Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Biskwie schreef:Ah ok
Tot mijn verbazing op concours is dit niet voor iedereen meer vanzelfsprekend, vandaar mijn vraag
cissy schreef:je kunt ook nog een stang lenen van een 1,5 paardstrailer en daarmee je schot opzij zetten naar rechts, dus paard wel links laten staan. Dan kan hij wel opzij stappen maar staat voorin toch enigzins opgesloten waarmee je het heen en weer wandelen kunt tegengaan, achter kan hij dan wel lekker omstappen.
Zet dan wel met een touw het schot aan de rechterkant vast voor de stevigheid.
Wanderers schreef:Tip van cissy vind ik zo gek nog niet ..
Wanderers schreef:Ook mij is overigens altijd verteld dat je één paard in een 2-paards trailer in principe altijd links moet neerzetten.
<knip>
Ennuh, ook al zijn zwaardere/sterke auto's uiteraard een must om een paardentrailer te trekken .. ook deze 'trekkers' houden een trailer echt niet altijd op de weg hoor ..
Met paarden achter je auto blijf je uit de berm, zeker als je niet voldoende auto ervoor hebt staan!
alles in eigen hand hebben of houden, zéker niet als 'slechts' chauffeur zijnde .. was dat maar waar.Wanderers schreef:.. je kunt niet altijdalles in eigen hand hebben of houden, zéker niet als 'slechts' chauffeur zijnde .. was dat maar waar.
Er kunnen zich nu eenmaal altijd(!) situaties voordoen waardoor je bv. onbedoeld en ongevraagd in de berm belandt ..
Btw.: in principe = als er geen reden is om het anders te doen
Dus als die er wel is, dan doe/zoek je toch een andere mogelijkheid ?!
Wilde alleen maar aangeven dat er een goede reden voor is om het gewicht in principe op de linkerkant te zetten ....
manie schreef:Wanderers schreef:.. je kunt niet altijdalles in eigen hand hebben of houden, zéker niet als 'slechts' chauffeur zijnde .. was dat maar waar.
Er kunnen zich nu eenmaal altijd(!) situaties voordoen waardoor je bv. onbedoeld en ongevraagd in de berm belandt ..
Btw.: in principe = als er geen reden is om het anders te doen
Dus als die er wel is, dan doe/zoek je toch een andere mogelijkheid ?!
Wilde alleen maar aangeven dat er een goede reden voor is om het gewicht in principe op de linkerkant te zetten ....
Totdat ze op links niet willen staan....dan kies je voor rechts en dat is 100% veilig kan ik je vertellen!
Vele malen veiliger dan een paard dat onrustig is op links....
Wanderers schreef:![]()
![]()
![]()
Ik geef het op, ben duidelijk niet in staat om iedereen goed te laten lezen wat er geschreven wordt![]()
Maar ach, daar gaat het hier ook helemaal niet om ..
Hoop dat TS. een manier vindt (of inmiddels gevonden heeft) om haar paard veilig te vervoeren
!