Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hyawatta schreef:Is goed, leuk.
Plaats je hier dan wel ff de link?
Had je al een afspraak met de ostheo gemaakt?
)
voor het springen en de cross is hij voorlopig niet meer geschikt. dus inprencipe voor de sport afgekeurd voor recreatie goed. iok heb contact opgenomen met de vorige eigenaaresse dat hij ( afgekeurd) is zij heeft mij eenb sportpaard verkocht. we gaan er beide over na denken. ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn. En hij dan uiteraard terug komt. Of dat zij de ostheopaten betaald.
roybrit schreef:Hallo,Hoi allemaal,
de dieren arts is vandaag ook weer geweest om mijn andere paard in de verzekering te zetten. Hij heeft het keurings rapport mee genomen zijn rug nogmaals gecontroleerd ( was gevoeliger)voor het springen en de cross is hij voorlopig niet meer geschikt. dus inprencipe voor de sport afgekeurd voor recreatie goed. iok heb contact opgenomen met de vorige eigenaaresse dat hij ( afgekeurd) is zij heeft mij eenb sportpaard verkocht. we gaan er beide over na denken. ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn. En hij dan uiteraard terug komt. Of dat zij de ostheopaten betaald.
Hier om wil ik graah nog even wachten tot eind van het weekend om foto's te plaatsen voor de gene die alvast een foto willen kan dat pb dan even je mail adres
roybrit schreef:ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn.
Aukelizzy schreef:roybrit schreef:ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn.
Laat niet alleen foto's maken van zijn rug maar zeker ook een echo van de rugpees. Het kan best zijn dat de foto's goed zijn maar op de echo blijkt dat die band/pees beschadigd is. Dat geeft ook de klachten die je beschrijft...
bertie schreef:roybrit schreef:Hallo,Hoi allemaal,
de dieren arts is vandaag ook weer geweest om mijn andere paard in de verzekering te zetten. Hij heeft het keurings rapport mee genomen zijn rug nogmaals gecontroleerd ( was gevoeliger)voor het springen en de cross is hij voorlopig niet meer geschikt. dus inprencipe voor de sport afgekeurd voor recreatie goed. iok heb contact opgenomen met de vorige eigenaaresse dat hij ( afgekeurd) is zij heeft mij eenb sportpaard verkocht. we gaan er beide over na denken. ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn. En hij dan uiteraard terug komt. Of dat zij de ostheopaten betaald.
Hier om wil ik graah nog even wachten tot eind van het weekend om foto's te plaatsen voor de gene die alvast een foto willen kan dat pb dan even je mail adres
het lijkt me verstandig dat je de afspraken met de verkoopster niet alleen telefonisch bespreekt, maar daarna een mail stuurt ter bevestiging.
Dan liggen de afspraken tenminste duidelijk vast.
Succes!
tine10 schreef:Ben het helemaal met Noukie eens.
Ik snap niet dat je hem niet van te voren hebt laten keuren. Iedereen weet toch dat het achteraf veel moeilijker wordt. Zeker zo'n duur paard. Ik kan me van vorige eigenaar ook wel voorstellen dat die het vreemd vindt. Als ik de oude eigenaar was geweest, had ik hem terug gehaald.
Borg schreef:Als je hem hebt kunnen verzekeren op alleen een klinische keuring, dan is het paard ook niet zo duur geweest. En een paard op dat niveau dat niet zo duur is, doet mij weer vermoeden dat het iets mankeert.
had alleen duidelijker moeten vermeleden dat hij er al langer in staat hij is bij EFO geloof ik bertie schreef:<verbijsterd>
Hm.. wat ik niet begrijp is dat de keuring niet als aankoopkeuring is uitgevoerd.
Daar zijn al zóveel berichten over op Bokt.
Achteraf keuren geeft meestal een hoop gelazer.
Vooral omdat het vaak een geldkwestie is: keuring IS duur, ja. Maar níet keuren is vaak nog veel duurder.
(niet als aanval op TS, maar ik sta soms echt met mijn mond open van verbazing)
</verbijsterd>
beetje laat om met al dat commentaar aan te komen, niet? Is vast al zuur genoeg voor TS..
en anders maar niet. Zat leuke Z paarden in NL..
roybrit schreef:Oke ik ga het proberen duidelijker te maken. ( ik heb gezecht dat ik het paard als hij hier staat zou laten keuren door MIJN da. nou dat was prima. maar verder nisk afgesproken dat hij bij afkeuring terug zou komen oid. STOMSTOMSTOM![]()
Gister zijn er 2 dieren artsen geweest. omdat hij verder klinisch 100% is mocht die DA hem niet afkeuren op een gevoellige rug omdat (letsel/beschadegingen) niet zichtbaar zijn met een klinische keuring. bij de 2e net zo. Vandaag is er een DA geweest om mijn haflinger te keuren ( voor de verzekering) ( toevallig) een andere DA maar wel van de zelfde kliniek, als de da (2) die gister kwam) snappen jullie het nog? Heb die Da nog even laten kijken aangezien hij vanochtend vroeg zijn rug ook weg drukte met opzadelen. deze DA vertelde dat dit paard voor de sport ( spring cross dressuur) voorlopig niet geschrikt zou zijn. Omdat dat nu niet mogelijk is met de rug.. ik verteld dat die DA van de kliniek die hem gister goed bevonden heef,t deze da vond dat apart heeft gebeld ze hebben overlegt. Dit paard mag dus toch afgekeurd worden op de rug ( als sportpaard).toch zouden we voor bewijzen hiervan foto's en scans van de rug moeten maken. Uiteraard ga ik dit niet zelf betalen ( tenzij hij op de foto/scan goed is.
hij staat trouwens wel in de verzekering.
Een afgekeurd paard kan NIET in de verzekering, alleen als hij alleen als sportpaard afgekeurd is, in dit geval is hij niet volledig afgekeurd