Dat heb ik weer.. Wat nu?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hyawatta

Re: Dat heb ik weer.. Wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 22:42

Is goed, leuk.

Plaats je hier dan wel ff de link?

Had je al een afspraak met de ostheo gemaakt?

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-10 22:48

hyawatta schreef:
Is goed, leuk.

Plaats je hier dan wel ff de link?

Had je al een afspraak met de ostheo gemaakt?

Ja is goed! Plaats hier dan een link. als ik de fotos er op krijg haha.

Heb nog geen afpraak gemaakt. ik wilde het me even laten bezinken. ik vond dat hij nooit goed gekeurd had kunnen worden. Dus had ik een andere dierenarts laten komen (vandaar dat er aan het begin 2 dierenartsen staat) De dierenarts die als laatst is geweest gaf meer uitleg en maakte het een stuk duidelijker! Ook deze keurde hem goed, wist eerst niet of ik er blij mee moest zijn of juist wel. Kom net van mijn werk heb er nog goed overna gedacht en ben toch eigelijk behoorlijk blij en opgelucht dat het niets ernstigs is :D
morgen ga ik foto's maken! ( met de camera dan :o )

hyawatta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 23:18

Ja zal zeker een opluchting zijn.
Goed dat je bevestiging hebt van 2 DA's.
Geeft je wel meer rust.
En paardje lekker laten wennen en dan verder kijken is ook goed toch?

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 16:13

Goh wat een opluchting voor jou zeg! Dat zou ook was zijn, heb je eindelijk een paard gevonden dat bij je past en dan zou je zoiets meemaken! Maar dat is gelukkig niet zo!
Knopen in de spieren zijn gelukkig te verhelpen, dus dat moet helemaal goed komen! Ik ben benieuwd naar de foto's :j

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 16:55

Hoi allemaal,
de dieren arts is vandaag ook weer geweest om mijn andere paard in de verzekering te zetten. Hij heeft het keurings rapport mee genomen zijn rug nogmaals gecontroleerd ( was gevoeliger) :( voor het springen en de cross is hij voorlopig niet meer geschikt. dus inprencipe voor de sport afgekeurd voor recreatie goed. iok heb contact opgenomen met de vorige eigenaaresse dat hij ( afgekeurd) is zij heeft mij eenb sportpaard verkocht. we gaan er beide over na denken. ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn. En hij dan uiteraard terug komt. Of dat zij de ostheopaten betaald.

Hier om wil ik graah nog even wachten tot eind van het weekend om foto's te plaatsen voor de gene die alvast een foto willen kan dat pb dan even je mail adres :D

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 18:00

roybrit schreef:
Hoi allemaal,
de dieren arts is vandaag ook weer geweest om mijn andere paard in de verzekering te zetten. Hij heeft het keurings rapport mee genomen zijn rug nogmaals gecontroleerd ( was gevoeliger) :( voor het springen en de cross is hij voorlopig niet meer geschikt. dus inprencipe voor de sport afgekeurd voor recreatie goed. iok heb contact opgenomen met de vorige eigenaaresse dat hij ( afgekeurd) is zij heeft mij eenb sportpaard verkocht. we gaan er beide over na denken. ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn. En hij dan uiteraard terug komt. Of dat zij de ostheopaten betaald.

Hier om wil ik graah nog even wachten tot eind van het weekend om foto's te plaatsen voor de gene die alvast een foto willen kan dat pb dan even je mail adres :D
Hallo,
het lijkt me verstandig dat je de afspraken met de verkoopster niet alleen telefonisch bespreekt, maar daarna een mail stuurt ter bevestiging.
Dan liggen de afspraken tenminste duidelijk vast.

Succes!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 19:05

roybrit schreef:
ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn.

Laat niet alleen foto's maken van zijn rug maar zeker ook een echo van de rugpees. Het kan best zijn dat de foto's goed zijn maar op de echo blijkt dat die band/pees beschadigd is. Dat geeft ook de klachten die je beschrijft...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 22:36

Aukelizzy schreef:
roybrit schreef:
ik ga haar denk ik eind van het weekend bellen met het idee dat hij op de foto gaat (helemaal) bij afkeuring het haar kosten zijn.

Laat niet alleen foto's maken van zijn rug maar zeker ook een echo van de rugpees. Het kan best zijn dat de foto's goed zijn maar op de echo blijkt dat die band/pees beschadigd is. Dat geeft ook de klachten die je beschrijft...

Dankje! daar ga ik zeker wat mee doen misschien doe ik dat wel VOOR de rontgen?!
Heeft iemand enig idee wat een ostheopaat kost? en evt fisio? masseur o.i.d?
het mag best wat kosten als het maar een goeie is. Ik ga toch regelen dat zijn vorige eigenaar sowieso de helft mee gaat betalen. Heb het paard voor een flink bedrag gekocht om de sport mee in te gaan. Maarja afgekeurd voor de sport dus helaas.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 22:38

bertie schreef:
roybrit schreef:
Hoi allemaal,

Hallo,
het lijkt me verstandig dat je de afspraken met de verkoopster niet alleen telefonisch bespreekt, maar daarna een mail stuurt ter bevestiging.
Dan liggen de afspraken tenminste duidelijk vast.

Succes!

Dit ga ik ook zeker doen! Heb haar het verteld ze snapte er niets van geloofde er niets van. heb haar na mijn dierenarts laten bellen. En haar uitgenodigd om even op zijn rug te drukken met 1 vinger.
ik het het (afkeurings) rapport hier liggen. ik ga ook zeker een brief maken met afspraken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:46

Wat ik alleen niet snap gisteren is je paard door 2 dierenartsen goed gekeurd en vandaag weer door een dierenarts afgekeurd?
Heb het idee maar kan me vergissen dat je zelf heel erg twijfeld en maar de dierenartsen laat kijken tot hun ook afkeuren.

Gisteren waren het alleen 2 flinke knopen in de spieren en vandaag is hij eigenlijk niet meer geschikt voor de sport?
Zou als vorige eigenaar het ook allemaal niet meer snappen hoor...

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 22:47

Kan aan mij liggen, maar ik snap het toch niet helemaal.
Jij koopt voor een behoorlijk bedrag een sportpaard, zeg je.
Maar, jij denkt niet, ik kijk daar eens goed naar, ik laat die eerst keuren en koop m dan?
Jij voldoet duidelijk niet aan je onderzoeksplicht en nu blijf je maar roepen dat de vorige eigenaresse maar moet betalen en een afgekeurd paard heeft verkocht, etc. Ik vind dat vrij apart, om heel eerlijk te zijn. Als ik haar was zou ik nog liever het dier terughalen dan in al die onzin mee te moeten gaan en mee te moeten betalen. Kennelijk is dit paard voor jouw doel niet geschikt, maar dat had je ook best uit kunnen vinden voor je m kocht (bijvoorbeeld door keuren).
Daarbij vind ik het apart dat ie de ene dag bij jouw DA nog goed wordt gezien en 2 dagen later ineens volledig afgekeurd.

Sorry, ik reageer op wat ik lees, kan goed zijn dat je de helft niet op papier hebt gezet zodat het voor mij zo overkomt. Maar... ik vind het verhaal op z'n minst aan 2 kanten niet helemaal kloppen. Al snap ik je teleurstelling vershrikkelijk goed.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 23:00

Oke ik ga het proberen duidelijker te maken. ( ik heb gezecht dat ik het paard als hij hier staat zou laten keuren door MIJN da. nou dat was prima. maar verder nisk afgesproken dat hij bij afkeuring terug zou komen oid. STOMSTOMSTOM |o
Gister zijn er 2 dieren artsen geweest. omdat hij verder klinisch 100% is mocht die DA hem niet afkeuren op een gevoellige rug omdat (letsel/beschadegingen) niet zichtbaar zijn met een klinische keuring. bij de 2e net zo. Vandaag is er een DA geweest om mijn haflinger te keuren ( voor de verzekering) ( toevallig) een andere DA maar wel van de zelfde kliniek, als de da (2) die gister kwam) snappen jullie het nog? Heb die Da nog even laten kijken aangezien hij vanochtend vroeg zijn rug ook weg drukte met opzadelen. deze DA vertelde dat dit paard voor de sport ( spring cross dressuur) voorlopig niet geschrikt zou zijn. Omdat dat nu niet mogelijk is met de rug.. ik verteld dat die DA van de kliniek die hem gister goed bevonden heef,t deze da vond dat apart heeft gebeld ze hebben overlegt. Dit paard mag dus toch afgekeurd worden op de rug ( als sportpaard).toch zouden we voor bewijzen hiervan foto's en scans van de rug moeten maken. Uiteraard ga ik dit niet zelf betalen ( tenzij hij op de foto/scan goed is.

hij staat trouwens wel in de verzekering.

bertie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:15

<verbijsterd>
Hm.. wat ik niet begrijp is dat de keuring niet als aankoopkeuring is uitgevoerd.
Daar zijn al zóveel berichten over op Bokt.
Achteraf keuren geeft meestal een hoop gelazer.
Vooral omdat het vaak een geldkwestie is: keuring IS duur, ja. Maar níet keuren is vaak nog veel duurder.
(niet als aanval op TS, maar ik sta soms echt met mijn mond open van verbazing)
</verbijsterd>

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 23:33

Ben het helemaal met Noukie eens.

Ik snap niet dat je hem niet van te voren hebt laten keuren. Iedereen weet toch dat het achteraf veel moeilijker wordt. Zeker zo'n duur paard. Ik kan me van vorige eigenaar ook wel voorstellen dat die het vreemd vindt. Als ik de oude eigenaar was geweest, had ik hem terug gehaald.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-10 23:41

tine10 schreef:
Ben het helemaal met Noukie eens.

Ik snap niet dat je hem niet van te voren hebt laten keuren. Iedereen weet toch dat het achteraf veel moeilijker wordt. Zeker zo'n duur paard. Ik kan me van vorige eigenaar ook wel voorstellen dat die het vreemd vindt. Als ik de oude eigenaar was geweest, had ik hem terug gehaald.

Ik hoop ook dat deze mensen dat doen. na het weekend zal alles duidelijk worden, nog even afwachten dus.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 07:47

Als je hem hebt kunnen verzekeren op alleen een klinische keuring, dan is het paard ook niet zo duur geweest. En een paard op dat niveau dat niet zo duur is, doet mij weer vermoeden dat het iets mankeert.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:07

roybrit schreef:
Ik hoop ook dat deze mensen dat doen. na het weekend zal alles duidelijk worden, nog even afwachten dus.

Heb je een duidelijk koopcontract gemaakt met afspraken? En je weet toch dat je een paard (ongeacht niveau, ras etc) altijd moet laten keuren voor de aankoop?

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 08:26

Ik snap niet dat dit paard als het voor een hoog bedrag is aangekocht, niet gewoon uitgebreid wordt gekeurd. Alleen klinisch wil nog niet alles vertellen. Ik vind het wel een beetje een domme zet. Je kunt gewoon nergens op terug vallen, omdat je geen afspraken hebt gemaakt met de verkopende partij VOOR dat jet het paard aankocht. Ik hoop voor je dat het allemaal goed komt met het paard, en het uiteindelijk meevalt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-10 10:28

Borg schreef:
Als je hem hebt kunnen verzekeren op alleen een klinische keuring, dan is het paard ook niet zo duur geweest. En een paard op dat niveau dat niet zo duur is, doet mij weer vermoeden dat het iets mankeert.

Hij is vorig jaar klinisch en rontgen goed gekeurd bij de vorige eigenaar en toen daar de verzekering in gegaan. Die verzekering heb ik overgenomen. Even lezen. er staat toch duidelijk dat de haflinger kli goed de verzekering in is gegaan ;) had alleen duidelijker moeten vermeleden dat hij er al langer in staat hij is bij EFO geloof ik

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:04

Okee, dat zal jou in ieder geval schelen in de kosten mocht hij een behandeling nodig hebben en je hem toch houdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 11:11

bertie schreef:
<verbijsterd>
Hm.. wat ik niet begrijp is dat de keuring niet als aankoopkeuring is uitgevoerd.
Daar zijn al zóveel berichten over op Bokt.
Achteraf keuren geeft meestal een hoop gelazer.
Vooral omdat het vaak een geldkwestie is: keuring IS duur, ja. Maar níet keuren is vaak nog veel duurder.
(niet als aanval op TS, maar ik sta soms echt met mijn mond open van verbazing)
</verbijsterd>

denk dat ze dat nu ook wel snapt..... :+ beetje laat om met al dat commentaar aan te komen, niet? Is vast al zuur genoeg voor TS..

ik zou het paard terugbrengen.... en dan zeggen dat ze mag bellen als ie weer goed is :) en anders maar niet. Zat leuke Z paarden in NL..

Sterkte TS :)

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 13:06

Hoi allemaal,

even een korte update.
Het gaat wat beter zijn rug is minder gevoelig
Nu longeer ik hem heb er ook mee gereden ging eigelijk heel goed :D
Na overleg met de (vorige) eigenaar heb ik besloten hem te laten onderzoeken bij Holistische Praktijk in de bilt. Daar word hij helemaal onderzocht gemasseerd en e.v.t. gekraakt.
ik laat het weten als we er zijn geweest, morgen ga ik bellen voor een afspraak.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 13:38

roybrit schreef:
Oke ik ga het proberen duidelijker te maken. ( ik heb gezecht dat ik het paard als hij hier staat zou laten keuren door MIJN da. nou dat was prima. maar verder nisk afgesproken dat hij bij afkeuring terug zou komen oid. STOMSTOMSTOM |o
Gister zijn er 2 dieren artsen geweest. omdat hij verder klinisch 100% is mocht die DA hem niet afkeuren op een gevoellige rug omdat (letsel/beschadegingen) niet zichtbaar zijn met een klinische keuring. bij de 2e net zo. Vandaag is er een DA geweest om mijn haflinger te keuren ( voor de verzekering) ( toevallig) een andere DA maar wel van de zelfde kliniek, als de da (2) die gister kwam) snappen jullie het nog? Heb die Da nog even laten kijken aangezien hij vanochtend vroeg zijn rug ook weg drukte met opzadelen. deze DA vertelde dat dit paard voor de sport ( spring cross dressuur) voorlopig niet geschrikt zou zijn. Omdat dat nu niet mogelijk is met de rug.. ik verteld dat die DA van de kliniek die hem gister goed bevonden heef,t deze da vond dat apart heeft gebeld ze hebben overlegt. Dit paard mag dus toch afgekeurd worden op de rug ( als sportpaard).toch zouden we voor bewijzen hiervan foto's en scans van de rug moeten maken. Uiteraard ga ik dit niet zelf betalen ( tenzij hij op de foto/scan goed is.

hij staat trouwens wel in de verzekering.

Dit klopt gewoon niet :n Een afgekeurd paard kan NIET in de verzekering, alleen als hij alleen als sportpaard afgekeurd is, in dit geval is hij niet volledig afgekeurd

Daarnaast heb jij niet aan je onderzoeksplicht voldaan en zal je dus 0.0 op de vorige eigenaar kunnen verhalen. En 2 knopen zijn simpel op te lossen met goede fysio, osteo en les dus ik vind het erg raar dat hij daarop afgekeurd wordt :x

Ik hoop voor je dat de Bilt het op kan lossen

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 23:25

Daarnaast heb jij niet aan je onderzoeksplicht voldaan en zal je dus 0.0 op de vorige eigenaar kunnen verhalen. En 2 knopen zijn simpel op te lossen met goede fysio, osteo en les dus ik vind het erg raar dat hij daarop afgekeurd wordt :x

Ik hoop voor je dat de Bilt het op kan lossen[/quote]

Dat is nu wel duidelijk ;)
Ook jij kan niet lezen, er staat (2X) duidelijk dat dit paard LANGER DUS VOOR AFKEURING al in de verzekring staat. Deze verzekering heb ik ook gewoon overgenomen.