Slechte dienstverlening DIVOZA

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Re: Slechte dienstverlening DIVOZA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:44

Wij hebben in Leek nog nooit problemen gehad met de service.

Laatst aan de kassa nog, zat een lippenstift vlekje op een jas van 140 euro, mochten hem voor 80 meenemen, terwijl een lippenstiftvlekje er zeker nog wel uit ging :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 18:53

maaar in dit geval heeft het niks met een vlekje te maken en heeft TS gewoon verkeerd gehandeld doordat ze Divoza geen kans heeft gegeven om het probleem op te lossen. Ik heb hetzelfde gehad met Drunens Ruiterhuis. Uiteindelijk heeft het bijna een jaar geduurd maar heb ik wel de goede weg gevolgd door hen de fout goed te laten maken. Dit was uiteindelijk ook niks (en wist ik van tevoren) en dus stond ik uiteindelijk volledig in mijn recht

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:01

Ik kom ook al 10 jaar in Leek, echt nooit te klagen gehad over niets! Ben blij dat andere Leek-gangers er ook zo over denken, anders ging ik nog mezelf twijfelen of ik me dan niet een oor laat aannaaien. Spullen gaan overigens ook lang mee, voor mijn pony heb ik al 9 jaar hetzelfde divoza hoofdstel van 40 euro :D

TS is niet zo netjes behandeld, en zo tehoren zijn er meer klachten over Heteren. Richt je je klacht aan Radar en Kassa dan aan het filiaal of aan het hele bedrijf?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:11

Hmmm, Mavelle, ik denk dat TS weinig tegen Divoza kan doen, aangezien de meeste dingen in de algemene voorwaarden staan en volgens mij staat daar niets op van de zwarte lijst ;)
Dus al zou ze een klacht aan Divoza zelf richten, schiet ze er nog erg weinig mee op. Gewoon de algemene voorwaarden lezen, bescherm je jezelf mee, is mij altijd geleerd. :)

Niet alleen de consument heeft rechten, de verkoper heeft die net zo goed.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:24

@Janine90
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar toch wel vervelend dat het zo gelopen is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 19:37

Mavelle schreef:
@Janine90
Ja, daar heb je ook wel weer gelijk in. Maar toch wel vervelend dat het zo gelopen is.

Zeker, maar door eerst de algemene voorwaarden te lezen, voorkom je een hoop teleurstelling.

Laat ik de zadelmakers maar even buiten beschouwing laten. :)

DePretFlet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:00

Ook hier al regelmatig problemen gehad met Divoza Heteren. Spullen gehad die veel te snel slijten.

Ooit b.v paar dure handschoenen gekocht, duidelijk uitgelegd met de aankoop dat ze sterk moeten zijn omdat ik voor mijn zo'n 10 paarden per dag reed.
Na 1 dag werken zaten de slijtplekken erop. Ik terug gegaan naar de winkel, waar ik een grote mond kreeg van 1 van de medewerksters dat ik dan maar niet zo hard met mijn handen moest trekken..
Ben toen maar even uit mijn slof geschoten waar ze het lef vandaan haalde. Uiteindelijk nieuwe gekregen ,maar een excuses of iets hoef je van hun kant neit te verwachten :(

En zo gaat vaak met spullen daar kopen. Vast allemaal aardige mensen die er werken ,maar van service en kennis helaas weinig kennis hebben..

Nou valt dit natuurlijk in het niets al wat de ts met haar zadel heeft gehad. Zoiets is vreselijk. Je paard zou der maar zware blessure of dergelijks van krijgen. Slechte behandeling van hun kant.
Maar dit praat zich vanzelf wel rond.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 20:12

Lies21 schreef:
Heteren, maar dat zou niet uit moeten maken... tenminste niet als je per mail contact hebt toch?

In Heteren is het zadel van een kennis van mij waardeloos opgevuld, het zadel van mij gewoon níet. 1 x opvullen zat in de garantie bij een nieuw zadel, waren wij dus gewoon kwijt hiermee. We hebben geen klacht ingediend, hadden we wel moeten doen.

Ook in de winkel rare situaties gehad. Ik kom er tegenwoordig alleen nog voor mn werk, gelukkig nu alleen maar meedenkend personeel aangetroffen

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:31

Bedankt voor jullie reacties. Idd had ik beter eerst de algemene voorwaarden moeten lezen, daar heb ik nu zeker van geleerd. Echter vind ik het wel vreemd dat ik zelf Divoza een mail heb gestuurd om af te zeggen voor het zadel opvullen, in die mail had ik aangegeven dat ik het door iemand anders liet doen waarbij ik goedkoper uit was..... Dan zou je als service toch verwachten dat ze je "even" waarschuwen over de voorwaarden over het behandelen van een 3e partij....

Dit topic heb ik niet geopend om van andere te horen dat ik beter op had moeten letten of me niet druk moet maken. Dit topic is bedoeld voor mij om informatie te verkrijgen over mijn mogelijkheden en of mensen ervaringen hebben.

Ik weet genoeg.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 22:33

Bij een aankoop ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden die een bedrijf verschaft ;) dat hebben veel mensen alleen niet door.
Algemene voorwaarden staan vaak op facturen, websites en zijn zeker opvraagbaar.

Corally_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 22:44

@ Janine, ja dat klopt. Vaak weet je niet eens was dat zijn.
Gelukkig heb ik ervan geleerd.... Ik lees voortaan de voorwaarden, maar is ook echt de laatste keer geweest dat ik iets bij Divoza koop.... Helaas ben ik niet de enige in mijn omgeving met dergelijke klachten...

bianca0988

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:12

ik heb hellaas wel slechte ervaring met leek
in dec is zadelpasservice bij me geweest
en zadel moest bestelt worden ,levertijd was 2 tot 3 maand!
tot vandaag heb ik nog geen zadel
heb nu 3 maand wel een leenzadel
maar als je belt word er gewoon gezegt over 5 weken komt er nieuwe zending

wat je ook doet bellen langs gaan of wat dan ook
je komt weinig te weten en je word van kastje naar de muur gestuurd.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:18

Je koopt een zadel met daarbij behorende bepalingen over garantie, en vervolgens doe je allemaal dingen die buiten die bepalingen vallen, en dat is dat allemaal de schuld van de winkel waar je het gekocht hebt :?

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:35

Pff, wat een verhaal. Buiten je eigen handelen, wat niet geheel handig is geweest, is divoza ook niet echt medewerkend geweest.

Ik heb een bit bij ze besteld (buiten collectie om) geweldig natuurlijk dat zoiets mogelijk is, zou 3/4 weken duren.
Inmiddels wacht ik al 8 weken, heb 3x contact met ze gehad maar niemand kan mij vertellen waar mn bit eigenlijk is en hoe lang ik nog moet wachten.
Ik heb al betaald, het is een speciale bestelling, dus geld terug en zeggen 'laat maar' zit er niet in...

Maar verder ben ik erg tevreden over Leek, dit is de eerste keer dat ik denk 'jemig' :+

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:00

Vorig jaar hadden ze aan het begin van de winter een thermorijbroek en thermolaarzen in de aanbieding.
Helemaal wat ik wou hebben, dus ik besteld en (gelukkig!) gekozen voor betalen bij ontvangst..
Ik heb eerst weken zitten wachten tot er iets binnen kwam. Toen heb ik een mail gestuurd, waar blijft mijn pakketje?
Bleek dat er iets verkeerds was gegaan, pakketje was nog niet in de buurt van versturen...
Zou zo snel mogelijk gemaakt worden en de post op gaan.
Weer een hele tijd zitten wachten, nog altijd geen pakketje en ook geen mail ofzo. Dus zelf maar weer even gemaild, waar mijn pakketje nu bleef...
Bleek dat het naar een oude adres was opgestuurd. Waarom? Geen idee. Ten eerste heb ik op dat adres nooit iets besteld of dergelijk, dus HOE ze aan dat adres kwamen mag joost weten. Ten tweede had ik een totaal ander adres als factuur/betalingsadres en leveringsadres opgegeven!
Om het nog even erger te maken... Ik moest wachten tot de bewoners daar het pakketje TERUG zouden sturen, voor dat het weer mijn kant kon opkomen. Toen vroeg ik me af, hoe kan dit? Dat betekent dat bewoner in kwestie betaald heeft voor een pakketje van circa 80 euro, dat niet op diens naam stond. (En dan nog zo slim moest zijn om dit weer terug te sturen naar divoza..)
Toen ik weer niks ontving heb ik maar eens gevraagd hoe het zat.. Bleken de spullen niet op voorraad te zijn (ja wat is het nu?). Dus wéér wachten.
Na ongeveer 4 maand was ik het zat en heb ik gemaild dat ik het helemaal niet meer hoefte. In die tijd had ik al 20 keer naar de winkel kunnen gaan en dat ga ik voortaan dus ook doen...

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:10

Ik ben vorig jaar bij Divoza in Leek geweest.
Ikzelf heb het gehad bij Divoza dat een zadel niet zo heel goed was aangemeten.

Ik had er toen ook geen verstand van of kijk op.
Maar na een half jaar schoot het zadel telkens los.

Divoza er weer bij gehaald ander zadel proberen, de beste man heeft er zelfs nieuwe singelstoten aangezet.
Weekje proberen, schoot weer los.

Hij heeft ons toen het volledige aankoop bedrag terug gegeven, na een half jaar gebruik, vond ik keurig netjes want ik had verwacht dat hij 20% eraf zou halen ivm met het gebruik ervan, nou niet dus volledig teruggekregen.

Met het advies om op zoek te gaan naar een oud zadel, schijnt het beste te passen op c-pony's.

Dus dat gedaan en wat denk je?

Het eerste zadel was inderdaad niet optimaal opgemeten want daar moest bij de winkel al een gelpad onder, en dit hoort absoluut niet, een zadel hoort meteen goed te zitten zonder bontjes of pad of dergelijke.
Maar onze pony verwachte een veulentje!
Tja en dan is het ook nog al eens logisch dat een zadeltje niet blijft zitten, ook het aansingelen vond ze zeer vervelend, en nu niet meer.

We hebben er een prachtig veulen bij, en het zadel? Daar wachten we nu maar even mee totdat ze weer haar normale bouw terug heeft.

Maar voor Divoza een dikke vette pluim!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 23:11

Janine1990 schreef:
Bij een aankoop ga je automatisch akkoord met de algemene voorwaarden die een bedrijf verschaft ;) dat hebben veel mensen alleen niet door.
Algemene voorwaarden staan vaak op facturen, websites en zijn zeker opvraagbaar.

Maar niet alles in hun voorwaarden is bindend.
Ze hebben er dingen instaan wat niet klopt.

Citaat:
Voor alle goederen en materialen die Divoza niet zelf vervaardigt verleent hij nooit meer garantie dan
door zijn leverancier aan hem wordt gegeven. Garantie wordt slechts verstrekt op geleverde materialen,
doch niet op loon of uren, deze worden in rekening gebracht.

Ik bedoel dit... mijn hak van mijn leren rijlaars kwam binnen 1 maand los en de andere begon ook losser te zitten.... ik moest toen 10 Euro betalen vanwege arbeidsloon (het vervangen van de hakken).
Dat heb ik dus echt niet gedaan... wettelijk gezien moeten ze ook de kosten van het vervangen vergoeden.

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 00:23

Echt balen zeg! Kan je frustratie goed begrijpen.
Ik zou sowieso nooit mijn zadel bij de Divoza kopen, maar altijd bij een zadelmaker.
Maargoed, daar heb je nu weinig aan, misschien een goede les voor de volgende keer?

Rechtsbijstand is altijd handig, als je dat hebt !?
Ook zou ik het niet zomaar laten zitten inderdaad.
Dat van het zadel is een zeer grote fout van ze, vind ik, want hiermee kun je een paard naar de ** helpen.

Ik ga altijd in Leek naar de Divoza.
Daar vind ik ze over het algemeen redelijk coulant en rechtvaardig.

Maarja, zoals ik al zei; een zadel kun je beter bij een 'professioneel iemand' kopen.
En niet bij een ruitersportzaak.

Succes ermee!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 20:21

Oud topic, slotje.