het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilou_sharon

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 22:51

@t amy77
ik heb met J geen koopcontact opgesteld dit moest nog gedaan worden dit mede omdat er nog complicaties konden ontstaan doormiddel van de castratie dus zei heeft niets getekend.
ik ga morgen eerst naar het politie bureau en kijken wat ze er van zeggen ik had wel al gebeld vandaag en zeiden dat niets voor me konden doen maar dat betwijfel ik.
en als ik wist hoe slinks J is had ik nooit met haar in zee gegaan,maar je verwacht zoiets niet bij zo'n persoon....
J is woonachtig in zutphen.
ik weet niet of er hier iemand is die voor mij een voorbeeld mail kan opstellen zodat ik er nog wat aanpassingen kan aanbrengen om de opfok terug te mailen.....
als iemand dat zou kunnen graag

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 22:54

Mag ik je nog even zeggen dat ik je een heeeeeel kjeurige verkoper vind?
Zij wilde immers het dier gecastreerd hebben, dus de complicaties waren dan vanzelfspreken ook voor haar lijkt me. Anders had je hem wel laten ruinen op een eigen tijd wanneer het jou financeel uit zou komen, of nog lekker hengst gelaten.
Dus meissie, leer hiervan, vind het heel nobel van je, maar als je dit in de toekomst zo voortzet, ai, mag je er een 40urige werkweek extra bijnemen ;)

Ik ga eens even meedenken voor je voor een nette mail..ill be right back ;)

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:06

dit is inderdaad wel een hele nare situatie, en ze mogen inderdaad alleen op bepaalde voorwaarde het paard in beslag nemen, ik zou alleen niet alleen naar het politie bureau gaan!
Sterkte ermee

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:08

@t amy77
ik heb hier zeer zeker van geleerd maar ik wilde gewoon dat J een leuk paard kreeg omdat ze eerder een paard moest in laten slapen.
en ik vind het leuk wat ik doe om met paarden om te gaan en ze op een kleinschalig manier te verkopen het gaat mij om de klik tussen ruiter en paard het is immer geen kleding kast die je koopt vandaar dat ik ook die merrie wer heb opgehaald omdat het gewoon niet klikte....

in ieder geval bedankt voor het compliment en dit gebeurd mij nooit meer

@t mistral_bink waarom zou ik niet naar de politie moeten gaan in jou ogen ????

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:11

Citaat:
ook had Nde eigendoms papieren nog van het paard in haar bezit.

die kon J niet aan mij geven en vertelde mij dat ze die was verloren in de hevige sneeuwval op de fiets dat heb ik ook nog in de mail staan....

Wat een rotsmoes zeg... :+
Waar sneeuw al niet goed voor is!
Eigendoms papieren liggen normaal gesproken in de (brand-)kast,niet onder je snelbinders...

Sterkte met het vinden van een oplossing! :(:)
(en ik zou er niet alleen op af gaan :n )

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:12

Hier ff een meelezer: wat een rot-situatie voor je!
Sommige mensen zou je toch!!
Verder kan ik je niet helpen met tips en adviezen, alleen dit:
Mistral_Bink zei niet dat je NIET naar het politiebureau moet gaan, ze zei dat je niet ALLEEN moet gaan ;) Ik zou inderaad zeer zeker naar de politie gaan, hetzij voor verduistering of wat dan ook. Maar dat weten de mede-bokkers hier een stuk beter.

Ik wilde alleen even ophelderen wat Mistral-Bink zei :)

Succes morgen bij de politie en ik hoop dat je je 3-jarige snel weer terug krijgt!!

Edit: En inderdaad, zeker niet alleen naar de opfok gaan, zorg dat er iemand (liefst een groot persoon met een lekkere vlotte babbel ;) ) met je meegaat. En zorgen dat je goed voorbereid bent, dat je je niet klem kan laten banketstaaf. Als jij recht hebt op dat paard, als jij hem als eigenaar kan ophalen en zij die onvoldane kosten nog met J moeten regelen, is dat hun probleem, niet de jouwe.
Maar inderdaad ik zou ook eerst heeel goed ingelicht willen zijn voor je daar met je mond vol tanden staat en 800euro kan afrekenen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:23

Ik vind het heel vervelend voor je, echter vind ik je in deze erg naief geweest. Ik zou nooit ergens mijn paard achterlaten zonder dat er voor betaald is.

Nog even voor de mensen die zeggen dat ze zo'n nette verkoper is, dat zou je niet zeggen als je weet hoe ze haar paarden behandeld. Hoe iemand van een kerngezond en lekker rond, gespierd en goudeerlijk, door en door LIEF Z2 paard zo'n gratenpakhuis hebt weten te maken waarvan het lichtje gedoofd is in z'n ogen, echt waar, schandalig. Dus voor je met de vinger naar een ander wijst, kijk ook even naar jezelf.

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:30

@t mindfields.

nogmaals als N niet was gekomen om het geruilde paard op te halen was het een gewone ruil geweest en hoefde er ook niet voor betaald te worden.

en om op het verkoper te reageren ik ben wel een nette verkoper kom mijn afspraken na zoals het hoort.
de paarden die ik heb staan of heb gehad zijn nooit iets te kort gekomen en nog steeds niet!!!
en als je lichtjes zijn ribben ziet zou ik niet van gratenpakhuis spreken dus ik heb geen idee waar je het over heb.
hij ziet er nog steeds super uit dus oordeel niet voordat je weet hoe me paarden eruit zien ander kom je kijken dan is dat meteen uit de wereld...
en ik heb geen zin om hier weer een ruzie topic van te maken laten we het gezellig houden wil graag opgelost hebben daarvoor heb ik dit topic geopend en niet voor deze onzin...

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:30

wilou_sharon schreef:
@t amy77
ik heb hier zeer zeker van geleerd maar ik wilde gewoon dat J een leuk paard kreeg omdat ze eerder een paard moest in laten slapen.
en ik vind het leuk wat ik doe om met paarden om te gaan en ze op een kleinschalig manier te verkopen het gaat mij om de klik tussen ruiter en paard het is immer geen kleding kast die je koopt vandaar dat ik ook die merrie wer heb opgehaald omdat het gewoon niet klikte....

in ieder geval bedankt voor het compliment en dit gebeurd mij nooit meer

@t mistral_bink waarom zou ik niet naar de politie moeten gaan in jou ogen ????

Ja zeker wel naar de politie gaan maar zoals ik zei niet alleen!

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:32

ja ik snapte hem verkeerd sorry ik zal jullie op de hoogte houden

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:33

Sharon ik heb de foto's gezien van hoe hij er uit zag toen hij net bij jou vandaan kwam, de eerste dag van aankomst en het is echt verschrikkelijk hoe onvoorstelbaar mager hij was. Geen spier er meer op en overal uitstekende botten.

Ik snap niet dat je dat zelf niet zielig vind? Je houdt toch van paarden?

Nogmaals ik vind het heel vervelend voor je dat dit gebeurt is maar ik vind wel dat je je paarden wat beter zou moeten verzorgen.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:35

Mindfields schreef:
Sharon ik heb de foto's gezien van hoe hij er uit zag toen hij net bij jou vandaan kwam, de eerste dag van aankomst en het is echt verschrikkelijk hoe onvoorstelbaar mager hij was. Geen spier er meer op en overal uitstekende botten.

Nogmaals ik vind het heel vervelend voor je dat dit gebeurt is maar ik vind wel dat je je paarden wat beter zou moeten verzorgen.

Is dit nu werkelijk nodig in dit topic mocht je het er niet mee eens zijn mag dat gezegd worden maar doe dat dan even via een PB en niet zo openbaar als je op haar site kijkt zie je goed verzorgde paarden.

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-10 23:40

nogmaals me paarden zien er goed uit.
hij is wel ziek geweest dus heeft hij een tijd niet gelopen.
vandaar dat hij niet meer zo in ze spieren zat maar erg mager was hij ook nietja zag ligt zijn ribben maar dat kwam door dat hij ziek was geweest.
en zo goed als hij eruit zag toen jij hem reed zal hij nooit meer zien omdat hij heel andere spieren gebruikt nu hij niet meer de moeilijke oefeningen moest lopen maar graten pakhuis is ook wel overdreven nogmaals kom is langs kan je het met eigen ogen zien dat mijn paarden er gewoon goed bij staan.
ze zijn eerder iets te dik :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:44

Maar als jij paard x hebt moeten terug geven dan is de "koop" of de "ruil" toch geannuleerd en zou jij jouw paard moeten terug krijgen. De kosten van afgelopen maanden van stalling en opfok zijn dan toch nog steeds voor degene die hem daar gezet heeft? Gezien het contract met de opfok tussen N en de opfokker is en niet tussen jou en de opfokker... Dus die opfokker kan dan toch niets eisen voor jou en zou je paard toch gewoon moeten terug geven lijkt me? :o
Want in principe kan je stellen dat N jouw paard gestolen heeft... (immers de betaling: zijnde het paard dat je in ruil zou krijgen is niet door gegaan) en je kan de eigenaar van een gestolen paard toch niet laten opdraaien voor de kosten die degene die het paard gestolen heeft gemaakt heeft?

Kan zijn dat ik heel erg dom denk hoor. :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-10 23:58

Mindfields schreef:

Kun je dat niet beter via PB doen?

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:09

MamboBeach schreef:
Mindfields schreef:

Kun je dat niet beter via PB doen?

Helemaal mee eens!!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:54

Hmm, dit verhaaltje heeft een staartje.

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 07:53

Waarom? Koper heeft het paard dan blijkbaar in die toestand van de verkoper gekocht,
nóg geen reden om een verhaal zo te laten lopen, toch?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 08:48

de stal houder waar ie nu staat heeft geen enkel recht tegen over jouw, jij kan hem gewoon ophalen dat weet zij ook donders goed snap dat ze haar centjes willen hebben en dat ze het paard gebruikt als onder pand en jouw schrik wil aanpraten met een eventueel verkoop praatje maar geloof me ze heeft geen recht tot spreken dus trailer er achter en je paard halen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:00

@TS: wat een vervelend situatie! Het is niet netjes van de persoon in kwestie om niet te betalen, maar ik vind het wel erg bijzonder dat je je paard na enkel wat e-mailtjes zomaar daar naar toe brengt. En ik vind het ook vreemd dat die andere persoon jouw paard niet eerst wilde komen bekijken, voordat je het dier daar naar toe bracht.. Volgens mij had dit gemakkelijk voorkomen kunnen worden als je zelf wat scherper was geweest. Ik hoop dat je hier je les uit trekt :)

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:08

om terug te komen op wat mindfields zei en dan laat ik het daar ook bij.....
het verschil tussen schraal en mager zijn 2 verschillende dingen.
je zag alleen een beetje zijn ribben en dat er botten en dergelijke uit zouden steken is echt zwaar overdreven en die mensen waren super blij met hem en ging daar lekker de wei op, plus een andere omgeveing geeft een paard toch wat stress en vallen ze altijd ietsje terug.....
en had inderdaad liever gehad ze dat via pb had gedaan maar goed het is gebeurd en het is niet anders..........

@T cocktail ik zou me trailer er wel gelijk wilen achter de auto willen hangen maar ik moet wel goed beslagen ten ijs komen en wil niet met met me mond vol tanden komen te staan.
het is gewoon vervelend dat ik J niet te pakken krijg en nergens op reageert niet mail, sms en neemt niet op als ik bel en op hyves is ze ook niet.
ik zal toch haar handtekening moeten hebben lijkt me of kan ik er ook gewoon zo heen zei heeft negens voor getekend dus ik ben nog steeds eigenaar.....
ik ga zo eerst lang de politie kijken wat die voor me kunnen doen.

ik moet de opfokeigenaar ook nog iets terug mailen maar weet echt niet wat ik hem moet sturen..
hij probeert te bluffen en ik wil met deze mail aan hem duidelijk maken dat ik weet waar ik over praat en dat is niet zo makkelijk....

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:26

jee wat een vervelende situatie zeg!
Je hebt inderdaad dom gehandeld ;) maar daar valt nu niets meer aan te doen.
Had het van N wel coulant gevonden als ze je in deze zaak zou hebben geholpen, jij hebt haar paard toch ook netjes teruggegeven toen jij erachter kwam hoe het zat?

Ik zou morgen eerst maar eens een advocaat/rechtsbijstand bellen om navraag te doen, laat een en ander over je ruin op papier zetten en ga daarmee naar de opfok toe nadat je de politie hebt gebeld om aan te geven dat je het paard op gaat halen; als ze je dwarszitten weten ze waar het ove rgaat en kan de politie je assisteren.
Er vanuitgaande dat je je ruin nog je eigen kan noemen op dit moment natuurlijk.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 09:45

ik haal een ding niet uit de verhalen.
heeft N wel kunnen aantonen dat het paard van haar is?
ze heeft je gebeld en haar verhaal gedaan, maar heeft zij wel een koopovereenkomst kunnen tonen aan jou?
ik bedoel, ik heb begrepen dat er wel even tijd tussen zat voor ze je belde en de tijd dat je het paard op stal had.
en als je een paard hebt, dan zou je zeggen dat je het der toch wel een paar keer per week zou zien, of in ieder geval op de hoogte bent van het wel en wee van het dier.
en mag je levende have als onderpand houden?
ik dacht van niet namelijk.
k wens je wel veel succes, wat een rot situatie zeg

wilou_sharon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-10 09:48

@t robbedoes

ja N kon mij het contact laten zien wat J had getekend.
dat had ze allemaal ook alle mails tussen haar en J waren aanwezig het was gewoon overduidelijk dat ze dit plan van te voren heeft opgezet.

kan iemand mij misschien helpen met een voorbeeld mail wat ik het beste aan de opfok zou kunnen gaan mailen
ik heb namelijk geen flauw idee het moet wel goed overkomen niet dat hij het leuk gaat vinden maar dat vond ik ook niet van de mail die hij aan verzond

gr sharon

cindy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 10:03

Ik heb niet alles gelezen dus als het al gezegd is, sorry!

Ik las dat de "dader" in de schuldsanering zit... Neem contact op met een advocaat om uit te zoeken wie de bewindvoerder is, neem daar contact mee op... in principe is de "dader" een schuld aangegaan en dat mag niet als je in de schuldsanering zit. Dan word de koop cq ruil ongedaan gemaakt!

(heb zo mijn paard weer teruggekregen)

Succes!