Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sporty73 schreef:Ik vind dat je al heel blij mag zijn dat je er geld voor krijgt in deze tijd, ik heb 2 "bijrijdsters" die mogen alles met mijn paard doen wat ze willen en betalen er niets voor. Het ligt er ook aan hoe vaak ze er op mogen rijden vind ik. Ik zou gewoon een vast maandelijks bedrag afspreken, dan kun je zelf zien waar je het voor gebruikt, en ik vind dat een leaser niet voor ziektekosten van het paard op hoeft te draaien, of het moet door de ruiter zelf veroorzaakt zijn!
annastasia schreef:Mijn pony wordt ook verleased.
Mensen betalen het stalgeld en daarnaast de leskosten die ze hebben voor de manegeles.
Verder betaal ik zaken als hoefsmid, enting, etc.
Nu moet ik zeggen dat mijn pony nooit wat mankeerd *klopt af*
Het is ook een kwestie van vertrouwen in elkaar hebben.
Chaos schreef:Ehm.
Ik denk dat op het moment van verplaatsen, en je er als eigenaar dus nauwelijks geen zicht meer op hebt. Alle kosten en verantwoordelijkheid voor de leaser is.
Het is dan ook echt een eigen paard, behalve op papier.
En naar de top rijden met alleen buitenrijden wordt hem denk ik niet. Dat zou ze (de merrie) uberhaupt ook niet leuk vinden.
. Hm, heb er 9, dus voor het geld hoeft het niet hoor! Stalling en alle andere zaken zoals DA (heb in april nog een kleine 2500 betaald) heb ik allemaal op reserve staan.

HalloDan schreef:Net als bij een leaseauto betaal je een vast bedrag per maand en dus geen onvoorziene dingen. Dát is nou net het voordeel van lease.