Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Dennisch schreef:Moeten jullie mischien dan even gaan vragen bij organisaties voor ruiters met ene beperking, dat ze zelf juist liever voor oudere paarden kiezen... Bij ons wordt dit n.l wel te kennen gegeven.
russel schreef:Ik denk nl dat je zelf wel weet hoe je in dit geval moet handelen. Jij weet wat je voor dat paard hebt betaald en wat je van dat paard mag verwachten. Als je veel handelt in paarden dan heb je er kijk op en ken je de wereld achter de schermen.
Het heeft wel degelijk wat met dit topic te maken. het zegt nl wel iets over jouw en jouw kennis, want kennelijk zijn jullie geen groentjes in het handelen met paarden...maar deze keer is het paard minder dan je had verwacht.
Goed rijden en even een goede beoordelaar erbij doet al wonderen, anders heb je pech en heb je een oud paard gekocht, eentje die op is....en dat zal inherent aan de prijs zijn geweest.
Dennisch schreef:Moeten jullie mischien dan even gaan vragen bij organisaties voor ruiters met ene beperking, dat ze zelf juist liever voor oudere paarden kiezen... Bij ons wordt dit n.l wel te kennen gegeven.
funnyhorses schreef:Je hebt oudere en oude paarden!
Oudere paarden zijn in mijn ogen rond de 15 jaar,oude paarden zijn idd rond de 20jaar!
Vind het erg onkundig van die "manege" om zulke dieren aan te schaffen,sterker nog ik vind het grenzen aan dierenmishandeling.
We janken allemaal als we beelden zien op tv in andere landen hoe zware lasten paarden en ezels moeten dragen,in Nederland gebeurd het precies zo!Alleen stoppen ze hier alles in een mooi jasje!
bijdehandje1 schreef:Meid! Zet ze dan buiten, dan ben je van het weven af van de ruin, en de kans is groot, dat de merrie weer stukken opknapt.
En vergeet niet dat paardjes. die alleen worden bereden door gehandicapten, toch wel een of twee keer in de week na moeten worden gereden door een echt goede ruiter.
Dennisch schreef:funnyhorses schreef:Je hebt oudere en oude paarden!
Oudere paarden zijn in mijn ogen rond de 15 jaar,oude paarden zijn idd rond de 20jaar!
Vind het erg onkundig van die "manege" om zulke dieren aan te schaffen,sterker nog ik vind het grenzen aan dierenmishandeling.
We janken allemaal als we beelden zien op tv in andere landen hoe zware lasten paarden en ezels moeten dragen,in Nederland gebeurd het precies zo!Alleen stoppen ze hier alles in een mooi jasje!
Sorry hoor maar die paarden krijgen alle verzorging die ze nodig hebben, die hebben het echt niet slecht hoor! Ga maar eens kijken bij andere manege's, hier hebben de paarden het vele malen beter als op menig andere manege en dat weet ik uit ervaring.
Wij hebben al 3 jaar een pony uitgeleend aan de manege, en ze is nu 21 jaar en loopt nog hetzelfde als een 4 jarige pony!
bijdehandje1 schreef:Wie zijn "ons"?
Praat je hier over een erkend bedrijf of stichting?
Ik ben zelf jarenlang vrijwilliger geweest in deze branche, bij een erkende stichting.
De gemiddelde leeftijd van de paarden was een jaar of tien.
Oude paarden zijn niet bedrijfszeker. en dan moet men de cliënten teleurstellen.Dennisch schreef:Moeten jullie mischien dan even gaan vragen bij organisaties voor ruiters met ene beperking, dat ze zelf juist liever voor oudere paarden kiezen... Bij ons wordt dit n.l wel te kennen gegeven.
bijdehandje1 schreef:Ik kan niet bij jullie kijken, Dennisch. Ben wel op veel maneges geweest.
Maar mijn haren gaan recht overeind toen je zei dat de oude merrie hard achteruit gaat.
Een goeie manege laat zo'n dier gaan.
iejoor62 schreef:Ik sluit me hier helemaal bij aan, met nadruk op Zet ze dan buiten (dat zijn ze al 8 jaar gewend en dan met deze behoorlijke leeftijd weer op stal...dan worden ze vanzelf stram en zit een bok er ook eerder in dan dat ze lekker de hele dag vrij kunnen bewegen zoals ze gewend waren).
Hoop dat het voor zowel de paarden als voor de nieuwe eigenaren goed gaat aflopen.
Off topic: mijn paard is inmiddels ook al 21 jaar en doet het nog prima, maar toch wel op zijn manier en duidelijk niet meer zo soepeltjes als wat jaren geleden.
Citaat:Maar er zijn vaker clienten teleurgesteld door jone paarden die eerst braaf waren maar toch een keer ene gek sprongetje maakten.
Citaat:Dat kan niet, dat is al eerder uitgelegd, daar is hier geen mogelijkheid voor. Ze komen overdag buiten in weide of paddock, maar er is maar een klein stukje land. En 24/7 buiten dat lukt hier gewoon niet.
Dennisch schreef:iejoor62 schreef:Ik sluit me hier helemaal bij aan, met nadruk op Zet ze dan buiten (dat zijn ze al 8 jaar gewend en dan met deze behoorlijke leeftijd weer op stal...dan worden ze vanzelf stram en zit een bok er ook eerder in dan dat ze lekker de hele dag vrij kunnen bewegen zoals ze gewend waren).
Hoop dat het voor zowel de paarden als voor de nieuwe eigenaren goed gaat aflopen.
Off topic: mijn paard is inmiddels ook al 21 jaar en doet het nog prima, maar toch wel op zijn manier en duidelijk niet meer zo soepeltjes als wat jaren geleden.
Dat kan niet, dat is al eerder uitgelegd, daar is hier geen mogelijkheid voor. Ze komen overdag buiten in weide of paddock, maar er is maar een klein stukje land. En 24/7 buiten dat lukt hier gewoon niet.
bijdehandje1 schreef:Dan staan de dieren niet op de juiste plaats. heel sneu!
Een klein stukje land beschikbaar, en dan er paarden bij kopen
Citaat:Dat kan niet, dat is al eerder uitgelegd, daar is hier geen mogelijkheid voor. Ze komen overdag buiten in weide of paddock, maar er is maar een klein stukje land. En 24/7 buiten dat lukt hier gewoon niet.
Citaat:De paarden komen los op weide of paddock, sorry hoor maar ik vind dat jullie nu wel een beetje doordraaien. Er zijn genoeg stallen waar de paarden helemaal nooit naar buiten komen in wiede of paddock of enkel tot aan de stapmolen bijvoorbeeld!
Dennisch schreef:Sorry hoor maar die paarden krijgen alle verzorging die ze nodig hebben, die hebben het echt niet slecht hoor! Ga maar eens kijken bij andere manege's, hier hebben de paarden het vele malen beter als op menig andere manege en dat weet ik uit ervaring.
Wij hebben al 3 jaar een pony uitgeleend aan de manege, en ze is nu 21 jaar en loopt nog hetzelfde als een 4 jarige pony
Schei uit over manege's!
En wat betreft je uitgeleende pony daar wist je de achtergrond van.
Wat ik niet goedkeur is doelbewust echt oude paarden kopen zodat er mee rondgezeult gaat worden.Géén klinische keuring en dan achteraf een zondebok zoeken!
Te gek voor woorden.
aerdenhout1 schreef:Laten we nu wel eerlijk blijven...de VERKOPERS treft misschien nog veel meer blaam dan de kopers!!!!
Om paarden te verkopen die al op deze leeftijd zijn aan een manege, zegt denk ik al genoeg!
Het ging, denk ik, ook de verkopers meer om het geld dan dat deze 2 paarden goed terecht kwamen.
En ik geloof best dat jullie de paarden goed verzorgen TS, maar als je nu zelf zegt dat brave paarden moeilijk zijn te vinden, waarom verkopen jullie dan zo veel...goedkope, zeer brave...paarden??
Ik heb zelf 40 jaar een manege bedrijf gehad ( ben nu nog pensionstal) en weet dus donders goed wat een braaf paard waard is voor een manege, zeker als je met gehandicapten werkt!
Ik denk eigenlijk dat deze paarden voor een habbekrats zijn gekocht met een mooi verhaal, en dat het nu tegenvalt hoe "braaf"ze zijn.
Neemt nog steeds niet weg dat de vorige eigenaar net zo veel schuld heeft als een van deze dieren zo bij de slager staat!