Wanneer zou jij een pony voor de kinderen kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wanneer zou jij een pony voor je kinderen kopen?

1. Je kan niet vroeg genoeg beginnen, dus zodra ze interesse hebben komt er een pony. Ook als ze pas 5 zijn.
20 (10%)
2. Eerst maar eens wat lesjes laten volgen. Vinden ze het dan nog leuk dan komt er zsm een eigen pony. Leeftijd maakt daarbij niet uit.
27 (14%)
3. Mijn kind moet eerst een goede fysieke ontwikkeling hebben. Dus vanaf 7/8 jaar en dan komt er bij interesse meteen een pony.
12 (6%)
4. Mijn kind moet eerst weten of paardrijden leuk is EN fysiek goed ontwikkeld zijn. Dus bij 7/8 jaar eerst maar eens op les en bij blijvende interesse komt er op termijn een pony.
118 (62%)
5. Er komt geen pony voor mijn kind(eren). Ze gaan vanaf 7/8 jaar naar de manege en als ze een eigen paard willen kopen ze die maar als ze 18 zijn.
12 (6%)

Totaal aantal stemmen: 189

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-10 12:28

petrea schreef:
mijn antwoord staat er niet bij !!!!!

ik zou willen dat ze opgroeiden met beesten!! en dus ook een (OUDE FIETS) :D :D :D ,een heerlijk kekker ding die alles leuk vind
en alles goed
zo heb ik het ook geleerd :D

Ja, die optie zou ik ook kiezen. Wij gaan verhuizen naar een boerderij en dan wil ik graag een schaapmakke shet waar ze lekker mee kunnen aankeutelen. Als ze interesse krijgen om echt te rijden dan wil ik een schaapmakke A/B/C-pony waar ze dan op leren rijden. Maar dan moeten ze al wel wat ouder zijn. Ik heb vroeger een pony gekregen toen ik 11 was en heb dat heerlijk gevonden. Heb op sociaal gebied niks gemist, was heel graag met die pony bezig, maar ik kan me ook niet zo goed meer herinneren hoe vaak dat nou eigenlijk was. Later werd ik steeds fanatieker.

kimvdwx

Re: Wanneer zou jij een pony voor de kinderen kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:16

Mijn kind moet eerst weten of paardrijden leuk is EN fysiek goed ontwikkeld zijn. Dus bij 7/8 jaar eerst maar eens op les en bij blijvende interesse komt er op termijn een pony.

Helaas heb ik nooit een pony gekregen. Maar we hebben er ook geen plek voor.

lyzander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:29

Ik neig naar optie 4, maar met de kanttekening dat blijvende interesse aanwezig is. "Op termijn" kan hierbij dus ook een flink aantal jaren betekenen. Bij het overwegen een pony (of welk dier dan ook) te kopen voor een kind moet er allereerst blijvend verantwoordelijkheidsgevoel zijn bij het kind.

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 21:36

Ik was 6 toen we een eerste eigen pony hadden. Wel geen mak ding maar toch. We maakten er elk weekend wandeltochten mee, en ik reed meerdere keren per week. En heb er overigens fysiek niets aan overgehouden. Ik kon zelf ontdekken hoe alles in elkaar zat (heb leren draven los op een veld, familietraditie ofzo :+ ), hoe je het best met paarden communiceerde... Ik vond dat een geweldige tijd en later gaan mijn kinderen (als ik er neem) als ze er zin in hebben hetzelfde mogen meemaken. Heb dus gekozen voor optie 2.

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:26

Ik had de kinderpony al voor mijn dochter geboren werd dus dat is even een ander verhaal.
Ze is nu 3 jaar en helemaal wild van haar pony prins! rijden tsja zo kan je het niet noemen maar ze hobbeld 1 keer per week/2 weken wel een paar rondjes op hem in de bak.
Dwingen ga ik absoluut niet doen hoe leuk het ook zal zijn als ze net als mama haar leven lang gek van paarden blijft.

Als ik deze pony niet gehad zou hebben denk ik dat er pas een pony voor haar was gekomen als ze eerst serieus les had gehad.

Ik rij zelf ook al van heel jong af aan maar mijn eerste pony heb ik gekocht van al mijn zakgeld wat ik al die jaren heb opgespaard het is natuurlijk geen stuk speelgoed en vind wel dat ze dat ook moeten inzien het is een hele verantwoording een eigen pony/paard

vraagje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:34

Mijn kind was 2 toen hij zn shetter kreeg :)
Helaas had kind toch geen intresse in de pony, dus is deze naar een bokker gegaan voor onbepaalde tijd voor de lease.

Kind gaat nu wel weer meer intresse krijgen, maar ik wacht toch nog ff een tijd om de pony terug te halen, we gaan wel wat vaker naar kinderboederij waar kindje een rondje hobbelt. Want alleen dat doen ze nog maar op 3,5 jarige leeftijd ;-)

Bloempjeh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-10 22:52

Ik wou al vanaf mijn 6e een pony. Bijna al mijn vriendinnetjes op de manege hadden er 1 maar mijn ouders vonden dat ik er maar voor moest sparen als ik dat echt wou. Ik heb tot mijn 12e al mijn geld bij elkaar gespaard en eindelijk een pony gekocht. Met mijn klein beetje zakgeld schoot het niet zo op :P

Mijn ouders hebben dan uiteindelijk wel de stalling enz betaald (anders was ik nu nog aan het sparen ;) )

Het is me wel al vaak opgevallen dat ik heel anders met mijn pony om ging dan leeftijdsgenootjes die alles zomaar hadden gekregen.

vblade

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 10:41

Mijn dochter gaat eerst maar eens een aantal jaar rijden op een manege...
En als ze het echt leuk vind, kunnen we altijd nog zien.
Niets is zo veranderlijk als een kind en imo hoeft een levend wezen daar niet de dupe van te worden.

missy28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 16:11

ik heb nu zelf 2 jaar een Paard mijn zoontje was 4 toen ik hem kocht nu is hij 6 en heb ik een pony gekocht voor hem hij rijdt dus al 2 jaar is begonnen te hobbelen op mijn Paard ik heb in iddels 2 Paarden

We kunnen nu samen weg lekker buiten rijden doen we ongeveer 3 keer per week hij heeft zijn pony goed onder controle heerlijk wij zijn lekker vij en hij doet het Prima ik heb wel een pony van 16 jaar genomen daar kan mijn zoontje het op leren zij komt van een manege

Over 2 jaar hoop ik dat hij het nog net zo leuk vindt als nu en kan hij op 1 van mijn Paarden dat doet hij nu al maar alleen in de bak de kleine pony kan gerust mee naar buiten gisteren zelfs in vol Galop geweest heerlijk mijn meisjesdroom komt uit en dat kan ik nu delen met hem !
ik heb dus eerst 2 jaar aangekeken of hij het leuk vond en ja....gelukkig wel! en ik hoop dat hij het nog heeeeel lang leuk vindt

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:53

Ik scheef 2 jaar geleden optie 4.

Inmiddels is mijn dochter net 2 geworden, en ze gaat al vanaf dat ze kan lopen mee naar de paarden (achter huis) en helpt mee met eten geven "paardje eten!" en uitmesten "Mama, poep! mama, poep!"
Regelmatig gaat ze met huishoudhanschoenen en een emmer een paardenhoop te lijf... En ze wijst aan waar ze liggen zodat ik ze in de kruiwagen kan scheppen.
Voeren ging eerst met sprietjes hooi tegelijk, zo langzamerhand wordt het met 2 handen door de stalopening gegooid. Moet soms uitkijken dat er niet een flinke hoop ontstaat O:)

Ik heb zelf een D/E pony en paard en regelmatig mocht ze zitten op mijn pony, en een rondje uitstappen of instappen als er hulp was (1 de pony vast, ik mijn dochter) Zo ook met de D pony van een vriendin die hier staat. Het is echt zo van: "jije! jije! op! op! paardje jije!" Ze kijkt iedereen van de pony af en helpt met poetsen en het eten geven als ze de kans krijgt!

Omdat ze het zo leuk vind begint het wel wat te kriebelen om een klein pony hierheen te halen, want als je bij het borstelen of knuffelen alleen maar bij de benen kunt... Dat is niet zo ideaal. Ook durf ik niet echt te draven (is ook lastig vasthouden zo hoog) en vind het erg hoog om haar los te laten ivm vallen. Terwijl ze zelf wel heel graag zelf wil zitten zonder vastgehouden te worden en ook graag een stukje wil draven.
We zullen zien wat er op ons pad komt, maar met paardrijden wachten, dat is hem niet geworden. Ze groeit er gewoon mee op...

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 17:56

Ik mis de optie: opgeroeid met... ;)

Mijn kinderen zijn vanaf zwangerschap al bij de paarden..
Ze hebben sinds oktober een shethengstje van nu 10 maanden.
Daar poetsen ze mee, en de oudste leert om met hem te lopen aan de halstertouw (pony is echt een kinderpony, en erg rustig als ze er mee bezig zijn).
Zelfs de andere 2 kunnen ze zo bij in lopen, de paarden/pony hebben respect voor ze, en laten zich rustig pakken of aaien ;).
Ook daarmee kunnen ze lopen.

Ze zijn overigens 4,5 en (bijna) 2.
nr. 3 zal er dus ook helemaal mee opgroeien ;)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:30

Moderatoropmerking:
Het is wel een oud topic, maar ik laat het open staan. :)

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-12 19:34

ik heb een pony voor mezelf gekocht toen de kinderen 4 en 6 jaar oud waren. Wel bewust voor een niet al te grote pony gekozen met een superbraaf karakter.
vanaf dat de kids 7 jaar zijn hebben ze op de manege lessen gevolgd. tot nu toe (9 en 11) rijden ze nog steeds op de manege. Mn oudste heeft veel interesse, die is fanatiek, en zij rijdt inmiddels een keer of 3 in de week op onze pony. de jongste heeft wat minder belangstelling, dus die hoeft niet zo nodig.
de oudste is nu ook lid van een ponyclub en heeft inmiddels een startkaart aangevraagd. Die wil dus wel door.
de pony blijft zowiezo, ook al wil ze niet meer, want het blijft 'mijn' pony :)
maar wie weet komt er in de toekomst wel een eigen beestje voor dochterlief.