Alou schreef:ik ben ook wel benieuwd hoeveel duurder cremeren is als Rendac
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jury schreef:Iessie, ik begrijp uit je emotionele reactie dat dit onderwerp heel hoog bij je zit. Maar ik vind ook dat je een beetje met beide voeten op de grond moet blijven.
Een paard is en blijft een dier. Ook al beheersen paarden een groot deel van mijn leven en geniet ik dagelijks van ze, hou ik van ze, het blijft een dier. Die vermenselijking van een dier staat mij gewoon tegen.
En nogmaals iedereen is vrij in zijn of haar keuze maar bedenk ook eens wat je met dat geld voor goeds zou kunnen doen en of het verschil van het verwerken van de dood en het genieten van de herinneringen nu echt in het wel of niet hebben staan van een urn op de schoorsteenmantel.
Moontje1991 schreef:Waarom verdien jij het wel om een begravenis of crematie te hebben en jou paard niet.
Wat is jou paard minder dan jou?
Moontje1991 schreef:jury schreef:Iessie, ik begrijp uit je emotionele reactie dat dit onderwerp heel hoog bij je zit. Maar ik vind ook dat je een beetje met beide voeten op de grond moet blijven.
Een paard is en blijft een dier. Ook al beheersen paarden een groot deel van mijn leven en geniet ik dagelijks van ze, hou ik van ze, het blijft een dier. Die vermenselijking van een dier staat mij gewoon tegen.
En nogmaals iedereen is vrij in zijn of haar keuze maar bedenk ook eens wat je met dat geld voor goeds zou kunnen doen en of het verschil van het verwerken van de dood en het genieten van de herinneringen nu echt in het wel of niet hebben staan van een urn op de schoorsteenmantel.
Waarom verdien jij het wel om een begravenis of crematie te hebben en jou paard niet.
IggyPop schreef:
Vjestagirl schreef:De rendac is geloof ik €15,-
Edit, ik heb het opgezocht, het kost €18,12
Vjestagirl schreef:Moontje1991 schreef:Waarom verdien jij het wel om een begravenis of crematie te hebben en jou paard niet.
Eerlijk? Als ze mijn lichaam nadat ik dood ben in de kliko willen gooien vind ik dat ook prima. Daar merk ik toch helemaal niets van.
En wat mijn paard minder is dan ik? Zodra mijn paard mij africht, zodra mijn paard voor mij een arts regelt, zodra mijn paard mijn huur betaald, zodra mijn paard over mijn leven en dood beslist, dan is ze gelijk(waardig).
Overgens doe je cremeren niet voor je dier. Dat doe je voor jezelf, omdat je dat zelf een prettiger idee vindt. Maar het dier merkt er niets van, en ook 'de ziel' van je dier merkt er niets meer van. Net zo min als dat ze het merken als ze op een plank met een foto komen te staan. Dat is alleen maar voor jezelf, niet voor het dier. Het is prima als je het wilt doen, maar het heeft niets te maken respect voor je paard.
equitation schreef:Moontje1991 schreef:
Waarom verdien jij het wel om een begravenis of crematie te hebben en jou paard niet.
Een begrafenis is voor de achtergebleven mensen om afscheid te kunnen en een plek te hebben om naar toe te kunnen gaan. Ik geloof niet dat de vriendjes van jouw paard gaan staan rouwen bij zijn graf/urn simpelweg omdat het dieren zijn. Je moet een paard niet vermenselijken. Hij is niet minder maar het is geen mens. Een mens wil graag begraven of gecremeerd worden, de mens wil immers niet vergeten worden en denk maar niet dat jouw paard daarover denkt of uberhaupt aan kan denken. De enige reden om het te doen is, is voor jezelf maar wat sommige mensen proberen duidelijk te maken is dat je ook gewoon een foto kan neerzetten, een stukje staart in een ketting of gewoon terugdenken aan de fijne momenten.
Moontje1991 schreef:Oke verkeerd omschreven laat ik het dan zo zeggen waarom heb je om afscheid van een geliefde te nemen wel een crematie nodig waarom vindt je dat wel zinvol om het beter te verwerken maar waarom niet bij je paard.
Oke jij hebt je antwoord al gegeven dat weet ik.
Mag ik vragen of jij ook zo naar mensen kijkt die om wat voor rede niet kunnen werken zijn die ook minder waard in jou ogen?
Of is dat anders omdat dat mensen zijn en jou paard een paard?
Moontje1991 schreef:Een aantal mensen hier en vooral de geene in mijn vorige quote komen op mij over alsof ze bedoelen ach het is maar een paard als hij het niet meer doet gaat hij in de kliko en ga ik snel een nieuwe halen want ze zijn toch allemaal gelijk.
Dat bedoel ik niet naar jou Vjestagirl teminste niet als ik jou uitleg goed begrijp en jij een crematie van je paard net zo zinloos vindt als een crematie van een familielid.
Vjestagirl schreef:En ik denk niet dat mensen vinden dat ze zo eventjes een nieuw paard halen, maar wel dat de crematie geen meerwaarde voor ze heeft. Mensen vinden de herinneringen belangrijker dan wat er met het stoffelijk overschot bedoeld. Hun keuze om niet te cremeren is niet minder waard dan jouw keuze om het wel te doen.
En ja, €1200-1500 is een behoorlijk bedrag, niet iedereen heeft dat zomaar liggen en ik kan me voorstellen dat mensen dat liever stoppen in een nieuwe paard dan in een crematie.
Overgens zou ik mijn familieleden wel begraven, omdat ik dat een prettig idee vind. Maar als ze MIJN lichaam in de container willen gooien vind ik dat prima.
Moontje1991 schreef:Waarom heb je wel een begravenis of crematie nodig om het verlies van een familielid te verwerken maar niet om het familielid van je paard te verwerken?
Wat is jou paard minder dan jou familie?
Voor mij is mijn paard als familie net zoals mijn katten.
Hoe beschouw jij je paard dan als hij voor jou minder waard is dan je familie?
Als een middel om je hobby mee uit te voeren net als een tennisracet?
IggyPop schreef:Wat ik er zo snel van begreep is het ophalen er wel bij inbegrepen en het is incl btw.
) , de rest weet ik nog niet. Dat zie ik wel als het moment daar is.
superrizzo schreef:Ik zou niet graag mijn paard aan straat leggen maar dat is mijn mening