Paard afgekeurd? Loopt weer in sport in België??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paard89

Re: Paard afgekeurd? Loopt weer in sport in België??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-10 15:09

Ladyleonie: Dat hoop ik ook. Maar ik krijg geen reactie. Helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:12

paard89 schreef:

Ik denk dat ze vrij geschokt zijn door je berichtje en wellicht eerst zelf e.e.a. willen uitzoeken.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 15:47

paard89 schreef:

Wie zegt dat ze je mail uberhaupt al gelezen hebben? Niet iedereen is continu online om zijn mail te kunnen checken natuurlijk.

Vind het een vreemd verhaal een paard met pijn zal nooit goed kunnen presteren. Al heb je qua recht geen poot om op te staan.
Wel erg sneu uiteraard, je neemt afscheid van het diertje en denk dat ie eeuwige rust krijgt en dan "zie" je hem zo weer.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 16:05

Bizar verhaal, sneu dat het zo gelopen is zowel voor het paard als voor jou zelf. Misschien is het eens goed om te (laten)kijken hoe het precies zit in de voorwaarden van de betreffende verzekering en wat je zelf allemaal op papier hebt?
Raar verhaal dat dit zomaar zou mogen, een mondelinge afspraak (dat het paard ingeslapen/geslacht zou worden) is immers ook een afspraak en hieraan dient de verzekering zich dan te houden.
Wel goed dat je dit verhaal hier hebt geplaatst (hoe vervelend/triest ook), zo kunnen andere mensen worden gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee.
Ik hoop dat je nog iets te horen krijgt van de nieuwe eigenaren.

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 20:21

Misschien reageren ze wat later als ze alles een beetje hebben laten bezinken. Houd ons op de hoogte!

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-10 10:42

Nog niets gehoord

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 16:27

Er vervelend allemaal voor je meis, Ik hoop dat je snel een reactie krijg

Sterkte

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 20:58

zeker contact opnemen met de eigenaar en verzekering! wat dit is echt te gek voor woorden!

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:06

jeetje wat verschrikkelijk..ik snap ook niet dat een verzekeringsmaatschapij dit zomaar kan maken..heb je al contact met de verzekering gezocht?wat zeiden hun toen jij er achter kwam dat je paard nu in belgie staat?
ik ben erg benieuwd naar de reactie van de eigenaar..mischien kan je nog een ander email adres of telefoonnummer van deze persoon achterhalen?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:20

jeetje, dat zou erg vervelend zijn.
jullie geven om het paard en door het geringe kans op een goed leven hebben jullie na lang besluit toch het juiste gedaan.

en dan ineens blijkt dat... dat lijkt me heel raar hoop dat jullie alsnog te horen krijgen dat het gewoon heel super toevallig een ander paard is met de zelfde naam etc(denk het niet maar dat zou veel veel leuker zijn bi jwijze van)

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 21:24

jeetje dan schrik je ook! Maar ik denk dat je er niets aan kunt doen, je hebt het paard immers aan de verzekering gedaan. Hier nog ene gevalletje bekend: manegepaard dat last had van rug en benen door artrose en weven is naar de verzekering gegaan. Paard staat nu alweer 2 jaar bij zijn toenmalige eigenaar (dus voordat hij op die manege stond) en die rijdt er doodleuk jachten mee!! Ik heb zelf gezien hoe slecht dat paard was en het is echt bizar want hij schijnt het goed te doen (mischien ingespoten o.i.d?). Het is triest dat (veelal onderlinge) verzekeringen dit zo doen!! Ik had het vorige week toen ik de naam en afstamming intypte van mijn 1e paardje. Wij hebben hem op proef gehad en daarna laten keuren, helaas bleek hij attactisch te zijn en hebben we het paard terug gedaan. Nu typte ik dus vorige week zijn naam + afstamming in en tot mijn verbazing schijnt hij 1.00m parcoursen te lopen in Zweden. Ik heb geprobeerd de amazone te vinden op internet maar geen resultaat...

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:19

Contact opnemen met de eigenaren.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-10 22:29

Ts, het kan ook nog zo zijn dat de nieuwe eigenaren het WEL weten en dus zelf de boel besodemieteren, gebeurt ook vaak genoeg, peessnedes enz, verboden maar wie kontroleert hier op op een wedstrijd, weet dat zelfs bij pony's er met buut gespoten word om ze maar te laten lopen en hopen dat ze geen controle krijgen ( en dit is/was geen onbekende amazone) dus ga naar je verzekering met de bewijzen en aanpakken die handel.

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 09:58

Hagelslag: Was het maar waar dat het een ander paard is. Maar ik weet het 100% zeker helaas!

Bigone: Het is bijna een week geleden dat ik een reactie heb gekregen. Dat was nog voor ik had vertelt dat het paard afgekeurd was (en dergelijke) Na mijn mail over dat het paard is afgekeurd enz niet meer. Ik hoop niet dat het zo is, maar ben er wel bang voor dat ze er zelf wel meer van weten.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:26

Even een bedenking, heb niet het hele topic doorlopen.. Is het niet mogelijk dat het paard wel is afgemaakt, maar dat de papieren zijn doorverkocht, en dat nu een ander paard met dat papier rondloopt?
Lijkt me wel sterk met de huidige chipcontroles, maar je weet maar nooit..

paard89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 14:35

JulieDR: Nee, we hebben foto`s gezien. Het is echt hetzelfde paard helaas.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:44

Pff dat lijkt me zo vreselijk, je bent zelf verdrietig omdat je denkt dat je paard dood is en dan krijg je zoiets.

Dit is overigens ook de reden waarom ik mijn paard niet in de verzekering heb lopen. Mocht er wat met hem gebeuren eet ik wel droog brood om de rekening te betalen en als het einde verhaal is regel ik dat zelf. Geen zin om straks ook zoiets als dit verhaal mee te maken.

Ik hoop dat de nieuwe eigenaren toch nog wat laten horen.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:49

Vreemd dat je geen reactie krijgt van de nieuwe eigenaar!!!
Misschien willen ze zich hier in niet mengen ofzo?
Ik zou er zelf wel dan het fijne van willen weten..

meisjeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 14:52

@silverbrumby:
Hmm.. toch is dit verhaal niet zo heel raar, vaak doen veeartsen als een paard slap is in de achterhand dit af als attactie.. Terwijl eigenlijk 10% van deze gevallen echt atactisch is, voor de rest zijn het vaak beknelde spieren die door een behandeling bij een masseur/chiropractor o.i.d. verholpen kunnen worden :)