Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Isegrim schreef:Ik ben ook nog aan het twijfelen over wel of niet verzekeren voor ziektekosten. Ik herinner me een artikel in de Bit een aantal jaar geleden waarin alle bestaande zorgverzekeringen op een rij werden gezet. De conclusie van dat artikel was dat aan al die verzekeringen flinke haken en ogen zaten en dat je eigenlijk altijd duur uit bent. Nou is dat eigenlijk per definitie zo met een verzekering (bedrijf moet immers geld verdienen), tenzij je een keer tegen hele forse kosten aanloopt.
Myour schreef:Ik heb mijn pony verzekerd bij Equine Risk en jemig wat ben ik blij! Hij is tot nog toe verzekerd voor 2500 euro met een jaarpremie van 400 euro (+- 35 euro per maand). Hij is uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten. Alles tot nog toe keurig en snel uitgekeerd gekregen. Bij mij is alleen al voorrijkosten 40 euro dus ik zit al erg snel aan de eigen risico.

Nanmar schreef:Myour schreef:Ik heb mijn pony verzekerd bij Equine Risk en jemig wat ben ik blij! Hij is tot nog toe verzekerd voor 2500 euro met een jaarpremie van 400 euro (+- 35 euro per maand). Hij is uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten. Alles tot nog toe keurig en snel uitgekeerd gekregen. Bij mij is alleen al voorrijkosten 40 euro dus ik zit al erg snel aan de eigen risico.
Vergoed een ziektekostenverzekering de voorrijkosten van de DA?
Citaat:Ik heb mijn merrie al 3 jaar in de verzekring zitten. Ze is uitgebreid verzekerd met ziektekosten. Ik betaal een best hoge premie. In die 3 jaar heb ik hem gelukkig nog niet nodig gehad.
Maar ergens vind ik het ook weer zonde van het geld. Tis toch een hoop geld wat ik elk jaar betaal. Had ik dat 3 jaar lang opzij gezet had ik ook een flinke spaarpot gehad.
Ik durf der nu alleen niet meer uit te halen. Zul je net zien. Haal ik der eruit en dan mankeert ze wat.
Ziolette schreef:Equine Risk/Hippo Zorg vergoeden in ieder geval de visite. Bij onze DA staat er geen voorrijkosten, maar visite op de factuur. Nog nooit problemen gehad, alles probleemloos uitgekeerd gekregen, ook avond/nacht/feestdagen-tarieven.
ben er nog steeds niet zeker over wat ik nou moet Nanmar schreef:Myour schreef:Ik heb mijn pony verzekerd bij Equine Risk en jemig wat ben ik blij! Hij is tot nog toe verzekerd voor 2500 euro met een jaarpremie van 400 euro (+- 35 euro per maand). Hij is uitgebreid verzekerd + uitgebreide ziektekosten. Alles tot nog toe keurig en snel uitgekeerd gekregen. Bij mij is alleen al voorrijkosten 40 euro dus ik zit al erg snel aan de eigen risico.
Vergoed een ziektekostenverzekering de voorrijkosten van de DA?
Tancreda4 schreef:Ik heb mijn merrie niet verzekert, omdat ze toen ik haar kocht bij de aankoopskeuring een mankement had waardoor het moeilijk zou worden. Inmiddels heb ik haar laten 'herkeuren' op dat mankement (kreupelheid in de buigproef) en dat was goed gelukkig. Toen stond ze echter met een ander probleem en heb ik er verder niet over nagedacht.
Ik zit er nog wel eens over na te denken haar te laten verzekeren, maar kan dat als je je paard al langer in je bezit hebt? Mijn merrie is nu 7 jaar, maar ook ik wordt zenuwachtig bij de gedachte dat er wat kan gebeuren en ik het geld er niet voor kan gaan hebben ondanks dat ik wel een (karig) potje heb... Dan maar toch liever mandelijks een bedrag en mogelijk voor niets ... ik zou het liefst mijn merrie dan ook voor de ziektekosten laten verzekeren dat zoveel mogelijk is gedekt.