnen voorkomen door er eerst te gaan kijken. :)*

Raar mens.. en arm paard..

Hier ben ik het helemaal mee eens!!

Je kan van een foto toch niet zien of je een klik met het paard heb?! Normaal ga je eerst 1,2 of 3 keer kijken voordat je een paard koopt! Een paard koop je als het goed is voor het leven!
Nu wil je vriendin ook geen 'band' opbouwen met het dier omdat het volgens jullie toch niet goed is. Bel aub een da!!!

Mijn Advies? Eerst laten keuren en dan kan het paard alsnog terug! Voortaan moet ze eerst kijken naar het paard ;) Arm dier :(:) !

Laat haar dit topic eens lezen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:05

Pff wat ongelooflijk dom zeg.
Dat je het paard dan laat brengen zonder eerst te kijken kan ik me nog voorstellen als het over zo'n afstand gaat maar dan controleer je hem toch goed bij afleveren?
Als het paard mok tot aan de knie heeft (???!!!) had je dat toch niet kunnen missen, al kijk je er maar met een half oog naar.
Evengoed is het paard er weer de dupe van, erg jammer.

Ik zou de handelaar gewoon bellen dat hij terug moet, je kunt niet eisen dat ze hem terug nemen voor minder geld, dat is onzin. Als de handelaar niet wil kun je altijd nog over aan andere oplossing nadenken, ga hem eerst maar eens bellen met het verhaal.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:07

spatter schreef:
of je een keukenkastje koopt :roll:
die vriendin van jou is geen enkel dier waardig, wat een halve gare troel :(

waarom verbaast het me nu niks dat dit in Belgie gebeurd

hopelijk krijgt het paard een baasje met verstand of wordt het naar de slacht gebracht
jou vriendin wil er geen geld insteken, schandalig :( , de handelaar is ook geen optie voor het paard, net zo'n rampgeval :(

Helemaal mee eens!!

Je hebt het over een levend wezen dat duidelijk meer gevoel heeft dan menig mensen...(lees handelaar en vriendin van TS)
Wat een trieste bedoening zeg. :(

Ik laat het hier maar bij. Om te huilen gewoon weer. |(

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:07

Balou_k schreef:

kijk, ik zou heel graag ooit een handelsstal beginnen...maar door dit soort berichten zou ik al niet goed worden.
(en ja mensen, er zijn ook mensen die wel gewoon 5 keer komen kijken, paard kopen en alsnog vervolgens "geen klik" hebben).

eerst is het zo'n mooi paard....en dan na 3 dagen al besluiten geen klik te hebben?

Eigenlijk vind ik zelfs dat ze die wet anders moeten maken....een handelaar moet bijna altijd het paard terugnemen tot 6 maanden na aankoop. Bij dit soort mensen vind ik eigenlijk dat ze gewoon moeten boete voor de domheid. (maar ja, ook weer zo sneu want dat gaat dan ten koste van het paard)

inderdaad, zo iemand zou het misschien maar gewoon bij hobbelpaarden moeten houden??

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:07

Betrek mij er niet bij aub ik heb er niks mee te maken.. Maar een dier dat zo slap ik dat het waggelt, staart plat op de rug kan is toch duidelijk niet gezond, ze wilt geen band opbouwen voor de rest krijgt het dier nu alle verzorging..

Hoe voer je een gesprek als je het paard terug wilt brengen

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:08

op bokt.be heb je nochtans in een topic geschreven dat je een zwarte merrie hebt gekocht van een handelsstal in belgië, waar al andere bokkers je aangeraden hadden om ze zeker te laten keuren.
Als dit niet klopt dan excuseer ik me maar de gelijkenis is te treffend, vind ik (ik denk dat je door die "vriendin x" gewoon wou weten wat andere bokkers denken over deze situatie maar om slechte reactie's te voorkomen het op deze manier gedaan heeft, mijn vriendin heeft..., maar eigelijk ben jij die "vriendin".

rina

Balou_k schreef:
Nogmaals er komt geen keuring of iets dergelijks mocht het paard niet terug kunnen wil ik eerlijk gezegd niet weten wat er mee gebeurd..
Volgens mij zijn ze het wel verplicht als kan worden aangetoond door getuige dat het dier niet goed was voor koop?

Als het paard aangetoond niet goed is zullen ze het wel moeten terug nemen. Enig nadeel eraan........ daarvoor moet het paard dus door een DA gekeurd worden!!
Als zij geen keuring wil laten doen heeft ze geen poot om op te staan. En kan ze alleen maar hopen op coulance van de handelaar. Zij heeft zelf verzaakt om het paard te gaan bekijken, keuren en wat dan ook. Ook uitspraken van de verkoper dat het paard goed zou zijn, dan moet door een DA aangetoont worden dat deze niet correct zijn. Zonder die DA kan ze echt niets anders dan hopen dat de handelaar een aardige vent is.

En ik ben het dus ook met de uitspraak eens dat die handelaar wel gek moet zijn als hij het paard nu zo terug neemt. Zomaar een paard terugnemen omdat het mok heeft en niet lekker loopt? De koper heeft geen enkele moeite gedaan het paard te komen bekijken, heeft het niet laten keuren. En wil het nu niet laten keuren, er is dus geen verborgen gebrek is aangetoont, geloof een hoop maar niet in sprookjes ;)

jiperdepip

Balou_k schreef:

Hier uit maak ik op dat hierbovenstaande dan ook de reden is voor het terug willen brengen, dat zegt meer over je vriendin dan de toestand/conditie van het paard. |(

en deze reden geeft haar geen enkel recht tot terug brengen het geen klik hebben/ niet leuk vinden valt namelijk niet onder verborgen gebrek :D
Laatst bijgewerkt door jiperdepip op 12-01-11 16:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:11

Balou_k schreef:
Betrek mij er niet bij aub ik heb er niks mee te maken.. Maar een dier dat zo slap ik dat het waggelt, staart plat op de rug kan is toch duidelijk niet gezond, ze wilt geen band opbouwen voor de rest krijgt het dier nu alle verzorging..

Toch even wat vraagjes dan.

Jij zit ook in de paarden.. Waarom heb je haar niet geadviseerd dat je een paard altijd moet keuren van tevoren?
En dat het ook wel raadzaam is om het beestje te zien voordat je hem koopt?
Waarom open JIJ het topic op Bokt en niet ZIJ?
Jij kan nu dus met oplossingen komen terwijl het haar probleem is.

Sorry als mijn vermoedens niet juist zijn, maar ik vermoed dat er helemaal geen 'zij' en 'een vriendin' zijn.
Je bent zelf op zoek naar een paard, staat in je onderschrift.

Edit; Door de reactie van chanel1985 worden m'n vermoedens alleen maar bevestigd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:11

Ik ben het met bovenstaande reacties eens!!
Wat zonde voor het paard zeg, en omdat hij er zo belabberd uit ziet en niet zoals op het plaatje, nu is er ineens geen klik en moet hij weer weg.

Idd, geen paardwaardig mens! Bah ik kan me er zoooo boos om maken.

Ik heb zelf ook de fout gemaakt om eens blind een paard te kopen en daar heb ik heeeeeeeeel erg veel geluk mee gehad. -ookal wist ik dat het zo niet hoort- Maar ik heb METEEN de DA er bij gehaald en de hoefsmid en als er iets met mijn paard is, zorg ik er voor. Had ik maar niet zo ondoordacht moeten zijn.

Bah en ik erger me ook aan het feit dat er hier ZOVEEL bokkers zijn die EERST op Bokt medische hulp gaan vragen en daarna pas de dierenarts :S
Sommige gevallen eisen DIRECT een dierenarts... wat een domme paardenwijven! Sorry, maak me er n.l erg boos om.
Gevallen van kleine medische vragen, of hoe men iets ervaren heeft bedoel ik natuurlijk niet.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:11

Moet hij het paard terug nemen ? Leg uit??

En ja ik vind het ook hard ken haar niet zo ze heeft hiervoor een hackney gehad die cushing had daar deed ze wel alles voor tot aan de dood, ik kan me niet goed in haar verplaatsen nu zal verdriet en teleurstelling wezen denk ik alsnog niet goed te praten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:12

Ik ken de wetgeving in Belgie niet, maar hier in Nederland is de Handelaar verplicht om het dier binnen een half jaar terug te nemen.
Ik zou met de handelaar bellen en zeggen dat je het dier terug wilt brengen. Ik zou nog nieteens roepen dat je er minder voor terug wilt dan je hebt gegeven.
En sputtert de handelaar tegen, kun je kijken of jij/je vriendin er een rechtzaak van kan maken.
En laat het een les zijn voor jou/je vriendin.
Eerst kijken, eventueel proefrijden, laten keuren
Contract opstellen, en proeftijd afspreken. Voordat je een dier naar huis haalt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 12-01-11 16:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:12

Citaat:
op bokt.be heb je nochtans in een topic geschreven dat je een zwarte merrie hebt gekocht van een handelsstal in belgië, waar al andere bokkers je aangeraden hadden om ze zeker te laten keuren. Als dit niet klopt dan excuseer ik me maar de gelijkenis is te treffend, vind ik (ik denk dat je door die "vriendin x" gewoon wou weten wat andere bokkers denken over deze situatie maar om slechte reactie's te voorkomen het op deze manier gedaan heeft, mijn vriendin heeft..., maar eigelijk ben jij die "vriendin".

typisch inderdaad, en een wijze les nooit iets ongezien kopen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:13

chanel1985 schreef:
op bokt.be heb je nochtans in een topic geschreven dat je een zwarte merrie hebt gekocht van een handelsstal in belgië, waar al andere bokkers je aangeraden hadden om ze zeker te laten keuren.
Als dit niet klopt dan excuseer ik me maar de gelijkenis is te treffend, vind ik (ik denk dat je door die "vriendin x" gewoon wou weten wat andere bokkers denken over deze situatie maar om slechte reactie's te voorkomen het op deze manier gedaan heeft, mijn vriendin heeft..., maar eigelijk ben jij die "vriendin".

Op bokt punt be is dat dus vriendin ik ben nog steeds op zoek naar een paard :) wellicht wil ik je de mail van haar geven als zijnde bewijs misschien tel nummer :)
Het gaat hier om een fjordenmerrie geen zwart pasrd

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:14

chanel1985 schreef:

2 dagen geleden heeft ze ook gereageerd in een topic over mok. Hierin heeft ze het over haar merrie..., zie hier een kopie

Hallo mij merrie heeft ook mok(rasp) vooral op haar achterbenen.. Heb haar sinds vandag maar wou haar er niet om laten staan.. Ga morgen om betadine shampoo en crème, mocht het niet verbeteren na een week wil ik de da laten komen. Iemand nog tips?

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:15

Roosch schreef:
Balou_k schreef:

Toch even wat vraagjes dan.

Jij zit ook in de paarden.. Waarom heb je haar niet geadviseerd dat je een paard altijd moet keuren van tevoren?
En dat het ook wel raadzaam is om het beestje te zien voordat je hem koopt?
Waarom open JIJ het topic op Bokt en niet ZIJ?
Jij kan nu dus met oplossingen komen terwijl het haar probleem is.

Mail van vriendin of tel nummer is op te vragen via pb op bokt.be zitten wij samen op een accaunt

Sorry als mijn vermoedens niet juist zijn, maar ik vermoed dat er helemaal geen 'zij' en 'een vriendin' zijn.
Je bent zelf op zoek naar een paard, staat in je onderschrift.

Edit; Door de reactie van chanel1985 worden m'n vermoedens alleen maar bevestigd.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:16

jes_sira schreef:
chanel1985 schreef:

Dat is ook Monique van mij mogen jullie bellen en dan zullen ik beide aan de telefoon verschijnen sorry voor de quotes iPhone scrolt niet lekker
2 dagen geleden heeft ze ook gereageerd in een topic over mok. Hierin heeft ze het over haar merrie..., zie hier een kopie

Hallo mij merrie heeft ook mok(rasp) vooral op haar achterbenen.. Heb haar sinds vandag maar wou haar er niet om laten staan.. Ga morgen om betadine shampoo en crème, mocht het niet verbeteren na een week wil ik de da laten komen. Iemand nog tips?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:17

Had dat topic ook al gevonden tussen haar berichten, jes_sira.

TS, ik zou graag eerlijk antwoord willen op mijn vraag.
Ben jij de persoon waar het in dit topic over gaat? Heb jij ongezien een merrie gekocht?

Eerder in dit topic zeg je namelijk dat je op dit moment geen paard hebt maar wel op zoek bent, terwijl je berichen dat op bokt.be en op bokt.nl tegenspreken.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:17

Balou_k schreef:
Moet hij het paard terug nemen ? Leg uit??

En ja ik vind het ook hard ken haar niet zo ze heeft hiervoor een hackney gehad die cushing had daar deed ze wel alles voor tot aan de dood, ik kan me niet goed in haar verplaatsen nu zal verdriet en teleurstelling wezen denk ik alsnog niet goed te praten

Het verhaal wordt steeds vreemder...

wat was het? een zwarte arabier die uit de woestijn is geimporteerd? via een bootongeluk op een eiland terecht is gekomen en daarna goed op de renbaan presteerde??