Hotra Tramper 6jr bodem rot

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Re: Hotra Tramper 6jr bodem rot

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 09:11

klpt russel, maar als zelfs de wanden mee zijn gaan rotten door een fabricagefout (scheef bodemframe, en geen kitgebruik) dan voel je je toch wel een beetje "genaaid".

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 16:57

russel schreef:
Hoe lang verwacht men dat bodems van trailers meegaan? Ik hoor wel eens 5 jaar, maar 8 jaar is toch ook al een hele tijd.

Als je handig bent, kun je zelf een bodem vervangen, wel veel werk, met wat hulp..

Om heel eerlijk te zijn verwacht ik dat mijn trailerbodem nog niet op de helft van z'n levensduur zit en die is nu 8 jaar oud..........

Een bodem vervangen is ook niet heel veel werk, maar je moet wel even goed nadenken wat je gaat doen voordat je begint. Het is vooral een precisieklusje.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 20:03

Toen ik ooit een gedeelde trailer heb gehad zat daar ook net een nieuwe vloer in. Zelf gemaakt van 4 cm dik Amerikaans eiken die met een cm afstand van elkaar gelegd waren. Hierdoor kan alle vocht uit de trailer makkelijk weg en was er voldoende luchtventilatie.
Wij hadden er een losse rubber mat inliggen tegen het uitglijden en na gebruik ging die mat omhoog.
Van buiten zag hij er niet zo best uit, maar er zou geen paard door de vloer zakken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:40

texelse schreef:
klpt russel, maar als zelfs de wanden mee zijn gaan rotten door een fabricagefout (scheef bodemframe, en geen kitgebruik) dan voel je je toch wel een beetje "genaaid".

Als het een fabricage fout is, ben je niet genaaid, s*hit happens, en daar heb je garantie op, fabrieksgarantie....

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 10:57

Sommige trailers staan geparkeerd op bijv. gras, dan kan je alle raampjes wel open zetten, maar evengoed trekt het vocht uit de grond van onderaf omhoog tegen de bodem. Zet je trailer dus het best op een verharde bodem. Dat is mij toen verteld bij de trailerboer. Ik had een Ifor Williams. Weet niet hoe het daar nu mee staat, want ik heb 'm verkocht wegens vrijwel nooit gebruiken.

Ik zou ook stevig balen als de vloer na 6 jaar al rot is zeg! Dat moet niet kunnen vind ik.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 16:59

@russel: misschien ben ik niet genaaid, maar voel ik me genaaid, en als een fabrikant (aan de andere kant van het land) zo verrekte moeilijk doet dan heb je gewoon een probleem. Gelukkig is de handelaar waar we de trailer gekocht hebben ons ietsepietsje meer tegemoet gekomen dan de luizige 50 euro korting op de nieuwe bodem die Hotra ons wilde geven.

Hoe dan ook, genaaid of niet, het was een slechte trailer en een andere Hotra komt er bij ons dus ook echt nooit meer!!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 17:04

Jij hebt tenminste nog een goede tussenhandelaar. Hotra geeft gewoon geen thuis en wij hebben hem rechtstreeks daar gekocht. Ook bij ons nooit meer een Hotra.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 18:27

Ach je moet maar zo denken: "gedeelde smart is halve smart", en idd nooit meer een Hotra. Wat een nare man zeg, zoals je te woord gestaan wordt.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 19:24

Die ervaring had ik ook toen ik ze belde over de trailer

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:25

Ja en weet je nog hoe aardig ze waren toen ze het dak mochten vervangen op kosten van de verzekering?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:26

en ze zijn ook niet bijster slim....dit onderwerp is al bijna 1000x bekeken....geen goede reclame dus.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 19:33

Ik hoop dat het vreselijk veel gelezen wordt. Jeanette is echt honds behandeld door die man. En ik weet hoe die trailer gekocht is. Ik stond erbij dat hij vertelde dat de bodem zeker 10 jaar mee zou gaan. Mits netjes in ouderhoud, keurig uitgeveegd, je er geen mest en urine in achter zou laten....

Jeanette heeft de trailer gekocht om te vieren dat ze niet meer ziek was. Voor buitenritten en weekendjes weg. En bewust gekeken naar een nieuwe trailer omdat ze juist het risico van ongelukken niet wilde hebben.

En dan voel je je knap belazerd.

Ik zou ook willen dat een blad als bit eens een test deed naar duurzaamheid van trailers i.p.v. naar wegligging e.d.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:34

Ben het met Anya eens. Laat de Bit eens een ondezoek naar trailerbodems. De wegligging weten we nu wel. Als ik nl dit topic zo lees dan mankeert er nog al eens wat aan de trailer. De Hotra's helemaal.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 20:44

ik heb er ook veel plezier in dat dit topic goed gelezen wordt. Betere Anti-reklame is er niet.
:D
Daarom heb ik toen het speelde met onze trailer, deze te koop aangeboden op marktplaats, met het hele verhaal erbij. Met in de kop: "te koop, Hotra Jumper, 6 jaar oud, totaal verrot". En de link doorgestuurd naar meneer Hotra, en daar werd hij niet vrolijk van!! :D Maar ik wel. Heel veel reacties gehad. Mensen met dezelfde problemen bij de Jumper van dezelfde leeftijd. Dus er is wel degelijk sprake geweest van een fout in de fabricage, maar je krijgt er gewoon geen vinger achter. Dan moet je daar naar toe en dat kost mij zowat 2 dagen. Bovendien konden wij niet echt zonder, en hebben we besloten om hem zelf helemaal op te knappen. Dat heeft best veel geld gekost. In totaal iets van 1400 euro, maar nu hebben we hem dan ook zo dat we weten dat het goed is. Maar het is gewoon zo K-loterig dat je afgescheept wordt. Maar goed, gebeurd is gebeurd. Ik hoop alleen dat andere mensen deze ellende bespaard blijft.
En dat ze ook niet de ervaring hadden zoals wij. Op wedstrijd zijn, behoorlijk eind van huis, en dan tot de ontdekking komen dat de bodem niet goed meer is....... :(

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 20:59

Die link doorsturen. hihi goeie had ik nog niet aangedacht. Ga ik ook maar eens doen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 21:01

Ik heb een mailtje naar Bit gestuurd en ze verwezen naar dit topic. Ik hoop dat ze er wat aan doen. Want hoe pissed ik ook ben op Hotra. Ik ben nog bozer omdat ze willens en wetens slechte trailers verkopen waardoor ik onbewust mijn paarden in gevaar breng omdat je denkt met een goede trailer op stap te gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:01

Anya schreef:
Ik heb een mailtje naar Bit gestuurd en ze verwezen naar dit topic. Ik hoop dat ze er wat aan doen. Want hoe pissed ik ook ben op Hotra. Ik ben nog bozer omdat ze willens en wetens slechte trailers verkopen waardoor ik onbewust mijn paarden in gevaar breng omdat je denkt met een goede trailer op stap te gaan.

Maar waarom heb je dan een Hotra gekocht en niet een Weijer, Sluis, Brenderupp of Westfalia?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 23:11

Heel simpel. De Hotra was niet alleen vrij hoog. Maar had ook veel ruimte voorin. En één van onze paarden is 1 meter 80. We zochten een trailer die voldoende ruimte had voor dat paard. Vandaar ook bewust zonder zadelkast of voerbak o.i.d.

jeanette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 23:52

Tevens waren we op zoek naar een trailer die niet te zwaar was. Dit ivm met het trekkende voertuig.

Dramaqueen10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:05

Op zich kan het rotten van de vloer aan de voorzijde van de trailer wel verklaard worden doordat het vocht daarnaartoe trekt als de wagen iets naar voren hellend is weggezet. Vandaar de tip om wat gaatjes te boren in de vloer zodat vocht er uit kan (voor de zekerheid aan de voor en achterkant) In sommige trailers zitten hiervoor als drainagegaten trouwens. Als de trailer buiten staat en de ruimte boven de laadklep is niet afgedekt dan komt er stiekem toch heel wat regenwater in.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 15:13

En daarom stond onze (meestal) binnen, draaien we het neuswieltje hoog genoeg op, hebben we een schep en een bezem mee als we op pad gaan, spuiten uit na terugkomst, zorgen dat het vocht er uit is voor weg zetten etc.etc.etc.etc.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 21:20

Monnik schreef:
Toen ik laatst mijn nieuwe trailer ging kopen bij een trailerhandelaar die ook Hotra heeft vertelde die mij dat Hotra zeer recentelijk is over gegaan naar een nieuwe eigenaar. Er worden op dit moment geen nieuwe trailers gebouwd.
Als dat dus inderdaad waar is, zou het nog wel eens moeilijk kunnen worden om je gelijk te krijgen bij Hotra.

Wat ik er van gezien heb qua trailers die in de showroom stonden op dat moment, vind ik ze uiterlijk erg mooi, maar vind ik ze niet super stevig.... Mijn keuze is dan ook niet op een Hotra gevallen, maar op een Blomert.

De leverancier vertelde me trouwens dat een houten bodem eigenlijk 10 jaar mee hoort te gaan en dat je dan moet denken aan het vervangen van de bodem.

Ik denk dat jij de trailer bij dezelfde dealer gekocht heb als ik. Hij verkoopt Blomert en Hotra maar gaf zelf al aan dat Blomert kwalitatief beter was dan Hotra. Ik hoorde en las zelf ook al veel slechte verhalen over Hotra dat ik al een Blomert wilde.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 23:13

ik heb net een blomert gekocht van 30 jaar oud....hij maakt een solide indruk.

Michel123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 07:17

geerke schreef:
ik heb net een blomert gekocht van 30 jaar oud....hij maakt een solide indruk.

Dat zal best, maar een solide indruk maken is niet hetzelfde als ook écht solide zijn.

Karreman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 16:55

wat wel zeker is dat 30 jaar geledene kwalitaief beter plaatwerk werd gebruikt. Toen moest je de grote platen echt nog met 2 man tillen.
Het gaat hier nu veel over hotra, en terecht, maar ook brenderup heeft een naam hoog te houden wat slecht houwerk betreft, alleen deze rijden hier veel minder.en de grijze serie Ifor williams van midden jaren 80.