Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Mavelle schreef:Ayasha schreef:Dan nog is de kans dat ze aangereden worden. Maar als dat er niet in wil prima hoor... Er worden natuurlijk nooit paarden aangereden.
Natuurlijk is die kans er.. als er niemand bij is! Als er iemand bij is kan hij/zij gewoon auto's aanhouden en dan gebeurt dat paard niks.\
EDIT:Even iets weggehaald
Je kan ook "gewoon" zorgen dat die beesten binnen blijven als eigenaar dan heeft een ander er geen last van en was dit hele probleem er niet geweest.
manjagirl3 schreef:ik neem aan dat de politie dit gedaan heeft voor de veiligheid van de pony's
het is alleen wel zo netjes om even een briefje neer te hangen,
Ebony_94 schreef:Tja de hulpdiensten hebben toegang tot alles....
Mijn paarden stonden in een groot weiland op de hoek van ons dorp.
Iets verder in die straat was een ernstig ongeluk gebeurd en moest de trauma helicopter voor komen. Tja je raad t al ons weiland was t geschikste. Ze hebben met 4 politie agenten geprobeerd onze paarden in de stal te krijgen maar een wilde niet (was al heel bang) maar de helicopter moest toch landen.
Toen zijn wij pas gewaarschuwd maar was al te lat helicopter was al geland en paard vol in de stress niet te benaderen.
Gelukkig goed afgelopen, maar dan gaat een mensen leven voor een dierenleven vertelde ze mij......heel dubbel gevoel daarbij maar snap t wel.
norski schreef:Of het mag geen idee maar ik zou als eigenaar toch behoorlijk kwaad worden.
- Je wei kan worden besmet met worden
- Je paarden met weet ik wat voor andere ziektes (denk even aan die eigenaar die zijn paarden naar engeland wou verhuizen met die rare ziekte)
Nou dan ben je mooi klaar als jouw paarden dat oplopen of wat voor anders dan ook.
- Wie is er verantwoordelijk als die shetlanders wat mollen of uitbreken uit jouw wei (en misschien dat jou paarden daar dan wel achteraan gaan)
Ebony_94 schreef:Tja de hulpdiensten hebben toegang tot alles....
Iets verder in die straat was een ernstig ongeluk gebeurd en moest de trauma helicopter voor komen. Tja je raad t al ons weiland was t geschikste. Ze hebben met 4 politie agenten geprobeerd onze paarden in de stal te krijgen maar een wilde niet (was al heel bang) maar de helicopter moest toch landen.
Toen zijn wij pas gewaarschuwd maar was al te lat helicopter was al geland en paard vol in de stress niet te benaderen.
Gelukkig goed afgelopen, maar dan gaat een mensen leven voor een dierenleven vertelde ze mij......heel dubbel gevoel daarbij maar snap t wel.
robeer schreef:Ebony_94 schreef:Tja de hulpdiensten hebben toegang tot alles....
Idd. Het leven van een mens gaat voor dat van een of meerdere dieren. Logisch.
Het landen met zo'n traumaheli is niet eenvoudig hoor. De plek moet aan veel eisen voldoen. Ook hier weer staat de veiligheid van de bemaning en omstanders voorop.
Je moet je indenken dat in zo'n situatie elke seconde er een is. De meldkamer is op dat moment erg druk met het aansturen van allerlei eenheden en diensten. iet te vergeten de overige meldingen en mogelijke spoedgevallen. Dus voor hun is het vaak niet mogelijk ook nog eens op zoek te gaan naar een eigenaar een/of telefoonnummer om de paarden uit de wei te komen halen. Agenten op straat zijn afhankelijk van de meldkamer en kunnen zelf niets opzoeken. Meestal hangen er ook geen briefjes met een telefoonnummer aan de rand van de wei hé. Daarnaast: hoe lang duurt het voor jij ter plekke bent?
Bramasole schreef:Ik denk niet dat het normale gang van zaken zijn omdat het niet dagelijks voor zal komen. Maar vind het een goede oplossing van de politie. Zo staan ze tijdelijk veilig en de db kan ze in dit geval snel ophalen (als ik het goed lees, binnen 1 dag).
en 11 maanden later had ik er een veulen bij.