Hoe flexibel pensionstalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mam80

Re: Hoe flexibel pensionstalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 16:12

lijkt mij ook heel vervelend als je openingstijden hebt op je pension, bij ons hebben ze dat gelukkig niet, al zou ik wel op rare tijden even bellen om te vragen of het geen probleem is ('t is maar heel klein pension). Maar denk niet dat ze daar moeilijk over zouden doen.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 19:59

OM 5 uur ben ik nog niet klaar met werken hoor op vrijdag :n Zou voor mij echt een reden zijn om daar niet te staan..

Bij ons is er doordeweeks niet echt een sluitingstijd (officieel geloof ik half 11).

In het weekend wel; zaterdag 19 uur, zondag 18 uur, maar als je een half uurtje langer bezig bent, dan is het niet zo erg.

Soms wel jammer, maar ben het wel gewend :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:16

Lins_Vetra schreef:
OM 5 uur ben ik nog niet klaar met werken hoor op vrijdag :n Zou voor mij echt een reden zijn om daar niet te staan..

Bij ons is er doordeweeks niet echt een sluitingstijd (officieel geloof ik half 11).

In het weekend wel; zaterdag 19 uur, zondag 18 uur, maar als je een half uurtje langer bezig bent, dan is het niet zo erg.

Maar hoe zouden ze dan omgaan met klanten die soms pas in de avond terugkomen van wedstrijden, weekenden of andere uitstapjes?
Het overkomt me nog wel eens dat we pas rond 21.00 of zo terug op stal zijn na een weekendje weg.

migomirre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:25

Ben ik blij dat ik nooit op een stal heb gestaan met openingstijden. Ben juist iemand van het avond rijden. Overdag werk ik. En ik vind het fijn om 's avonds nog even naar paardje te gaan. Er zijn ook iets van normen en waarden vind ik. toen ik bij de boer stond ging ik echt niet veel later dan 20:00uur heen. Hij deed er ook nooit moeilijk over en in het weekend zijn juist de dagen dat ik overdag eens een keer kan.
AL moet ik zeggen, voor de verzorgers voor mijn paardjes heb ik toch liefst de meiden 's middags. maar dat komt omdat het nu vroeger donker is en ik niet steeds 1000watt wil hebben branden.
Zondags mogen zij ook niet komen, omdat wij dan als gezin even lekker alleen willen zijn. maar goed is ook niet hun pony! Als zij hier een eigen pony zouden hebben en mij zouden betalen, mogen zij hier natuurlijk wel op zondag komen.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 21:34

ikke schreef:
Lins_Vetra schreef:

Maar hoe zouden ze dan omgaan met klanten die soms pas in de avond terugkomen van wedstrijden, weekenden of andere uitstapjes?
Het overkomt me nog wel eens dat we pas rond 21.00 of zo terug op stal zijn na een weekendje weg.

Dat wordt wel goed bevonden :j Daar maken ze geen probleem van.

Maar het is niet de bedoeling dat je bijvoorbeeld op zaterdag om 19 uur op stal aankomt en dan nog uitgebreid je paard gaat doen (rijden etc.)

Of bijvoorbeeld tijdens CHIO of Indoor Brabant, dan vinden ze het wel begrijpelijk dat je dan laat komt om je paard nog te doen. Maar het moet niet wekelijks voorkomen...

verana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:30

Wij hebben wel openingstijden van 9.00 tot 22.00. Maar het is wel zo dat als het extreem warm is of dat je op wedstrijd gaat het niet erg is al je eerder of later komt. Wel is het zo dat je het even moet melden als je eerder komt omdat de hond aanslaat en mijn moeder dan nog wel eens in de stres kan schieten ;)

We hebben expres wel openingstijden omdat ik op mijn vorige pensionstal zag dat men gewoon nog anderhalf uur na bleef kletsen dus ja dat stellen wij niet zo op prijs als de klanten pas om 24.00 weg gaan omdat ze het zo gezellig vinden om nog met zijn allen na te blijven kletsen.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:32

Gelukkig hebben wij dat probleem niet, mogen elke dag ongeacht feest/zondagen komen. Toen mijn pony hoogdrachtig was boden ze zelfs aan om daar te slapen zodat ik gelijk bij mn pony kon zijn!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:33

Wij hebben geen openingstijden op stal, dat zou ik ook wazig vinden, ik wil zelf bepalen hoe laat en hoe lang ik bij mn paard ben

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:36

de openingstijden op mijn stal zijn 7 dagen per week van 8 tot 22 uur.
Komt het anders uit dat je eerder of later komt dan de openingstijden is het geen probleem mits je het even aangeeft vanwege de te waakzame hond.
Ben blij dat er niet moeilijk over word gedaan en accepteer de privacy van diegene waar mijn paard staat

Skyka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:39

Wij hebben geen openings- of sluitingstijden.
Wel wordt het gewaardeerd wanneer je op zaterdag en zondag niet heel lang blijft hangen. Op zondag wordt er sowieso vaak gereden na een uur of 18.00. Op zaterdag nog wel iets later, maar niet heel veel later. Let op: dit zijn dus geen gegeven tijden het staat niet op papier en is ook niet gezegd, maar wordt door iedereen vanzelf zo aangehouden. Door de week is het geregeld 22.30/23.00 uur voordat de lampen uitgaan. Ik denk dat dit ook komt doordat er lessen zijn en er dan lesklanten blijven 'hangen'.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:42

Bij ons moet om 22.00 de verlichting van de buitenbak uit zijn.
Laatste voerbeurt/controle is om 22.30, het wordt niet op prijs gesteld wanneer je na die tijd nog op stal bent (ivm omwonenden).
Mocht het onverhoopt voorkomen dat je laat terug komt van wedstrijd oid is dat geen heel groot probleem, zolang het maar niet te vaak voorkomt.

Edit: DA is natuurlijk altijd welkom! Gezondheid paarden staat voorop!
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 12-10-10 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:44

Wat ben ik blij dat ik mag komen wanneer ik wil. Ben wel eens om 23.00 uur het land ingewandeld om mijn paard een knuffel te geven. Heerlijk in het donker, die rust bij de paarden onderling, ja, dat heeft wel wat. En vrijdagmiddag om 17.00 uur????? Wat als het zomer is en bloedheet, dan is het toch heerlijk om 's avonds naar je paard te kunnen? Nee, het zou niets voor mij zijn..... :n

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-10 12:51

De openingstijden waar ik sta heb ik geen moeite mee. Ze zijn pas 10:00 s´morgens open en dat vind ik wel beetje aan de late kant.
Maar het gaat mij erom dat als er iets is, bijvoorbeeld dierenarts of hoefsmid etc..ze daar moeilijk over doen.
Wilde weten wat jullie ervan vinden.
Heel erg bedankt voor alle reacties...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 12:54

Er zijn bij ons wel openingstijden, maar die staan redelijk breed. Ik geloof 's morgens vanaf een uur of kwart over 7 tot 's avonds 22.30 kun je terecht.
Daarbuiten is het terrein afgesloten met een hek met hangslot (wel zo prettig ivm evt. loslopen van de paarden, en het op het terrein komen van ongewenste bezoekers).
En er staat in de nacht ook een alarm met bewegingsensor op het plein.

Mocht je op rare tijden moeten vertrekken ivm een wedstrijd, is dat in overleg wel mogelijk.
Voor dierenartsen worden uitzonderingen gemaakt, als een paard 's avonds laat ziek is geworden, word je echt niet om half 11 van het terrein geschopt.
Maar dat je niet zomaar midden in de nacht het terrein op komt, vind ik wel normaal.
Eigenaar wil ook rust en is in de nacht alert op ongenodigde bezoek.

tellom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 13:23

Ik vind het best logisch dat er openings tijden zijn.
Het is voor de eigenaar van het complex ook wel fijn als er een keer geen mensen over het erf lopen en dat de paarden rust hebben.
Maar ik vind wel als er een dierenarts gebeld moet worden voor een paard dat ie dag en nacht op het erf moet kunnen.
Het zou een beetje een triest verhaal zijn als je paard koliek heeft en er geen dierenarts mag bij halen omdat het na sluitings tijd is.
Kom je de volgende dag op stal paard dood :(
Tja hoe kan je dat dan verantwoorden als stal eigenaar :o

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:41

Bij ons op stal hebben we niet echt openingstijden. Meer richtlijnen doordeweeks van 8 tot 22.00 en in het weekend van 8 tot 18.00 Maar ze doen niet heel moeilijk als je eerder of later er bent. Wel willen ze het graag weten als wedstrijd hebt en vroeg of laat terug bent. Of als je zomers in het weekend nog laat ee buitenrit wil gaan maken.

danneke80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 15:47

Bij mij op stal zijn er ook openingstijden (die voor mij vaak net niet goed uitkomen, maar dat even terzijde) maar ik weer zeker dat als de DA ergens voor moet komen dat ik dan gewoon naar mijn paard mag.

Mijn paard heeft recent een beetje koliekachtige verschijnselen gehad en toen mocht ik ook gewoon komen hoe laat en zo lang ik wilde.

Bix

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:02

Ik heb het helemaal niet op openingstijden/niet op zondag-praktijken. Ik wil gewoon kunnen gaan wanneer ik wil (niet in het extreme natuurlijk ;)).

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:05

Bix schreef:
Ik heb het helemaal niet op openingstijden/niet op zondag-praktijken. Ik wil gewoon kunnen gaan wanneer ik wil (niet in het extreme natuurlijk ;)).

Maar vaak heb je openingstijden vanaf 7 tot 23.00, Kan je mij dan uitleggen wat je buiten een wedstijd of DA om op stal moet doen.
Bij ons slapen 9 van de 10 paarden op dat tijdstip en wil de boer ook naar zijn bed, dus vandaar vraag ik me af wat je doen doet om het late of hele vroege tijdstip?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:55

Eens met Daks. Voor de rust van de dieren is het ook wel prettig als er (onder normale omstandigheden) een bepaalde nachtrust periode wordt aangehouden.

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:50

Het is natuurlijk wel zo redelijk en respectvol tegenover de staleigenaren om voor 22.30 weer naar huis te gaan en niet om 6 uur sochtens al aan de stal staat.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:03

MarcoBorsato schreef:
Wij hebben geen openingstijden op stal, dat zou ik ook wazig vinden, ik wil zelf bepalen hoe laat en hoe lang ik bij mn paard ben

Hangt er ook een beetje vanaf wat voor openingstijden er zijn h`e...

Ik heb het hier nooit over openingstijden, als er iemand om vraagt moet ik altijd even nadenken, maar ga wel uit van fatsoensnormen.

Ik vind het niet sociaal naar mijn buren als iemand na 22:00/22:30 nog eens uitgebreid gaat rijden in de bak met de lampen aan. De laatste voerbeurt geven en even afmesten is geen probleem.
Bovendien wil ik ergens tussen 22:30 en 23:30 meestal toch wel naar bed, en dan is het fijn als je weet dat de paarden dan helemaal verzorgd zijn en alles klaar is voor de nacht.
's ochtends om 7 uur op je paard zitten vind ik ook geen probleem, en als je tussen die beide tijden in bij je paard moet zijn omdat hij ziek is of moet bevallen ook niet, en laat terugkomen van vakantie of wedstrijd, of met oud en nieuw even checken hoe en wat ook niet, maar zorg dan wel dat wij en de buren er geen last van hebben en meldt het even van te voren indien mogelijk...
Want als ik wat hoor bij de paarden, en er onrust is, dan ga ik wel mijn bed uit om te kijken...
Zon- en feestdagen doen we niet aan ;)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:06

Pfoe.
Ik denk dat als je pensionhouder niet eens moeilijk kunt doen.
Je bent toch verplicht ziekte te behandelen/onderzoeken?

Thuis hebben we niet eens echt openingstijden.. Maar zo van 7.30-22.00 is iedereen welkom, dagelijks.

Eerder ivm. concours oid. mag ook, maar dan moet je bellen want ons terrein is afgesloten dus dan moet mijn vader hem eerst openen.

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:11

Maar over het weekend, ik werk om het weekend. Dus kan ook weleens op zondag tot 18:00 zijn. Dan wil ik daarna
nog wel naar mijn paard, al is het maar om even te poetsen als ik geen puf meer heb voor het rijden. Dus dat je zondag overdag
kunt gaan, gaat ook niet altijd op! Als pensionstallen niet tot laat open zijn, nu houd ik niet zo van 's avonds rijden gewoon omdat ik dan vaak al moe ben .. maar de optie moet er wel zijn, ook in het weekend dan houd het voor mij op.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:11

Bij ons ben je vanaf 0700 tot s'avonds 22.00 welkom, mocht er wat zijn of mocht het uitlopen is dat nooit een probleem. En dit is in principe gewoon 7 dagen per week. Feestdagen idem dito.. kan gaan en staan waar je wil en alles is best. Ik heb o peen stal gestaan waar je dus met kerst en oud en nieuw niet kon komen en bleven de paarden verplicht in de box. Dat stond me zo enorm tegen dat ik in no-time weg was.