Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sporter schreef:Als je niet ziet of je paard een breuk of een peesklap/hoefzweer heeft kun je beter goedvissen gaan houden.
Thioro schreef:De manier waarop gecommuniceerd werd is misschien niet echt elegant maar geloof me, het is ongelooflijk rot om in het weekend voor 'banale' dingen gebeld te worden. Om nog maar te zwijgen over de mensen die hele verhalen vertellen waarvan bij aankomst niet veel waar blijkt te zijn. Een hoefzweer is pijnlijk, maar geen spoed. Mischien had hij nog wel wat andere spoedgevallen af te handelen voor hij naar jou kon komen? Dat het na 5u voor jou niet meer hoefde, kan hij niets aan doen. En ik kan me goed voorstellen dat hij zondag niet veel zin meer had om toch te komen terwijl hij zaterdag dan toch maar niet moest komen. Hij had wel vriendelijker kunnen reageren, maar ik kan m' z'n ergernis wel voorstellen als hij dan wel, dan niet moet komen, of toch maar weer wel en je er zelf doodleuk bij vermeld dat je niet voor niets die afstand gaat rijden.
Als een DA dienst heeft, moet hij idd voor de spoeds komen. Andere dingen zijn mogelijk als dat te regelen is.
Moest laatst ook zogenaamd hoogstdringend op visite bij een kat. Wilde hen eerst nog een afspraak geven op consultatie-uur, was niet goed. In de voormiddag (buiten consultatie-uren dus, voormiddag doen we landbouwvisites)- was ook niet goed. Het was allerdringendst en moest nu direct komen (6u 's morgens). Bij aankomst blijkt er met kat niets mis te zijn en had ze een prachtige haarbal opgebraakt, hele verhaal dat aan de telefoon verteld was bleek niets van aan. Sorry, maar in zo'n situaties reken ik wel stevig door. Beschikbaar zijn in weekend/nacht dienst is niet hetzelfde als marionet zijn.
En verder is het simpel. Als DA niet wil (of kan) komen en het is toch echt wel noodzakelijk, dan bel je een andere.
Mar ze weten ook dat ik niet bel voor idioterijen...
Maar begrijp dus wel volledig wat je wil zeggen met "ergernis".
mirgino schreef:helaas is de DA ook bij mij gisteren tegen de avond
mijn paard had lichte koliek
hij was blij dat ik zo vroeg belde ,helemaal met de berg sneeuw waar hij via de polderwegen doorheen moest naar onze stal
ik kon hem vannacht bellen als het erger zou worden, is gelukkig niet nodig geweest
heb hem vanmorgen wel gebeld om verslag te doen en omdat paard vocht vasthoud op het hoofd
morgen weer even bellen om verslag te doen.
maar ik heb een hele fijne DA![]()
Gelukkig!