Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Charaz schreef:Nou ik ben benieuwd, voor mij zal het weinig uitmaken want ik heb mn BE gelukkig al gehaald.
cissy schreef:mijn autorij-instructeurstalgenoot (leuk woord voor galgje) kwam met de volgende site http://www.verkeerspro.nl/rijschool/201 ... n-caravan/
de regel van MTM van aanhanger moet lichter zijn dan werkelijk gewicht auto komt dus te vervallen.
aslo schreef:Nieuwe regels rijbewijs B met aanhanger in 2012
Volgens de nieuwe regels, die in 2012 ingaan, worden de voorwaarden voor een rijbewijs B met een aanhanger:
1.het totale toegestane gewicht van de aanhanger is niet meer 750 kilo, of
2.het totale toegestane gewicht van de aanhanger is meer dan 750 kilo, maar het toegestane maximum gewicht van de totale combinatie is niet meer dan 4.250 kilo.
Voor een totale combinatie die meer dan 3.500 kilo weegt (de verruiming ten opzichte van de huidige regels) worden aanvullende eisen gesteld aan de bestuurder. Hoe die eisen er uit gaan zien is nog niet bekend.
bron: Rijksoverheid.nl
aslo schreef:Nieuwe regels rijbewijs B met aanhanger in 2012
Volgens de nieuwe regels, die in 2012 ingaan, worden de voorwaarden voor een rijbewijs B met een aanhanger:
1.het totale toegestane gewicht van de aanhanger is niet meer 750 kilo, of
2.het totale toegestane gewicht van de aanhanger is meer dan 750 kilo, maar het toegestane maximum gewicht van de totale combinatie is niet meer dan 4.250 kilo.
Voor een totale combinatie die meer dan 3.500 kilo weegt (de verruiming ten opzichte van de huidige regels) worden aanvullende eisen gesteld aan de bestuurder. Hoe die eisen er uit gaan zien is nog niet bekend.
bron: Rijksoverheid.nl
seikert schreef:Jullie brengen met die nog niet aangenomen regeltjes te noemen mensen in verwarring, wacht nu eens tot er echt iets veranderd!!
Het is voor veel mensen al zo verwarrend wat ze met B mogen trekken en dan gaan jullie veranderingen noemen die nog niet doorgaan.
seikert schreef:Het is geen website van een rijschool maar een website vóór rijscholen, groot verschil.
Citaat:Automobilisten zonder BE-rijbewijs mogen vanaf 2013 een caravan trekken die zwaarder is dan het ledig gewicht van hun eigen auto zonder speciaal aanhangerrijbewijs, zolang de totale toegestane maximum massa minder is dan 3500 kg. Dat is een van de gevolgen van de invoering van de Derde Europese Rijbewijsrichtlijn.