ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:29

Ik zou me niet verlagen tot het niveau van de eigenaresse van de spullen. Gewoon bij de voordeur achterlaten, ze struikelt er vanzelf over.
Wil jij het risico lopen op een claim als je de spullen verkoopt ?

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:31

Ik zou het de staleigenaresse zelf op laten lossen. Als de spullen haar in de weg liggen, kan ze die zelf terugbellen of zelf contact opnemen met het betreffende meisje.
Dat het contact meestal via jou liep, wil niet zeggen dat jij er ook verantwoordelijk voor bent dat ze haar spullen op komt halen of dat ze weggebracht worden.

Politie hiervoor bellen vind ik onzin.. laat die mensen liever hun tijd aan nuttige dingen besteden.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:33

Wat een gekke situatie ...
Kzou het langs brengen of verkopen
waarom ze het nou nie ophaal ???

_Kellyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:34

Ik zou haar inderdaad bellen/mailen en zeggen dat het in de weg ligt, en als ze het niet binnen een aantal dagen (bijvoorbeeld een week) ophaalt, dat je het aan de kant van de weg zet, in ieder geval van jouw terrein af. :)

Ik zou het niet naar dr huis brengen, ze komt het zelf maar halen, ze heeft het er toch zelf ook neergezet?

tanya89

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:37

Hm telefoon neemt ze niet op en wie weet is haar internet wel kapot (want ze reageert ook niet op mail) dus dat zou ik niet doen als je een datum af wilt spreken. Aangetekende brief lijkt me de beste optie, maar zou zelf contact zoeken met haar moeder, als je haar adres weet kun je telefoonnummer ook opzoeken.
Wel heel erg raar zeg, zulke waardevolle spullen achterlaten en dan vervolgens jou ontlopen en het niet op willen halen :=

Pret_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:40

Wat raar zeg, dat ze haar spullen niet op komt halen. Een goed dresuurzadel laat je toch niet zomaar liggen? En een hoofdstel enzo. Ik zou zelf denk ik naar haar moeder gaan inderdaad en anders die aangetekende brief sturen en als ze daar nog niet op reageerd naar de politie brengen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:41

Hoe oud is het meisje eigenlijk? Straks zijn het allemaal spullen waar haar moeder niet van mag weten dat ze ze heeft????

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:42

Mijn schoonzusje heeft ook eens zoiets meegemaakt. Ze had de dochter van een vriendin bij haar in huis genomen. Meisje zat flink in de problemen, drugs en verkeerde vrienden.

Dat meisje vertrekt na een week of 6, en liet niets meer van haar horen. Mijn man en ik hebben haar gebeld, gesmst, gemaild haar moeder ingeschakeld.. geen reactie.. Wij hebben gedreigd met weggooien en verkopen..

Behalve haar kleding, paardenspullen stond ook haar paard nog bij ons in de buurt op een manege.. Wij hebben de manege op de hoogte gebracht.. Wij wisten dat haar paard nog niet afbetaald was dus wij hebben de vorige eigenaar gebeld. Die heeft het paard na een paar weken opgehaald (na betaling van de stalkosten).

Na een half jaar kregen we een brief van haar advocaat, dat ze haar spullen terug wou hebben..!!?? Wij hebben afspraken gemaakt over het hoe en wat en wanneer, en dat als ze na die datum de spullen niet opgehaald waren dat ze dan echt weggegooid werden.
Ik heb voor mijn schoonzusje een brief opgesteld in stond dat ze alles had meegenomen dat ze akkoord was hoe haar spullen eruit zagen, dat haar paard, de papieren en paspoort bij die vorige eigenaar was enz..
Ze heeft haar spullen samen met haar moeder opgehaald voordat ze haar spullen in de auto konden laden moesten ze eerst die brief ondertekenen. We hebben daarna nooit meer iets van die mensen gehoord..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:44

Zo hé Flitzz, dat is echt niet mis... :oo
Vandaar ook mijn vraag, begin het eigenlijk wel heel erg vreemd te vinden...

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:48

X_Linz_X schreef:
ik heb dus de laatste keer dat ik haar zag gezegt: als je niet komt verkoop ik het, (meer als drijgement) maar toen kwam ze op hoge poten naar me toe van ja dat moet je durven dan kun jij 400 euro betalen..
hoe zit dat dan met rechten? is er niet een regeling van als het zo lang niet wordt opgehaald dat het dan van mij is?

Wat een troela zeg!! Echt, van sommige mensen snap ik niets werkelijk niets.
Ze weigert het op te halen, maar als je zegt dat je het gaat verkopen, gaan dreigen. De omgekeerde wereld.

Ik zou contact opnemen met haar ouders en hen tevens vertellen van de uitspraken van hun dochter. En dan hopen op correcte ouders die hun opvoedverplichting naleven en hun dochterlief hierop aanspreken/straffen.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:50

Er lopen heel wat rare mensen rond.. In ons geval was het meisje 24 of 25 jaar.. Dus daar verwacht je wel wat meer verantwoordelijkheid van iig naar je paard toe. Zo zie je maar hoe je in mensen kan vergissen..

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:52

Zou haar even via Hyves een berichtje sturen dat je het op een bepaalde dag/ avond langs komt brengen. Ben je er van af en is het probleem opgelost!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 15:54

Ik snap echt niet dat er zo'n heisa om gemaakt wordt.
Een aangetekende brief versturen kost je ook nog geld.
Als de TS weet waar de moeder woont: hup spullen inladen en daar dumpen...klaar...

Ben je met een betrekkelijk kleine moeite van de ergernis af...

Alle andere moeite en suggesties die hier gegeven worden, geeft alleen maar meer werk...

En de spullen zo maar verkopen, kun je niet maken. Het zijn jouw spullen niet...punt...
En de spullen eten ook geen brood, dus je kunt het ook niet als onkostenvergoeding zien.

Bovendien weet je niet waarom het meisje haar spullen niet ophaalt. Er kan van alles aan de hand zijn, waarom dat zo is.

Drikkus1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:00

ik zou ook voor de optie gaan om alles bij moeder langs te brengen.
zou wel ook een lijstje maken en mam netjes vragen om het even na te kijken
en ervoor te tekenen..

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:07

X_Linz_X schreef:
ik heb dus de laatste keer dat ik haar zag gezegt: als je niet komt verkoop ik het, (meer als drijgement) maar toen kwam ze op hoge poten naar me toe van ja dat moet je durven dan kun jij 400 euro betalen..
hoe zit dat dan met rechten? is er niet een regeling van als het zo lang niet wordt opgehaald dat het dan van mij is?

Dat zou je wel willen he? jeetje. BAH. Dump het bij haar huis weet ik het, maar jij hebt niét het recht haar spullen te verkopen. Lekker makkelijk?

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:09

ik bied 50 euro

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:12

Bermudaa, ik snap je reactie niet???

TS: laat de stalhouder het gewoon uitzoeken. Ik ging er geen moeite voor doen om het langs te brengen.
Zou als stalhouder een telefoontje naar haar moeder wagen als ze nog minderjarig is. That's it. Evt. aangetekende brief als je het zeker wilt weten.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:14

Ik vond die optie dat je zegt dat het is gestolen wel een mooie, kijken of ze dan wel langs gaat komen. Is er echt geen wet die zegt dat het op een dag van jou is?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:17

X_Linz_X schreef:
we hebben hier op stal een tijd geleden, zo'n 6 maanden schat ik, een amazone gehad die na 3 weken niks meer van zich heeft laten horen. We kunnen bellen wat we willen maar ze neemt haar telefoon niet op, reageert niet op mails.
nu ken ik dit meisje, ze woont hier in de buurt, en ik zie haar wel eens lopen met vriendinnen ofzo, of met haar vriend. maar vaak doet ze me of ze me niet kent en als ik haar aan wil spreken is het zo van: ik heb nu geen tijd en loopt ze weg.
ze heeft op stal nog twee tassen met spullen staan, 3 jassen, een nieuw anky hoofdstel en een net dressuurzadel.
wat kan ik hiermee?
ik heb ook via vriendinnen van haar geprobeerd contact met haar te krijgen, en gevraagd of ze willen doorgeven dat ze haar spullen moet komen halen. Ook via hyves. dus ze weet heel goed dat ze langs moet komen. Het is zeker niet zo dat hier de grootste ruzie is geweest en dat ze daarom niet durft te komen!

ik heb de spullen zelf niet nodig, maar het ligt wel in de weg. wat kan ik hier mee doen?
Het is geen opslagplaats hier!

Dit heb ik ook ooit met een pensionklant gehad.
Na 1 jaar heb ik al de spullen verkocht.
Die van mij liet trouwens ook een pony achter, die is op 34 jarige leeftijd vorige week ingeslapen na een slag in de darmen.
Ik heb via via, haar wel laten weten dat de pony is overleden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:18

Als ik het adres zou weten zou ik alles inpakken en afgeven. Dan heb je niets mis gedaan volgens mij.

Bermudaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:20

Miepie1980 schreef:
Bermudaa, ik snap je reactie niet???

TS: laat de stalhouder het gewoon uitzoeken. Ik ging er geen moeite voor doen om het langs te brengen.
Zou als stalhouder een telefoontje naar haar moeder wagen als ze nog minderjarig is. That's it. Evt. aangetekende brief als je het zeker wilt weten.

Wat snap je niet dan? :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:20

aerdenhout1 schreef:
X_Linz_X schreef:
we hebben hier op stal een tijd geleden, zo'n 6 maanden schat ik, een amazone gehad die na 3 weken niks meer van zich heeft laten horen. We kunnen bellen wat we willen maar ze neemt haar telefoon niet op, reageert niet op mails.
nu ken ik dit meisje, ze woont hier in de buurt, en ik zie haar wel eens lopen met vriendinnen ofzo, of met haar vriend. maar vaak doet ze me of ze me niet kent en als ik haar aan wil spreken is het zo van: ik heb nu geen tijd en loopt ze weg.
ze heeft op stal nog twee tassen met spullen staan, 3 jassen, een nieuw anky hoofdstel en een net dressuurzadel.
wat kan ik hiermee?
ik heb ook via vriendinnen van haar geprobeerd contact met haar te krijgen, en gevraagd of ze willen doorgeven dat ze haar spullen moet komen halen. Ook via hyves. dus ze weet heel goed dat ze langs moet komen. Het is zeker niet zo dat hier de grootste ruzie is geweest en dat ze daarom niet durft te komen!

ik heb de spullen zelf niet nodig, maar het ligt wel in de weg. wat kan ik hier mee doen?
Het is geen opslagplaats hier!

Dit heb ik ook ooit met een pensionklant gehad.
Na 1 jaar heb ik al de spullen verkocht.
Die van mij liet trouwens ook een pony achter, die is op 34 jarige leeftijd vorige week ingeslapen na een slag in de darmen.
Ik heb via via, haar wel laten weten dat de pony is overleden.

Verschil is dan wel dat je uit hoofde van die stalling ook daadwerkelijk wat te vorderen hebt.

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:27

Oke, echt raar dit.

Kan me niet voorstellen dat je je spullen niet wilt hebben, en dan zeker een zadel en een duur hoofdstel? Volgens mij heeft er een soortgelijk bericht ook wel is op bokt gestaan.. succes!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:32

Paarden mensen zijn dan ook RARE mensen!! :D :D :D :D :D :D

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:33

berdien85 schreef:
Dan zet je het toch op MP?
Je hebt je best gedaan, toch?!

Precies wat ik ook dacht.

Ik zou haar een bericht sturen, proberen te bellen
en een brief sturen met daarin dat als ze de spullen binnen twee weken niet komt halen de spullen verkocht worden op MP en dat ze dan kan bieden op haar spullen als ze ze nog wil.
Je hebt haar dan gewaarschuwd en je hebt haar lang genoeg de tijd gegeven denk ik zo.