Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Cookies schreef:Ik denk dat als je het geld nu overmaakt hij het later heeft dan dat je het op maandag geeft. Het ligt eraan welke bank je hebt. Dus ik snap niet zo goed wat hier nu de meerwaarde van is. Als het nu om weken ging kan ik het me voorstellen. Maar 2 dagen? Als hij al een paard heeft dan is het hooi en stro wat hij nu koopt niet weggegooid als jij maandag niet zou komen. We hebben het over een paar balen, als hij dat financieel al niet gaat trekken?
Aan de andere kant maakt het voor jou ook niet zo veel uit of je het nu overmaakt, of dat je maandag betaald. In beide gevallen zal het maandag pas van je rekening zijn. (ligt een beetje aan welke bank)

opisop_shop schreef:stel nou dat hij wel voor langere tijd hooi/stro haalt, dan is het toch logisch dat hij daar alvast geld voor wil hebben? Het gaat heus niet om 1 dag.

Steentje schreef:En dan het risico lopen, dat mocht er heel onverwachts iets mislopen, ik naar mijn geld kan fluiten?
Overigens gaat het hier om een privestal.
Er staat enkel nog een eigen paard.
Het was in eerste instantie niet de bedoeling deze stal te verhuren.
De opzet van de eigenaar was, om hem puur voor eigen gebruik te gebruiken. Helaas is het noodlot toegeslagen, en zoekt hij een nieuw paard, om als maatje voor zijn eigen paard te fungeren.
Ik heb hier zelf echt nog nooit van gehoord, vandaar mijn twijfels..