Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. In de binnebak bij de buren vragen ze erg veel voor een uurtje rijden. Die paarden hebben met vorst en sneeuw dus gewoon vakantie om het zo maar te zeggen. Natuurlijk is het wel lastig als je niet kunt oefenen als je wedstrijden hebt.
_iDj_
Geplaatst: 08-12-10 23:00
Bluhh.. Kan ik rijden in een binnenbak, is de trailer vastgevroren
Misty12
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.
Geplaatst: 10-12-10 22:02
Vandaag paard in de trailer gezet en naar een binnenbak gereden 3 km verderop. Even heerlijk ruim een uur gereden. Paard was erg braaf na 2 weken niets doen. Ik kon gewoon opstappen en rustig wegrijden. Ze liep niemand omver, wilde niet racen. Ze liep erg lekker en niet eens zo heel stijf. ik had haar zo soepel. Ze was geloof ik ook blij dat ze weer wat kon doen. Kosten: 6 euro. Dat is iets om vaker te gaan rijden. De 20 x 60 bak lekker voor mij alleen vanmiddag. SUPER!
karijn
Ik hoop morgen toch weer op te kunnen stappen en even lekker te rijden. Met het oog op de vorst de komende week, zal dat dan ook wel weer even de laatste keer zijn voor de volgende dooi zich inzet.
nog even over het zout, wij strooien ook met landbouw of veezout, dit is erg fijn van structuur en verspreid makkelijk via zo'n strooiwagentje waarmee je het zout kan verdelen.
Door de strooiwagen te gebruiken verbruik je minder zout en het effect is hetzelfde.
En mocht nu alle zout op zijn, met kunstmest gaat de gladheid ook weg.
Onze buitenbak is ook niet te rijden nu. De paarden staan gelukkig overdag wel buiten. Wij rijden ook niet veel nu, als het kan een rustig buitenritje met stap en draf. Leuk is het niet, maar echt trainen doen wij nu ook niet, daarom ook geen wedstrijden deze periode.