Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het zijn moeilijke tijden om je paard te verkopen... 
kynshiri schreef:sja waarom zou hij ook elke manègeponie waar weer eens een meid op verliefd geworden is moeten weggeven voor een kleinigheid. Als dat dier geen mankementen heeft, waarom zou ze dan niet meer kunnen lopen op de manège?
weer een heel antropomorfe benadering dat een paard een welverdiend pensioentje moet krijgen na jaren hard gewerkt te hebben. tzal hem worst wezen
oja ik heb uiteraard niet gestemd, want er zijn alleen 3 situaties om uit te kiezen waar je de pony kooptt. Mijn optie zou zijn 'get over it, en geef daar je geld niet aan'
(dus tis niet zomaar een liefde, nee al zoveel jaar en ik rijd er al niet meer sinds mijn 12e.
) Jol1 schreef:De slachtprijs is op het ogenblik 80 eurocent per kilo. Ik weet niet hoe groot die pony is, maar laat hij ongeveer 400 kg wegen, dan praat je over 320 euro. (Al vraag ik me trouwens af of voor zo'n oude pony zelfs nog die 80 cent wordt betaald.) Een pony van die leeftijd is, zeker met de huidige ingestorte paardenhandel, hooguit de slachtprijs waard. Ook een goede manegepony van die leeftijd is niet meer waard. Als ik die manegehouder was dan zou ik die pony zelfs gratis aan je geven, als ik zeker wist dat jij hem een goede oude dag kan geven. Heel plat gezegd vind ik het een eikel van een vent dat hij jou zo een poot uit wil draaien. Dit klinkt allemaal niet erg aardig, maar je bent echt veel te goed en daar maakt hij op deze manier lelijk misbruik van!
Jol1 schreef:Er roepen nu veel mensen dat een goede manegepony goud waard is, maar we hebben het hier wel over een pony van 25 jaar! En die is toch echt niet veel meer waard. Ik begrijp best dat je de pony een goede oude dag gunt, maar ik zou eerst nog maar eens heel goed daarover nadenken. Zelfs all krijg je hem gratis, dan kost het dier je nog vele duizenden guldens aan onderhoudskosten. Ik las net eerder iets over een bod van 1.500 euro, maar dat is ook nog veel te veel. Als je hem persé toch wilt, dan zou ik hooguit de slachtprijs of desnoods 500 euro bieden en daaraan vasthouden.

Jol1 schreef:Toevallig heb ik mij wel verdiept in de paardenhandel. Iedere handelsstal, paardenhandelaar en eerlijke manegehouder kan je vertellen dat die handel op het ogenblik hopeloos slecht is. Zelfs in de krant heb je deze week kunnen lezen dat mensen hun (vaak ook gezonde) paard niet aan de straatstenen kwijt kunnen. Als je 2000 euro voor zo'n pony wilt betalen, dan moet je dat natuurlijk zelf weten. Of het verstandig is, is een tweede. Je laat je misschien teveel leiden door emoties en te weinig door verstand. Ik weet dat dat niet zo aardig overkomt, maar ik bekijk het nuchter en objectief.
dat is ook niet erg maar het heeft verder dan geen zin om erover te praten omdat er gelukkig meerdere met mij zijn in het idee wat wij erover hebben.