Citaat:
daar heb ik een nare ervaring mee gehad. Paard van vriendin van me stormde ook geregeld achteruit. Dan had ik net 1 kant er in (die met 2 pinnen) vliegt dat paard achteruit dus die stang zat aan 1 kant al vast en gaat recht naar achterstaan. Paard draait zn kont preccies die kant op, kon hem niet weggeduwd krijgt en loopt zo keihard tegen die stang aan.
Met aan 1 kant zo;n rond oog kun je hem gewoon naar beneden hangen dan lopen ze er nooit tegen aan.
Tsja, dat risico loop je natuurlijk altijd wel, maar het is wel een nare situatie. Maar met een stang voor een 1,5 trailer kun je 'm toch ook niet laten hangen, dan hangt ie schuin en loop je veel meer risico. Ik doe het zelf eigenlijk altijd zo dat degene die de stang vast heeft, de ene kant er dus al indoet op het moment dat ze er nog niet helemaal instaat. Dan vervolgens moet gauw die andere erin, want ze gaat al vrij snel naar achteren. Nu heb ik met haar wel heel veel geoefend zodat ze niet meer meteen naar achteren dendert, dat lijkt me ook geen overbodige luxe in dit geval. Zo'n ketting zou ik nou weer doodeng vinden, die van mij gaat namelijk op de stang hangen (met de volle 750 kilo), dus ik zou veel te bang zijn dat zo'n kettinkje ineens knapt

.