Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Brendaaaa schreef:Sorry hoor, maar in 1 week zo vermageren? En je bent in die hele week niet 1 keer geweest? Dan was het je direct opgevallen, maar ik geloof niet zo dat het in 1 week zo is gekomen. Daarbij gaat het niet alleen maar op het voeren waarom je allang weg had moeten zijn, ergens schrijf je over dat je paard 3 weken in het donker heeft gestaan. En er zal nog wel veel meer al veel langer spelen. NEe sorry ik begrijp nog steeds niet waarom je zo lang gebleven bent!
jesito schreef:Brendaaaa schreef:Sorry hoor, maar in 1 week zo vermageren? En je bent in die hele week niet 1 keer geweest? Dan was het je direct opgevallen, maar ik geloof niet zo dat het in 1 week zo is gekomen. Daarbij gaat het niet alleen maar op het voeren waarom je allang weg had moeten zijn, ergens schrijf je over dat je paard 3 weken in het donker heeft gestaan. En er zal nog wel veel meer al veel langer spelen. NEe sorry ik begrijp nog steeds niet waarom je zo lang gebleven bent!
Alsof je zomaar ineens weer van de hak op de tak gaat verhuizen.
Je moet eerst eens op zoek naar een geschikte plek, daar moet ook plaats zijn en je moet er van vandaag op morgen terrecht kunnen.
Daarbij heb je vaak een opzegtermijn op een stal ( al had ik me daar niet aan gehouden in die omstandigheden)
En soms is een stal niet naar je zin maar geef je het toch wat tijd om te kijken of het veranderd.
jesito schreef:Brendaaaa schreef:Sorry hoor, maar in 1 week zo vermageren? En je bent in die hele week niet 1 keer geweest? Dan was het je direct opgevallen, maar ik geloof niet zo dat het in 1 week zo is gekomen. Daarbij gaat het niet alleen maar op het voeren waarom je allang weg had moeten zijn, ergens schrijf je over dat je paard 3 weken in het donker heeft gestaan. En er zal nog wel veel meer al veel langer spelen. NEe sorry ik begrijp nog steeds niet waarom je zo lang gebleven bent!
Alsof je zomaar ineens weer van de hak op de tak gaat verhuizen.
Je moet eerst eens op zoek naar een geschikte plek, daar moet ook plaats zijn en je moet er van vandaag op morgen terrecht kunnen.
Daarbij heb je vaak een opzegtermijn op een stal ( al had ik me daar niet aan gehouden in die omstandigheden)
En soms is een stal niet naar je zin maar geef je het toch wat tijd om te kijken of het veranderd.
rapido schreef:Miss kan men hier van leren om ook eens goed te kijken hoe de paarden er bij staan op een stal vóór je beslist je paard er te stallen! Ik blijf zeggen dat je vrijwillig zelf kiest ergens je paard te stallen en je dus zelf goed moet uit zoeken hoe de stal te boek staat en hoe je paard het daar gaat krijgen. Achteraf gaan roepen hoe slecht het er wel niet was heeft weining zin nu!
russel schreef:Mijn ervaring is dat het op stallen in het begin altijd geweldig is en ze alles doen wat je wilt, na 6 weken is het afgelopen, lijkt wel een magisch termijn, maar dan wordt het minder en minder
Ik heb op een stal gehad dat ik een dikke week niet had gereden, ik werkte overdag en dat was exceptioneel want ik werk al jaren part-time, maar toen een paar maanden fulltime en dan begint de ellende.
Dus ik kom in het donker, altijd veel te donker daar want verlichting kost geld en ik heb een zwart paard....heb ik op een dag een middag vrij en het was ineens mooi weer, het was winter, ik had die periode een week of anderhalf niet gereden, er van uit gaande dat mijn paard overdag buiten kwam.......haal het deken eraf en ik zie tot mijn ontsteltenis dat zijn wintervacht loslaat, dat hij kale plekken krijgt, dat je de haren er zo uit kan trekken en dat de huid dan kaal is.....en onder zijn vacht voel ik duidelijk dat hij vermagerd is...........
Dus zo snel kan dat gaan en als mensen denken dat ik niet consequent met mijn paard bemoei......dan zijn er nog die vinden dat het ook wel wat minder kan....dat er wel een dagje tussendoor kan zijn dat het maar eens niet moet zijn.....dus..
Ik op internet op gezocht, schimmel was het niet...en de mooie zilverachtige glans op zijn zwarte vacht was ook weg, internet leerde mij dat het ondervoeding was.
Dan ga je je ook achter je oren krabben, die stal staat gewoon goed bekend. Maar als je goed oplet, hebben ze paarden die altijd meer krijgen, meer hooi, veel meer stro, beter uit gemest......maar wat daar meer gaat, gaat bij een ander paard minder...en dat was de mijne dus...altijd in een zeiknate stal en mijn paard was een zeikerd. Maar als ik dan op tijden van uitmesten op zaterdag was, dan zag ik wat er gebeurde....
Op zondag deden we het zelf, maar dan werd mijn paard 2 dagen niet opgestrooid, die bewuste paarden natuurlijk wel....dus zo bleef de portemonnee dicht...en konden ze hun maatjes, de langststaanden en kennissen tevreden houden, dan had je ook geen ding, want die zouden nooit jouw mening delen....
Na jarenlange strijd, gelukkig paard aan huis en het is veel geld het zelf doen en veel werk....maar voor mij de moeite waard.