Stal aanklagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 00:53

Popstra

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:27

Miss kan men hier van leren om ook eens goed te kijken hoe de paarden er bij staan op een stal vóór je beslist je paard er te stallen! Ik blijf zeggen dat je vrijwillig zelf kiest ergens je paard te stallen en je dus zelf goed moet uit zoeken hoe de stal te boek staat en hoe je paard het daar gaat krijgen. Achteraf gaan roepen hoe slecht het er wel niet was heeft weining zin nu!

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:45

Daar heb je een punt, maar het is echt niet zo makkelijk als jij nu doet voorkomen.
Deze stal is al meerdere keren van naam veranderd.
Waarschijnlijk gaan ze verhuizen omdat het contract niet verlengd gaat worden las ik net, dus wordt het ook een ander adres.
Daarbij, heb je altijd "zeikerds" en op elke stal is het wel iets. Iedereen wil wat anders en wat voor jouw de ideale stal is, kan voor een ander niets zijn.
En waar mijn pony staat is een pension stal, maar particulier en heeft dus geen naam. Hoe check je dit soort "pensionstallen"? Ik zou het niet weten.
Ook is het algemeen bekend dat door dit soort types leugens, mooie praatjes enz voorhouden. Hoe filter je de leugens eruit? Zelfs leugendetectoren hebben het niet altijd goed.

Dus ik vind het te simpel om dingen te roepen in de trant van "had je maar beter moeten informeren vooraf en nu niet gaan zeuren achteraf".
Laatst bijgewerkt door Tanja op 17-08-10 13:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 11:55

helemaal mee eens, de slechte verhalen gaan nu eenmaal sneller als de goede,althans dat is mijn ervaring.
al moet ik zeggen dat ik over deze stal wel erg vaak negatief hoor en dat gewissel met die namen :? vind ik ook wat verdacht.
gewoon goed kijken waar je wil gaan staan duidelijke vragen stellen en eventueel zelf voorstellen om een schriftelijke overeenkomst aan te gaan,maar ja dan heb je zelf ook meer verplichtingen denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:25

Maar mensen kunnen goed liegen hoor.

Als er wordt gezegd dat er een buitenbak komt en die komt maar niet...druk/druk/druk....als er wordt gezegd dat er nieuwe stallen komen en die komen maar niet..

Als de paarden net buiten staan en er wordt gezegd dat ze hele dagen buiten lopen....maar niet heus....net die dag was er iets bijzonders en staan ze binnen, mispoes....dat er nog uitgemest moet worden maar dat ze net thuis zijn, zo een drukke dag gehad....ja lekker niet, want stro is duur.......ja dit is net een slechte baal met kuil, maar dat slechte gooien we weg......duh....

Ja dat paard is mager, maar de eigenaar is bang dat hij dik wordt.....volgens mij heeft hij wormen, ik heb hem maar binnen gehouden......ja echt wel.....

En zo kan je nog wel even door gaan hoor.

Als men een stal heeft om zakken te vullen, is het makkelijk werken en smoezen over.....de meeste mensen zitten overdag op het werk, die hebben geen idee en dan zijn er nog een hoop die er geen snars verstand van hebben.

Zij die dat wel hebben, zoals TS worden dan als heel moeilijk bestempelt en krijgen ruzie....ach big deal, komt wel weer een andere troela met een knol....die geen idee heeft.....De echte wedstrijdruiters komen nl niet op zo een stal af, want die mist de faciliteiten en die willen ze ook niet....want als die komen vragen, is er net geen stal vrij.....want gek zijn die mensen niet hoor, gewoon uitgekookt....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:05

Deze stal is al vaak besproken op bokt en ik zie de advertentie regelmatig op Marktplaats. Het klinkt altijd heel aantrekkelijk, maar ik heb inmiddels ook al te veel verhalen in mijn omgeving gehoord.

Ik vind het jammer dat dit soort zaken niet gewoon op Bokt mogen blijven staan, want zolang dit soort topics verwijderd blijven worden zullen er steeds weer mensen in trappen ten koste van hun paard.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:11

Ik ben bang dat je er weinig op kunt verhalen omdat er volgens mij geen blijvende schade is.
Maar aan je paarden is heel goed te zien dat ze eronder geleden hebben, vreselijk.
Ben blij dat je er weg bent en hopelijk heb je nu een fijne plek voor ze.
Maar het is heel erg moeilijk om een goede plek te vinden, daar weet ik alles van.
Er zijn zo ontzettend veel stallen die zich niet aan de afspraken houden en ze doen maar wat, als die stalling maar binnen komt.
En dat allemaal over de rug van de paarden.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 13:58

Moderatoropmerking:
Vriendelijk verzoek om de discussie te beperken tot de vraag van de topic starter. Daarbij hoort bijvoorbeeld het elkaar vragen hoe een negatieve reactie bij een advertentie op een andere site geplaatst kan worden niet, deze en soortgelijke reacties zijn off topic en worden direkt verwijderd.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:03

Ook ik ben "bekend" met deze stal. Was vorig jaar op zoek naar een andere stal, aangezien het daar echt niet lekker ging (overigens was dit een stal die zijn irritaties gelukkig niet op de paarden bodvierde, maar tegen mij).
Kwam hun advertentie tegen, en die sprak mij erg aan: veel naar buiten, goede verzorging en nette prijs.

Natuurlijk heb ik de negatieve berichten op bokt gelezen en ben ook gewaarschuwd. Vooral uit nieuwschierigheid toch daar wezen kijken.
Zag er allemaal netjes uit, (erg) vriendelijke mensen, maar wel kale weilandjes (erg klein afgezet) en veel jonge meiden.

Uiteindelijk niet naartoe gegaan natuurlijk. Daarnaast konden ze helaas de staleigenaar van waar ik toen stond (en heel graag wegwilde), waardoor ze flink hebben zitten stoken bij die man. Hele rare verhalen kwamen hieruit.
Heb xxxxxx een best boze mail gestuurd, waarop ze reageerde dat ze dat écht niet had gedaan en dat die staleigenaar spontaan "gezellig" bij hun langs kwam.

Gelukkig sta ik nu bij een hele fijne stal, waar wel alle afspraken nagekomen worden en waarbij de staleigenaar echt super is. En dat terwijl de stal waar ik hiervoor stond echt het tegenoverstelde was, en zelfs nog steeds alles controleert wat ik doe op internet.
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-08-10 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Ook hier naam verwijderd.

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 23:15

Graag ontvang ik van alle oud pensionklanten een uitgebreide pb met hun verhaal! De meeste heb ik al benaderd, maar heb jij daar ook gestaan, stuur dan even een berichtje met jouw ervaringen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:09

Wel fijn om te lezen dat er een eind aan zit te komen!
Hopen dat er echte 'paardenmensen' in komen na februari!
Suc6 met e strijd!

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:32

Sorry hoor, maar in 1 week zo vermageren? En je bent in die hele week niet 1 keer geweest? Dan was het je direct opgevallen, maar ik geloof niet zo dat het in 1 week zo is gekomen. Daarbij gaat het niet alleen maar op het voeren waarom je allang weg had moeten zijn, ergens schrijf je over dat je paard 3 weken in het donker heeft gestaan. En er zal nog wel veel meer al veel langer spelen. NEe sorry ik begrijp nog steeds niet waarom je zo lang gebleven bent!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:34

Vlees heb je er zo binnen 1/2 weken af hoor, maar om het weer erop te krijgen kan het wel 2 maanden duren. :j
Laatst bijgewerkt door Tanja op 18-08-10 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Overbodige quote verwijderd.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:37

Brendaaaa schreef:
Sorry hoor, maar in 1 week zo vermageren? En je bent in die hele week niet 1 keer geweest? Dan was het je direct opgevallen, maar ik geloof niet zo dat het in 1 week zo is gekomen. Daarbij gaat het niet alleen maar op het voeren waarom je allang weg had moeten zijn, ergens schrijf je over dat je paard 3 weken in het donker heeft gestaan. En er zal nog wel veel meer al veel langer spelen. NEe sorry ik begrijp nog steeds niet waarom je zo lang gebleven bent!

Alsof je zomaar ineens weer van de hak op de tak gaat verhuizen.
Je moet eerst eens op zoek naar een geschikte plek, daar moet ook plaats zijn en je moet er van vandaag op morgen terrecht kunnen.
Daarbij heb je vaak een opzegtermijn op een stal ( al had ik me daar niet aan gehouden in die omstandigheden)
En soms is een stal niet naar je zin maar geef je het toch wat tijd om te kijken of het veranderd.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 12:53

Moderatoropmerking:
Dringend verzoek om het noemen van namen hier achterwege te laten, dit heeft totaal geen waarde voor het topic en is dan ook niet toegestaan

Chezshir77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:19

jesito schreef:
Brendaaaa schreef:

Je moet eerst eens op zoek naar een geschikte plek, daar moet ook plaats zijn en je moet er van vandaag op morgen terrecht kunnen.
Daarbij heb je vaak een opzegtermijn op een stal ( al had ik me daar niet aan gehouden in die omstandigheden)
En soms is een stal niet naar je zin maar geef je het toch wat tijd om te kijken of het veranderd.

Nou, ik denk dat als je alles op alles zet, je echt heel snel een tijdelijk plekkkie kan vinden, ZEKER in de zomer, want dan kunnen ze ook heel even op het land alleen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 13:27

mischien is dit al vermeld maar ik zou de AID bellen en niet de dierenbescherming.
die mogen net wat meer dan de dierenbescherming :)

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 15:03

jesito schreef:
Brendaaaa schreef:

Inderdaad! Ik heb ook 1,5jaar op een stal gestaan, en alleen het eerst 3/4jaar had ik het naar mijn zin gehad (overigens stonden mijn paarden er wel goed bij behalve problemen met voeren, weinig stro in de stal, hele slechte sfeer). Meestal kijk je het even aan en probeer je het beste ervan te maken.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:38

Geen idee of ik dit mag plaatsen maar misschien heb je hier ook nog wat aan.
Deze"" protest brief"hebben wij na ons vetrek( in 2007) van 7 pensionklanten gestuurd naar deze stal.

Protest brief tegen het gevoerde beleid van [naam verwijderd] en wel om de onderstaande redenen:

de bijzonder ruwe omgang van de heer Hartman met de paarden (die overigens niet van u zijn, maar aan hen zijn toe”vertrouwd”). Het is meerdere malen door verschillende klanten gezien dat u paarden met het halstertouw tegen o.a. het hoofd heeft geslagen

Onder valse voorwendselen worden nieuwe klanten gelokt, mooie beloften worden gedaan, waar uiteindelijk niet veel van waargemaakt wordt

Vanaf de start van de stal tot aan het moment dat wij 1 voor 1 zijn weggegaan, zijn diverse afspraken door u éénzijdig teruggedraaid, en wel:
Paarden mochten los en gelongeerd worden in de bak en ineens niet meer
Kwaliteit van het hooi was in eerste instantie veel beter, is naar uw zeggen gedurende de periode van weidegang teruggebracht naar minder eiwitrijk hooi, echter bij aanvang van de winterperiode is dit zo gebleven. Contractuele afspraken over hoeveelheden hooi zijn derhalve niet nageleefd
Afgesproken was dat de stalhuur inclusief weidegang was. Door misleiding van uw kant zijn alle klanten gedwongen hier extra voor te betalen. Er is nooit een gezamenlijke wei gecreëerd, uitsluitend privélandjes waarvoor € 30,- extra moest worden betaald. U heeft alle klanten voorgehouden dat er niemand belangstelling had voor de gezamenlijke wei en het alleen mogelijk was een privélandje te huren
Zelf pakken van hooi en stro als de eigenaar dit nodig vond. Ook dit werd verboden, onder het mom dat andere paarden dan onrustig werden. Uw eigen paarden werden regelmatig tussen de voerbeurten door van hooi voorzien. Dit moet voor de andere paarden, die uitgehongerd werden, wel hele nare momenten geweest zijn.
Het in de wei zetten en uit de wei halen van de paarden in het weekend. Dit was een dienst die ingecalculeerd zat in de stalprijs maar die door u is stopgezet.
Het ’s morgens voeren van hooi voordat er bix werd gevoerd. Dit is stopgezet zonder dat u hiervan één van de huurders op de hoogte heeft gebracht. Waarschijnlijk bent u door uw non-professionaliteit niet voldoende op de hoogte geweest hoe belangrijk het voor de spijsvertering van een paard is om eerst hooi en daarna pas bix te krijgen.
Ergo: De service werd minder en minder en de prijs is alleen maar omhoog gegaan.

Weigerachtig zijn om bij voortijdig vertrek het niet gebruiken van stalstrooisel en voer te compenseren. Ieder enigszins respectabele stal behoort dit te doen en doet dit ook. Hetzelfde geldt voor uw weigering om bij tijdelijke leegstand van een stal, bij bijvoorbeeld vakantie of verblijf in kliniek, dit financieel compenseren.

Het te weinig verstrekken van en zelfs overslaan van voerbeurten van het hooi. Dit heeft een groot aantal koliekgevallen veroorzaakt. Eén paard heeft zelfs op het randje van de dood gebalanceerd! Dit is een punt wat wij u allen zeer kwalijk nemen en zelfs het woord “misdadig”voor in de mond willen nemen. Het willens en wetens uithongeren van paarden is toch alleen mogelijk als iemand totaal geen geweten heeft? Dit punt kan helaas niet afgedaan worden als onkunde of naïviteit, aangezien uw eigen paarden regelmatig werden bijgevoerd. Diverse klanten hebben geprobeerd dit bespreekbaar te maken en hier verandering in te brengen. U heeft zelfs niet willen toegeven dat u hierin nalatig bent geweest en heeft ook geweigerd hierin aanpassingen te doen. Ons inziens heeft u op deze wijze geprobeerd minder kosten te maken voor uw eigen geldelijk gewin. Hier zijn onze paarden de dupe van geworden, zij konden zichzelf niet verweren en hebben hierdoor schade ondervonden. U zou zich moeten schamen!!!!

Het toezicht op de paarden is onvoldoende. Grote delen van de dag zijn de paarden zonder enig toezicht of controle. Uw melding dat de eigenaar van de stallen regelmatig aanwezig is, is geen bijdrage, aangezien dit iemand is die totaal niets van paarden weet en ook niet zou weten wanneer welke actie ondernomen zou moeten nemen.

De Bix werd vaak gewoon op de grond gegooid, tussen de mest en de urine! Het zijn wel dieren, maar die hebben ook smaak en gevoel.

De extra benaming Therapeutisch Paarden Centrum is in onze ogen zo lachwekkend, dat we daar eigenlijk verder geen woorden meer aan vuil willen maken.

Onvoldoende stalbed van de paarden. Dit werd mede veroorzaakt doordat de paarden zo’n honger hadden dat zij dit opaten. Bij stro leverde dit verder geen lichamelijke problemen op voor de paarden, behalve dat ze op de stenen stonden en niet konden gaan liggen; de paarden op vlas waren uiteindelijk genoodzaakt dit ook te nuttigen, samen met hun eigen uitwerpselen, waardoor paarden koliek kregen.

Weet u trouwens dat sinds u bent begonnen met deze pensionstal het verloop buitensporig is:
U kunt uw optelsommetje waarschijnlijk ook wel zelf maken, maar wij willen u hierbij graag een handje helpen. Wij komen op het volgende uit:
Tot en met begin november 2006 18 paarden vertrokken
Vanaf november tot nu 2007 9 paarden vertrokken
Totaal 27 paarden vertrokken
Als we ervan uitgaan dat u met eigen paarden 3 stallen heeft bezet die derhalve niet voor verhuur beschikbaar zijn, is het te verhuren aantal stallen buiten 5 en binnen 14, minus de stallen in eigen gebruik = 16 stallen. Dit wil dus zeggen dat uw stal al bijna 2 keer volledig bezet en weer leeg is geweest.
Ieder normaal denkend mens zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat een carrière als pensionstalhouder voor hem dus duidelijk niet is weggelegd.
Wij denken dat dit moment voor u nu is aangebroken en hopen dat u dit nu ook inziet.

Deze verklaring is ondertekend door….. uw ex-klanten, die het niet erbij hebben willen laten zitten en u op deze manier proberen duidelijk te maken dat u niet op deze voet door mag gaan.
Laatst bijgewerkt door delerium op 23-08-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: stalnaam en locatie verwijderd

NHE_fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:04

rapido schreef:
Miss kan men hier van leren om ook eens goed te kijken hoe de paarden er bij staan op een stal vóór je beslist je paard er te stallen! Ik blijf zeggen dat je vrijwillig zelf kiest ergens je paard te stallen en je dus zelf goed moet uit zoeken hoe de stal te boek staat en hoe je paard het daar gaat krijgen. Achteraf gaan roepen hoe slecht het er wel niet was heeft weining zin nu!

Iedereen kan zich vergissen, je gaat eerst praten en het klinkt goed, 4 jaar geleden zag alles er nog prima uit en was goed onderhouden.
Er kwam toen zelfs iemand staan met 3 (!) paarden die hier blijkbaar ook vertrouwen in had. Eén van deze paarden heeft keer op keer koliek gehad, totdat onderzoek in Utrecht uitwees dat dit paard veel te weinig hooi kreeg en daardoor zo ziek werd.
Misschien komt dit verhaal je bekend voor?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:05

Mijn ervaring is dat het op stallen in het begin altijd geweldig is en ze alles doen wat je wilt, na 6 weken is het afgelopen, lijkt wel een magisch termijn, maar dan wordt het minder en minder

Ik heb op een stal gehad dat ik een dikke week niet had gereden, ik werkte overdag en dat was exceptioneel want ik werk al jaren part-time, maar toen een paar maanden fulltime en dan begint de ellende.

Dus ik kom in het donker, altijd veel te donker daar want verlichting kost geld en ik heb een zwart paard....heb ik op een dag een middag vrij en het was ineens mooi weer, het was winter, ik had die periode een week of anderhalf niet gereden, er van uit gaande dat mijn paard overdag buiten kwam.......haal het deken eraf en ik zie tot mijn ontsteltenis dat zijn wintervacht loslaat, dat hij kale plekken krijgt, dat je de haren er zo uit kan trekken en dat de huid dan kaal is.....en onder zijn vacht voel ik duidelijk dat hij vermagerd is...........

Dus zo snel kan dat gaan en als mensen denken dat ik niet consequent met mijn paard bemoei......dan zijn er nog die vinden dat het ook wel wat minder kan....dat er wel een dagje tussendoor kan zijn dat het maar eens niet moet zijn.....dus..

Ik op internet op gezocht, schimmel was het niet...en de mooie zilverachtige glans op zijn zwarte vacht was ook weg, internet leerde mij dat het ondervoeding was.

Dan ga je je ook achter je oren krabben, die stal staat gewoon goed bekend. Maar als je goed oplet, hebben ze paarden die altijd meer krijgen, meer hooi, veel meer stro, beter uit gemest......maar wat daar meer gaat, gaat bij een ander paard minder...en dat was de mijne dus...altijd in een zeiknate stal en mijn paard was een zeikerd. Maar als ik dan op tijden van uitmesten op zaterdag was, dan zag ik wat er gebeurde....
Op zondag deden we het zelf, maar dan werd mijn paard 2 dagen niet opgestrooid, die bewuste paarden natuurlijk wel....dus zo bleef de portemonnee dicht...en konden ze hun maatjes, de langststaanden en kennissen tevreden houden, dan had je ook geen ding, want die zouden nooit jouw mening delen....

Na jarenlange strijd, gelukkig paard aan huis en het is veel geld het zelf doen en veel werk....maar voor mij de moeite waard.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:13

russel schreef:
Mijn ervaring is dat het op stallen in het begin altijd geweldig is en ze alles doen wat je wilt, na 6 weken is het afgelopen, lijkt wel een magisch termijn, maar dan wordt het minder en minder

Ik heb op een stal gehad dat ik een dikke week niet had gereden, ik werkte overdag en dat was exceptioneel want ik werk al jaren part-time, maar toen een paar maanden fulltime en dan begint de ellende.

Dus ik kom in het donker, altijd veel te donker daar want verlichting kost geld en ik heb een zwart paard....heb ik op een dag een middag vrij en het was ineens mooi weer, het was winter, ik had die periode een week of anderhalf niet gereden, er van uit gaande dat mijn paard overdag buiten kwam.......haal het deken eraf en ik zie tot mijn ontsteltenis dat zijn wintervacht loslaat, dat hij kale plekken krijgt, dat je de haren er zo uit kan trekken en dat de huid dan kaal is.....en onder zijn vacht voel ik duidelijk dat hij vermagerd is...........

Dus zo snel kan dat gaan en als mensen denken dat ik niet consequent met mijn paard bemoei......dan zijn er nog die vinden dat het ook wel wat minder kan....dat er wel een dagje tussendoor kan zijn dat het maar eens niet moet zijn.....dus..

Ik op internet op gezocht, schimmel was het niet...en de mooie zilverachtige glans op zijn zwarte vacht was ook weg, internet leerde mij dat het ondervoeding was.

Dan ga je je ook achter je oren krabben, die stal staat gewoon goed bekend. Maar als je goed oplet, hebben ze paarden die altijd meer krijgen, meer hooi, veel meer stro, beter uit gemest......maar wat daar meer gaat, gaat bij een ander paard minder...en dat was de mijne dus...altijd in een zeiknate stal en mijn paard was een zeikerd. Maar als ik dan op tijden van uitmesten op zaterdag was, dan zag ik wat er gebeurde....
Op zondag deden we het zelf, maar dan werd mijn paard 2 dagen niet opgestrooid, die bewuste paarden natuurlijk wel....dus zo bleef de portemonnee dicht...en konden ze hun maatjes, de langststaanden en kennissen tevreden houden, dan had je ook geen ding, want die zouden nooit jouw mening delen....

Na jarenlange strijd, gelukkig paard aan huis en het is veel geld het zelf doen en veel werk....maar voor mij de moeite waard.

Ik kan je een boek schrijven over pensionstallen, er waren zelfs stallen bij waar ik zelf hooi gekocht heb omdat ze daar gewoon niks kreeg.
Ik had toen nog enkel een brommer en kon dus alleen met van die knaagdierverpakkingen slepen.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:53

Toch vebaas ik mij er over dat sommige op zoveel verschillende stallen hebben gestaan. Ik sta al 20 jaar op de zelfde stalling.
Natuurlijk is er wel eens wat maar dat heb je overal.Ik sta op een stal met veel regels maar daardoor is alles duidelijk.
Voer in overvloed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 10:59

Dan heb je mazzel en je weet hoe erg veel mazzel je hebt. Maar stallen groeien als paddestoelen uit de grond en kennis is er vaak niet, het draait om het geld, want waarom begint iemand een pension.

Dan ben ik van mening dat een goede varkensboer die alles over varkens weet, voeding en gezondheid en prachtige biggen fokt nog geen paardenman is en niet per definitie een paardenpension kan gaan beginnen omdat hij toevallig boer is en alles over vee weet, dus meer dan een burger. En zo zijn er helaas zat....die die varkenshokken vol zet met paarden en kleine boxen. Dan is het met de koeienboer precies zo, pracht koeien, geweldige melk, super kwaliteit, elke koe is hem aan het hart, maar paarden, ach dat is niet zijn passie, maar dat kan hij ook hoor...hij is toch boer???? ;)

En dat is het probleem, paarden brengen veel geld op.....de ene rol kuil de koeienstal in de andere de paardenstal in....die rol wordt afgeschreven op de koeien en dat was het dan.....dat uitmesten daar zijn ze niet zo nauw op, want bij koeien is het ook elke dag stront wegschrapen...die paarden staan er dan super bij......en te veel gras is niet goed, dus die 2 uurtjes is genoeg, de klant moet voor beweging zorgen en bijvoeren met hun brok dit en dat moeten ze zelf ook maar weten.

Dan is het ook nog eens goedkoop om lekker grof graszaadhooi te voeren voor de struktuur, maar of het voedzaam is daar kijkt hij niet naar, de koeien krijgen het ook...dus dan is het goed.

Maar veel mensen vinden veel is goed, maar kwaliteit zien ze niet.....en geloven dat wat een koe eet, dat dat goed is voor een paard....

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:01

Deze stal is geen omgebouwde varkensstal en ook gen ex varkenshouder.