Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:54

Ik heb dit ook eens gehad met een kliniek, sindsdien betaal ik alles op rekening mits ze dat doen.
Als je handje contantje betaald en er komt gezeur over word het een wellis nietus verhaal.
Heb je al eens gebeld met de betreffende dierenarts.
Dat bied misschien opheldering.

jesito

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 07:55

Ik zie dat je daarmee bezig bent, ben benieuwd.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 08:03

Brainless schreef:
Hoezo moet je betalen?
Is de DA geweest dan??

Gewoon zeggen dat jij je niet kan herinneren dat je de DA nodig hebt gehad en dat je vast verwisseld bent met een andere klant.....

Inderdaad. Laat hem maar aantonen dat hij bij jou is geweest.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:16

LZP --> TAO

KIMMM___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 11:44

Vervelende zaak dit, hoop voor je dat het opgelost is, ben wel benieuwd!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 13:40

En???

MarietteRV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 00:17

Ik zou allereerst met die da bellen en dit overleggen. Als jij daar regelmatig komt, dan weet hij/zij dat je contant betaald. Komt hier niets zinnigs uit, dan zou ik toch die rekening betalen. De kosten lopen vanaf nu per dag op (invorderingsrente) en daar wordt je niet blij van. Bovendien toon je zo je goede wil om het op te lossen. Direkt ook overleg voortzetten met incassoburo om de dingen rechtgezet te krijgen. Dit is waarschijnlijk gewoon een slordigheid, dierenartsen zijn vaak ontzettend druk en kennelijk is het niet genoteerd dat je betaald hebt. Er zou een positief kasverschil geweest moeten zijn, maar of dat iemand opgevallen is is maar de vraag.

En in de toekomst: op het moment dat je daar bent en gelijk afrekent hoor je een faktuurtje mee te krijgen met de kreet betaald erop. Ook/juist als je contant betaald. En anders gewoon pinnen of als dat niet kan, faktuur mee naar huis en thuis overmaken. Dan heb je bewijs. Kennelijk heb je het nodig.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 09:58

MarietteRV schreef:
Ik zou allereerst met die da bellen en dit overleggen. Als jij daar regelmatig komt, dan weet hij/zij dat je contant betaald. Komt hier niets zinnigs uit, dan zou ik toch die rekening betalen. De kosten lopen vanaf nu per dag op (invorderingsrente) en daar wordt je niet blij van. Bovendien toon je zo je goede wil om het op te lossen. Direkt ook overleg voortzetten met incassoburo om de dingen rechtgezet te krijgen. Dit is waarschijnlijk gewoon een slordigheid, dierenartsen zijn vaak ontzettend druk en kennelijk is het niet genoteerd dat je betaald hebt. Er zou een positief kasverschil geweest moeten zijn, maar of dat iemand opgevallen is is maar de vraag.

En in de toekomst: op het moment dat je daar bent en gelijk afrekent hoor je een faktuurtje mee te krijgen met de kreet betaald erop. Ook/juist als je contant betaald. En anders gewoon pinnen of als dat niet kan, faktuur mee naar huis en thuis overmaken. Dan heb je bewijs. Kennelijk heb je het nodig.

Je krijgt een incasso voor een bedrag dat je al betaald hebt en je moet (als klant) je goede wil tonen door dat nog maar eens te betalen + de incassokosten :? :? :? .

Ik kom toch van een andere planeet denk ik

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 10:57

Er is dus niet bekend bij het incasso dat het al betaald is. Daar draait het hier om :Y) Er is dus ergens een fout gemaakt waardoor het nu naar het incasso is gegaan :+

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:07

Als je op zijn praktijk betaald krijg je toch een kassabon?
Het is niet vreemd hoor,ik kreeg ook na 4 jaar een rekening van iemand anders omdat die persoon niet betaalde.De pony was toen van haar maar stond bij mij en omdat ik D.A. belde moest ik betalen.Krommer kan het niet.
Ik ben bang dat je er toch niet onderuit komt hoor,de D.A. hoeft geen bewijs te hebben,jij wel.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:09

Toevallig kreeg ik gisteren ook een rekening van de DA terwijl ik deze contant betaald had. Even en belletje was gelukkig genoeg.

Ik betaal altijd contant ter plaatse tenzij de dierenarts onverwachts komt. Doe dit al 8 jaar en nooit problemen mee gehad.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 11:17

Ik betaal mijn Da ook contant en vertrouw haar volledig daarmee,
ik denk dat jij nadat dit verhaaltje opgelost is toch maar beter een andere DA gaat zoeken,
vind de reactie van zijn vrouw ook niet zo normaal...

vooral niét betalen, ben ook benieuwd wat hij gezegd heeft...

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:20

DA hoor je niet kontant te betalen tenzij ze een betalingsbewijs afgeven, of het een "vrienden"-dienst is..
Zeker wanneer DA's in een maatschap werken, want dan zet je ze aan tot meer zelfverrijking. :(:)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 10:43

Je hebt de incasso toch niet betaald he?
Door te betalen ga je akkoord met de vordering en valt er achteraf niets meer te regelen.
Ga er langs en laat ze je maar de herinneringen zien; niet eerst bellen dat je komt, want herinneringen zijn zo gemaakt...
Het 'dossier' van het incassobureau zal vast geen herinneringen bevatten, jij hebt immers niets ontvangen.
Daar zou je ook nog naar kunnen vragen. ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 12:15

Schiet mij nog iets te binnen: jij betaalt de DA toch altijd contant?
Heb je daarna nog nota's gehad? Dan kan jij ook nog als verweer gebruiken dat je al jaren direct contant afrekent en nooit een recu hebt ontvangen daarvoor.
Oftewel: waarom zou jij die nota niet contant betaald hebben als normaliter alles altijd contant betaald werd/wordt?
Hun boekhouding is gewoon niet goed.
Niet betalen dus, voordat jij meer 'bewijs' hebt!

bonzwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:11

TS waarom reageer je nu niet meer?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:46

gohya schreef:
Ik ben bang dat je er toch niet onderuit komt hoor,de D.A. hoeft geen bewijs te hebben,jij wel.

Dat lijkt me raar. Dan zou iedere da zomaar rekeningen kunnen gaan schrijven en eisen dat die betaald worden, omdat ze toch niets hoeven te bewijzen.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 13:55

En toch is het zo. De wereld zit maar raar in elkaar.
Het geleverde werk is vaak wel zichtbaar terwijl de opdracht niet altijd schriftelijk te achterhalen is.
Ik vraag zelfs als ik gepint heb bij de dierenarts altijd een factuur mee, en als dat niet kan dan vraag ik om een pengeschreven kwitantie met handtekening. Ik heb al te veel problemen gehad met betalingen dat ik dit soort problemen echt wil voorkomen. Dus wellicht een sterke tip voor mensen die contant betalen. Vraag áltijd een kwitantie (bewijs van betaling)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:00

Onzin!
Wie eist, bewijst!
Dat zou wat zijn: dan zou iedereen een vordering op iemand anders kunnen 'maken' en die ander zou dan moeten bewijzen dat het niet zo is?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:06

Hmmm, apart, een DA contant betalen. Doe ik nooit, ze sturen gewoon een factuur daarna.
Mijn NBer betaal ik wel contant, maar dat is ook een vast bedrag, maar bij de DA weet ik van tevoren meestal niet wat ik kwijt ben.

Ik zou gewoon die DA even bellen en kijken wat zij beweren, maar ik zou geen rekening betalen die onterecht is. Laat ze eerst maar eens bewijzen van wat en wanneer het is. Maar dat staat toch ook in die rekening of zie ik dat verkeerd? Dreigen doen ze maar, maar betalen, terwijl het bullshit is, zou ik nooit doen. Sterkte ermee, want leuk zijn dat soort acties niet natuurlijk!!! :(:)

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:14

Ben benieuwd wat de DA heeft gezegd.
Als hij beweerd rekeningen te hebben verzonden, vraag dan ook eens naar welk adres. En of je daar kopieen van mag zien.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 14:18

Wat een indianenverhalen hier weer allemaal.....
Dat de rekening zo hoog is opgelopen is heel goed mogelijk. Er zitten incassokosten bij, BTW gewone rente en vertragingsrente.
Dan dus best dat er €100 bij is gekomen, ondanks dat het incassobureau zich netjes aan de staffel houdt.
Als de DA de rekening kan overleggen (+ eventuele aanmaningen) dan ligt de bewijslast bij de TS, die moet met betaalbewijzen komen....

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:03

Ik hoop wel dat TS zich nog een keertje meldt in dit topic... ben wel nieuwsgierig wat de DA gezegd heeft.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-10 09:07

Ik heb voor de verzekering altijd een factuur nodig, en anders zou ik die ook willen hebben.

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-10 10:42

Hoe is het nu afgelopen met de dierenartsrekening?